New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Hvilken af de store ligaer tænker i kunne være den mest oplagte/hvor han ville passe bedst? Umiddelbart tænker jeg egentligt Spanien og Italien, mere end Frankrig, Tyskland og England. Hvilket desværre nok også er de ligaer hvor der er færrest penge.
Rennes gav over 100 mio. for en 23-årig Albert Grønbæk, men klart: Det ville være sjovere for AGF med Brighton eller den slags.

Froholdt er 2006'er og Arnstad er 2003'er og ligeledes hentet på potentiale - og er jo nu en bedre spiller end Arnstad.

Dorgeles var vist meget højt på mål pre-assists / secondary assists - mener jeg lsøte et sted.

Ja, alder betyder meget som jeg skrev men jeg svarede på din påstand om, klubber kigger på output og så fik du 2 eksempler, hvor output i hvert fald ikke var den afgørende faktor for prisen. Oliver Sørensen er en 3. spiller som først fik noget output relativt sent og han irc lidt ældre end Arnstad.

Der er mange faktorer der afgør prisen output er en af dem.

Jeg ser ham mest til Tyskland, med hurtig boldomgang og genpres - også en del omstillinger - uden det bliver for fysisk, og for individuelt.
Har han ikke lagt så meget på fysisk og i duelspil, at England godt kunne være en mulighed? Han er sgu svær at få den fra nu. Jeg synes ikke, man skal undervurdere, at han også selv har løftet sig i sit år i AGF. Det er ikke KUN JP-faktoren, vi ser effekten af, tror jeg.

Han havde også bevist sig i EUCL kval og andre europæiske kampe.
True! Omvendt: FCN har solgt spillere, som ikke har den slags på CV'et til kæmpebeløb igen og igen. :)

Anyways, det er da klart mest sandsynligt, at du får ret, men jeg synes ikke, det er helt usandsynligt, at tingene kunne udvikle sig sådan til vinter, at de rige klubber ikke tør vente længere (og har noget i omegnen af tre cifre med).

Har han ikke lagt så meget på fysisk og i duelspil, at England godt kunne være en mulighed? Han er sgu svær at få den fra nu. Jeg synes ikke, man skal undervurdere, at han også selv har løftet sig i sit år i AGF. Det er ikke KUN JP-faktoren, vi ser effekten af, tror jeg.

Uden sammenligning i øvrigt for der er Arnstad ikke (endnu) men som type minder han mig noget om Eriksen fra ca. midt tyverne og han fik en ganske hæderlig PL karriere.
Som type passer han fint til PL men hvis jeg var Arnstad og fik frit valg, ville jeg nok vælge Portugal eller BL men jeg ville seriøst overveje en klub som Brighton eller Brentford. Klubber hvor der er noget tålmodighed for han virker som en spiller, som lige skal bruge noget tilvænningstid.

AGF er ikke et sted, hvor det er realistisk at holde på Arnstad, hvis pengene bliver for store - helt uanset timing og andre omstændigheder. Det er i hvert fald hvad jeg tror. Kommer han fx i spil i Norges kval-kamp og overfører sin AGF-form til det niveau, så kan jeg sagtens se en klub komme med tre cifre i mio. Og så er det ude af AGF's hænder. Man krydser vel nærmest fingre for at han ikke får spilletid... :p
Jeg tror ikke pengene bliver for store allerede i januar. Måske der kommer bud, men ikke i en størrelse, hvor agf ikke vil tage chancen og vente til sommer. Men altså, jeg er da enig i, at hvis der kommer et bud på 100 mio kr så kan agf ikke sige nej. Det tror jeg bare ikke kommer allerede til sommer. Forbliver han inde omkring det norske landshold, så kan det jo også være, at agf håber de kvaller sig til VM og han skal med dertil. Det betyder også en del for prisen.

Ingen grund til at sælge KA (med mindre han har en frikøbsklausul) - AGF kan lære en del af FCN og FCM, når det kommer til salg af spillere. Hellere beholde de virkeligt gode spillere end at sælge dem halv-billigt.

