New posts

Den store pisser mig af tråd

  • Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 90K
Der er kameraer ved indgangen. Medmindre de er komplet ubrugelige, bør man kunne finde de frames, hvor hooligansene får scannet deres billetter.

De kameraer der bruges til ansigtsgenkendelse for at opretholde karantæner, fungerer på den måde at systemet sletter billeder af alle dem der ikke bliver identificeret som værende i karantæne. Så det er desværre ikke muligt.

Personligt synes jeg det er en korrekt måde at minimere behandlingen af persondata. Men det gør så kameraerne ubrugelige til andre formål. Jeg ved ikke om der er et andet overvågningskamerasystem?
 
Ifølge hvad jeg lige kunne Google mig til, anerkender FN 195 lande i verden inklusive Vatikanstaten og Palæstina. Hvis vi ganger det tal med to, kan FIFA holde VM for hele verden med 390 hold og så kan hvert land endda få både et første- og andethold med.

Man kunne lade turneringen gå på skift mellem Saudi Arabien, UAE, Qatar og Rusland. Evt også USA, hvis Trump finder en trylledrik der kan gøre ham 40 år yngre.

Edit, @Engdal93 kom lige et par sekunder før mig, men jeg slog ham/hende på antal hold. 🤩
Det er uambitiøst kun at tage FN-lande med (selvom vi så slipper for England). Næh lad os tage alle 211 FIFA-medlemmer med.
 
Det pisser mig fortsat voldsomt af, at vi havde besøg fra nogle østeuropæere til kampen mod Viborg, som var markant repræsenteret i flokken som løb på banen.. Jeg gruer for hvad der kommer til at ske på hooligan-fronten i Århus hvis ikke den slags bliver stoppet..
Den oplevelse var desværre også noget, der ødelagde meget for mig. Jeg brugte alt for meget energi på det. Både på tribunen og senere.

Men jeg synes, vi skal være varsomme med at placere ansvaret for idiotien. Jeg fornemmede også, at de fleste af dem var turister. Enten udlændinge eller lokale tosser. Det var desværre også nogle gamle tosser.

Hvis det vitterligt er en antagelse, at for eksempel capoerne har været medvirkende, vil det være god stil at spørge dem. Man skulle måske ikke tro det, men de er ret lydhør.

I Herning oplevede jeg, at en hætteklædt opførte sig helt utilstedeligt. I pausen gik jeg ned til tårnet og forklarede det. De gav mig fuldstændig ret og der blev sendt en besked ud på deres gruppechat. Der var intet konfrontatorisk over dem. Det samme har jeg faktisk oplevet, når jeg er kommet med mere eller mindre daglig kritik af sangvalg.
 
Den oplevelse var desværre også noget, der ødelagde meget for mig. Jeg brugte alt for meget energi på det. Både på tribunen og senere.

Men jeg synes, vi skal være varsomme med at placere ansvaret for idiotien. Jeg fornemmede også, at de fleste af dem var turister. Enten udlændinge eller lokale tosser. Det var desværre også nogle gamle tosser.

Hvis det vitterligt er en antagelse, at for eksempel capoerne har været medvirkende, vil det være god stil at spørge dem. Man skulle måske ikke tro det, men de er ret lydhør.

I Herning oplevede jeg, at en hætteklædt opførte sig helt utilstedeligt. I pausen gik jeg ned til tårnet og forklarede det. De gav mig fuldstændig ret og der blev sendt en besked ud på deres gruppechat. Der var intet konfrontatorisk over dem. Det samme har jeg faktisk oplevet, når jeg er kommet med mere eller mindre daglig kritik af sangvalg.
Jeg havde helt den samme oplevelse.. Jeg ved ikke om jeg var rystet, men var ret påvirket af situationen, da jeg stod relativt tæt på hjørnet hvor det gik amok.. Jeg oplevede truende adfærd, og oplevede en aggression mod kontrollører og mod os som buhede af dem, samt kast med pyroteknisk materiale mod stewarts og ind på banen, samt retur.. Det ødelagde altså en stor del af min jubel, og jeg er enddog meget sikker på at tilsvarende er tilfældet for mange i det hjørne af tribunen..

Det kan godt være at jeg skulle forfatte en mail eller besked til enten Kaspar eller Rasmus med en beskrivelse af ovenstående - jeg tror bare ikke det hjælper noget som helst, at en enkelt person kontakter dem med de bekymringer..

