New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 62K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Næh, det er ikke bare dig.
Omvendt noterer jeg mig, at JP åbenhjertigt nævner at Solbakken ikke er i spil til søndag, at Tingair kan starte, men formodentlig ikke slutte kampen og Polle er godt på vej. Han nævner slet ikke Links. Det kan både betyde at Links er helt ude af billedet en rum tid, eller at han blev skiftet ud tidsnok i søndags, til at det netop ikke er et problem.
Jeg ved det ikke, men jeg ved godt hvad jeg håber.
Var det ikke bare et træ-lår Links fik? Det var i hvert fald sådan jeg forstod det umiddelbart efter kampen.

Det bliver 100% Randers. Det er et ganske fint stadion alt tage ti betragtning. Jeg kan også godt lide Viborgs stadion, men afstanden må være meget afgørende. Randers har jo også lige fået nyt græstæppe, og selvom der er en rivalisering, så kan jeg ikke tro, at Randers lader det stå i vejen for at tjene en ekstra skilling. De har som nævnt også spillet europæisk i Aarhus - det kan jeg godt nok ikke selv huske, hvornår var det? Randers er så oplagt på stort set alle parametre. Vi skal ikke helt til Aalborg for 1.000-1.500 tilskuere mere. Så skal det ihvertfald være en meget billigere leje.

fra stiften - GIFT LINKS Sydafrikaneren har vist lidt tegn på småskader i løbet af de seneste kampe hvor han har ømmet sig. Senest fik han et vrid i anklen på det glatte underlag ved sidelinjen i Vejle. Han er også gået tidligere ind fra træning flere gange i foråret.

Men han forventes helt bestemt at være i startopstillingen når AGF møder FC Midtjylland.

Jeg tænker også umiddelbart at Randers er mest oplagt, især nu hvor de har en ordentlig bane (selvom den stadig var temmelig brun her i afslutningen af grundspillet.) Mht Odense Stadion skal de i gang med deres renovering i år. Måske er det ikke før efteråret, men når kapaciteten falder, forsvinder argumentet for det stadion.

Uanset hvor det bliver vil der nok blive arrangeret en del bustransport, men det skal da nok ikke være for langt væk med de hverdagskampe.

Det er i øvrigt ikke nogen nyhed, som Stiften måske gerne vil gøre det til, vi har vist alle vidst fra starten at der ikke lige kan spilles CL i Vejlby.

Aalborg og Herning har begge plads til 10.500 siddende gæster.
Viborg 10.000
Randers 9.000
Horsens 7.500
Silkeborg 6.000

Mon ikke det bliver Viborg?
Der er pænt langt til Aalborg og man ved bare, at Herning vil trække tiden til sidste sekund og så tage en latterlig overpris for leje af deres stadion.

Nu kan det måske ikke lade sig gøre med to hold der skal spille Europa og det er måske træls at placere forretninger der. Fans vil sikkert også hade det.

Men mener der er plads til 2.000 i VIP afdelingerne i Herning og tænker man gerne vil give dem en på opleveren. På de andre stadions er den del formentlig halveret.

Jeg kan ikke læse den artiklen bag muren, men overskriften siger en del.

Jeg kan ikke læse den artiklen bag muren, men overskriften siger en del.
Klaus Egelund er barselsvikar på Stiften for Mathias Maznikar, Han har interviewet alle han kunne opdrive med en tid i begge klubber, og fået en rigtigt fin artikel ud af det, der handler om at nu begynder FCM med deres påvirkningskampagne, det lader dog ikke til at påvirke AGF spillerne, måske fordi de ved hvad der kommer?

Jeg vil ikke referere det hele men der er et par interessante udtalelser først fra Jakob Poulsen:

- Sidste gang snakkede de om, at vi snakkede inde på banen. Der er nogle ting, som nogen vælger (at fokusere på, red.). Jeg synes, vi har været vildt gode til at holde fokus på os selv. Og så prøve at være en lille smule saglige.

og til sidst siger Glen Riddersholm:

- Jeg kan godt forstå, at AGF ikke går med på den. Det er klogt, og det klæder dem.

- De tror på sig selv, og de signalerer styrke ved ikke at lade sig provokere. Normalt ville automat-reaktionen i AGF være at sende en frontløber ud og gå kontra på en påstand. Men for den hverdag AGF er i, så ville det bare skabe støj.

- AGF er med i opløbet om guld denne sæson, men klubben er jo ikke der, hvor de kan forvente at det også er sådan de næste to-tre sæsoner. Så det handler om her og nu og mindske støj. Det er godt set.

Klaus Egelund er barselsvikar på Stiften for Mathias Maznikar, Han har interviewet alle han kunne opdrive med en tid i begge klubber, og fået en rigtigt fin artikel ud af det, der handler om at nu begynder FCM med deres påvirkningskampagne, det lader dog ikke til at påvirke AGF spillerne, måske fordi de ved hvad der kommer?

