New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 894
  • Views Views: Views 29K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
og værten der fortæller om Temptation Island.
Jeg var ved at få goddamn fnat af hans ævl om det der middelmådige reality pis når der spilles bold. Jeg er da f@#$ing ligeglad med deres lorte reality. De kan kraftedeme nøjes med deres evindelige popup lort, men at sætte fodbold kommentatoren til at sidde og ævle om det under kampen er kraftedeme latterligt. Silverlining på det her er sgu da at man ikke skal ha en giga Viaplay pakke nu.

Timingen for handlen er indiskutabel. Han blev først hentet, efter AGF havde kvalificeret sig.

Men jeg er helt enig i, at mit forslag til årsagen hertil kun er en ud af flere mulige scenarier. Herunder, at man først handlede ham, da Tingager blev skadet. Det er også et muligt scenarie, at man forsøgte at lande en anden spiller først.

Jeg gætter på, at sandheden ligger et sted mellem flere af de scenarier, vi kan finde på.

Jeg tror dog ikke, at man alene først hentede Rösler som en konsekvens af, at Tingager blev skadet, fordi man var ret tydelig om, at Rösler primært var tiltænkt som yderstopper - dermed er han for mig at se ikke en erstatning for Tingager, men mere en erstatning for Beijmo.

Jeg ved ikke om timingen er indiskutabel, men jeg medgiver det er sandsynligt.

Røsler kom søndag, havde en træning og spillede med mod Sabah.

Tingager gik onsdagen før meget træt rundt i Polen, Kahl ligeså. Det har vist endda været fremme, at han mærkede noget i foden i Polen. Jeg har flere gange spurgt, om det var muligt eventuelkt at have hentet Røsler torsdag - efter kvalifikationen - og lade ham spille kampen mod Lyngby, eller blot være på bænken så Kahl ikke skulle ind.

Jeg tror en så lille ting kunne have gjort en ret stor forskel. Både mht at Røsler fik lidt minutter i benen og de to grundpiller i forsvaret ikke blev unødigt slidt.

Jeg ved ikke om timingen er indiskutabel, men jeg medgiver det er sandsynligt.

Røsler kom søndag, havde en træning og spillede med mod Sabah.

Tingager gik onsdagen før meget træt rundt i Polen, Kahl ligeså. Det har vist endda været fremme, at han mærkede noget i foden i Polen. Jeg har flere gange spurgt, om det var muligt eventuelkt at have hentet Røsler torsdag - efter kvalifikationen - og lade ham spille kampen mod Lyngby, eller blot være på bænken så Kahl ikke skulle ind.

Jeg tror en så lille ting kunne have gjort en ret stor forskel. Både mht at Røsler fik lidt minutter i benen og de to grundpiller i forsvaret ikke blev unødigt slidt.

Det er indiskutabelt, at vi først signede Rösler (eller i hvert fald præsenterede), efter vi havde kvalificeret os til til europæisk gruppespil.

Tak. Jeg er helt med på, hvad dit argument er.

Jeg synes, at dine scenarier bliver lidt for karikerede, fordi de ikke tager højde for, at en spiller af tilpas højt niveau ønsker at skifte til AGF, før vi har kvalificeret os til XYZ.

Hvorfor hentede man ikke en angriber efter miraklet i Poznan?

Rösler blev overtalt af sejren dernede, så fik forsvaret en forstærkning der ellers aldrig ville gide AGF.
CV har ikke været inaktiv og en del spillere ville gerne, hvis AGF fik ligaspil. Det havde man før Lyngby. Hvorfor kun én forstærkning på det tidspunkt.

Jeg er ikke overbevist om dit scenarie er korrekt, men eller ikke om at det er forkert.

Men hvis Rösler kun ville, hvis der var ligaspil, Hvorfor så ikke vente og se hvem der kom med bedste tilbud, inkl bedste ligaspil? Det må være forklaringen ift angriberen. Ellers er det fordi man med sikring af conf. league opgraderede ambitionen til en der kun ville AGF, hvis det var europa league?

Spørgsmålet er nu, om Brorsson stadig er aktuel. Ville vi kun hente ham, hvis vi stod overfor afgørende CL-kval. kampe de næste uger? Eller er tanken nu, at kvalifikationen i princippet er afgjort og at vi først skal spille en vigtig europæisk kamp igen i midten af oktober, når CoL starter? Og så har vi tre uger tilbage af vinduet til at finde de rigtige spillere. Der er dog også noget superliga, som vi gerne må begynde at præstere i.

Den tunge tåge begynder efterhånden at lette lidt for mit vedkommende. Det var hårdt at være vidne til i går, og på enkelte områder var det lidt fortidens spøgelser, som dukkede op igen, synes jeg.

Nu hvor jeg er lidt mere rationelt tænkende, så er jeg fandeme stadig pisse stolt og glad for, at vi overhovedet stod i en situation, hvor vi rent faktisk kunne lugte det rigtig fine selskab. For et år siden havde jeg troet, at vores situation ville være langt mere som OB’s eller Viborgs, men her står vi og har lige vundet et pisse velfortjent mesterskab for første gang i mine 33 år… med tanke på alt det lort, vi fans har været igennem i hele min levetid, så er det jo fucking fedt! Selvom man kan blev skuffet, så er det jo langt federe at stå i en situation, hvor man faktisk kunne spille sig ind på det europæiske fodboldkontinent end at lægge og rode rundt mellem plads 3 og plads 8 i ligaen.