(Og så har jeg også et lidt mixed billede eller forestilling om, at de enten er HELT med på det der foregår, og er hamrende ligeglade med hvad andre siger, og så at de faktisk virkelig ærligt forsøger at samle alle stemningsfolk efter absolut bedste evne… Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro omkring det…)
 
Jeg havde helt den samme oplevelse.. Jeg ved ikke om jeg var rystet, men var ret påvirket af situationen, da jeg stod relativt tæt på hjørnet hvor det gik amok.. Jeg oplevede truende adfærd, og oplevede en aggression mod kontrollører og mod os som buhede af dem, samt kast med pyroteknisk materiale mod stewarts og ind på banen, samt retur.. Det ødelagde altså en stor del af min jubel, og jeg er enddog meget sikker på at tilsvarende er tilfældet for mange i det hjørne af tribunen..

Det kan godt være at jeg skulle forfatte en mail eller besked til enten Kaspar eller Rasmus med en beskrivelse af ovenstående - jeg tror bare ikke det hjælper noget som helst, at en enkelt person kontakter dem med de bekymringer..

(Og så har jeg også et lidt mixed billede eller forestilling om, at de enten er HELT med på det der foregår, og er hamrende ligeglade med hvad andre siger, og så at de faktisk virkelig ærligt forsøger at samle alle stemningsfolk efter absolut bedste evne… Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro omkring det…)
Hvordan kan rumænske turister komme ind til århundredets mest eftertragtede kamp,, JN sagde at han kunne have solgt 100.000 billetter til den kamp, og så kommer der en flok Rumænske turister ind og skaber problemer. Det kunne godt tyde på at der er prioriterede billetter til fangrupperne, som så ikke har en skid styr på hvem de giver dem til, for ellers skal man da enten have en ordentlig røvfuld point optjent, eller have købt slutspilspakken. Ingen af delene er vel en mulighed for Rumænske turister?

I øvrigt talte de også om at det var udenlandske fans, der fyrede pyro ind i folkemængden i FCK - Brøndby kampen, så måske der er et mere generelt problem med hooligans, der bliver udelukket i hjemlandet, og så søger andre steder hen for at udleve deres pyro(maniske) tendenser?
 
Jeg havde helt den samme oplevelse.. Jeg ved ikke om jeg var rystet, men var ret påvirket af situationen, da jeg stod relativt tæt på hjørnet hvor det gik amok.. Jeg oplevede truende adfærd, og oplevede en aggression mod kontrollører og mod os som buhede af dem, samt kast med pyroteknisk materiale mod stewarts og ind på banen, samt retur.. Det ødelagde altså en stor del af min jubel, og jeg er enddog meget sikker på at tilsvarende er tilfældet for mange i det hjørne af tribunen..

Det kan godt være at jeg skulle forfatte en mail eller besked til enten Kaspar eller Rasmus med en beskrivelse af ovenstående - jeg tror bare ikke det hjælper noget som helst, at en enkelt person kontakter dem med de bekymringer..

(Og så har jeg også et lidt mixed billede eller forestilling om, at de enten er HELT med på det der foregår, og er hamrende ligeglade med hvad andre siger, og så at de faktisk virkelig ærligt forsøger at samle alle stemningsfolk efter absolut bedste evne… Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro omkring det…)

Kunne være spændende at høre fra vores "ultra" venner herinde om de har kendskab til noget af det her?
 
Hvordan kan rumænske turister komme ind til århundredets mest eftertragtede kamp,, JN sagde at han kunne have solgt 100.000 billetter til den kamp, og så kommer der en flok Rumænske turister ind og skaber problemer. Det kunne godt tyde på at der er prioriterede billetter til fangrupperne, som så ikke har en skid styr på hvem de giver dem til, for ellers skal man da enten have en ordentlig røvfuld point optjent, eller have købt slutspilspakken. Ingen af delene er vel en mulighed for Rumænske turister?

I øvrigt talte de også om at det var udenlandske fans, der fyrede pyro ind i folkemængden i FCK - Brøndby kampen, så måske der er et mere generelt problem med hooligans, der bliver udelukket i hjemlandet, og så søger andre steder hen for at udleve deres pyro(maniske) tendenser?
Det er så nedslående, at man skal se tosser føre sig frem i HSV-tøj til en ellers udsolgt pokalfinale. Der var for øvrigt også hollandske gæster blandt Silkeborgfans til finalen i 2024.

Men jeg vil lige præcisere: Når jeg skriver turister, har jeg ikke selv belæg for at sige, det var rumænere. Med turister mener jeg typer, der bare dukker op til festen. De der gennemtatoverede med voldsomt store muskler har jeg i hvert fald aldrig før set på tribunen. Nogle af dem skred da også før selve medaljeoverrækkelsen.

