New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 324K
Status
Not open for further replies.
Jeg ville betale 2 mill euro for Carstensen uden at blinke og stikke ham en femårig kontrakt. Han overbeviste mig endeligt i FCM-kampen, hvor han matchede dem på rå power. Jeg vurderer ham så højt som nogen i ligaen på den plads. Tror kun det bliver bedre herfra, når han er spillet endnu bedre ind på holdet.

Men mon ikke klausulen er lidt lavere 😎

Kæmpe motor, stabile præstationer, mange mål/assists og han virker til at passe perfekt ind socialt som en del af den danske rutinerede stamme. En performancespiller når de er bedst 🎉 Tror ikke vi kan få bedre - og så er Jacob Andersen jo altid velkommen til at overhale ham på sigt..

Vi ligger fortjent nummer 1.

Halvdelen af alle kampe er spillet...det var bare lige det, jeg ville sige

Helt enig. I det her marked er 15 millioner for en god højreback ikke urimeligt.

Jeg tænker, at førsteprioriteten er at få en afklaring omkring Beijmo. Derudover vil vi gerne se Jakob Andersen i gang igen. Ender vi med at have de to i næste sæson, vil det kunne påvirke beslutningen omkring Carstensen. Især hvis vi er over 10 mio i pris.

Uden Andersens skade havde vi jo næppe set lejemålet af Carstensen.
Hvis Beijmo er klar på at være førstevalg på højre stopper, så kunne det evt. også være de 3 om to pladser. tror godt JA kunne dække begge pladser. Eller kunne skoles til det.

Men hvad skulle tale for, at man lejer med en købsoption man nærmest ved man ikke indeløser? Et leje uden en købsoption er jo billigere (alting har en pris).

Jeg mener at have læst at begge klausuler er omkring 1 mill Euro.
Enig. En klausul på €2 mio har ikke nogen værdi som sådan og dermed ikke noget man burde betale nævneværdigt for.

€1m er en anden snak. Stadig et udgangspunkt for forhandling, men et godt maks at have i ryggen

Jeg tænker, at førsteprioriteten er at få en afklaring omkring Beijmo. Derudover vil vi gerne se Jakob Andersen i gang igen. Ender vi med at have de to i næste sæson, vil det kunne påvirke beslutningen omkring Carstensen. Især hvis vi er over 10 mio i pris.

Uden Andersens skade havde vi jo næppe set lejemålet af Carstensen.
Enig

Jeg ser Carstensen som en glimrende spiller for AGF og tager ham gerne på en 5-årig.

Det giver mindre mening for mig at benytte transfermidler på 25-årige. Jeg vil hellere bruge penge på større videresalgspotentiale, og så gå efter kvalitet til lav transfer i form af Jønsson, Andreas Hansen, Lerager, Tonni A osv.

Jeg anerkender værdien af spillere i deres bedste alder, der kan lægge mange år i AGF. Derfor er jeg heller ikke afvisende for Carstensen, jeg synes bare ikke det er en no-brainer til fx 15 mio.

Jeg synes slet ikke det giver mening at spekulere i Lerager. Sune Schmidt og FCK udtaler selv at de havde strukket sig lagt for at få en ny aftale, men de var simpelthen for langt fra hinanden. - CV skal ikke ændre lønstrukturen i AGF for at kunne hente en 33 årig midtbanespiller og det har ikke været ubetingede succeser at hente Youssuf Toutouh og Hjalte Bo Nørgaard fra FCK’s midtbane, så det er bestemt ikke vejen at gå.

