New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Superligaen 2025/2026
For en gangs skyld dejligt med en sejr til Sif 🙏

Når jeg nu tænker over det - stiller Fck så kun med 2 danskere i starteren (Lerager og MEM) og Clem på bænken? Man skulle jo tro, at det ville være svært som tilskuer at have så mange udlændinge på holdet. Det kniber da også ligt med at spille som et hold.
Jeg tror ikke det spiller ind i FCK - overhovedet. Det passer fint med deres “positive arrogance” at der ikke er nok gode danske spillere i ligaen til dem

De har 27640 tilskuere i snit. Det højeste nogensinde.

Jeg tror hellere de vil se Elypnoussi end Isak Jensen
 
Jeg har drømt om et vinterlejemål de sidste to uger. Nok usandsynligt, og han ville vel utroligt nok være reserve som udgangspunkt, men hvor mange ville sige nej til at leje ham? 😁
Det vil alligevel være overraskende, hvis FCK gik med til det. Det er jo først her til januar at de for alvor kan få mange sammenhængende træningspas og MEMs styrker handler meget om relationer med de andre på holdet. Når man spiller to kampe om ugen, som FCK gør konstant her i efteråret, handler deres forberedelser til kampene mest om restitution.
 
Haha, kæft det kunne være skægt hvis MEM var i overskud allerede til vinter, og FCK derfor gerne vil leje ham ud - og kun har den mulighed der hedder AGF, da han allerede har spillet for 2 klubber i denne sæson.. Det fede er at det jo ikke er totalt udelukket - det var det FCK gjorde med Onougha, så det er ikke en fjern virkelighed
Men Vejle var heller ikke en medaljekonkurrent.
 
Det vil alligevel være overraskende, hvis FCK gik med til det. Det er jo først her til januar at de for alvor kan få mange sammenhængende træningspas og MEMs styrker handler meget om relationer med de andre på holdet. Når man spiller to kampe om ugen, som FCK gør konstant her i efteråret, handler deres forberedelser til kampene mest om restitution.
FCK har - desværre - for MEM ikke tid til, at vente på den slags. Der er også - mindst - to kampe i foråret i Europa og sikkert et par kampe eller tre i pokalen.

Sarapata bliver jo også bedre, og er købt for det samme, og har større videresalgspotentiale.

Garananga, Meling, Moukoko og i lidt mindre grad f.eks Robert er jo også typer der har fået relativ lidt tillid i FCK.
 
Hvis vi til vinter ligger foran FCK, så lejer de næppe MEM ud til os…
Nej det ved jeg naturligvis godt - men så igen, hvis han blot havde udsigt til 0 og en skid… Men nej, FCK går selvfølgelig ikke med til at forstærke en decideret konkurrent - måske er vi dog så langt foran på det tidspunkt at vi ikke engang er konkurrenter 🤣🤣
 
FCK har - desværre - for MEM ikke tid til, at vente på den slags. Der er også - mindst - to kampe i foråret i Europa og sikkert et par kampe eller tre i pokalen.

Sarapata bliver jo også bedre, og er købt for det samme, og har større videresalgspotentiale.

Garananga, Meling, Moukoko og i lidt mindre grad f.eks Robert er jo også typer der har fået relativ lidt tillid i FCK.
Og det giver heldigvis os mulighed for at konkurrere med dem. Det er jo meget normalt at en spiller skal bruge op til et halvt år på at spille sig ind i en klub. Specielt med så sent et skifte som MEM havde. At have en køb-og-smid-væk strategi er ret dyrt.
 
Og det giver heldigvis os mulighed for at konkurrere med dem. Det er jo meget normalt at en spiller skal bruge op til et halvt år på at spille sig ind i en klub. Specielt med så sent et skifte som MEM havde. At have en køb-og-smid-væk strategi er ret dyrt.
FCK laver ligeså mange fejlkøb som AGF, og de fleste andre.

De har dog nok mere råd til at tage fejles en Mads Emil 30 millioner end vi har med en Badji til 12 millioner.
 
FCK så godt nok dårlige ud i første halvleg. Med deres hårde program og mange skader, er det ikke utænkeligt, at de smider flere point i det kommende kampe.

De kommende 3 kampe bliver ekstremt vigtige. Man kan potentielt komme 6-7 point foran både FCK og FCM. Omvendt kan man også komme 3-4 point bagefter især FCM, hvis man taber i Brøndby og Herning
 
FCK så godt nok dårlige ud i første halvleg. Med deres hårde program og mange skader, er det ikke utænkeligt, at de smider flere point i det kommende kampe.

De kommende 3 kampe bliver ekstremt vigtige. Man kan potentielt komme 6-7 point foran både FCK og FCM. Omvendt kan man også komme 3-4 point bagefter især FCM, hvis man taber i Brøndby og Herning
Hvis vi i denne 4-kamps periode, mellem landsholdskampene, blot kan spille lige op med FCK, FCM og BIF vil jeg være meget tilfreds.
 
Hvis vi i denne 4-kamps periode, mellem landsholdskampene, blot kan spille lige op med FCK, FCM og BIF vil jeg være meget tilfreds.
Enig.

Jeg tror endda jeg vil være tilfreds, hvis man bare får en uafgjort i Brøndby og sejr over FCN. Jeg tvivler på, vi er med i guldkampen til sidste runde, men kan vi bare undgå nederlag i Brøndby, så ser Top 3 meget meget sandsynligt ud.
 
Jacob Neestrup er som altid kontant overfor sine spillere:
- Jeg spiller med de bedste spillere. Derfor spillede han (Moukoko, red.) ikke.
Det kunne godt tyde på at han ikke er helt tilfreds med Moukoko’s præstationer i FCK, gad vide om han er ved at blive marginalspiller som i Dortmund allerede?

 
Ingen tvivl om de er voldsomt skuffet over Moukoko. Han virker godt nok også lad og middelmådig i de kampe jeg har set.
FCK er på en helt anden økonomisk planet end fx AGF, men lige nu virker de ***100 millioner kroner***, de brugte i sommers, på Moukoko, Sarapata og, ja, Mads Emil Madsen ikke helt vildt godt givet ud i forhold til at gøre en sportslig forskel. Heldigvis.

(Med det forbehold: Mads Emil er dog en fremragende spiller, Sarapata er 17 år, og Moukoko har det mest spændende CV i superligahistorien og var i øvrigt centimeter fra at score på sit stoppested i aftes).
 
Bemærkede i går, at Mads Emil lavede en direkte aflevering til en modstander. Samt to alibi'er ud i ingenting. Det kan jo ske for alle spillere. Men jeg synes det lignede sådan nogle nul-selvtillid. Og hvor der er nogle omstændigheder med holdet, der spiller ind. Desværre, for den gode mand. Ikke just et niveau op for det man har set fra ham.

Synes også det viser, hvor meget et hold skal være sammenspillet og in-tune mentalt, for at præstere det flydende spil og kollektive omstillinger, på det her niveau. Så meget desto mere respekt for det store arbejde, og glæde, når man ser det flyde og kører på vores hold.
 

Latest posts

Back
Top