New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 158K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Det er stramt at det er samme gardering for dem alle, men en klar forbedring (hvis det sker).
Hvorfor skulle han være eneste gardering? Vi har jo i efteråret vist, at vi har unge spillere, der kan gøre en forskel, vi har Serra, og så har vi Jørgensen, som må have meget mere at byde på, jo længere tid han får hos os.

Hvorfor skulle han være eneste gardering? Vi har jo i efteråret vist, at vi har unge spillere, der kan gøre en forskel, vi har Serra, og så har vi Jørgensen, som må have meget mere at byde på, jo længere tid han får hos os.
Klart klart. Vi har meget forskellige forudsætninger, men ja, hvis Bech bliver skadet er det nok Jørgensen der får æren i foråret. Og der er mange unge spillere i udkanten af truppen man kan hente ind.

• Like
Reactions: cph
Det kunne være en bagkæde med:

Beijmo - Dalsgaard - AJ

Men hvis Mølgaard passer bedre til kampen end AJ, så kunne det også være:

Mølgaard - Dalsgaard - Beijmo

Det er en stor styrke, at vi i en smal trup har nogle spillere, der kan dække flere pladser. Beijmo, Dalsgaard, Mølgaard og Arnstad er nogle af dem. Hvis vi ender med at give Tonni 2-times en 4-årig konktrakt, så tror jeg også hans fleksibilitet er en meget stor del af grunden til det. Med ham på holdet vil det være et betydeligt mindre problem, hvis Paddy, Bech eller Arnstad er ude, eller hvis de ikke holder til en hel kamp. Han er den offensive version af Beijmo.
  • AJ udvikler sig og han er ung, men han har endnu ikke ramt samme niveau som Beijmo, Dalsgaard og Kahl, så det vil give et lavere niveau
  • Jeg er på ingen måde sikker på at Mølgaard passer ind i stilen med at kontrollere bolden og spille den op + han har ikke spillet en længere periode gennem de sidste 2 år (det kommer nok til at tage en del tid før han kan ramme et godt niveau selv hvis han er skadesfri).
  • Beijmo er ikke lige så god i venstre som i højre.
  • Udskiftninger i kampen vil betyde et væsentligt fald i kvalitet.
Alt i alt betyder det at niveauet på de bagerste pladser nedsættes væsentligt.

• AJ udvikler sig og han er ung, men han har endnu ikke ramt samme niveau som Beijmo, Dalsgaard og Kahl, så det vil give et lavere niveau
  • Jeg er på ingen måde sikker på at Mølgaard passer ind i stilen med at kontrollere bolden og spille den op + han har ikke spillet en længere periode gennem de sidste 2 år (det kommer nok til at tage en del tid før han kan ramme et godt niveau selv hvis han er skadesfri).
  • Beijmo er ikke lige så god i venstre som i højre.
  • Udskiftninger i kampen vil betyde et væsentligt fald i kvalitet.
Alt i alt betyder det at niveauet på de bagerste pladser nedsættes væsentligt.
Det er klart at vi bliver svækket, når vigtige spillere bliver skadet. Selv i FCK er de blevet voldsomt svækket af en enkelt skade til Huescas. Det er vel kun i FCM at man vil kunne holde nogenlunde niveau hvis 2 af de bedste forsvarsspillere er ude samtidig. Jeg er ikke så nervøs for forsvaret. Jeg synes det er det område vi er dækket bedst ind. Jeg er mere bekymret for midtbanen, hvor vi kun har 3 seniorspillere hvoraf to har lidt tvivlsom fysik i NP og Yakob. Der synes jeg i højere grad vi er udfordret. Og så åbenlyst også i angrebet, men det er debatteret til døde :) Giv mig en midtbanespiller og en angriber, og så er jeg ret tilfreds mht. udsigterne for foråret. VWB er selvfølgelig også en risiko, men der må vi nok håbe at Links kan holde eller at Emmery kan steppe mere op når han får chancen på den plads.

Kæmpe fortjent med det indtog han gjorde på holdet i efteråret.

Sikke en kamp i Silkeborg han startede med. Tror faktisk det var lidt et "chok" for mange at se ham der - spille så godt og upåvirket - og med den pasningssikkerhed, overblik og dynamik.

Kontakten løber til 2028 (der står ikke om det er sommer eller vinter)

Kæmpe fortjent med det indtog han gjorde på holdet i efteråret.

Sikke en kamp i Silkeborg han startede med. Tror faktisk det var lidt et "chok" for mange at se ham der - spille så godt og upåvirket - og med den pasningssikkerhed, overblik og dynamik.

