New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 160K
Det er godt at høre. Jeg er ret kritisk overfor ham, jeg synes ikke han leverede ret godt i efteråret, sådan helt generelt. Mange alibiløb, slattent pres og ikke for alvor noget output i spillet.
Men han har også kun været i klubben i en halvsæson OG, som han selv er inde på, Bech og Arnstad har jo nærmest kanøflet superligaen det meste af efteråret... så er det sgu svært at se god ud.
Jeg tror han lider lidt under, at spille samme plads som Bech, men minde mest om Arnstad i spillestil. Så man sammenligner nogle gange hans presspil osv med Bech, som jo er en af de vildeste vi har netop i den disciplin.

Jeg tror han lider lidt under, at spille samme plads som Bech, men minde mest om Arnstad i spillestil. Så man sammenligner nogle gange hans presspil osv med Bech, som jo er en af de vildeste vi har netop i den disciplin.
Det er faktisk en virkelig solid pointe. Det forklarer også min fornemmelse af, at holdet mister noget kraft og tilstedeværelse, når Jørgensen kommer på banen... det er ikke altid nemt at være fodboldspiller i AGF ;)

Præcis. Jeg tænker at CV skal have strategi-hatten på og hitte ud af om Bech skal afsted til sommer. Skal han det, så synes jeg at det er oplagt at skrive med Jørgensen. Det giver kontinuitet i truppen og vi ved hvilket topniveau han kan bringe. Realistisk får han dog næppe spillet sig ind på holdet, så længe Bech er her. Men netop den manglende spilletid kunne måske gøre, at CV kan forhandle den klausul vi har fået, så prisen bliver lidt lavere. Det bliver nok sværere at gøre med Carstensen. Men efter sigende skulle prisen vist ikke være et problem.

Jeg tror, vi skal have meget tålmodighed med Bogere. Jeg bliver forundret, hvis han gær nogen som helst forskel i foråret. I virkeligheden synes jeg, det klart mest interessante JP soger, er det følgende:

- Helt fremme har Patrick Mortensen siddet godt på tronen, og nu virker det til, at Janni (Serra, red.) er ved at finde nogle gode ting frem.
Har man ikke sagt det om Serra ved hver opstart? Men så bliver det hverdag igen...

Præcis. Jeg tænker at CV skal have strategi-hatten på og hitte ud af om Bech skal afsted til sommer. Skal han det, så synes jeg at det er oplagt at skrive med Jørgensen. Det giver kontinuitet i truppen og vi ved hvilket topniveau han kan bringe. Realistisk får han dog næppe spillet sig ind på holdet, så længe Bech er her. Men netop den manglende spilletid kunne måske gøre, at CV kan forhandle den klausul vi har fået, så prisen bliver lidt lavere. Det bliver nok sværere at gøre med Carstensen. Men efter sigende skulle prisen vist ikke være et problem.
de 2 skal bare købes, det giver god kontinuerlitet, og garantere at vi har en fornuftig højreside uanset hvordan transfersituationen ser ud mht bech og beijmo.

de 2 skal bare købes, det giver god kontinuerlitet, og garantere at vi har en fornuftig højreside uanset hvordan transfersituationen ser ud mht bech og beijmo.
Omvendt har vi ikke travlt. Der er aftalt betingelser for køb og vores interesse for at hente især Jørgensen kunne måske afhænge af om at vi kvalificerer os til Europa.

Omvendt har vi ikke travlt. Der er aftalt betingelser for køb og vores interesse for at hente især Jørgensen kunne måske afhænge af om at vi kvalificerer os til Europa.
nej vi har ikke travlt, om vi køber dem dette vindue eller til sommer er jo lige meget, det var mere ment som "det skal bare ske" og ikke "det skal ske NU"

nej vi har ikke travlt, om vi køber dem dette vindue eller til sommer er jo lige meget, det var mere ment som "det skal bare ske" og ikke "det skal ske NU"
Der er naturligvis også et ansvar over for klubbe. Erklærer man optionen på Sebastian Jørgensen nu, og sælger ham hele historien om at både Arnstad og Bech er på vej væk, så er det sværere at hente en profil ind der er en venstrebenet 10'er til sommer, og sende ham bagerst i hierakiet igen. Hvad gør det ved spillerne, hvad betyder det over for agenter osv.

