New posts

Artikler om spillerne og klubben

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 222K
Status
Not open for further replies.
Artikler om spillerne og klubben
Hehe :D
Jamen jeg husker godt både hans mål i Parken, og også Budtz' mål mod samme klub år tilbage.
Men jeg husker ikke hvornår vi sidst købte en succesfuld angriber, der ikke tidligere havde bevist sig i dansk fodbold..

Skal vi tilbage til Aron, som dele af staben havde kasseret?
Bundu kan til nød tælles med som angriber :D

Ellers er Tobias Sana vel sidste skud på stammen?
Helenius gik også fra bænken i Aarhus til Superligatopscorer i Silkeborg, så jeg ved ikke om det er spillerne eller rammerne der er noget i vejen med.

Der mangler helt klart muligheder i angrebet. Badji er mulig gardering for PM, men han har ikke rigtigt brolagt vejen til mere spilletid.

Gyamfi bliver måske relevant som alternativ til Bech, men i en kamp hvor Bech ikke fungerer, eller ved skade/karantæne, er der ikke rigtigt noget alternativ.
Nej. Badji har ikke vist noget, der gør, at han ligner et alternativ, og træningsrapporterne om Gyamfi lyder alle på et skræmmende lavt niveau, der ikke er i nærheden af Superligaen. Det er da ret foruroligende.

Ja der er en sportsdirektør, der snart ikke længere skal have lov til at købe angribere
Stiften har i deres podcast en optakt til Lyngbykampen, hvor de bl.a. beskriver en øvelse "angriber mod forsvarer", hvor Anderson kører godt rundt med Kahl gang på gang. Gyamfi derimod bliver slugt af Jakob Andersen. Ja, han når nærmest ikke engang at få kontrol over bolden. Så er der langt igen, når man i indhoppene kan se, hvor vanskeligt han har ved at indgå i samspil på holdet.

Der er blevet brugt mange penge på Haugen, Serra, Gyamfi og Badji, men det er en dansk spiller, Bech, der indtil nu er den eneste, der har vist sig at være pengene værd. Er godt klar over, at de positioner også er langt de sværeste, men det er nærmest ikke til at finde en provinsklub, der ikke har kunnet finde et eller andet i udlandet, der har kunnet gå ind på ders hold og har skabt både værdi og salg. Der er vores rating indtil nu rigtig dårlig.

Det er er vel Cap Mortensen? Han slog igennem i Sarpsborg og blev en legende i Aarhus 😍

Hehe - ja tænkte godt på ham, men altså han beviste sig vel fint nok i dansk fodbold for Lyngby?
Bare i Superligaen (foruden større succes i 1.div for dem) - så nåede han 10 mål og 5 assists i 54 kampe for dem i SL.

Men okay så napper vi ham. Sikke en signing det var ja.
Vildt vi faktisk ikke har kunne hente en succesfuld udenlandsk offensivspiller der ikke er fra skandinavien - siden Aron.

Nej. Badji har ikke vist noget, der gør, at han ligner et alternativ, og træningsrapporterne om Gyamfi lyder alle på et skræmmende lavt niveau, der ikke er i nærheden af Superligaen. Det er da ret foruroligende.

Badjis fejl ved FCMs mål (og jeg har lige genset det og opdaget at det ikke er et hjørne, men et indkast han forlænger) kommer til at stå som mit billede af ham - altså lettere håbløs - indtil han træder i karakter ... hvilket jeg måske tvivler på kommer til at ske.

Med Serra ud og Gyamfi ind, har vi byttet en der engang var noget med en der måske engang bliver til noget ... hvilket jeg også tvivler på kommer til at ske.

Med Wahlstedt kan man sige at SIB kan gemme sig lidt bag hans skade, indtil virkeligheden rammer brutalt igen ... hvilket jeg nok forventer kommer til at ske.

Men jeg er rimeligt begejstret for Dalsgaard og Ramstadt.

Men 40% succesrate, er det godkendt?

