New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 158K
Men 2½ år er jo en evighed for en 18 årig, som ikke lige står foran et stort klubskifte. Som man kan forstå på AGF, så får han ingen rolle i den hårde forårssæson i superligaen (hvilket mere end antyder at vi kommer til en hente en ekstra midtbanespiller, men det er en anden tråd). Så U19 med fast spilletid i foråret og derefter nye chancer i superligaen i efteråret og til næste år en ny kontraktvurdering. Med 1½ år tilbage uden at man kan forvente at han er blevet stamspiller, så kommer vi ikke til at se ham afslå en forlængelse. For hvis han gør, vil 1½ år ude i kulden stadig være en evighed, som hans karriere ikke vil kunne tåle. Om et år tror jeg at vi er meget klogere på, om vi har en kommende profil her. Og lad os håbe på det.

Eller også brænder han igennem og laver en Nartey eller Bischoff. Jeg ved det ikke men jeg synes, Haugstrup har et talent der berettiger en længere kontrakt, derfor er jeg skuffet.

Eller også brænder han igennem og laver en Nartey eller Bischoff. Jeg ved det ikke men jeg synes, Haugstrup har et talent der berettiger en længere kontrakt, derfor er jeg skuffet.
Hvis han har lavet en Nartey til næste vinter, hvad der virker meget usandsynligt, så kan vi glæde os over et stort salg, ligesom Brøndby kan i dette vindue. Så det vil være en våd drøm. Haugstrup er desværre ikke offensiv midtbane som Nartey, hvilket gør et hurtigt, stort salg usandsynligt.

Hvis han har lavet en Nartey til næste vinter, hvad der virker meget usandsynligt, så kan vi glæde os over et stort salg, ligesom Brøndby kan i dette vindue

Det vil jeg dælme ikke glæde mig over. Det vil tværtimod pisse mig af at have gået glip at en voldsom pris fremfor en acceptabelt pris. Du får ingen BIF fans til at sige de glæder sig over Narteys pris, når de ved, hvor stor den kunne have været med en længere kontrakt.

Den risiko er der jo med alle, men samtidig skal vi jo heller ikke have en trup med 6-8 talenter der optager en trejdel af pladsen fordi de potentielt kan blive den nye Clement Bischoff. Jeg tror vi bliver nød til, at acceptere at der er talenter på holdet, der kan smutte fordi vi passe på trupsammensætningen. Vi skal også kunne rydde op og ud, når behovet er der.

Jeg kan sagtens se fidusen i, at have Emmery og Kristjannson i truppen. Tchamche til dels, men de må gerne snart afgøre om de bruger ham som 9'er eller 10'er. Hvis det er det sidste, så tror jeg han ville have godt af, at komme ud og spille. Callø kommer tilbage, og skal muligvis også regnes med i truppen. Camara rygtes også som en der skal løftes. Dertil kommer typer som Storch, Grantzau og Stefansson - hvoraf en nok skal op. Hamza og Fuglsang på midten kunne også være aktuelle. Oppe foran en Borgere, Thieler, Steffensen måske endda. Traore og Egbedi tror jeg ikke rigtig på, ej heller Elkjær.

Så næsten sæson er det nok ikke umuligt at forestille sig Callø, Camara, Haugstrup, Emmery, Kritjannson, Tchamce, Borgere og måske ém til udgøre ½/3 af de markspillere der er i truppen. Statisktisk set, slår de ikke alle igenne,

Jeg tror det er mere sandsynligt, at offensive spillere kopiere dét som Nartey og Bischoff gjorde, og dermed synes jeg det er mest fornuftigt have dem på de længste kontrakter. Haugstrup vil tage skridt, og hvis de er gode så kan han lettere forlænges da han ikke har de færdigheder som man køber på potentialet (fart, driblinger, mål osv).

Den risiko er der jo med alle,

Selvklart men det var et modsvar til SteenA scenarie som er lige så spekulativt og derfor jeg skrev, jeg ikke ved det.

men samtidig skal vi jo heller ikke have en trup med 6-8 talenter der optager en trejdel af pladsen fordi de potentielt kan blive den nye Clement Bischoff. Jeg tror vi bliver nød til, at acceptere at der er talenter på holdet, der kan smutte fordi vi passe på trupsammensætningen. Vi skal også kunne rydde op og ud, når behovet er der.