På den måde, så er det måske mere korrekt for alle parter at vente lidt. Sebastian Jørgensen går ind i sine bedste år, og vil måske gerne vide hvilken rolle han er tiltænkt.

Der er naturligvis også et ansvar over for klubbe. Erklærer man optionen på Sebastian Jørgensen nu, og sælger ham hele historien om at både Arnstad og Bech er på vej væk, så er det sværere at hente en profil ind der er en venstrebenet 10'er til sommer, og sende ham bagerst i hierakiet igen. Hvad gør det ved spillerne, hvad betyder det over for agenter osv.

På den måde, så er det måske mere korrekt for alle parter at vente lidt. Sebastian Jørgensen går ind i sine bedste år, og vil måske gerne vide hvilken rolle han er tiltænkt.
Hans rolle er som alle andre. Hvis du er god nok spiller du. Så må han jo tro på sig selv. Han kan nok ikke vente med at beslutte sig til han ser hvad vi gør i sommervinduet. Den beslutning skal nok tages i løbet af foråret og nok også før sommerens vindue åbner.

Hans rolle er som alle andre. Hvis du er god nok spiller du. Så må han jo tro på sig selv. Han kan nok ikke vente med at beslutte sig til han ser hvad vi gør i sommervinduet. Den beslutning skal nok tages i løbet af foråret og nok også før sommerens vindue åbner.
For mig er det mere samtalen med ham.

Hvis man siger. Planen er at sælge Bech og hente et ungt talent til den venstrebenet 10’er. Så kan l kæmpet det, så er alt fint.

Men så er det unfair, og ikke det rygte man ønsker hos en agent osv, hvis man så sprænger banken og henter Andreas Skov Olsen (kunne ikke lige finde andre eksempler, ved godt det aldrig sker).

Jeg tror der skal være en grad af ordentlighed. Jeg tror faktisk også en type som Osorio der forlængede i FCM ville blive rigtig dårlig for truppen, hvis de efter det skrev en lang kontrakt med f.eks Skov Olsen.

Jeg tror man bliver nød til at lave nogle planer med spillerne, med forbehold for manglende resultater, som man står ved. Hvis man overtaler Tingager til at sige nej til en tur til udlandet og så på sidstedagen til sommer henter en Asger Sørensen og smider Tingager på bænken, det tror jeg ikke duer.

Med en Bech der har været halvskadet ville JP og teamet nok kun være glade for at kunne skifte en Jørgensen ind for at aflaste. Så når det ikke er sket, er det fordi niveauforskellen er for stor.

Det er også spøjst at Jørgensen minder om Arnstad, men bliver alligevel skiftet ind som højre 10'er.

Jeg vurderer at AGF stadig er i markedet og ser efter en VWB, en angriber-10'er og en 9'er.

Jeg tror der er ro på bagkæden, der ser det ud til jeg tog fejl op til vinduets åbning. Der er stadig ingen oplagt VCB ud over Kahl, men Mølgaard må være stærk nok. Så tær man nok også lade Beijmo være delvist allokeret til HWB.

Jeg tror ikke man køber tre mand, men kan sagtens se en eller to mere komme ind.

Men er aftalen med Carstensen forberedt eller har han fået andre tanker?

Jeg skrev dette ovre i transfertråden men få minutter før Magnus Knudsen blev offentliggjort.

Last edited:
Med en Bech der har været halvskadet ville JP og teamet nok kun være glade for at kunne skifte en Jørgensen ind for at aflaste. Så når det ikke er sket, er det fordi niveauforskellen er for stor.

Det er også spøjst at Jørgensen minder om Arnstad, men bliver alligevel skiftet ind som højre 10'er.

Jeg vurderer at AGF stadig er i markedet og ser efter en VWB, en angriber-10'er og en 9'er.