Last edited:
Der er blevet brugt mange penge på Haugen, Serra, Gyamfi og Badji, men det er en dansk spiller, Bech, der indtil nu er den eneste, der har vist sig at være pengene værd. Er godt klar over, at de positioner også er langt de sværeste, men det er nærmest ikke til at finde en provinsklub, der ikke har kunnet finde et eller andet i udlandet, der har kunnet gå ind på ders hold og har skabt både værdi og salg. Der er vores rating indtil nu rigtig dårlig.
Tak for den med Anderson vs Kahl og Gyamfi vs Andersen.

Jeg tror det store hæmsko er, at man i AGF ikke bare skal være målscorer. 9'eren skal forsvare på defensive hjørnespark (og indkast!), ligge rigtigt i presset, kunne modtage bolden med ryggen til målet, løbe fra Links, drible egenhændigt gennem et italiensk forsvar, der er i gang ed at køre en 1-0 føring hjem, og være en fabelagtig holdkammerat.

Det er naturligvis overdrevet. Men mindre hold kan have en 'luksusangriber', der har en fri rolle og bare skal score mål.

Haugen var købt til én rolle, der kort efter forsvandt.
Serra blev købt til PMs rolle, og så godt ud. Men der var noget mentalt (?) på spil.
Badji virker som en mere mobil PM, men mangler en del.
Gyamfi er købt som en spændende mulighed, men med så mange ting der skal fikses, at han er på niveau med Egbedi eller lignende.

Jeg har nævnt det før i forbindelse med Haugen. AGF skal måske helt opgive ideen om at hente en angriber med et prisskilt mellem 5 og 15 mio.

Enten skal det være en Bisseck- eller Aron-case, hvor der er noget interessant, men intet vist. Der er en ren udviklingsfase, hvor man kan kassere i fald det fejler.

Ellers skal det være en case hvor man køber en, der er lykkedes på godt nok niveau og har det man skal bruge. Men det koster 20+ mio.

I 'The market for lemons' skal man være meget varsom med at købe til en pris der er for god. En angriber med niveau til AGF koster mindst 20 - med mindre der er helt særlige forhold*.

*Jeg HADER 'særlige forhold'. Det giver mening, men bruges stort set hele tiden til at fravige sunde principper og træffe dumme beslutninger. Men der er sager, hvor særlige omstændigheder eksisterer, en MEM, Bech osv.

Gennem årene har Klaus Egelund været diskuteret en hel del gange, og han har da også sin egen lidet flatterende forhistorie på AGFs fanfora.

Til gengæld var det nyt for mig, at han - ifølge sig selv i gårsdagens Mediano-podcast - også var den oprindelige ophavsmand bag sloganet og banneret med "Halvor som borgmester".

Gennem årene har Klaus Egelund været diskuteret en hel del gange, og han har da også sin egen lidet flatterende forhistorie på AGFs fanfora.

Til gengæld var det nyt for mig, at han - ifølge sig selv i gårsdagens Mediano-podcast - også var den oprindelige ophavsmand bag sloganet og banneret med "Halvor som borgmester".
Det er alvor, Halvor!

Men 40% succesrate, er det godkendt?

Er det ikke lige vel tidligt at konkludere, at Badji og Gyamfi er fiaskoer? Desuden glemmer du Max Power i din procentudregning.

Gyamfi er jo købt på råt potentiale. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man har hentet ham, fordi han skulle spille. Og uanset har han tid til at udvikle sig. Hvis han om tre år er en profil i ligaen, har han været en kæmpe succes.

Jeg syntes, Badji i momenter har set rigtigt spændende ud. Han er bevægelig, stærk og evner at komme i chance positioner. Men han har altså ikke fået mange minutter endnu. Giv nu manden minimum en vinteropstart, inden vi konkluderer, at han er ubrugelig.

Vi ligger nummer fire, er med i kampen om medaljer og har scoret masser af mål. Det har heller ikke været et nemt hold for Badji og Duelund fx at spille sig ind på.

Gyamfi er jo købt på råt potentiale. Jeg tror ikke nødvendigvis, at man har hentet ham, fordi han skulle spille. Og uanset har han tid til at udvikle sig. Hvis han om tre år er en profil i ligaen, har han været en kæmpe succes.
Aaarrhhhh.

