Troels Henriksen nævner i sin podcast, at vi bør sadle om og spille 4-3-3, primært for at forløse Emmerys fulde potentiale (og AGF’s potientielt største salg til dato)
Han bemærker i øvrigt, at han mener vi får svært ved at forlænge med Emmery og han derfor skal skydes af senest til sommer. Den påstand er jeg noget tvivlsom overfor.
Tænker I ikke, at en forlængelse med Emmery er realistisk?
Jeg hørte hans første, hvor han brillierede med ikke, at kende til reglerne for afskrivninger.
Jeg tænker, at såfremt man har en fodbolddirektør der sætter retningen, så er det strategisk helt forkert at ændre spillestil pga. én spil, tilmed en spiller der skal sælges, således skifter man til en 4-3-3 for at få den spiler solgt der kræver det system.
Jeg håber vi er mere strategiske end som så.
Jeg siger ikke, at vi ikke skifter til en 4-3-3, men så skal det ikke være for Emmery's skyld, men fordi vi ser perspektiver i det de næste minimum 5 år. Derudover har vi spillet med en 3'er i 4 år nu, og alle årerne har vi været i Mesterskabsspillet og nappet i alt 2 medaljer.
Derudover skal vi forhåbentlig spille masser af europæiske kampe, og det betyder at taktisk træmning i løbet af ugen er mere eller mindre umuligt. Det er transport, restitution og så forberedelse til en modstander. Derfor tænker jeg det er et rigtig dårlig tidspinkt at skifte system. Kvalifikationen starter relativt tidligt, så der er heller ikke lang tid til, at få det på plads. Vinterpausen ville være mere oplagt
Emmery forlængede med os for et år siden, der var han - langt fra - den profil han blev i slutningen af efteråret og dette forår. Så lønnen er nok derefter. Derudover har han 3 år tilbage af sin kontrakt, så hvis man beder ham gå fra (og dette er bare gæt) 50.000 om måneden indtil 2029 til 100.000 om måneden inditl 2030, så gør han nok det.