New posts

Artikler om El Cambio Academy

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 558
  • Views Views: Views 46K
Jeg ved ikke, om I kan holde til det... Men her er en gut, der mener, at James bliver superligaens første 300 mio salg

Kan vi sælge ham til det halve, vil det være fantastisk!

En spiller i AGF kostet desværre ikke 40 mio. euro, førend en tidligere spiller har kostet 30 mio. euro. Og en spiller koster ikke 30, før vi har brudt 20 mio.-barrieren.

I første omgang må målet være, at ramme et salg på 10/15 eller maksimum 20 mio. euro. Et bud kunne være Arnstad, Emmery, eller Bogere.

En spiller i AGF kostet desværre ikke 40 mio. euro, førend en tidligere spiller har kostet 30 mio. euro. Og en spiller koster ikke 30, før vi har brudt 20 mio.-barrieren.

I første omgang må målet være, at ramme et salg på 10/15 eller maksimum 20 mio. euro. Et bud kunne være Arnstad, Emmery, eller Bogere.
Enig. Ingen kommer bare og tilbyder 300 mio. Og AGFs bestyrelse har vel trods alt ikke modet til at sige nej, hvis vi bliver budt 125 mio. Men tit er det lidt tilfældighedernes spil. Hvis vi kommer i CL og Bogere bare gør en forskel der, så 3-4 store klubber havner i budkrig, så ved man aldrig hvad der kan ske.

Nej. Ikke umiddelbart.

AIK solgte en 18 årig i dette vindue for 28 millioner euro plus bonusser. Ser man bort fra Alexander Ishak (og det er vel 8-9 år siden), så har de ikke solgt spillere for over 5 millioner euro før.

Nej. Ikke umiddelbart.

AIK solgte en 18 årig i dette vindue for 28 millioner euro plus bonusser. Ser man bort fra Alexander Ishak (og det er vel 8-9 år siden), så har de ikke solgt spillere for over 5 millioner euro før.
Hvis James Bogere kommer ind i en positiv stime, med mål af den her kaliber, med en xG lavere end Franculino, så har han også den kæmpe fordel at han ikke er en doven, ugidelig skid ligesom ham, men faktisk også er indstillet på at arbejde hårdt i holdets tjeneste.

Det er der sgu mange penge i.

Han tror ikke det er os der sælger ham til den pris

View attachment 7764
Var der ikke snak om at Bogere havde interesse fra bl.a. Manchester United, da han skrev med os i vinters? Jeg tror allerede der er mange af de største klubber der har et vågent øje på ham, så hvis han pander nogle kasser ind i et Europæisk gruppespil, så kan det ende med at være fuldstændigt ligemeget, hvad vi tidligere har solgt spillere til.

Var der ikke snak om at Bogere havde interesse fra bl.a. Manchester United, da han skrev med os i vinters? Jeg tror allerede der er mange af de største klubber der har et vågent øje på ham, så hvis han pander nogle kasser ind i et Europæisk gruppespil, så kan det ende med at være fuldstændigt ligemeget, hvad vi tidligere har solgt spillere til.
Hvis ovenstående holder vand, så kan det måske ende med KACHIIIIIIIING :) 😂

Det er givetvis ikke uden betydning, hvad den sælgende klubs track record er, men denne faktor overvurderes en del, tror jeg. Langt mere væsentligt er det, hvad spillerens profil er. Når AGF har aldrig har solgt kæmpestort før (i den æra hvor disse handler overhovedet har fandtes) hænger det primært sammen med, at vi aldrig har haft de rette profiler ‘på hylderne’.

Påstanden om, at en spillertype som objektivt berettiger den høje pris kun kan indbringe denne pris ved salg fra bestemte klubber indebærer en præmis om, at købende klubber ikke selv kan vurdere spillerens niveau, men er nødt til at forlade sig på et kvalitetsstempel som fx “Made in FCN”. Den præmis køber jeg ikke.

