New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 159K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Jeg synes det er ét eller andet sted ind imellem.

Det er tydeligt, at de ikke har den største forstand på spillet, formationer osv, ikke sammenlignet med f.eks. Mediano eller andre podcasts.
De prøver at være sjove, men det er ofte så indforstået og nørdet er de eneste der finder det sjovt eller er tæt på, enten er dem selv eller ansatte på Stiften.

Dét de kan, men slet ikke gør godt nok synes jeg, er at bruge den fordel de har ved, at overvære så mange træninger. Fortælle om øveler, hvem der er hor i skabeloner osv, hvem der sidder over og så måske bruge lidt kræfter på f.eks. de U19 spillere der trræner med
Jeg tænker de byder ind med en del relevant. Maznikar virker som bedst taktisk osv., med Kim Robin som 2'er. Til gengæld har Bjerre og Kim Robin meget godt fra interviews og forståelse af omstændighederne, så det finder jeg også meget relevant.

De har flere gange talt om at JP ikke er tryg ved Wahlstedt, Badji og JJA, også længe før mange herinde var med på det - og det er baseret på de ting de observerer, som jeg er overbevist om sidder stort set lige i skabet.

Jeg tænker de byder ind med en del relevant. Maznikar virker som bedst taktisk osv., med Kim Robin som 2'er. Til gengæld har Bjerre og Kim Robin meget godt fra interviews og forståelse af omstændighederne, så det finder jeg også meget relevant.

De har flere gange talt om at JP ikke er tryg ved Wahlstedt, Badji og JJA, også længe før mange herinde var med på det - og det er baseret på de ting de observerer, som jeg er overbevist om sidder stort set lige i skabet.
Min personlige holdning er, at sådanne observationer er bedst enten (nok helst faktisk) i en skrevet artikel, eller i mere "strategiske" podcast hvor man graver lidt dybere, og ikke udkommer to gange i ugen.

Jeg synes, at såfremt man udkommer så tit, skal kunne bringe noget spændende hver gang, og det synes jeg ikke de gør. Nogle gange finder de på quizzer og spørgsmål, nærmest for at få tiden til at gå.

Stiftens lange interview med Mølgaard er meget relevant læsning - og for mig var det også en lettelse nu endelig at læse offentligt, at det ikke kun var skaden, Mølgaard har bøvlet med - men også et uheld (trafik) i den nærmeste familie. En flot artikel, hvor stiftens - efter min mening super gode sportsjournalister - får en lang og svær historie fra Mølgaard om ham og hans fars kamp for at komme tilbage igen.
Sidste efterår var jeg på AGF walk hvor Phil Mansfield på fremragende vis fortalte om, hvordan de har styr på hver enkelt spillers form, hvor mange højintense løb de hver især kan holde til i en kamp osv.
Om Mølgaard kom han dengang til at sige: Han kommer stærkt igen for lige nu kæmper han både med noget personligt i familien udover en skade, så jeg er ikke så nervøs for at han ikke bliver klar igen. Vi var mange der hørte Phil komme til at tale over sig. Og Thyge bad bagefter os alle om at holde tæt med vores viden.
Det er jeg stolt af at vi gjorde - alle os der hele tiden har vidst, at Mølgaard kæmpede med andet og mere end en skade.
På samme måde hører jeg af og til rygter fra kilder tæt på truppen - som jeg ikke videregiver herinde på forum. Ind imellem kan jeg godt græmmes lidt når jeg læser forskellige skribenters skråsikre vurderinger og antagelser om forskellige spillere - tænk over om I egentlig har viden til at dømme spillere så hårdt!
Dette er ikke ment som et angreb på nogen specifikke skribenter herinde - mere en opfordring til at tænke over, at vi almindelige iagttagere af klubben jo ikke altid har adgang til de fuldstændige sandheder om den ene eller den anden af spillerne.
Ja, selv Stiften ved ikke altid helt hvad der foregår... selvom folk i miljøet ved det.
Vandrørene er blevet tætte i AGF - OG TAK FOR DET!
Og så synes jeg for øvrigt at journalisterne på stiften gør det godt - ja, ind imellem er de ustrukturerede og vrøvlede - men grundlæggende gør de et godt stykke arbejde og ind imellem kommer der fremragende reportager i stiften! (ps jeg er selv uddannet journalist:-)) VH Mulle

