New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 160K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Et p*ksvin fra Viaplay vil tilsyneladende gerne give Sneens Hold™ skylden med argumentet om, at alle vidste, der kom sne. Det er et topfesent argument, som selv en forsmået Silkeborg-tilhænger må kunne gennemskue.

Der er jo ingen, der har lyst til at udsætte, og det kommer slet ikke AGF til gode at gøre det. Tværtimod. 🤷🏼‍♂️

Amen. Det er så grotesk, at Viashit skal påtage sig offerrollen i det her, selvom det ubetinget er klubberne, der taber mest på det nye spilletidspunkt, diktereret af selvsamme viaship.

Et p*ksvin fra Viaplay vil tilsyneladende gerne give Sneens Hold™ skylden med argumentet om, at alle vidste, der kom sne. Det er et topfesent argument, som selv en forsmået Silkeborg-tilhænger må kunne gennemskue.

Der er jo ingen, der har lyst til at udsætte, og det kommer slet ikke AGF til gode at gøre det. Tværtimod. 🤷🏼‍♂️

Det er da meget værre det et andet p*khoved fra Viaplay siger:
"Medierne har haft gule bjælker i flere dage, hvor der er blevet advaret om sne fra torsdag til fredag, så det kommer ærlig talt ikke som on overraskelse, at der ville komme sne. Så det er selvfølgelig meget skuffende, at man enten ikke var klar med et snerydningshold eller alternativt havde aktiveret et andet stadion til afvikling af kampen, siger Kim Mikkelsen, der er senior vice president på Viaplay Sport.

"Når vi ser billeder fra Aarhus kan man se, at der end ikke er forsøgt at rydde banen"

"Medierne har haft gule bjælker i flere dage, hvor der er blevet advaret om sne fra torsdag til fredag, så det kommer ærlig talt ikke som on overraskelse, at der ville komme sne. Så det er selvfølgelig meget skuffende, at man enten ikke var klar med et snerydningshold eller alternativt havde aktiveret et andet stadion til afvikling af kampen, siger Kim Mikkelsen, der er senior vice president på Viaplay Sport.

"Når vi ser billeder fra Aarhus kan man se, at der end ikke er forsøgt at rydde banen"

Hvem siger der ikke var et snerydningshold kl. 1500

Et dommeren mon på stadion kl. 0500 og tjekke om kl. 1400 kampene kan spilles?

Kim Mikkelsen er vist endda hvid, synes i hvert fald at kunne huske navnet fra gamle dage.

Men der er vel ikke noget i vejen med at sige man kunne have forudset dette - fordi det kunne man jo.

Hvorfor har AGF eller kommunen ikke lejet overdækning eller andet der kunne sikre stadion til afholdelse af kampen?

Viasat er befolket af træls typer, men relevante spørgsmål er relevante, uanset hvor de kommer fra. Og hvis spørgsmålet er tåbeligt, må det være let at besvare saglig, med henvisning til relevante forhold.

Før der bliver for meget ViaBashing, så var jeg til fest sidste weekend med deres ny redaktør for fodbolddelen. Han er hardcore GF'er (kender ham fra tidligere, og møder ham på stadion en gang i mellem, når der spilles her på Sjælland), og til et af de første oplæg havde alle slides Mortensen og Tingager som baggrundsbillede.

Jeg ved ikke om det betyder bedre tider, men der er i alt fald AGF fans derinde 🙂

Før der bliver for meget ViaBashing, så var jeg til fest sidste weekend med deres ny redaktør for fodbolddelen. Han er hardcore GF'er (kender ham fra tidligere, og møder ham på stadion en gang i mellem, når der spilles her på Sjælland), og til et af de første oplæg havde alle slides Mortensen og Tingager som baggrundsbillede.

Jeg ved ikke om det betyder bedre tider, men der er i alt fald AGF fans derinde 🙂

Okay, så er han bare en idiot, som tilfældigvis er AGF fan, de findes åbenbart også 😁

Hvilken kæmpe, kæmpe spasser.

Hvorfor har AGF eller kommunen ikke lejet overdækning eller andet der kunne sikre stadion til afholdelse af kampen?
Igen, hvor skulle de 100ish kubikmeter sne flyttes hen? der faldt for meget sne for tæt på kampen. Sne fra en simpel vejbane ryger jo op i en halv meter - en fodboldbane er en hel del større end det.