Er Gift Links en god transfer? Jeg hælder til nej. Klubben bandt en stor del af transferbudgettet i ham, da han blev hentet. Nu er jeg en af dem der håber Links bliver i klubben for evigt, og synes han er vanvittigt vigtig. Men hvis man havde ramt en bedre transfer dengang, havde resultaterne og økonomien været bedre fær, og så kunne man mere.

Gyamfi er 9 mio., der er investeret. Man kunne have brugt de penge på noget væsentligt andet, fx en wingback der havde givet større sportsligt output, og dermed flere midler. Eller man kunne have slået Badji og Gyamfi sammen og hentet en bedre angriber.

Nu hvor han er hentet, er håbet naturligt nok at han slår igennem og vi - om tre år - behændigt glemmer det dyre transfervindue i sommeren '24, der gav én god midtbanespiller for de mange midler, der blev brugt.

Er det ikke lige vel tidligt at konkludere, at Badji og Gyamfi er fiaskoer? Desuden glemmer du Max Power i din procentudregning.

Jeg syntes, Badji i momenter har set rigtigt spændende ud. Han er bevægelig, stærk og evner at komme i chance positioner. Men han har altså ikke fået mange minutter endnu. Giv nu manden minimum en vinteropstart, inden vi konkluderer, at han er ubrugelig.

Vi ligger nummer fire, er med i kampen om medaljer og har scoret masser af mål. Det har heller ikke været et nemt hold for Badji og Duelund fx at spille sig ind på.

For at de nye kan betegnes som fiaskoer, så kræver det vel, de får lidt mere spilletid under uwe end tilfældet er nu, så jeg vil gerne vente lidt mere før jeg kalder dem fiaskoer. Min følelse er, at han nødigt skifter mellem sin favorit startopstilling og resten han har, og når han skifter(når der ikke er skader eller karantæner) så er det altid til sidst og få minutter, er det så nok til at vise sig frem + evt. futurekampe og evt pokal indhop/starter

Jaja, jeg er meget tidligt ude. Det var også ment som en provokation. :cool:

Men vi gav 9M for Gyamfi og så skal han altså være tæt på holdet. Vi har ikke et budget hvor vi smider så mange penge for nogen der ikke er umiddelbart tæt på holdet. Dit afsluttende "hvis" understreger bare min pointe: vi smider ikke 9M efter spillere der måske er profiler om tre år. Det er altså for usikkert.

Vi kan investere den slags penge i en spiller som Armsted, som er tæt på holdet fra dag et.

Badji ... tja, hvis han ikke kan ramme en bold med hovedet i en upresset situation i eget felt uden at forårsage en katastrofe så ved jeg ikke hvad vi skal bruge hans 192cm til med mindre Helson fra La Nouvelle Gazette har ret i at "han har [...] brug for tid til at opbygge noget selvtillid." (KSDH) Med en fortid i Club Brugge og Charleroi bør han ikke være langt fra holdet, han er 23 år og ikke bare et talent.

Badji ... tja, hvis han ikke kan ramme en bold med hovedet i en upresset situation i eget felt uden at forårsage en katastrofe så ved jeg ikke hvad vi skal bruge hans 192cm til med mindre Helson fra La Nouvelle Gazette har ret i at "han har [...] brug for tid til at opbygge noget selvtillid." (KSDH) Med en fortid i Club Brugge og Charleroi bør han ikke være langt fra holdet, han er 23 år og ikke bare et talent.
Altså, alle kan lave fejl. Hvis han ikke kan score fra 3 meter på åbent mål, så ved jeg ikke hvad vi skulle kunne bruge Ronaldo til ;-)

Men vi gav 9M for Gyamfi og så skal han altså være tæt på holdet. Vi har ikke et budget hvor vi smider så mange penge for nogen der ikke er umiddelbart tæt på holdet. Dit afsluttende "hvis" understreger bare min pointe: vi smider ikke 9M efter spillere der måske er profiler om tre år. Det er altså for usikkert.

