New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Med Anderson og MEM ud og Yakob og Solbakken ind plus en voldsomt voksende Arnstad, så synes jeg egentlig ikke at vi er dårligere stillet. Hvis Arnstad, Yakob og NP spiller er det jo Solbakken vi har på bænken og han ser imo også ret spændende ud.
Han ser spændende ud. Men jeg ser ham ikke gå ind på offensiv plads som Arnstad kunne.

Arnstad har spillet 10’er med succes, og i FCN spillede han den ene af de to 6’ere. Det ser jeg ikke Solbakken gøre.

Mit problem er nok også, at Emmery og Tchamche har skuffet mig voldsomt de sidste 4-6 indhop

Last edited:
Jeg ønsker mig, begyndende i vintervinduet, følgende nye spillere i nogenlunde den rækkefølge:

• Ny målmand
  • Ny midterforsvarer
  • Højre back/wing, hvis Beijmo smutter
  • Angriber som overtager fra PM
Vi kan ikke blive ved med at trække på Jesper Hansen, selvom han har gjort det fortrinligt.
Vi skal have en god erstatning, hvis Tingager er ude, og Dalsgaard holder ikke i længden.
Beijmo bliver svær at erstatte. Måske er det i virkeligheden endnu en bred midterforsvarer vi skal have ind, hvis Carstensen bliver.
Jeg bliver mere og mere lun på ideen med at køre Badji ind som erstatning for PM over tid. Tror det kunne blive godt. Derfor er angriberpositionen også nederst på min liste.

Jeg ønsker mig, begyndende i vintervinduet, følgende nye spillere i nogenlunde den rækkefølge:

• Ny målmand
  • Ny midterforsvarer
  • Højre back/wing, hvis Beijmo smutter
  • Angriber som overtager fra PM
Vi kan ikke blive ved med at trække på Jesper Hansen, selvom han har gjort det fortrinligt.
Vi skal have en god erstatning, hvis Tingager er ude, og Dalsgaard holder ikke i længden.
Beijmo bliver svær at erstatte. Måske er det i virkeligheden endnu en bred midterforsvarer vi skal have ind, hvis Carstensen bliver.
Jeg bliver mere og mere lun på ideen med at køre Badji ind som erstatning for PM over tid. Tror det kunne blive godt. Derfor er angriberpositionen også nederst på min liste.

Højre wingback - Beijmo er i truppen indtil andet er bevist, Carstensen gør det godt og Jakob Andersen er snart klar.

Men en Tingager-type ville være velkommen sammen med en ny keeper, og så er det afsted med Jensen-Abbew og Wahlstedt.

Jeg sælger p.t. gerne vinduet for status quo. Men forventer og frygter bud på Arnstad, Tobias Bech og Beijmo som vi ikke (synes at vi) kan sige nej til.

En anden, langt mere offensiv tilgang ville være at satse benhårdt på en topplacering ved at hente 1-2 profiler (fx en VCB som også kan spille Tingagers plads) - og dermed geare holdet mod europæisk fodbold E2026. Den tilgang håber jeg på.

Jeg sælger p.t. gerne vinduet for status quo. Men forventer og frygter bud på Arnstad, Tobias Bech og Beijmo som vi ikke (synes at vi) kan sige nej til.

En anden, langt mere offensiv tilgang ville være at satse benhårdt på en topplacering ved at hente 1-2 profiler (fx en VCB som også kan spille Tingagers plads) - og dermed geare holdet mod europæisk fodbold E2026. Den tilgang håber jeg på.
Ja, min liste var med antagelse om, at vi holder på truppen. Det er naturligvis ikke sikkert, at det holder. Og så står vi i en ny sværere situation. Men mon ikke CV og organisationen har emner klar som kan overtage fra f.eks. Arnstad, Bech og Links mm.?

Ja, min liste var med antagelse om, at vi holder på truppen. Det er naturligvis ikke sikkert, at det holder. Og så står vi i en ny sværere situation. Men mon ikke CV og organisationen har emner klar som kan overtage fra f.eks. Arnstad, Bech og Links mm.?

Men så også med nogle afgange af eksempelvis Leopold, JJA og Serra?
Eller skal truppen være større?

Ja, helt klart (edit: til afgange). Hvis vi har besluttet os for at Leopold, JJA og Serra ikke er løsningen, skal de videre, hvis muligt.
Serra tror jeg ikke længere på. Leopold og JJA har jeg sværere ved at vurdere udefra.

Der sker jo normalt ikke så meget i vintervinduet, så tror ikke vi får store nok bud på Arnstad og Bech til at vi er "nødt til" at slippe dem. Og så håber jeg CV får landet en forlængelse med Bejimo, så FCK ikke kommer og fisker ham billigt, til at lukke deres gabende hul på højre back. For hold da op hvor har han været god. Helt absurd så meget han løb i går og jo ham der lægger op til det sidste mål fem meter fra baglinjen - selvom han jo stadig spillede højre CB.