Kontakten løber til 2028 (der står ikke om det er sommer eller vinter)

Se dette citat fra hjemmesiden:
Oskar Haugstrups nye kontrakt løber frem til sommeren 2028

Fint med en forlængelse og oprykning til førsteholdstruppen. Men 2,5 år er ikke meget. Er det manglende tro på at han helt har det der skal til for at slå igennem?

Se dette citat fra hjemmesiden:

Fint med en forlængelse og oprykning til førsteholdstruppen. Men 2,5 år er ikke meget. Er det manglende tro på at han helt har det der skal til for at slå igennem?
Jeg synes det er meget fint. Han er jo umiddelbart ikke en Adam Daghim, hvor der var en kæmpe upside. Udvikler han sig bedre end forventet, kan man jo altid forlænge mod at give en kraftig lønstigning osv.

En midtbanespiller fra ASA, det plejer at gå fint… Det at han ikke sættes permanent i førsteholdstruppen nu, men først fra sommer - hvor han måske også afslutter noget gymnasie - viser også at der skal lidt udvikling til, men mon ikke man også allerede har snakket om at hvis udviklingen er god og han reagerer godt på at blive professionel, så laver man en ny kontrakt. Det er svært at vide hvor langt det kan række for ham, han er stadig så ung at der kan komme noget udvikling i større ryk.

Ja, han er vel en af dem, hvor det vil være rigtigt fint, hvis han kan blive en solid trupspiller.
Han er én af dem, hvor han mangler et større skridt end nogle af de andre, og derfor får han chance på en kort kontrakt, men med en forståelse - fra begge sider - at man ikke skal spilde 3-4 år på, at jagte et niveau han måske ikke har i sig.

Jeg synes umiddelbart, at han mangler en spidskompetence foir, at være rigtig interessant. Nogle gange er der dog spillere der hverken er driblere, hurtige osv, der har så meget spilforståelse, at de bare passer ind alligevel.

Han er én af dem, hvor han mangler et større skridt end nogle af de andre, og derfor får han chance på en kort kontrakt, men med en forståelse - fra begge sider - at man ikke skal spilde 3-4 år på, at jagte et niveau han måske ikke har i sig.

Jeg synes umiddelbart, at han mangler en spidskompetence foir, at være rigtig interessant. Nogle gange er der dog spillere der hverken er driblere, hurtige osv, der har så meget spilforståelse, at de bare passer ind alligevel.
Ud fra de gange jeg har set ham, er spilforståelse samt pasninger vel også hans helt store spidskompetence, det går hurtigt i hovedet på Haugstrup? - han var ved at assistere lige da han kom ind mod Silkeborg. Jeg tænker han skal bygge mere på sit presspil - han minder lidt om Benjamin Hvidt.

Hvad var Jakob Poulsens spidskompetencer som ung samt senere i fodboldkarrieren?

Det giver mening at han får 2.5 år - jeg kan sagtens se ham tage de næste skridt indenfor 1 års tid og brænder han igennem er jeg sikker på vi hurtigt står klar med lønforhøjelse samt en ny og forbedret kontrakt.

Kontraktlængden viser tiltro men også forbehold.

Det er som forventet ifht Haugstrup. Man laver ikke 5-årige kontrakter med alle talenterne. Haugstrup er ikke det talent man har de største forventninger til.

Husker det som om, at man ikke må lave længere kontrakter end 3 år med spillere under 18.

Meget enig, mens Jens Stage har heller ikke rigtigt nogen spidskompetencer. Udover altid at træffe de rigtige beslutninger og være på det rigtige sted:)

Så man kan komme langt som central midtbane med god teknik, spilforståelse og stort løbepensum kombineret med den rette mentalitet (som det jo virker til han har). Men for hver Jens Stage er der også 1000 divisionsspillere, som på papiret har nogenlunde samme kvaliteter, så vi må se hvor det ender.

Ud fra de gange jeg har set ham, er spilforståelse samt pasninger vel også hans helt store spidskompetence, det går hurtigt i hovedet på Haugstrup? - han var ved at assistere lige da han kom ind mod Silkeborg. Jeg tænker han skal bygge mere på sit presspil - han minder lidt om Benjamin Hvidt.

Hvad var Jakob Poulsens spidskompetencer som ung samt senere i fodboldkarrieren?

Det giver mening at han får 2.5 år - jeg kan sagtens se ham tage de næste skridt indenfor 1 års tid og brænder han igennem er jeg sikker på vi hurtigt står klar med lønforhøjelse samt en ny og forbedret kontrakt.
Jakopb Poulsenb var en ret dynamisk højre wing i starten af sin karriere i EfB

Latest posts

Back