New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 222K
Status
Not open for further replies.
Artikler om spillerne og klubben
Ja, 100%. Hans udvikling i denne sæson har været imponerende og overraskende, men ser ikke hans loft som voldsomt meget højere end det nuværende, men man kan selvfølgelig blive overrasket igen :)

Min pointe med at sammenligne med Bisseck var udelukkende, at de spillede samme plads, og at det ikke var en hindring for et stort salg i Yann's tilfælde, fordi en del klubber har brug en venstre stopper.
Bisseck spiller i højre side i Inter og han er også højrebenet så han spillede nok lidt ude af position i AGF. Uwe har en pointe i at der ikke er mange dygtige venstre benede stoppede der ude, og det er måske det der gør ham attraktiv for større klubber, der leder efter en stopper der kan gå med frem og slå gode indlæg med venstrebenet. Jeg tror dog ikke han skal regne med en top 5 ligaklub, så skulle det være en oprykker.

Bisseck spiller i højre side i Inter og han er også højrebenet så han spillede nok lidt ude af position i AGF. Uwe har en pointe i at der ikke er mange dygtige venstre benede stoppede der ude, og det er måske det der gør ham attraktiv for større klubber, der leder efter en stopper der kan gå med frem og slå gode indlæg med venstrebenet. Jeg tror dog ikke han skal regne med en top 5 ligaklub, så skulle det være en oprykker.
Nej, Kahl bliver aldrig et +50 mio kr´s salg...men som en anden skrev, så er nogle af vore mest betydningsfulde spillere i klubben lige netop ham, der er god men ikke god nok for en noget bedre klub og så ender han med at blive hos os! Det kan sagtens betyde rigtigt meget på den lange bane....

Man kan måske sammenligne Eric Kahl med Erik Marxen. Et fint, venstrebenet backtalent, som først udviklede sig til en stor profil i midterforsvaret sidst i tyverne. Der tror jeg egentlig, Kahl er foran på udvikling, og han er også bedre på bolden, men dog nok også en hel del dårligere i luften. Den slags kan der arbejdes med, men de syv centimeters forskel bliver nok svære at indhente.

Jeg er rørende enig i, at det er den slags profiler, der vinder trofæer i det lange løb - spillere med ligalandsholdsklasse - og Kahl virker i hvert fald til at have den rette indstilling.

Kahl har været igennem en helt fantastisk udvikling igennem de sidste 3 år
Du har en anden brug af ordet fantastisk, end jeg har. Som jeg ser det, udviklede Kahl sig meget langsomt fra 2021 frem til 2024, hvor de bedste kampe han spillede var nogle af de første, mens han stadig var 19. Vi har satset virkelig mange spilleminutter i superligaen på at udvikle ham som wingback, men det er aldrig blevet ret godt. Her i 2024 har Uwe så endelig genopfundet Kahl på en position, hvor han fungerer bedre, trods at højden burde tilsige at han ikke skulle være en del af midterforsvaret. På grund af vores offensive spillestil med Links, hvor Beijmo har været mindre offensiv, har Kahls rolle dog også meget lignet en traditionel back i mange faser af spillet. Det er nok i virkeligheden hans bedste position. Men virkelig glædeligt at han nu er en brugbar spiller i vores system.

Du har en anden brug af ordet fantastisk, end jeg har. Som jeg ser det, udviklede Kahl sig meget langsomt fra 2021 frem til 2024, hvor de bedste kampe han spillede var nogle af de første, mens han stadig var 19. Vi har satset virkelig mange spilleminutter i superligaen på at udvikle ham som wingback, men det er aldrig blevet ret godt.

Talentudvikling er desværre ikke en liniær process, ofte er vejen derhen famlende, spørgsmålet er også om han var købt ind som "Wingback"? Det tvivler jeg lidt på.

Her i 2024 har Uwe så endelig genopfundet Kahl på en position, hvor han fungerer bedre, trods at højden burde tilsige at han ikke skulle være en del af midterforsvaret.

Er konklusionen så ikke at han netop er fantastisk? Hvis han spiller en plads meget overbevisende, på trods af "ideal" højden, så må man jo alt andet lige gøre noget bedre end andre?

På grund af vores offensive spillestil med Links, hvor Beijmo har været mindre offensiv, har Kahls rolle dog også meget lignet en traditionel back i mange faser af spillet.

Kombinationen af hans evner som back, krydret med hans nye rolle som centerspiller må være et kinderæg ingen havde regnet med. Jeg er helt enig i ovenstående, han er stærk både i sit forsvar, kombinationer med midtbanen og har ingen problemer med at gå med frem. Jeg vil nødig se Thelander på den position, han har højden, duelstyrken, men er dårlig på bolden og vil ikke kunne gå med frem. Ergo er der langt flere perspektiver i Kahl på den position end andre klassiske forsvarsspillere.

Måske det er fremtidens forsvarsspillere?

Men virkelig glædeligt at han nu er en brugbar spiller i vores system.

Enig, han er absolut brugbar og kan han fortsætte, hvilket alt tyder på, så har vi udklækket endnu en spiller, som har "lært" at spille i AGF, dem der når dertil, får ofte en fin karriere fremadrettet. Om det bliver et 50+ salg tvivler jeg også på. Fortsætter Kahl sin udvikling, så ligger der stadig et flot salg og lurer i horisonten.