Der sker jo normalt ikke så meget i vintervinduet, så tror ikke vi får store nok bud på Arnstad og Bech til at vi er "nødt til" at slippe dem. Og så håber jeg CV får landet en forlængelse med Bejimo, så FCK ikke kommer og fisker ham billigt, til at lukke deres gabende hul på højre back. For hold da op hvor har han været god. Helt absurd så meget han løb i går og jo ham der lægger op til det sidste mål fem meter fra baglinjen - selvom han jo stadig spillede højre CB.
Han må gerne forlænge med både Kahl oig Beijmo, jeg synes pt vi har lettere ved at erstatte Beijmo end Kahl.

Jeg synes Serra skal videre, hvis nogle vil æde lidt af hans løn.
Wahlstedt skal videre, hvis vi finder en der er markant bedre
AJ tror jeg ikke skal nogle steder lige pt, måske til sommer.

Han må gerne forlænge med både Kahl oig Beijmo, jeg synes pt vi har lettere ved at erstatte Beijmo end Kahl.

Jeg synes Serra skal videre, hvis nogle vil æde lidt af hans løn.
Wahlstedt skal videre, hvis vi finder en der er markant bedre
AJ tror jeg ikke skal nogle steder lige pt, måske til sommer.
Sådan set enig ift. bredden omkring Bejimo. Hans betydning pt. er bare voldsom - synes med afstand han var bedste mand i går.

Ift. transfervinduet, så kræver tilgange jo at vi kan komme af med de spillere du nævner før der kan komme nye ind. Medmindre CV og JN ændrer strategi grundet den gode placering (hvilket jeg ikke tror de gør). Og især Serra tror jeg er svær at slippe af med, medmindre vi giver ham en pose penge for at rive kontrakten i stykker. Wahlstedt skal der nok være købere til, som ikke er så afhængige af en målmand med gode fødder.

Sådan set enig ift. bredden omkring Bejimo. Hans betydning pt. er bare voldsom - synes med afstand han var bedste mand i går.

Ift. transfervinduet, så kræver tilgange jo at vi kan komme af med de spillere du nævner før der kan komme nye ind. Medmindre CV og JN ændrer strategi grundet den gode placering (hvilket jeg ikke tror de gør). Og især Serra tror jeg er svær at slippe af med, medmindre vi giver ham en pose penge for at rive kontrakten i stykker. Wahlstedt skal der nok være købere til, som ikke er så afhængige af en målmand med gode fødder.
Jeg tror ikke man ændre strategi af, at gå fra 24 mand i truppen (med 3 teenagere, 5 udløber og 2 lejespillere) til 25 mand eller for den sags skyld 26 mand. Man bruger måske bare forået på, at integrere dem.

Ingen tror vel på Serra mere. Han var ikke engang i kamp truppen i går.
Det er jo også en konsekvens af, at vi har en 9'er for meget og at man prioriterer at have de unge på bænken. Jeg aner ikke hvor stor forskellen er på ham og Badji (og Tchamche), men når han er bagved Badji i hierakiet, vil han ofte være helt ude af truppen, da man prioriterer at have Tchamche med på bænken.

De skal selvfølgelig videre og de kan tage badji med. De 4 ud og erstattet af en målmand, en centerforsvarer og en brugbar angriber og så er vi mærkbart forstærket. Men det kommer nok til at koste penge at komme af med LW, Badji og Serra. JJA tror jeg godt man kan komme af med til en pris der passer med værdien i regnskabet, så ikke umiddelbart et tab.

Det bliver ultra vigtigt at komme af med de to nulbonner i front og så få en angriber ind som rent faktisk har niveau til top-6.

De skal selvfølgelig videre og de kan tage badji med. De 4 ud og erstattet af en målmand, en centerforsvarer og en brugbar angriber og så er vi mærkbart forstærket. Men det kommer nok til at koste penge at komme af med LW, Badji og Serra. JJA tror jeg godt man kan komme af med til en pris der passer med værdien i regnskabet, så ikke umiddelbart et tab.

Det bliver ultra vigtigt at komme af med de to nulbonner i front og så få en angriber ind som rent faktisk har niveau til top-6.
Jeg tror bestemt man kan få en rimelig transfer for LW, vi fik trods alt penge for Klaesson der så dårligere ud end LW. Derudover har LW et navn i Norge og Sverige.

det er fandme ærgeligt for walsted at han har haft så lavt et bundniveau.

de kampe hvor han gør det godt gør han det jo faktisk rimelig godt. seneste eksempel var testkampen i tyskland hvor han jo enemand sikrede en sejr. Desværre er hans bundniveau og usikkerhed bare så stort et problem at man simpelthen ikke tør spille ham, selvom han nok godt kunne lykkedes

For mig står en ny angriber pt. højst på ønskelisten - enten til vinter, men senest til sommer.

En ny målmand ved alle er oppe over, tager Jesper Hansens alder i betragtning.

Dertil en erstatning/gardering for Tingager.

Og så skal man selvfølgelig forholde sig til Beijmo m.fl. samtidig med man skal have blik for om der er nogen i truppen der kan overtage på udvalgte positioner.

Hvis fx. Bech smutter kan Emmery og/eller Tchamche så overtage?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back