New posts

Den store tribune-tråd

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 492
  • Views Views: Views 34K
Den store tribune-tråd
BIF skal lukke øvre del af Sydsiden i de første to hjemmekampe.

Brøndby oplyser, at klubben skal betale 100.000 kroner og lukke den øvre del af Sydsiden i de to første hjemmekampe i den kommende sæson.
Brøndby skriver, at man har politianmeldt gerningsmanden for overfaldet, som siden er blevet sigtet, ligesom han er tildelt livstidskarantæne fra stadion "for den dybt chokerende og afstumpede handling".

 
BIF skal lukke øvre del af Sydsiden i de første to hjemmekampe.


Man skulle tro de efterhånden mener det alvorligt og Bif har forstået budskabet. De undersøger dog stadig hvem der fyrede pyro af - så der er de ikke kommet helt i gear endnu eller også er det bare umuligt.
Tænker ikke de bliver ved med at tænke, det er sjovt med de tribunelukninger. Der må alligevel ryge noget fra klubkassen hver gang de er ude i den øvelse.
 
Er det her egentlig lovligt? Mail fra AGF modtaget idag:

"Fodboldens Disciplinærinstans har afsagt dom efter hændelser ved sæsonens sidste kamp mellem AGF og Viborg FF, på Ceres Park Vejlby den 17. maj, hvor der både var baneløbere og brug af pyroteknik i forbindelse med kampen.

AGF idømmes en bøde på 150.000 kr. og fradømmes samtidig retten til at have tilskuere på D-tribunen (ende-tribunen) ved den næstkommende kamp. Det drejer sig om 3F Superliga-kampen mod Brøndby IF den 25. juli.

For dig som abonnent i stemningsafsnittet betyder dette, at du ikke har mulighed for at hente din billet via dit billetabonnement til opgøret den 25. juli. Du vil ikke blive kompenseret i form af rabat eller en plads i et andet af stadionets afsnit. Billetabonnenter i stemningsafsnittet vil i stedet få adgang til billetsalget efter AGF Score."
 
Jeg har fået samme mail. Tak til de idioter som vi bliver ved med at lukke ind som kun er ude på at skade klubben.
Jeg er i en process med at opsige mit abonnement. Min hovedpræmis, udover at være først i køen, kan de ikke garantere i den kommende sæson og så er det bedre at gå efter point (også selvom det koster lidt mere på den lange bane).
 
Jeg er i en process med at opsige mit abonnement. Min hovedpræmis, udover at være først i køen, kan de ikke garantere i den kommende sæson og så er det bedre at gå efter point (også selvom det koster lidt mere på den lange bane).
Det ville jeg lade være med, hvis jeg var dig. Det er en hjemmekamp, hvor du ikke er garanteret en billet, men med al sandsynlighed kan du købe en billet til kampen, hvis du sidder klar. Og hvis du samtidig vil samle point, gør du det jo kun endnu sværere for dig selv at få billetter til Superligakampe her i efteråret.
Derudover kommer du længere bag i køen, når der skal vælges pladser på det nye stadion.

Jeg forstår godt, at du er muggen over AGF's udmelding. Det havde været god stil af AGF at tilbyde en rabatordning, så man kunne få en billet et andet sted på stadion til en nedsat pris, men det vil altså være dumt at opsige abonnementet i arrigskab, når vi er så tæt på åbningen af det nye stadion, og efterspørgslen på billetter til Superligakampe her i efteråret er rigtig høj.
 
Er det her egentlig lovligt? Mail fra AGF modtaget idag:
Ja, jeg er i samme situation. Helt grundlæggende synes jeg, at det her er vildt problematisk. En stor gruppe mennesker bliver straffet for noget, som relativt få har gjort. Det lugter næsten af, at man forsøger at skubbe til noget selvjustits på stemningsafsnittet, hvilket også kan være problematisk og kan skabe konflikter på tribunen. Jeg har ikke et godt bud på en løsning til problemet og anerkender, at noget må der gøres, men lige her føler jeg, at jeg - og mange hundrede andre "uskyldige" på stemningsafsnittet - bliver straffet for en forbrydelse, jeg ikke har begået.
 
Noget af det dummeste ved denne metode er jo så også, at pyro-tumperne helt sikkert har en høj score, og derfor bare får lov at flytte til et koordineret nyt sted, og straffen derved kun går ud over de næste i rækken, som muligvis er mere uskyldige i miseren.. Det straffer ingenlunde de rigtige
Som jeg læser det, så må dem med AGF-score hente billetter FØR de abonnenter, der kommer fra stemningstribunen, også selvom de har en høj AGF score.
Så kan man vurdere om det er heldigt hvis det forholder sig sådan, således at pyro-idioterne ikke kan hente en billet, eller om det er uheldigt fordi de uskyldige så heller ikke kan hente før os med AGF score har haft muligheden.

Det kan også være jeg læser forkert :)
 
Ja, jeg er i samme situation. Helt grundlæggende synes jeg, at det her er vildt problematisk. En stor gruppe mennesker bliver straffet for noget, som relativt få har gjort. Det lugter næsten af, at man forsøger at skubbe til noget selvjustits på stemningsafsnittet, hvilket også kan være problematisk og kan skabe konflikter på tribunen. Jeg har ikke et godt bud på en løsning til problemet og anerkender, at noget må der gøres, men lige her føler jeg, at jeg - og mange hundrede andre "uskyldige" på stemningsafsnittet - bliver straffet for en forbrydelse, jeg ikke har begået.

Stop stop stop...... JN elsker gang i den, masser af pyro og aktionærerne er vilde med at betale bøder som ikke kan bruges til andre investeringer i det sportslige ;)

Ps: Syntes det er synd hvis man straffer uskyldige men medmindre man har udpeget de skyldige, er det vel nærmest umuligt at undgå.
 
Ja, jeg er i samme situation. Helt grundlæggende synes jeg, at det her er vildt problematisk. En stor gruppe mennesker bliver straffet for noget, som relativt få har gjort. Det lugter næsten af, at man forsøger at skubbe til noget selvjustits på stemningsafsnittet, hvilket også kan være problematisk og kan skabe konflikter på tribunen. Jeg har ikke et godt bud på en løsning til problemet og anerkender, at noget må der gøres, men lige her føler jeg, at jeg - og mange hundrede andre "uskyldige" på stemningsafsnittet - bliver straffet for en forbrydelse, jeg ikke har begået.
Pointen med kollektive straffe er vel at fremprovokere empati og ansvarstagen hos de skyldige, men det kommer aldrig til at ske. Derfor er straffen også langt hen ad vejen et skud forbi stammen. Der skal en langt større målrettethed til for at en straf vil batte.
 
Pointen med kollektive straffe er vel at fremprovokere empati og ansvarstagen hos de skyldige, men det kommer aldrig til at ske. Derfor er straffen også langt hen ad vejen et skud forbi stammen. Der skal en langt større målrettethed til for at en straf vil batte.

Nej det kommer aldrig til at virke. Man kan jo se hvad de hardcore støtter herinde mener om det. De brokker sig over straffen istedet for selv at tage et ansvar.
 

Latest posts

Back
Top