Kim Mikkelsen er vist endda hvid, synes i hvert fald at kunne huske navnet fra gamle dage.

Men der er vel ikke noget i vejen med at sige man kunne have forudset dette - fordi det kunne man jo.

Viasat er befolket af træls typer, men relevante spørgsmål er relevante, uanset hvor de kommer fra. Og hvis spørgsmålet er tåbeligt, må det være let at besvare saglig, med henvisning til relevante forhold.
Fordi en overdækning af den størrelse ville tage en uge at montere, og en uge og tage ned igen og koste omkring 20 mio kr.

Hvis de har det så stramt med aflysninger, skulle de måske ikke placere kampe i starten af februar.

Det er bullshit. Der findes et kæmpe freelance marked for den slags. Iøvrigt er det Matchday Productions, der producerer kampene, og eftersom de er delvist ejet af klubberne gennem divisionsforeningen, kunne de nok godt stampe de ressourcer op.

Hvis det endelig var så gigantisk et problem, kunne man have flyttet kampen til lørdag. Her skal der ikke produceres noget som helst, så det er i hvert fald ikke manglen på hænder, som er afgørende.

Spilletidspunktet handler alene om, at det er et fordelagtigt tidspunkt ift. tv-seere.

Men klubberne ligger, som de har redt med den regel. Det er helt grotesk at købe ind på en regel om, at udsatte kampe skal flyttes til mandag klokken 21. Reglen burde hedde førstkomne mulighed - dvs. lørdag i dette tilfælde.

Måske står det tydeligere i andre artikler, men "hensyn til tv-produktionen" behøver ikke betyde, at Viasat ikke kan - det kan også bare betyde, at de ikke vil.
Noooo de flinke unge mennesker derinde? De er da altid SÅ søde og klar på en rigtig god dialog i en fornuftig tone…. Og de finder altid løsninger, der tilgodeser deres eksistensgrundlag: klubberne og kunderne.

Man kan jo sige, at lørdag var så tæt på, at det kunne ende ud i en masse planlægning. Der alligevel også skulle aflyses. Og søndag kl. 12 er jo reelt en udfordring, når der skal være med to dages varsel, da der i forvejen er planlagt fire kampe den dag.

Jo mere jeg tænker over det, synes jeg, at den bedste løsning ville være mandag kl. 19. Når nu det er en nødsituation, så må de sgu æde, at der ligger to kampe samtidig. Og så give spillere, klub, fans og TV-seere et tidspunkt for kampen, der trods alt er et af de normale spiltidspunkter.

Jo mere jeg tænker over det, synes jeg, at den bedste løsning ville være mandag kl. 19. Når nu det er en nødsituation, så må de sgu æde, at der ligger to kampe samtidig. Og så give spillere, klub, fans og TV-seere et tidspunkt for kampen, der trods alt er et af de normale spiltidspunkter.

I så fald ville begge tv-stationer skulle æde den. TV 2 ville få et markant svagere produkt, fordi der ville blive vist en større kamp samtidig med deres kamp. Det tror jeg ikke nogen af rettighedshaverne er interesserede i, og det kan jeg egentlig godt forstå.

Man kan jo sige, at lørdag var så tæt på, at det kunne ende ud i en masse planlægning. Der alligevel også skulle aflyses. Og søndag kl. 12 er jo reelt en udfordring, når der skal være med to dages varsel, da der i forvejen er planlagt fire kampe den dag.

Man kunne have lagt den relativt sent lørdag. F.eks. klokken 16 eller klokken 17. Så ville der være tid nok til, at en dommer kunne vurdere banen og man kunne tage bestik af situationen her til formiddag og tage en beslutning, så man ikke kom for godt i gang inden en eventuel aflysning.

Reelt set kan vi jo også risikere, at kampen bliver aflyst mandag.

Jeg synes egentlig, at det mest kritisable i det her forløb er, at alle parter i flere dage har vidst, at en aflysning var en reel risiko. Hvorfor har AGF, Ob, Viapis og Divisionsforeningen ikke lavet en backup plan på forhånd? (Det kan også være, det er forsøgt, men Viacunts var vanligt lidt fleksible). Så burde det være muligt at kunne planlægge sig ud af at spille lørdag eller søndag.

Latest posts

Back