Hvis den kurve Bogere og flere andre er på fortsætter lidt endnu - og det dog alligevel ender med salg, som IKKE blæser vores rekordsalg til atomer, bliver jeg i hvert fald virkelig overrasket.

Det er givetvis ikke uden betydning, hvad den sælgende klubs track record er, men denne faktor overvurderes en del, tror jeg. Langt mere væsentligt er det, hvad spillerens profil er. Når AGF har aldrig har solgt kæmpestort før (i den æra hvor disse handler overhovedet har fandtes) hænger det primært sammen med, at vi aldrig har haft de rette profiler ‘på hylderne’.

Påstanden om, at en spillertype som objektivt berettiger den høje pris kun kan indbringe denne pris ved salg fra bestemte klubber indebærer en præmis om, at købende klubber ikke selv kan vurdere spillerens niveau, men er nødt til at forlade sig på et kvalitetsstempel som fx “Made in FCN”. Den præmis køber jeg ikke.

Hvis den kurve Bogere og flere andre er på fortsætter lidt endnu - og det dog alligevel ender med salg, som IKKE blæser vores rekordsalg til atomer, bliver jeg i hvert fald virkelig overrasket.
Lige nu er rekord salget 60 mio kr. for Thomas Kristensen til Udinese, hvis man regner i FCM penge vel at mærke. Men det usynlige loft på 100 mio. kr. er da bestemt inden for rækkevidde inden for kort tid, når man bliver mester, og spiller sig i et europæisk gruppespil. Selvfølgelig helst ikke TOTO Cuppen, men den kan vi jo passende lukke på tirsdag i Baku :)

Last edited:
Lige nu er rekord salget 60 mio kr. for Thomas Kristensen til Udinese, hvis man regner i FCM penge vel at mærke. Men det usynlige loft på 100 mio. kr. er da bestemt inden for rækkevidde inden for kort tid, når man bliver mester, og spiller sig i et europæisk gruppespil. Selvfølgelig helst ikke TOTO Cuppen, men den kan vi jo passende lukke på tirsdag i Baku :)

Lad nu være med at kalde det Toto cuppen.

Toto cuppen var en kvalifikations turnering til uefa cuppen, og ikke i nærheden af det samme.

Alt dette med selvopfundende, nedgørende navne til og om ting, er liiidt barnlig. Imo.

Last edited:
Jeg synes, det er ret ligegyldigt, hvad en eller anden tilfældig dansker mener om Bogere på sociale medier. Til gengæld er det - også på sociale medier - tydeligt, at der er mange i Uganda (måske endda andre steder i Afrika også), der følger tæt med i Bogeres karriere. Det giver allerede AGF virkeligt meget opmærksomhed, og i den moderne opmærksomhedsvirkelighed hjælper det også både med golazos og dansevideoer.

Scener, som den hvor Bogere tiljubles med et ugandisk (hedder det det?) flag foran et mesterskabsfejrende publikum kan jo vitterligt ikke købes for reklamepenge.

I forhold til El Cambio/AGF er det også næsten mere interessant ikke om Bogere kan sælges til det næste niveau, men om AGF er i stand til at integrere yderligere spillere på superligaholdet, så man for alvor kan blive "Ugandas hold". Så kan AGF altså virkeligt blive en kendt størrelse i dét land (og det bliver ikke større, end hvis AGF kan fremvise ugandiske spillere i Champions League).

Der er ca 1,5 år til, der afholdes AFCON i Uganda (og Kenya og Tanzania). Det kan meget vel blive med adskillige AGFere ikke bare i Uganda-truppen, men som holdets nøglespillere i landets første store turnering på hjemmebane. Vi er vel allerede ikke så langt fra, at James Bogere er den mest profilerede fodboldspiller blandt landets 45 millioner indbyggere.

Anyway, timingen El Cambio/AGF ser ud til at være 110% perfekt - så det lige præcist passede med det første mesterskab i 40år, og nu også passer med Ugandas hjemmebane i African Cup of Nations - og det kan altså blive rigtigt, rigtigt stort for AGF over de næste år.

Latest posts

Back