Om det bliver et 50+ salg tvivler jeg også på. Fortsætter Kahl sin udvikling, så ligger der stadig et flot salg og lurer i horisonten.
Sammenligner man ham med de store salg vi har haft fra samme position, så er det tydeligt, at han har nogle fysiske mangler sammenlignet med TK og Bisseck, som jo kan rigtigt meget af det Kahl kan (vel kun på pasninger at Kahl mindst er på niveau med de to) - men oveni også bare har en helt anden fysik. Dermed ikke sagt, at Kahl ikke er meget værdifuld for os, men der er bare et naturligt loft på hans niveau på den position, som næppe rækker ud over superligaen.

Vel også derfor vi købte AJ, da han - på papiret - har mange af de samme kvaliteter som TK og Bisseck. Dem mangler han fortsat at få foldet ud, men det kan jo sagtens nås endnu.

Her i 2024 har Uwe så endelig genopfundet Kahl på en position, hvor han fungerer bedre, trods at højden burde tilsige at han ikke skulle være en del af midterforsvaret.
Jeg er ikke så bange for det med højden. Især ikke når man har en spiller som Tingager til at tage de lange bolde og generelt er stærk på dødbolde. Fabio Cannavaro var lavere end Kahl. Kahl skal ikke leve på at banke sine modstander i fysikken på lange høje bolde. Han skal leve på at han være en ekstra dimension i opspillet og være bedre på bolden end den gennemsnitlige superligaforsvarer. Så må Tingager og Dalsgaard/Mølgaard tage de fysiske dueller på de høje bolde. Når man spiller med tre forsvarsspillere, så har man brug for mindst én som Kahl hvor der er lidt mere fokus på opspil end defensiv duelstyrke.

Er konklusionen så ikke at han netop er fantastisk? Hvis han spiller en plads meget overbevisende, på trods af "ideal" højden, så må man jo alt andet lige gøre noget bedre end andre?
Det er nok bare her vi ikke er helt enige og fred være med det. Bisseck var fantastisk på positionen. Kahl er for mig at se stadig det svage led i vores forsvar - når vi da ikke lige har de første 3-4 valg til hcb ude. Når (hvis) både Mølgaard og Dalsgaard er tilbage på 100%, kan jeg godt forestille mig at Uwe vælger at en af dem skal spille Kahls plads. Men som sagt mener jeg også at Kahl er en brugbar løsning på pladsen nu.

Det er nok bare her vi ikke er helt enige og fred være med det. Bisseck var fantastisk på positionen. Kahl er for mig at se stadig det svage led i vores forsvar - når vi da ikke lige har de første 3-4 valg til hcb ude. Når (hvis) både Mølgaard og Dalsgaard er tilbage på 100%, kan jeg godt forestille mig at Uwe vælger at en af dem skal spille Kahls plads. Men som sagt mener jeg også at Kahl er en brugbar løsning på pladsen nu.
Jeg forestiller mig nærmere, at Uwe har set nok fra Kahl til, at ingen i truppen er tæt på at kunne slå ham af. Jeg tænker, han er en af de første på holdkortet i øjeblikket.

Hans samspil med især Links fungerer fremragende, og han er blevet dejligt rolig på bolden, når vi spiller ud gennem hans side. Læg så hans betydning på dødbolde oveni, så er hans værdi for holdet altså svær at matche.

Jeg forestiller mig nærmere, at Uwe har set nok fra Kahl til, at ingen i truppen er tæt på at kunne slå ham af. Jeg tænker, han er en af de første på holdkortet i øjeblikket.

Hans samspil med især Links fungerer fremragende, og han er blevet dejligt rolig på bolden, når vi spiller ud gennem hans side. Læg så hans betydning på dødbolde oveni, så er hans værdi for holdet altså svær at matche.
Helt enig - han var decideret fremragende i går. Jeg vælger at se bort fra snubleriet - den slags sker for selv den bedste.
Han har en virkelig lækker dyb stikning til MEM i starten af kampen, som af sig selv skruer ind mod mål, så MEM egentlig bare skal spurte.
Det er blevet et våben og det er en fornøjelse.

Jeg er enig i at Kahl lige nu bidrager meget fint med det opbyggende spil og supplerer Links godt. Af den grund synes jeg også at han er en gevinst for holdet, når man tænker på hvilken ørkenvandring vores offensive spil har været i lange perioder i de foregående sæsoner.

Ikke desto mindre er jeg ret utryg ved ham defensivt, hvor jeg synes han er vores svage led i forsvaret. Igen i går kunne han nemt have kostet to mål, på de aktioner hvor han kommer forkert til bolden og snubler (den første var medvirkende til at give Rajovic den store chancer efter 12-13 minutter og den næste var et katastrofalt boldtab, hvor han var bagerste mand, men Brøndby heldigvis ikke udnyttede overtallet). Generelt vælger vores modstandere (selvfølgelig) at forsøge at spille sig igennem vores venstre forsvarsside. Det var nærmest også 100% det der skete i går. Der kom vel ikke et eneste farligt gennembrud i vores højreside i hele kampen.

Men som sagt, det kan jo godt accepteres at vi giver chancer væk, hvis bare vi selv producerer endnu flere.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back