Jeg er helt ok med, at der var enkelte udlændinge, der tydeligvis var med som gæst. Det er de selviscenesættende typer i flok, jeg ikke magter.

(Jeg beklager, hvis jeg træder nogen over tæerne ved at beskrive dem på den måde. Fair nok, at nogen nyder den æstetik. Jeg har ikke lige andre måder at beskrive dem)
 
Jeg havde helt den samme oplevelse.. Jeg ved ikke om jeg var rystet, men var ret påvirket af situationen, da jeg stod relativt tæt på hjørnet hvor det gik amok.. Jeg oplevede truende adfærd, og oplevede en aggression mod kontrollører og mod os som buhede af dem, samt kast med pyroteknisk materiale mod stewarts og ind på banen, samt retur.. Det ødelagde altså en stor del af min jubel, og jeg er enddog meget sikker på at tilsvarende er tilfældet for mange i det hjørne af tribunen..

Det kan godt være at jeg skulle forfatte en mail eller besked til enten Kaspar eller Rasmus med en beskrivelse af ovenstående - jeg tror bare ikke det hjælper noget som helst, at en enkelt person kontakter dem med de bekymringer..

(Og så har jeg også et lidt mixed billede eller forestilling om, at de enten er HELT med på det der foregår, og er hamrende ligeglade med hvad andre siger, og så at de faktisk virkelig ærligt forsøger at samle alle stemningsfolk efter absolut bedste evne… Jeg ved ikke helt hvad jeg skal tro omkring det…)
Jeg synes da, du skal tage fat i dem. Om ikke andet for at de ved, at der er nogen, der har de tanker. (Jeg skriver med vilje ikke anklager)

Mit bedste bud, ud fra egne erfaringer med dem, er, at de går mere op i at få hele tribunen til at være med til at levere stemning end de går op i misforstået solidaritet med med ballademagere. Men det står for egen regning.


Jeg ved godt, at nogle bliver stødt af de mest initiativrige (skal vi kalde dem det?) stemningsskabere. Jeg bliver også træt af dem, når det tenderer voksenskældud. Men jeg anerkender deres indsats og lader dem folde sig ud og bestemme meget.

For god ordens skyld: Jeg har naturligvis også grænser, og som tidligere nævnt påtaler jeg det for dem, SLO eller vagter, når de overskrider dem.
 
Jeg synes da, du skal tage fat i dem. Om ikke andet for at de ved, at der er nogen, der har de tanker. (Jeg skriver med vilje ikke anklager)

Mit bedste bud, ud fra egne erfaringer med dem, er, at de går mere op i at få hele tribunen til at være med til at levere stemning end de går op i misforstået solidaritet med med ballademagere. Men det står for egen regning.


Jeg ved godt, at nogle bliver stødt af de mest initiativrige (skal vi kalde dem det?) stemningsskabere. Jeg bliver også træt af dem, når det tenderer voksenskældud. Men jeg anerkender deres indsats og lader dem folde sig ud og bestemme meget.

For god ordens skyld: Jeg har naturligvis også grænser, og som tidligere nævnt påtaler jeg det for dem, SLO eller vagter, når de overskrider dem.
Det ved jeg ikke rigtig om jeg kan forestille mig. I en tråd på Facebook omkring tifoen, som desværre gik i stykker, så er der en som siger han har trommen. Han er meget hurtig til at ville melde en for at ødelægge den med vilje, selvom der ikke var nogen beviser eller, som jeg læser det, indrømmelser for det. Kun en modstand af at stå under den.

Der påpegede jeg, at hvis man vil anmelde en for det, så skal man også anmelde dem der fyrer pyro af og det ville være mærkeligt, hvis ham der trommer ikke ved hvem der stod med pyro i capo tårnet. Og den kommentar blev ikke ligefrem taget pænt 😅
 
Det ved jeg ikke rigtig om jeg kan forestille mig. I en tråd på Facebook omkring tifoen, som desværre gik i stykker, så er der en som siger han har trommen. Han er meget hurtig til at ville melde en for at ødelægge den med vilje, selvom der ikke var nogen beviser eller, som jeg læser det, indrømmelser for det. Kun en modstand af at stå under den.

Der påpegede jeg, at hvis man vil anmelde en for det, så skal man også anmelde dem der fyrer pyro af og det ville være mærkeligt, hvis ham der trommer ikke ved hvem der stod med pyro i capo tårnet. Og den kommentar blev ikke ligefrem taget pænt 😅
Der har jeg måske for lave tanker om det konstruktive i en debat i et kommentarspor på Facebook. Jeg tror også, jeg har set det opslag og skal ikke nyde noget den slags steder.