Jeg vil ikke referere det hele men der er et par interessante udtalelser først fra Jakob Poulsen:

og til sidst siger Glen Riddersholm:
I det store hele gør det også bare at AGF fremstår som de store og FCM som de små der har behov for at lave alle mulige små og store trick og det går ud over deres troværdighed fordi man ved at de kan finde på at sige og gøre lidt af hvert med den slags motiver. Det er også noget man i visse tilfælde kan overlade til fansene at gå efter i stedet, for hvis nok AGF-fans reagerer på en bestemt måde, vil medierne tage det op og FCM blive nød til at forholde sig til det, men vi kan se at medierne allerede er opmærksomme på at det er den måde de agerer på i Herning.

Det er stadig et spørgsmål hvor langt man kan tillade at FCM går uden at reagere. Ift Bech synes jeg det er problematisk at der enten er en agent der har brudt reglerne eller en journalist der har løjet og det lugter lidt af at FCM kan være indblandet i større omfang end bare at have lagt et bud på ham, der straks blev afvist. Det er ikke AGF der kan eller skal forfølge sagen, men andre journalister burde komme til bunds i det eller Ørgaard burde få en sag på halsen, som så nok ville gøre at det hele kom frem. Når der tilsyneladende ikke skete noget kan de jo bare gøre det igen eller måske give den noget ekstra, så det kan godt være lidt en balancegang. Indtil videre vinder AGF på at være de store, forholde sig køligt og overlade den slags til FCM.

I det store hele gør det også bare at AGF fremstår som de store og FCM som de små der har behov for at lave alle mulige små og store trick og det går ud over deres troværdighed fordi man ved at de kan finde på at sige og gøre lidt af hvert med den slags motiver. Det er også noget man i visse tilfælde kan overlade til fansene at gå efter i stedet, for hvis nok AGF-fans reagerer på en bestemt måde, vil medierne tage det op og FCM blive nød til at forholde sig til det, men vi kan se at medierne allerede er opmærksomme på at det er den måde de agerer på i Herning.

Det er stadig et spørgsmål hvor langt man kan tillade at FCM går uden at reagere. Ift Bech synes jeg det er problematisk at der enten er en agent der har brudt reglerne eller en journalist der har løjet og det lugter lidt af at FCM kan være indblandet i større omfang end bare at have lagt et bud på ham, der straks blev afvist. Det er ikke AGF der kan eller skal forfølge sagen, men andre journalister burde komme til bunds i det eller Ørgaard burde få en sag på halsen, som så nok ville gøre at det hele kom frem. Når der tilsyneladende ikke skete noget kan de jo bare gøre det igen eller måske give den noget ekstra, så det kan godt være lidt en balancegang. Indtil videre vinder AGF på at være de store, forholde sig køligt og overlade den slags til FCM.
Jakob Poulsen balancerer dog lidt på en knivsæg i forhold til at tage “The High Road” med den sidste del af hans kommentar:

Jeg synes, vi har været vildt gode til at holde fokus på os selv. Og så prøve at være en lille smule saglige.
Det lyder som et nyreslag til JP’s tidligere arbejdsgiver.

- Jeg kigger efter, om spilleren gemmer sig. Vil han ikke have bolden? Tager han ikke de samme løb? Træner han ikke ligesom han har gjort hele tiden? Det er mere sådan nogle ting, som jeg holder øje med. Og 'Toby' han arbejder så stenhårdt, at det er lidt tilfældigt, at der ikke scores. Og sådan er det som angriber, siger Henrik Dalsgaard.

I Stiftens bonusafsnit diskuterer de bl.a. om PM har spillet sin sidste kamp for AGF når sæsonen afsluttes.

Det skal ikke være gennemgang af deres argumenter, dels fordi jeg synes man bør støtte journalistikken og dels fordi jeg bedre kan lide selv at docere.

Mit bud er ja, efter denne sæson er PM done. Jeg køber ikke rollen som supersub for ham (det er ikke 85-15, nærmere 60-40). Til gengæld troede jeg det samme for et år siden - en fantastisk smuk afslutning at slutte af med at blive topscorer i suppen. Nu har han sammen med holdet sat sig selv endnu bedre op.

Teknisk kan det sagtens være noget med at VM pauser transfermarkedet og både hans nye klub og AGF har brug for tid. Derfor kunne jeg godt se en underlig løsning med en kontrakt der løber til september, eller måske til januar, med frikøbsklausul på 0 kroner efter fx 15. August. Så vil det teknisk set ikke slutte med denne sæson, men reelt vil det.

I det hele taget - og nu foregriber jeg begivenhedernes gang - vil det være mest korrekt at have afklaring på PM, Dalsgaard, Beijmo og Kahl ... og Carstensen, samt i langt mindre grad Jørgensen, når sæsonen rundes af. De fortjener den store hyldest med en rigtig afsked efter en kamp (eller fejring af fornyet aftale). For Bech, Arnstad, Yakob og Kahl er det nok ikke muligt, med mindre en køber smider rigtigt store penge for at være tidligt ude.

Latest posts

Back