Jeg synes slet ikke det giver mening at spekulere i Lerager. Sune Schmidt og FCK udtaler selv at de havde strukket sig lagt for at få en ny aftale, men de var simpelthen for langt fra hinanden. - CV skal ikke ændre lønstrukturen i AGF for at kunne hente en 33 årig midtbanespiller og det har ikke været ubetingede succeser at hente Youssuf Toutouh og Hjalte Bo Nørgaard fra FCK’s midtbane, så det er bestemt ikke vejen at gå.
Jeg er enig i, at vi ikke skal hente Lerager, men der er nogle mekanismer i det med forlængelser, hvor mange føler at det er en ydmygelse at blive tilbudt at være i det samme job til en lavere pris. Hvordan vil vi selv have det, hvis vi er til en lønforhandling, hvor chefen siger "du gør det ret godt og vi vil gerne beholde dig. Men du bliver jo ikke yngre, så derfor synes jeg at du skal gå ned i løn"?

I AGF så vi det med Ankersen, som vi længe forhandlede med. Han endte så i 1. division hos Esbjerg. Vi forhandlede også med Martin Pusic, men han ville ikke fortsætte på AGFs sulteløn og valgte i stedet Horsens, som næppe kunne betale det samme dengang. Han brød så også ud af den kontrakt efter en uges tid. Men psykologisk er det så lettere at skifte til et nyt job, hvis lønnen skal være mindre.

Det ville være et kæmpe signal – og faktisk et af de stærkeste AGF kunne sende i vinterens transfervindue.

Hvis AGF virkelig vil rykke op i hierarkiet og markere ambitioner, så er en profil som Lerager netop den type signing, der ændrer både image og niveau.

Uenig. Der er ikke nogen speciel signalværdi i at hente den spiller, dem vi gerne vil indhente, ikke vil forlænge med, fordi han er blevet for gammel.

Det har vi gjort med Dalsgaard, og selvom det var en fin signing, så rykkede det os ikke i hierarkiet. Det cementerede det, vi godt vidste i forvejen, at vi er den 3./4. mest interessante klub i DK.

Hvis vi gerne vil rykke op i hierarkiet og markere os, så skal vi hente spillere, som også kunne spille for BIF/FCM/FCK. Spillere som Grønbæk, Tengstedt eller Thomas Jørgensen. Vi skal ikke hente det legetøj, som de andre ikke gider at lege med mere.

Uenig. Der er ikke nogen speciel signalværdi i at hente den spiller, dem vi gerne vil indhente, ikke vil forlænge med, fordi han er blevet for gammel.

Det har vi gjort med Dalsgaard, og selvom det var en fin signing, så rykkede det os ikke i hierarkiet. Det cementerede det, vi godt vidste i forvejen, at vi er den 3./4. mest interessante klub i DK.

Hvis vi gerne vil rykke op i hierarkiet og markere os, så skal vi hente spillere, som også kunne spille for BIF/FCM/FCK. Spillere som Grønbæk, Tengstedt eller Thomas Jørgensen. Vi skal ikke hente det legetøj, som de andre ikke gider at lege med mere.
Vi har et budget der er cirka 1/3 af FCKs

Vi har solgt vores bedste spiller til dem, som vi utrolig gerne ville have beholdt.

Jeg tvivler på vi kan stjæle noget legetøj - de gerne vil have - fra dem

Hvis jeg så skrev, en 'Lerager', 'Jønsson', 'Andreas Hansen', 'Dalsgaard' eller lignende.

Jeg har selv konkluderet at Lerager nok er urealistisk. Men typen er interessant i min bog. Jeg ser en forskel til Toutouh og Hjalte, men det skal man naturligvis være klar over og afklaret med.

I det konkrete tilfælde med Lerager har FCK nok to hensyn
1) der skal sikkert en relativt dyr basse ind. Man kan ikke levere så sløvt som FCK uden at signalere gearskifte
2) man vil gerne betale for nuværende niveau med frygter den aftagende kurve - som de måske har set, men ellers er uenige om hvornår og hvordan den rammer. Lerager henviser på bold til sine gode tal på GPS. Jeg ved ikke om han vandrer i fritiden eller andet, men han virker til at mene hans aktionsradius er på topniveau.

Jeg tror ikke Lerager er realistisk. Jeg tænker typen kunne være relevant for AGF.

Hvis vi ser på hvad der kom ind sammen med Dalsgaard, dvs. De 50+ mio i samme og foregående transfervindue ...