Men lige nøjagtig ham, du nævner, har jeg da tidligere haft en fin dialog med i et roligt øjeblik på tribunen.
 
Der har jeg måske for lave tanker om det konstruktive i en debat i et kommentarspor på Facebook. Jeg tror også, jeg har set det opslag og skal ikke nyde noget den slags steder.

Men lige nøjagtig ham, du nævner, har jeg da tidligere haft en fin dialog med i et roligt øjeblik på tribunen.
Det er da altid noget du har haft det. Synes bare han viser sig for den dobbeltmoralske side, når man kun vil anmelde den ene. Endda uden at have beviser.

Og forstår dine tanker omkring SoMe kommentarer. Jeg har nok bare stadig et naivt håb om at man mener det samme på SoMe som i virkeligheden. Og snakker/skriver på samme.

Men bølgerne går selvfølgelig også lidt højere herinde engang imellem, som nok ikke var ligeså høje hvis det var face to face.
 
Det ved jeg ikke rigtig om jeg kan forestille mig. I en tråd på Facebook omkring tifoen, som desværre gik i stykker, så er der en som siger han har trommen. Han er meget hurtig til at ville melde en for at ødelægge den med vilje, selvom der ikke var nogen beviser eller, som jeg læser det, indrømmelser for det. Kun en modstand af at stå under den.

Der påpegede jeg, at hvis man vil anmelde en for det, så skal man også anmelde dem der fyrer pyro af og det ville være mærkeligt, hvis ham der trommer ikke ved hvem der stod med pyro i capo tårnet. Og den kommentar blev ikke ligefrem taget pænt 😅
Den diskussion fulgte jeg også med i, og der bed jeg også mærke i, at man havde mere travlt med at tale dunder mod C-tribunen, mens der kun var “forsvarsmode” mod dem som nævnte baneløberne og mod dem som nævnte at de hørte østeuropæisk sprog.. Jeg selv ville gerne have givet mine indspark dér, men frygter lidt at vi har typer i miljøet, som vil gå langt for at stoppe kritikere..
 
Den diskussion fulgte jeg også med i, og der bed jeg også mærke i, at man havde mere travlt med at tale dunder mod C-tribunen, mens der kun var “forsvarsmode” mod dem som nævnte baneløberne og mod dem som nævnte at de hørte østeuropæisk sprog.. Jeg selv ville gerne have givet mine indspark dér, men frygter lidt at vi har typer i miljøet, som vil gå langt for at stoppe kritikere..
Det kan sagtens være vi har det. Men jeg tror desværre kun de får lov til at udvikle sig, hvis de ikke bliver modsagt overhovedet. Også risikere vi på sigt at få de samme problemer som Brøndby har. Hvor seneste derby havde to episoder jeg virkelig aldrig håber på at se i Århus.

Og derudover synes jeg tifo-gruppen er alt for aggressive i deres oprindelige opslag, når de ikke på forhånd har konkrete beviser eller indrømmelser på at det var med vilje og ikke bare et uheld der skete under uenigheden om den skulle op igen. Blandt andet fordi deres egen kommunikation og timing ikke sad i skabet efter min mening.
 
Hvordan kan rumænske turister komme ind til århundredets mest eftertragtede kamp,, JN sagde at han kunne have solgt 100.000 billetter til den kamp, og så kommer der en flok Rumænske turister ind og skaber problemer. Det kunne godt tyde på at der er prioriterede billetter til fangrupperne, som så ikke har en skid styr på hvem de giver dem til, for ellers skal man da enten have en ordentlig røvfuld point optjent, eller have købt slutspilspakken. Ingen af delene er vel en mulighed for Rumænske turister?

I øvrigt talte de også om at det var udenlandske fans, der fyrede pyro ind i folkemængden i FCK - Brøndby kampen, så måske der er et mere generelt problem med hooligans, der bliver udelukket i hjemlandet, og så søger andre steder hen for at udleve deres pyro(maniske) tendenser?
På den lidt mere paranoide klinge, måske, så er der flere steder kræfter i Europa, der med mange forskellige midler og måder, igen prøver at udbrede - skal vi sige - mere militante og kampparate paroler og holdninger.
Holdninger der også tidligere har været lydhørhed for, i visse kredse af også AGFs tilhængere.
Måske er sådanne kræfter aktive både i FCK, Brøndby og AGF?
Nah, jeg ser nok spøgelser 🙄
 

Latest posts

Back
Top