Jeg tror der er ro på bagkæden, der ser det ud til jeg tog fejl op til vinduets åbning. Der er stadig ingen oplagt VCB ud over Kahl, men Mølgaard må være stærk nok. Så tær man nok også lade Beijmo være delvist allokeret til HWB.

Jeg tror ikke man køber tre mand, men kan sagtens se en eller to mere komme ind.
Grunden til han kommer ind som venstre 10’er har jo ikke noget med rollen at gøre. Han falder ind under PM og til dels Bech som en enlig 10’er. Man vurdere nok, at hans samspil til højre er dårligere end Bechs, altså at Bech ikke stjæler pladsen fra Links på samme måde som f.eks. Jørgensen.

Faktisk synes jeg det siger noget om Tchamche, Emmery og til dels Kristjannson at når Arnstad skal holde en pause, så er der to venstrebenede 10’ere. Altså underforstået de ikke er gode nok til at tage Arnstads plads.

EDIT : Jørgensen minder mere om Arnstad end Bech, men er jo slet ikke i nærheden af samme niveau. Bare for at eliminere den eventuelle misforståelse

Jeg skrev dette ovre i transfertråden men få minutter før Magnus Knudsen blev offentliggjort.

Jeg tænker aftalen med Carstensen er 99% klar og sikker. Lige her i januar har man lidt andet arbejde der skal klares først og så har man 4 måneder til at effektuere aftalen med Carstensen. Det er intet at være nervøs for - tror jeg ikke.

Sagde de ikke også i det Hvide Snit Q&A at det ikke gav mening at hente en central midtbane fordi man jo havde Saugstrup.

Det blev vist endda optaget søndag, den dag Magnus Knudsen ankom til Spanien.

Jeg tror ikke deres interesse rigtig ligger i disse “detaljer”

Sagde de ikke også i det Hvide Snit Q&A at det ikke gav mening at hente en central midtbane fordi man jo havde Saugstrup.

Umiddelbart tænker jeg en ting er de ikke har hørt om en udefrakommende transfer og så til at høre hvad der sker med en af spillerne i truppen.

Jeg går ud fra der er styr på det og CV sætter pen til papir i de kommende måneder. Det var bare nyt og lød forkert som det kom ud fra dem.

Umiddelbart tænker jeg en ting er de ikke har hørt om en udefrakommende transfer og så til at høre hvad der sker med en af spillerne i truppen.

Jeg går ud fra der er styr på det og CV sætter pen til papir i de kommende måneder. Det var bare nyt og lød forkert som det kom ud fra dem.
Jeg tror der er styr på det. Min pointe var blot, at det ikke virker til at de rigtig ved hvad der foregår inde i klubben.

Derfor havde jeg også tidligere en pointe om, at de gerne skulle bidrage med observationer fra træninger osv, da transfers osv tydeligvis ikke er noget der er tæt på. I sommer var de også skråsikre og på at intet ville sk, 4-5 dage senere var Mads Emil den største interne transfer og Solbakken det dyreste køb i klubbens historie

Jeg synes generelt det hvide snit er vokset i niveau, men de fatter hat af transfers og ting som en trupsammensætning. JP sagde sågar at de har været meget pressede på CM positionen. Hvordan kan man dække en klub 3 mand lang og ikke observere det ???

Jeg tror der er styr på det. Min pointe var blot, at det ikke virker til at de rigtig ved hvad der foregår inde i klubben.

Derfor havde jeg også tidligere en pointe om, at de gerne skulle bidrage med observationer fra træninger osv, da transfers osv tydeligvis ikke er noget der er tæt på. I sommer var de også skråsikre og på at intet ville sk, 4-5 dage senere var Mads Emil den største interne transfer og Solbakken det dyreste køb i klubbens historie

Ifølge dem selv jagter de jo ikke rigtig historierne om transfers i klubben :ROFLMAO:

Jeg hørte det som om de har opgivet og vandrørene er blevet tætte, så deres tidligere adgang er cuttet af;)

Latest posts

Back