Transfervindue Vinter 2025/2026
Last edited:
Hvis roen har lagt sig, kan vi måske få tilbage mod diskussionen.
Det handlede om angribere og hvad man skal vælge
Jeg definerer nogle kriterier
Pris - transfer, fra 1(lav) til 5 (højeste niveau AGF kan være med på)
Løn, fra € til €€€€€
Transferpotentiale, fra A til F (højest)
Aktuelt sportsligt niveau fra 1 til 5
i) Sats på Badji og/eller Serra. 1-€€€- C - 2
ii) hent transferfri gammel spiller. 2-€€€€-A-4
iii) køb gammel spiller. 3-€€€€-A-5
iv) køb 24-28 årig angriber. 4-€€€€€-C-5
iv) køb talentfuld spiller med fit. 5-€€€-F-3
vi) køb talentfuld spiller du jour. 4-€€€-E-2
Jeg har tænkt på Badji øverst (og når han ikke kan slå Serra af, får han en generelt lav score
Jeg har generelt princippet om at tage kalkulerede ricisi og så bygge på, hvis de lykkes, eller lukke ned, hvis ikke. Jeg kan se gode ting i både Badji og Serra, men også at det kan JP ikke, derfor er jeg ikke til mulighed i)
iii) vil jeg ikke afvise, men det skal være en særlig case.
vi) er for mig en Badji-transfer. Spændende spiller, men begrænset scouting eller manglende fit til spillestilen. Måske skal han bare være lidt ældre, men erfaringen og gennembruddet kommer med spilletid, så når han ikke spiller vil jeg hellere købe den type når de har spillet på lavere niveau, end have dem to år på tribunen i AGF.
Det efterlader reelt ii) og iv). Hvis man finder en virkeligt interessant 21- eller 22-årig man tror på og kan købe for fx 25 mio, er det en interessant mulighed. Hvis ikke, eller hvis der er andre mere lovende muligheder andre steder på banen, er jeg langt mere til ii)-løsningen.
Det handlede om angribere og hvad man skal vælge
Jeg definerer nogle kriterier
Pris - transfer, fra 1(lav) til 5 (højeste niveau AGF kan være med på)
Løn, fra € til €€€€€
Transferpotentiale, fra A til F (højest)
Aktuelt sportsligt niveau fra 1 til 5
i) Sats på Badji og/eller Serra. 1-€€€- C - 2
ii) hent transferfri gammel spiller. 2-€€€€-A-4
iii) køb gammel spiller. 3-€€€€-A-5
iv) køb 24-28 årig angriber. 4-€€€€€-C-5
vi) køb talentfuld spiller du jour. 4-€€€-E-2
Jeg har tænkt på Badji øverst (og når han ikke kan slå Serra af, får han en generelt lav score
Jeg har generelt princippet om at tage kalkulerede ricisi og så bygge på, hvis de lykkes, eller lukke ned, hvis ikke. Jeg kan se gode ting i både Badji og Serra, men også at det kan JP ikke, derfor er jeg ikke til mulighed i)
iii) vil jeg ikke afvise, men det skal være en særlig case.
vi) er for mig en Badji-transfer. Spændende spiller, men begrænset scouting eller manglende fit til spillestilen. Måske skal han bare være lidt ældre, men erfaringen og gennembruddet kommer med spilletid, så når han ikke spiller vil jeg hellere købe den type når de har spillet på lavere niveau, end have dem to år på tribunen i AGF.
Det efterlader reelt ii) og iv). Hvis man finder en virkeligt interessant 21- eller 22-årig man tror på og kan købe for fx 25 mio, er det en interessant mulighed. Hvis ikke, eller hvis der er andre mere lovende muligheder andre steder på banen, er jeg langt mere til ii)-løsningen.