Og jo, AGF fint holde til at sige "nej tak" til et salg, økonomien er fin til trods for stadionudgifter - så intet pres for et salg.

Uden sammenligning i øvrigt for der er Arnstad ikke (endnu) men som type minder han mig noget om Eriksen fra ca. midt tyverne og han fik en ganske hæderlig PL karriere.
Som type passer han fint til PL men hvis jeg var Arnstad og fik frit valg, ville jeg nok vælge Portugal eller BL men jeg ville seriøst overveje en klub som Brighton eller Brentford. Klubber hvor der er noget tålmodighed for han virker som en spiller, som lige skal bruge noget tilvænningstid.
Jeg ser ham mere som en Eden Hazard type. Altså en 10-er der er god til at finde mellerummene og kan skabe plads til sig selv med små kropsfinter osv. Eriksen er vel mere en 8'er type, der er suveræn til at fordele spillet men fra en lidt tilbagetrukket position, hvor han kan diktere rytmen af kampen?

Edit. Men du har stadig ret i præmissen om at han sagtens kan gøre sig i Prl. Damsgaard, som måske er mere samme type som Arnstad gøre det jo også ganske hæderligt.

Eriksen er vel mere en 8'er type, der er suveræn til at fordele spillet men fra en lidt tilbagetrukket position, hvor han kan diktere rytmen af kampen?

Det har han udviklet sig til ligesom Martin Jørgensen gjorde det men i Spurs tiden der var Eriksen og super til af finde mellemrum og i Ajax var han en ganske ferm dribler men Hazard sammenligningen køber jeg 100.

Det har han udviklet sig til ligesom Martin Jørgensen gjorde det men i Spurs tiden der var Eriksen og super til af finde mellemrum og i Ajax var han en ganske ferm dribler men Hazard sammenligningen køber jeg 100.
Jeg synes generelt Eriksen er svær at sammenligne med andre. Hans skillset da han var bedst var meget anderledes end de typiske spillere på hans position - og alligevel var han vel top 20 i verden i en del år. Ofte var hans betydning for Tottenham næsten tydeligst når han ikke var med. De mistede fuldstændigt rytmen og strukturen i deres offensive spil.

Det tætteste jeg kan komme på er måske Kevin de Bruyne, der dog lige har/havde den smule mere fysik/eksplosivitet, som gjorde ham til en top 5 spiller.

Ja, alder betyder meget som jeg skrev men jeg svarede på din påstand om, klubber kigger på output og så fik du 2 eksempler, hvor output i hvert fald ikke var den afgørende faktor for prisen. Oliver Sørensen er en 3. spiller som først fik noget output relativt sent og han irc lidt ældre end Arnstad.

Der er mange faktorer der afgør prisen output er en af dem.
Men Oliver Sørensen var jo netop heller ikke en 100 millioner kroner spiller - som en anden bruger argumenterede for. Jeg smed netop Arnstad i samme kategori som Suzuki, Dorgeles og Sørensen - fordi han har den alder han har, og fordi output føærst så småt (forhåbentlig) kommer nu.

Mit argument er, at enten er man meget ung (og dermed meget potentiale), meget output eller "ekstreme" spidskompetencer.

Dem over 100 millioner i Superligaen er typer som Egeli, Nuamah, Oskarsson, Froholdt, Kamalden og Harder.

Men Oliver Sørensen var jo netop heller ikke en 100 millioner kroner spiller - som en anden bruger argumenterede for. Jeg smed netop Arnstad i samme kategori som Suzuki, Dorgeles og Sørensen - fordi han har den alder han har, og fordi output føærst så småt (forhåbentlig) kommer nu.

Mit argument er, at enten er man meget ung (og dermed meget potentiale), meget output eller "ekstreme" spidskompetencer.