Derudover har vi stadig den bedste klub i verden med de mest dedikerede og trofaste fans, og det kan selv en afklapsning med Sabah ikke tage fra os.

Jeg vil også gerne sige en tak til dette forum og alle brugerne for den (næsten) altid gode tone! Selvom man kan være uenige, så er det rart at mærke en gensidig respekt for hinanden og hinandens holdninger. Det er altid nemmere at komme videre, når man har mulighed for at vende det med ens medfans. Tak for det!

Jeg var ved at få goddamn fnat af hans ævl om det der middelmådige reality pis når der spilles bold. Jeg er da f@#$ing ligeglad med deres lorte reality. De kan kraftedeme nøjes med deres evindelige popup lort, men at sætte fodbold kommentatoren til at sidde og ævle om det under kampen er kraftedeme latterligt. Silverlining på det her er sgu da at man ikke skal ha en giga Viaplay pakke nu.

Når nu KEP skal høre for guldbarometer, så må der kunne laves nogle gode sange til de andre omkring det åndssvage program.

"Vi vil have Graver som fristelse.... vi vil have Graver som fristelse"................ eller hvad ved jeg. De bør høre for det!

Bedre end Beijmo? Det ved jeg ikke endnu, så det kan da godt være han bliver det.
Jeg synes ikke Beijmo var så dygtigt dafensiv, men bød ind med meget andet, som er svært at erstatte.Hans evne til at løbe fra et pres var ekstremt godt, andre spillede den typisk ud af et pres, men Beijmo flyttede den som en back.

Røsler tror jeg kan matche det defesnive, det ooffensive skal angribes på en anden måde

Så hvis vi er på hylde 2, så vil du ikke nøjes med hylde 3, hvis ikke man kan få noget fra hylde 4? Indtil videre har vi ikke hentet spillere der var bedre end det vi havde, så vi har netop nøjes hele vejen igennem. Jeg har svært ved at få øje på ambitionerne indtil videre. Men jeg vil da bliver glædeligt overrasket hvis det ændrer sig i de næste 3 uger. Jeg er bare ikke overbevist om det gør, men det skal det altså gerne. Nu snakkede CV om flere forstærkning i går, så vi kan da håbe at det er de spillere som tilsyneladende kun er tilgængelige her mod slutningen og er bedre end dem der er hentet indtil videre.
Jeg synes det er lidt hårdt sat op at ambitionerne er svære at få øje på.
Hvis vi forestiller os en trup uden JJ lige nu, så er vi virkelig pressede på midten, lidt det samme med MA(anerkender han har været undervældende) men jeg synes stadigvæk det er en vild spiller at kunne sætte ind fra bænken.
Rødsleren virker som en rigtig fin tilføjelse(dog lidt mystisk med de der 3 årige kontrakter)

Vi har meget heldige med skader i mesterskabs sæsonen, det virker til vi bliver ramt af den boomerang lige nu.

Jeg tolker dit indlæg som at du ikke bliver overrasket hvis de 9er vi henter muligvis bliver et lidt undervældende navn?
Det kan jeg faktisk godt forestille mig bliver tilfældet.

Hvis vi holder os til hylde analogien og vi er på hylde 1-1.5 men prøver at hapse fra hylde 2.5-3 så bakker jeg op om strategien selvom vi evt bliver lidt mindre bling i begyndelsen af september

Jeg synes det er lidt hårdt sat op at ambitionerne er svære at få øje på.
Hvis vi forestiller os en trup uden JJ lige nu, så er vi virkelig pressede på midten, lidt det samme med MA(anerkender han har været undervældende) men jeg synes stadigvæk det er en vild spiller at kunne sætte ind fra bænken.
Rødsleren virker som en rigtig fin tilføjelse(dog lidt mystisk med de der 3 årige kontrakter)

Vi har meget heldige med skader i mesterskabs sæsonen, det virker til vi bliver ramt af den boomerang lige nu.

Jeg tolker dit indlæg som at du ikke bliver overrasket hvis de 9er vi henter muligvis bliver et lidt undervældende navn?
Det kan jeg faktisk godt forestille mig bliver tilfældet.

Hvis vi holder os til hylde analogien og vi er på hylde 1-1.5 men prøver at hapse fra hylde 2.5-3 så bakker jeg op om strategien selvom vi evt bliver lidt mindre bling i begyndelsen af september
Jeg er 100% sikker på, at CV henter en god spiller. Han har handlet godt ind i den tid han har været her. Ingen decideret flop.

Jeg synes hylderne er lidt forenklede. Men hvis vi ender på hylde 1, og dermed en hylde vi kunne have fyldt for et par uger siden, men først gør det i September, så er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal synes om det til den tid.

Afvejningen - med den situation vi er i dag, hvor Conference League er der hvor vi ender - må alt andet lige være, hvor stor sandsynlighed det er for komme op på en anden hylde. Hvis der kun er 10 eller 20% chance for, at det er der vi ender, så synes jeg ligeså godt man kan klappe til nu. Jeg ved meget af det er mavefornemmelse, men CV har været i det her game i en evighed. 4-5 kampe mere uden en 9’er kan betyde en masse.

Latest posts

Back