På én og samme dag tilbage i juni fik både en alvorlig skade og et trafikuheld Tobias Mølgaards verden til at ryste. Siden fulgte en hård tid med uvished og usikkerhed for AGF'eren, der nu langt om længe kan se frem til at snøre kampstøvlerne igen
stiften.dk
Stiftens lange interview med Mølgaard er meget relevant læsning - og for mig var det også en lettelse nu endelig at læse offentligt, at det ikke kun var skaden, Mølgaard har bøvlet med - men også et uheld (trafik) i den nærmeste familie. En flot artikel, hvor stiftens - efter min mening super gode sportsjournalister - får en lang og svær historie fra Mølgaard om ham og hans fars kamp for at komme tilbage igen.
Sidste efterår var jeg på AGF walk hvor Phil Mansfield på fremragende vis fortalte om, hvordan de har styr på hver enkelt spillers form, hvor mange højintense løb de hver især kan holde til i en kamp osv.
Om Mølgaard kom han dengang til at sige: Han kommer stærkt igen for lige nu kæmper han både med noget personligt i familien udover en skade, så jeg er ikke så nervøs for at han ikke bliver klar igen. Vi var mange der hørte Phil komme til at tale over sig. Og Thyge bad bagefter os alle om at holde tæt med vores viden.
Det er jeg stolt af at vi gjorde - alle os der hele tiden har vidst, at Mølgaard kæmpede med andet og mere end en skade.
På samme måde hører jeg af og til rygter fra kilder tæt på truppen - som jeg ikke videregiver herinde på forum. Ind imellem kan jeg godt græmmes lidt når jeg læser forskellige skribenters skråsikre vurderinger og antagelser om forskellige spillere - tænk over om I egentlig har viden til at dømme spillere så hårdt!
Dette er ikke ment som et angreb på nogen specifikke skribenter herinde - mere en opfordring til at tænke over, at vi almindelige iagttagere af klubben jo ikke altid har adgang til de fuldstændige sandheder om den ene eller den anden af spillerne.
Ja, selv Stiften ved ikke altid helt hvad der foregår... selvom folk i miljøet ved det.
Vandrørene er blevet tætte i AGF - OG TAK FOR DET!
Og så synes jeg for øvrigt at journalisterne på stiften gør det godt - ja, ind imellem er de ustrukturerede og vrøvlede - men grundlæggende gør de et godt stykke arbejde og ind imellem kommer der fremragende reportager i stiften! (ps jeg er selv uddannet journalist

) VH Mulle