Når jeg skrev, jeg synes, Haugstrups talent berettiger til en længere kontrakt ligger der eksplicit i, at alle talenter ikke skal have lange kontrakter. Talentkontrakter er i øvrigt markant billigere, så afskrivningen for en klub som AGF er til at overse.

Selvklart men det var et modsvar til SteenA scenarie som er lige så spekulativt og derfor jeg skrev, jeg ikke ved det.

Når jeg skrev, jeg synes, Haugstrups talent berettiger til en længere kontrakt ligger der eksplicit i, at alle talenter ikke skal have lange kontrakter. Talentkontrakter er i øvrigt markant billigere, så afskrivningen for en klub som AGF er til at overse.
Helt enig med pengene. Det er småting.

Derfor så jeg gerne vi skrev mange flere og lejede dem ud.

Men vi virker rimelig stålfaste på 24 markspillere. Og så synes jeg 4-6 er alt rigeligt. Også hvis de skal skiftes ind med spillere, der er etablerede og dermed skaber et bedre fundament.

Jeg forstår fuldt ud frustrationen over kontraktlængden, hvis man anser Haugstrup som et kæmpe talent. Så er det en farlig leg med korte kontrakter.

Jeg synes dog ingenlunde, at det er overraskende, at AGF "starter" med en kortere voksenkontrakt i forhold de andre signaler om Haugstrup. AGF har ikke vist signaler om, at Haugstrup var en spiller, som man har meget store forventninger til. Yngre spillere er blevet rykket i førsteholdstruppen, men det gælder ikke Haugstrup.

Jeg er ret overbevist om, at AGF f.eks. gerne vil skrive en meget længere kontrakt med Tomas Kristjansson, når han bliver 18 år i januar. Dermed ikke sagt, at Haugstrup ikke kan nå at blive det helt store.

Jeg forstår fuldt ud frustrationen over kontraktlængden, hvis man anser Haugstrup som et kæmpe talent. Så er det en farlig lej med korte kontrakten.

Jeg synes dog ingenlunde, at det er overraskende, at AGF "starter" med en kortere voksenkontrakt i forhold de andre signaler om Haugstrup. Man har ikke set signaler om, at Haugstrup var en spiller, som man har meget store forventninger til. Yngre spillere er blevet rykket i førsteholdstruppen, men det gælder ikke Haugstrup.

Jeg er ret overbevist om, at AGF f.eks. gerne vil skrive en meget længere kontrakt med Tomas Kristjansson, når han bliver 18 år i januar. Dermed ikke sagt, at Haugstrup ikke kan nå at blive det helt store.
Nuance her er også - at for 12 måneder siden, der troede man ikke på at Oskar ville rykke så meget som han har gjort.

Det er 1-1 den sammen case med Stef.
Så nu får han en lærling kontrakt, og hvis han udvikling fortsætter i foråret, så er der allerede gjort klar til en forlængelse.

Jeg synes det er den perfekte løsning.

Det kan jo også tænkes at der er noget psykologisk i det med en kontrakt på 2,5 år. Der skal virkelig knokles igennem og der skal fart på udviklingen, hvis han vil have den næste kontrakt også. Vil en 5-årig kontakt, som den første kontrakt, give for meget "afslapning". Jeg tænker der er en god grund til at man ikke har givet en længere kontrakt. Hvis han tager store skridt, så kan man formentlig forlænge den kontrakt om 12 måneder. Det er svært med de kontrakter til så unge spillere, for man vil heller ikke binde for mange på 4-5 årige kontrakter, hvis man håber på at kunne bringe et par stykker ind i førsteholdstruppen hver sæson. Det er jo heller ikke fordi Haugstrup bare er braget ind. Han har fået nogle minutter, som har være ganske fine og giver lovning om mere, men det næste skridt er altså et kæmpe skridt han skal tage.

Har hørt seneste Lyden AGF podcast. I hvert fald startet på den. Og tak for glimrende AGF stof. Meeen, hæ hæ....

Det hedder altså ikke "Lægge sig i ske". Men "Lægge sig i selen".

Og Brøndby er altså ikke "Det forjættede land". Så langt langt fra. Men I skal være velkommen til at omtale dem "Det forkætrede land".
De prøver nok bare at gøre os en stor bjørnetjeneste i deres iver for at please os gamle fans med nogle gamle glemte vendinger.

Latest posts

Back