Stiftens lange interview med Mølgaard er meget relevant læsning - og for mig var det også en lettelse nu endelig at læse offentligt, at det ikke kun var skaden, Mølgaard har bøvlet med - men også et uheld (trafik) i den nærmeste familie. En flot artikel, hvor stiftens - efter min mening super gode sportsjournalister - får en lang og svær historie fra Mølgaard om ham og hans fars kamp for at komme tilbage igen.
Sidste efterår var jeg på AGF walk hvor Phil Mansfield på fremragende vis fortalte om, hvordan de har styr på hver enkelt spillers form, hvor mange højintense løb de hver især kan holde til i en kamp osv.
Om Mølgaard kom han dengang til at sige: Han kommer stærkt igen for lige nu kæmper han både med noget personligt i familien udover en skade, så jeg er ikke så nervøs for at han ikke bliver klar igen. Vi var mange der hørte Phil komme til at tale over sig. Og Thyge bad bagefter os alle om at holde tæt med vores viden.
Det er jeg stolt af at vi gjorde - alle os der hele tiden har vidst, at Mølgaard kæmpede med andet og mere end en skade.
På samme måde hører jeg af og til rygter fra kilder tæt på truppen - som jeg ikke videregiver herinde på forum. Ind imellem kan jeg godt græmmes lidt når jeg læser forskellige skribenters skråsikre vurderinger og antagelser om forskellige spillere - tænk over om I egentlig har viden til at dømme spillere så hårdt!
Dette er ikke ment som et angreb på nogen specifikke skribenter herinde - mere en opfordring til at tænke over, at vi almindelige iagttagere af klubben jo ikke altid har adgang til de fuldstændige sandheder om den ene eller den anden af spillerne.
Ja, selv Stiften ved ikke altid helt hvad der foregår... selvom folk i miljøet ved det.
Vandrørene er blevet tætte i AGF - OG TAK FOR DET!
Og så synes jeg for øvrigt at journalisterne på stiften gør det godt - ja, ind imellem er de ustrukturerede og vrøvlede - men grundlæggende gør de et godt stykke arbejde og ind imellem kommer der fremragende reportager i stiften! (ps jeg er selv uddannet journalist:-)) VH Mulle
Får man for meget at vide, så holder man tæt med det. Det er jeg glad for I gjorde. Vi er sikkert alle kun 2-3 kontakter fra at kender en eller anden i AGF eller i Superligaen generelt. Mht USAs præsident kaldes det “six degrees of separation” - så man kan let komme til at have viden der er fortrolig. Tingager kæmpede med kræft i den helt tætte familie, hvilket også blev håndteret professionelt.

Hvis man læser dit indlæg her, så kan man også fristes til at sige, at du konkluderer at nu er han endegyldigt tilbage - hvilket jo også er en skråsikker kommentar, som vi desværre ikke kan være sikker på.

Vi håber alle, men dét at han har haft gentagne skader øger risikoen for nye skader - ganske betragteligt. Jeg mener at risikoen for en ny korsbåndsskade øges med 60% hvis man har været skadet før. Dertil kommer, at meget tyder på at spillere der ikke har været en del af et elitemiljø fra 15-16 års alderen begynder at få slidskader i slutningen af 20’erne fremfor starten af 30’erne.

Alt det bedste til ham, og jeg håber han kommer stærkt tilbage. Men man må forvente en del indkøring, samt en øget risiko for skader.

Jeg kan se, at det er planen at vores unge spiller træningskamp på tirsdag. Førsteholdstruppen spiller jo mod Elfsborg på mandag kl. 16. Begge kampe dækkes på Play+. Vores sidste træningskamp mod FCK er i øvrigt flyttet til FCKs anlæg, hvor der spilles for lukkede døre. Den kan dog også ses på Play+-

Jeg fik også læst den artikel, en glimrende start på mit Det Hvide Snit-abonnement og absolut den krone værd intro-abonnementet koster.

Anyway, det er en stærk artikel og et hårdt forløb. Jeg husker Mølgaard fra da han var bedst og har altid været begejstret for den personlighed han præsenterer i AGF-trøjen.

Jeg fik også læst den artikel, en glimrende start på mit Det Hvide Snit-abonnement og absolut den krone værd intro-abonnementet koster.

Anyway, det er en stærk artikel og et hårdt forløb. Jeg husker Mølgaard fra da han var bedst og har altid været begejstret for den personlighed han præsenterer i AGF-trøjen.
Det er i øvrigt også omtalt i den nyeste podcast, men igen er det ret meget sniksnak og for lidt substans til 27 minutter, for min smag:

Har du fundet ud af, hvordan man lytter til de lukkede podcast-afsnit?

Jeg har stadig ikke helt forstået den forening. Hvad er det man bliver medejer af? Og hvad går pengene til?

Pengene går til B-aktier som jeg har forstået det. (minus udgiften til tørklæde)

Man skal lige gøre sig klart, at dette initiativ udelukkende har symbolsk værdi.
B-aktier har intet at skulle have sagt.
Hvis aktien 10-dobler kan man heller ikke komme og kræve sin investering tilbage.
Den er afgivet til foreningen.

Disclaimer: Knudsen lavede en hensynsløs tackling. Den tyske ekspert rasede egentlig bare over, at han ikke blev udvist.

Er det ikke snart på tide med en tråd, hvor vi samler hver gang, Tipsbladet skaber sig? Jeg forestiller mug, den hurtigt bliver den længste tråd.

Latest posts

Back