Dem over 100 millioner i Superligaen er typer som Egeli, Nuamah, Oskarsson, Froholdt, Kamalden og Harder.
Min pointe - som er blevet halvårligt modtaget - er, at når man som klub placerer Arnstad på en 10'er, vil der være større krav til output, end hvis det er som central midt. Det er trods alt en af tre (typisk) der skal bære holdets offensiv og dermed selv kunne byde ind med noget.

Det der nok blev misforstået var sikkert at man troede jeg mente det på en 'Arnstad er pis'ring' måde, når det mere handler om sandsynlighed for at løbe ind i en meget motiveret køber.

Min pointe - som er blevet halvårligt modtaget - er, at når man som klub placerer Arnstad på en 10'er, vil der være større krav til output, end hvis det er som central midt. Det er trods alt en af tre (typisk) der skal bære holdets offensiv og dermed selv kunne byde ind med noget.

Det der nok blev misforstået var sikkert at man troede jeg mente det på en 'Arnstad er pis'ring' måde, når det mere handler om sandsynlighed for at løbe ind i en meget motiveret køber.
Jeg er meget enig, han er blevet bedre af at spille en 10'er - fordi han har mere frihed - men det skal også afsted komme output, da han jo stjæler pladsen fra en spiller der kunne bidrage mere i feltet. Han måles/sammenlignes så med dem der spiller de pladser.

Heldigvis så er specielt hudl (som nu også ejer Wyscout) også ret gode til at måle pre-assist - altså trejdesidste fod på et opspil. Jeg mener Pedri førte den statistik ret overbevisende sidste år.

Jeg er sikker på, at han bliver en fantastisk case for os, men jeg tror ikke han ryger op over de 100 millioner

Heldigvis så er specielt hudl (som nu også ejer Wyscout) også ret gode til at måle pre-assist - altså trejdesidste fod på et opspil. Jeg mener Pedri førte den statistik ret overbevisende sidste år.
... Og hvem lavede ikke bare en assist, men også en pre-assist i søndags? NICOLAI POULSEN ❤️

... Og hvem lavede ikke bare en assist, men også en pre-assist i søndags? NICOLAI POULSEN ❤️
Den skaldede Pirlo. Der skal altså forlænges med ham. Han vil være en fantastisk trupspiller at have de næste to år, hvor vi må forventes at se på forøgelse af kvaliteten. Han er så god, at det ikke haster med at smide en 15 mio. kr. spiller som Solbakken direkte ind. Og hvis vi skal spille Europa, vil vi også få brug for bundsolide Superligaspillere som NP. Jeg er vild med ham, særligt også fordi han altid er genstand for hånlige kommentarer fra modstanderne, som hænger fast i fortiden og slet ikke har set den udvikling han har gennemgået de seneste 2 sæsoner.

Der er naturligvis rigtig mange ting der påvirker en pris og noget af det er også tilfældigheder, at der er et par klubber der ser en spiller som det helt rigtige og lige presser hinanden lidt op. Mere direkte kan man vel fx sige at både Brøndby med Suzuki og AGF med Arnstad nok vil rammes af lidt manglende salgshistorik. FCN's spillere "starter" lidt dyrere i en forhandling.

Noget der kan gøre Arnstad lidt ekstra interessant er hvis han kan fremstå som reserven og den fremtidige afløser for Ødegård. Selvfølgelig kigger klubberne på de faktiske stats, men der er en del gode især offensive norske spillere og hvis Arnstad kunne komme ind for Norge og gøre en god figur og ligne en vm-spiller, kan der være klubber der tænker at de skal slå til til sommer inden han får vist for meget på landsholdet. Potentialet er jo tit det der kan presse prisen op for en Superligaspiller.

Arnstads pris kan også sagtens blive højere, da han trods alt har mere end 60 kampe for Anderlecht, hvor Suzuki kun havde spillet i Superligaen som højeste niveau, og samtidig virker Norge også en kende hypet i disse år med dygtige offensive spillere som Haaland, Ødegaard, Nypan, Bobb. Det kan vi også lukrere lidt på. Arnstad virker som en lidt mindre gamble end Suzuki.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back