Jeg er fristet til at sige Max Power leverede større værdi en alle ekskl Arnstad og Dalsgaard ...men JJA spillede en del det første forår.

Så af 5 med transfersum, og 2 uden er værdien

Transfer (Arnstad)
Fri transfer (Dalsgaard)
Transfer (JJA)
Fri (Power)
Transfer (Badji)
Transfer (Wahlstedt)
Transfer (Gyamfi)

Gyamfi kan når at rykke sig.

Hvis nu vi ser på, hvad der var af midler, så er der ikke rigtigt investeret siden den dyre sommer.

Jeg er med på at foretage store investeringer. Men jeg vil hellere have den angriber de tror på til fx 25 mio, end en der måske, evt kan bruges til 10. Og måske er vejen til det, at man ikke bruger 12-15 mio på at fx en central midt, men kører en 'Jønsson', 'Lerager', etc.

Vi har solgt vores bedste spiller til dem, som vi utrolig gerne ville have beholdt.

Jeg tvivler på vi kan stjæle noget legetøj - de gerne vil have - fra dem

Lige de to sætninger kan måske tolkes som at stå i modsætning. Vi har jo netop haft hentet en spiller som det viste sig de gerne ville have.

Det kommer ikke til at ske, hvis vi henter en gammel Lerager - derfor tænker jeg midlerne er bedre brugt andre steder. Medmindre altså, at han vil nøjes med en løn hvor det giver mening men det tænker jeg ikke.

Lige de to sætninger kan måske tolkes som at stå i modsætning. Vi har jo netop haft hentet en spiller som det viste sig de gerne ville have.

Det kommer ikke til at ske, hvis vi henter en gammel Lerager - derfor tænker jeg midlerne er bedre brugt andre steder. Medmindre altså, at han vil nøjes med en løn hvor det giver mening men det tænker jeg ikke.
Trupsammensætningen er jo et puslespil. En rutineret midtbanespiller er måske ikke så tosset at have. Nicolai Poulsen har udløb til sommer, hvad vil man med ham?

Jeg tror ikke Lerager ser vores vej, men bare at melde ham ude pga alderen, når man måske forlænger med en jævnaldrende, synes jeg måske ikke er nuanceret nok

Det ville være et kæmpe signal – og faktisk et af de stærkeste AGF kunne sende i vinterens transfervindue.

Hvis AGF virkelig vil rykke op i hierarkiet og markere ambitioner, så er en profil som Lerager netop den type signing, der ændrer både image og niveau.

Wait, what? Det vil simpelthen være et kæmpe signal at hente en 33-årig tæt på udløbsdato spiller, der som type passer ind i holdets nye spillestil som en ateist passer ind i Indre Mission.

Det vil være et helt igennem latterlig, håbløs, åndssvag, hjernedød beslutning at gå efter ham for ikke at nævne det vil være en signing i mod strategien.

Last edited:
Jeg er enig i, at vi ikke skal hente Lerager, men der er nogle mekanismer i det med forlængelser, hvor mange føler at det er en ydmygelse at blive tilbudt at være i det samme job til en lavere pris. Hvordan vil vi selv have det, hvis vi er til en lønforhandling, hvor chefen siger "du gør det ret godt og vi vil gerne beholde dig. Men du bliver jo ikke yngre, så derfor synes jeg at du skal gå ned i løn"?

I AGF så vi det med Ankersen, som vi længe forhandlede med. Han endte så i 1. division hos Esbjerg. Vi forhandlede også med Martin Pusic, men han ville ikke fortsætte på AGFs sulteløn og valgte i stedet Horsens, som næppe kunne betale det samme dengang. Han brød så også ud af den kontrakt efter en uges tid. Men psykologisk er det så lettere at skifte til et nyt job, hvis lønnen skal være mindre.
Lige i tilfældet Pusic blev vi overbudt af Horsens, som sidst i samme vindue hentede Junker hos os, da Pusic fik ophævet sin kontrakt nærmest med det samme.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back