Vi kan investere den slags penge i en spiller som Armsted, som er tæt på holdet fra dag et.
Det er vel præcis det skifte, der skete i det seneste vindue. Nu kan vi lige præcis investere i store talenter, der ikke er klar til superliga. Ime på u19 er en lignende case, selvom vi nok ikke har smidt et lige så stort beløb.

Det kan blive helt fantastisk, men det kan også komme til at tage nogle år, og måske slet ikke blive rigtig godt. Men indimellem kommer vi til at ramme den store transfer, og så giver det hele mening.

Aaarrhhhh.

Er Gift Links en god transfer? Jeg hælder til nej. Klubben bandt en stor del af transferbudgettet i ham, da han blev hentet. Nu er jeg en af dem der håber Links bliver i klubben for evigt, og synes han er vanvittigt vigtig. Men hvis man havde ramt en bedre transfer dengang, havde resultaterne og økonomien været bedre fær, og så kunne man mere.

Gyamfi er 9 mio., der er investeret. Man kunne have brugt de penge på noget væsentligt andet, fx en wingback der havde givet større sportsligt output, og dermed flere midler. Eller man kunne have slået Badji og Gyamfi sammen og hentet en bedre angriber.

Nu hvor han er hentet, er håbet naturligt nok at han slår igennem og vi - om tre år - behændigt glemmer det dyre transfervindue i sommeren '24, der gav én god midtbanespiller for de mange midler, der blev brugt.

Sammenligningningen med Links giver ingen mening. For det første er Gyamfi ikke købt som profil. Det var forventningen til Links. For det andet er de fem millioner, vi gav for Links ekstremt billigt ift. hvad vi får ud af ham nu. For det tredje er det kun en mindre del af vores transfermidler, vi har bundet i Gyamfi denne sommer.

Hvis Gyamfi om tre år brager mål ind og bliver solgt for 50+ millioner, så var det en god handel. Lad os nu give ham noget tid, inden vi dømmer ham.

Men han er jo heller ikke langt fra holdet. og man vader ikke bare direkte ind og spiller fast i Uwes system, det tager tid at lære. Især, når man skal slå nøglespilleren PM af. Han mangler åbentlyst også selvtillid.

Folkedomstolen i Århus er hård. Urimeligt hård nogle gange. Giv ham nu tid. Vi har jo netop med Badji købt en spiller, man tror kan udvikles til en profil, ikke en spiller, der bør være profil fra dag et. Det er mere Bech end Haugen og Serra.

For at de nye kan betegnes som fiaskoer, så kræver det vel, de får lidt mere spilletid under uwe end tilfældet er nu, så jeg vil gerne vente lidt mere før jeg kalder dem fiaskoer. Min følelse er, at han nødigt skifter mellem sin favorit startopstilling og resten han har, og når han skifter(når der ikke er skader eller karantæner) så er det altid til sidst og få minutter, er det så nok til at vise sig frem + evt. futurekampe og evt pokal indhop/starter

Jeg tror personligt, Badji tager PMs plads til foråret. Jeg tror, Gyamfi kommer i spil fra næste sæson. Men lad os nu se.

Sammenligningningen med Links giver ingen mening. For det første er Gyamfi ikke købt som profil. Det var forventningen til Links. For det andet er de fem millioner, vi gav for Links ekstremt billigt ift. hvad vi får ud af ham nu. For det tredje er det kun en mindre del af vores transfermidler, vi har bundet i Gyamfi denne sommer.

Hvis Gyamfi om tre år brager mål ind og bliver solgt for 50+ millioner, så var det en god handel. Lad os nu give ham noget tid, inden vi dømmer ham.
Links var 100% af transfermidlerne dengang.

Og en trediedel af transfermidlerne der måske giver bonus om tre år? Hvis han gør, er det fint, men det er dermed også en tredjedel af transfermidlerne, der ikke bidrager sportsligt i to sæsoner.

Hvor mange points skulle en anden spiller bidrage med over to sæsoner, for at de 40m fortjeneste på Gyamfi bliver udlignet?

Hvor meget vil de øvrige spillere stige i værdi af den ekstra sportslige succes de ekstra point kunne bringe?

Hvor forbedret ville AGFs situation ift talenter mm være, ved at spille europæisk og slutte bedre i tabellen?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back