New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 156K
Jeg tror det var sidste år Polle nærmest ikke spilede og deltog i pre-season før den allersidste kamp. Mon ikke de gemmer tinges til de er på lidt bedre baner og forhold i Alicante.
Ja, og den første dag er jo også, som der står, bip-test efter ferien og de ved nok allerede at Tingager mangler lidt form. Han var heller ikke den eneste der blev inde. Render han rundt udenfor sidelinjerne på træningslejren og deltager han ikke i træningskampene er det selvfølgelig mere bekymrende, men det får vi jo snart at se.

Det er ret bekymrende med Tingager, Bech og Polle - tre centrale spillere.
Der er kun gået 3 uger siden sidste kamp mod OB, så skader og skavanker forsvinder ikke henover natten, blot fordi vi skifter år.

Det er første rigtige træningsdag, og der er koldt og nusset udenfor. Det gør en del spillere mere forsigtige, bl.a. Nicolai Poulsen er nervøs for spille på kunst (som træningen sikkert foregår på i dag).

Lad os være bekymrede hvis de ikke er med nsæte uge, og i særdeleshed hvis de ikke træner fuldt med i Spanien.-

Jeg tror det var sidste år Polle nærmest ikke spilede og deltog i pre-season før den allersidste kamp. Mon ikke de gemmer tinges til de er på lidt bedre baner og forhold i Alicante.
ksdh har interviewet Kahl og der er dette stykke med

1000002614.webp

Der er stadig god tid til at få Tingager i gang, og selv hvis han ikke bliver klar til de første fire kampe, så har vi jo et fremragende alternativ. Det er jeg slet ikke nervøs for.

Men jeg vil meget gerne have ham til rådighed i hele mesterskabsspillet.
Hvis Dalsgaard ryger ind i en skade eller ikke rammer formen er det ret tyndt besat.

Med Tinager ude kræver det også at både Beijmo, Carstensen og Kahl er skadesfri og i god form. Mølgaard kan man ikke forvente rammer formen efter så lang tid ude og vi ved heller ikke om han passer i JP's spillestil. JJA har haft det svært.

Pt. er holdet ret afhængige af at Links, Kahl, Dalsgaard, Beijmo og Carstensen er skadefri OG i god form.

Hvis Dalsgaard ryger ind i en skade eller ikke rammer formen er det ret tyndt besat.

Med Tinager ude kræver det også at både Beijmo, Carstensen og Kahl er skadesfri og i god form. Mølgaard kan man ikke forvente rammer formen efter så lang tid ude og vi ved heller ikke om han passer i JP's spillestil. JJA har haft det svært.

Pt. er holdet ret afhængige af at Links, Kahl, Dalsgaard, Beijmo og Carstensen er skadefri OG i god form.
De færreste hold ser rigtig gode ud, hvis de 4-5 bedste forsvarere er skadet på samme tid. Jeg synes, det mest realistiske scenarie er, at vi skal kunne spille gode kampe, hvis 1 eller 2 spillere er ude af gangen.

Hvis Tingager og fx Kahl er ude på samme tid, så kan vi jo stadig stille så stærkt op, så vi bør kunne slå de fleste hold.

ksdh har interviewet Kahl og der er dette stykke med

View attachment 5920

Tak for denne.
I forhold til en evt. forlængelse, hæfter jeg mig ved at Kahl siger, at hans agent og CV er i dialog og så at:

"Det vigtigste for mig er, at jeg er glad for at spille, der hvor jeg spiller min fodbold, siger den venstrebenede stopper."

Det giver lidt håb, synes jeg.

De færreste hold ser rigtig gode ud, hvis de 4-5 bedste forsvarere er skadet på samme tid. Jeg synes, det mest realistiske scenarie er, at vi skal kunne spille gode kampe, hvis 1 eller 2 spillere er ude af gangen.

Hvis Tingager og fx Kahl er ude på samme tid, så kan vi jo stadig stille så stærkt op, så vi bør kunne slå de fleste hold.
Jo, men agf er udfordret hvis bare 2 (tingager + en af de fem ovennævnte) er skadet eller ikke er i form.

Hvem skal agf stille med hvis både tingager og karl er ude?

Hvem skal agf stille med hvis både tingager og karl er ude?
Det kunne være en bagkæde med:

Beijmo - Dalsgaard - AJ

Men hvis Mølgaard passer bedre til kampen end AJ, så kunne det også være:

Mølgaard - Dalsgaard - Beijmo

Det er en stor styrke, at vi i en smal trup har nogle spillere, der kan dække flere pladser. Beijmo, Dalsgaard, Mølgaard og Arnstad er nogle af dem. Hvis vi ender med at give Tonni 2-times en 4-årig konktrakt, så tror jeg også hans fleksibilitet er en meget stor del af grunden til det. Med ham på holdet vil det være et betydeligt mindre problem, hvis Paddy, Bech eller Arnstad er ude, eller hvis de ikke holder til en hel kamp. Han er den offensive version af Beijmo.

Det kunne være en bagkæde med:

Beijmo - Dalsgaard - AJ

Men hvis Mølgaard passer bedre til kampen end AJ, så kunne det også være:

Mølgaard - Dalsgaard - Beijmo

Det er en stor styrke, at vi i en smal trup har nogle spillere, der kan dække flere pladser. Beijmo, Dalsgaard, Mølgaard og Arnstad er nogle af dem. Hvis vi ender med at give Tonni 2-times en 4-årig konktrakt, så tror jeg også hans fleksibilitet er en meget stor del af grunden til det. Med ham på holdet vil det være et betydeligt mindre problem, hvis Paddy, Bech eller Arnstad er ude, eller hvis de ikke holder til en hel kamp. Han er den offensive version af Beijmo.
Det er prisværdigt med den tillid til bredden. Jeg er noget mere bekymret. JP har demonstreret han ikke stoler på JJA. Det lyder forrygende med Mølgaard i kanonform, og måske går det godt.

Omvendt spiller forsvaret bare med stor risiko og det kan hurtigt koste, hvis der sker fejl. En rusten Mølgaard, eller en overmandet JJA er opskriften på dårlige ting. I foråret 25 var Mølgaard ikke den bedste udgave af sig selv.

Man har Tingager, Dalsgaard, Kahl og Beijmo, der har bevist de har niveauet. Så har Jensen-Abbew vist han ikke har niveauet (til at få trænerens tillid), og Mølgaard mangler at vise han er tilbage. Hvis Jacob Andersen er tilbage, giver det luft på hwb, ellers kan det blive presset med Beijmo der kun kan være ét sted af gangen.

Offensivt køber jeg den med Adamsen, selvom vi stadig mangler at se det i kamp. Men der mangler en solid spiller som afløser for hhv Arnstad, Bech og PM.

Det er stramt at det er samme gardering for dem alle, men en klar forbedring (hvis det sker).

Foråret handler om guld, sølv og pokal. Det vil være et hårdt slag at se det ende med en bronze, eller helt uden medaljer.

Latest posts

Back