New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 73K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Dila Gori havde et stjernespækket hold!
Det er altså en overdrivelse af de større. De havde spillet europæisk én gang før vi mødte dem.

Det er sikkert rigtigt, at de var en noget sværere og mere akavet modstander end fx Larne, men alle var, som jeg husker det, enige om at både vores og AaB’s nederlag var pinlige. Retfærdigt eller uretfærdigt.

FCK tjente 285 mio kroner på at deltage i Champions League ligaspil, uden at gøre det godt. Jeg vil vove den påstand, at skulle det helt utænkelige ske, så kan FCM godt se sig over skulderen, og Morten G's forudsigelse kommer til at holde stik noget tidligere, end nogen havde forventet. Men det gør det ikke, det ved vi jo godt, det er jo AGF.
Jeg tror det afgørende i forhold til hvor sandsynligt det er, handler om hvor vidt CV er i stand til at holde sammen på mesterholdet, eller om de nu bliver spredt for alle vinde. Hvis han kan holde sammen på den nuværende trup, så er der ikke behov for helt så meget lodtrækningsheld, man skal huske at de allerbedste hold er direkte kvalificeret til ligafasen, og eftersom vi er i Champions Path, så vi møder ikke de næstbedste fra de største ligaer, kun mestre fra ligaer som vi i Danmark skal kunne sammenligne os med, det mener jeg er en fordel.

Sandsynligheden er ikke stor, men men det er bestemt heller ikke usandsynligt, at vi kommer igennem nåleøjet, selvom vejen er lang. Det kræver dog at CV holder sammen på den nuværende trup.

Jeg var ikke klar over at Fritz Alstrøm skrev artikler til Viaplay, men denne er sgu interessant:
I forbindelse med mesterskabet, taler han om historien, og det første AGF hold der vandt det danske mesterskab i 1956. Dengang var det også nødvendigt at spille de Europæiske kampe væk fra Aarhus, og man var også et af de mest fair spillende hold i ligaen.

2026 må godt blive det nye 1955 for AGF, med 4 efterfølgende mesterskaber og store kampe i Europa, bl.a en 1-3 udesejr i Benfica, som efterfølgende med mestre i den daværende Champions League.

Og de giver denne mulighed:

MULIGHED FOR AT ÆNDRE SIN BILLET
Som følge af programændringen indfører vi nu muligheden for at returnere sin billet. Vi har nemlig kunne konstatere, at der er en større mængde publikum, der har billetter til begge arrangementer.

Hvis man har billet til arrangement i Friheden eller Tangkrogen, er der derfor nu mulighed for at returnere sin billet til kl. 10 fredag.

På den måde vil endnu flere få mulighed for at være med. Og der kan derfor allerede fra nu komme ledige billetter til salg til enten arrangementet i Friheden eller på Tangkrogen, hvor pokalen altså nu kommer forbi begge steder. Billetsalget findes lige her >>>

Ubehageligt for Solbakken. Der var spekulationer fremme om ca samme, da det kom frem, men meget passende blev det trukket i baggrunden.

Der er to vurderinger.

1) den primære, der handler om det menneskelige. Og det er et hårdt slag som han forhåbentlig får hjælp til at gå igennem. Det må være voldsomt at have delen som offentlig person med i dét forløb, men jeg kan ikke forestille mig andet end han møder sympati alle steder fra. Nu vil det altid være blind passager i alle interaktioner han har.
2) det fodboldmæssige. Jeg krydser fingre for han kommer tilbage og får lov til at have en god karriere efterfølgende. Jeg har svært ved at se det ske. Når anfaldet gjorde ham ukampdygtig hele foråret, kan man så forvente det bliver bedre i efteråret? Kan han få en kontrakt efter AGF og kan han forsikres?

Jeg skriver det jer, så det er ude af mit system. Så håber jeg alt det bedste for ham. Jeg har en god ven i samme situation, for ham var det i en alder over Patrick Mortensens, men stadig noget af et slag for en relativt ung mand. Men det håndteres individuelt.

Ubehageligt for Solbakken. Der var spekulationer fremme om ca samme, da det kom frem, men meget passende blev det trukket i baggrunden.

Der er to vurderinger.

1) den primære, der handler om det menneskelige. Og det er et hårdt slag som han forhåbentlig får hjælp til at gå igennem. Det må være voldsomt at have delen som offentlig person med i dét forløb, men jeg kan ikke forestille mig andet end han møder sympati alle steder fra. Nu vil det altid være blind passager i alle interaktioner han har.
2) det fodboldmæssige. Jeg krydser fingre for han kommer tilbage og får lov til at have en god karriere efterfølgende. Jeg har svært ved at se det ske. Når anfaldet gjorde ham ukampdygtig hele foråret, kan man så forvente det bliver bedre i efteråret? Kan han få en kontrakt efter AGF og kan han forsikres?

Jeg skriver det jer, så det er ude af mit system. Så håber jeg alt det bedste for ham. Jeg har en god ven i samme situation, for ham var det i en alder over Patrick Mortensens, men stadig noget af et slag for en relativt ung mand. Men det håndteres individuelt.
Du siger “anfaldet”, jeg her ikke hørt noget om et anfald, som jeg forstår det, var der tale om synsforstyrrelser som følge af en betændt synsnerve, og ikke andet - ikke noget anfald i hvert fald. Det viste sig så i forbindelse med behandlingen af synsnerven at han har MS - men også at lægen fortalte at han kunne fortsætte som fodboldspiller. Der er mange stadier af MS, og det udvikler sig forskelligt fra person til person. Så det er måske lidt hurtigt at tvivle på de læger der har undersøgt ham og er kommet frem til den modsatte konklusion.

Grunden til at han har været ude hele foråret, er mere sandsynligt chokket over at have fået den diagnose - det kunne jeg godt forestille mig, man har brug for lige at sunde sig over.

Latest posts

Back