New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 314K
Status
Not open for further replies.
AGF lurer på Uhrer (Sammen med BIF og OB)

AGF lurer på Uhrer (Sammen med BIF og OB)

Fint vi er på markedet efter noget nyt.

Jeg har/havde personligt håbet at Badji kunne komme mere i spil, men meget tyder på at det desværre ikke bliver en succescase. Serra er desværre heller ikke en fremtidsløsning som det ser ud til lige nu.

Mine tanker omkring angrebspladsen er, at der skal ske noget. Et salg af Serra, og en udlejning af Badji, så han kan få fast spilletid et andet sted, og måske komme retur i god form og bevise hvorfor vi hentede ham.
Med de to væk åbner det sig selvfølgelig op for at vi skal hente en. Jeg håber ikke Uhre er løsningen. Jeg synes vi skal holde os til strategien om unge salgsbare spillere. To dygtige angribere + et ungt talent (Linus) må være målet her i det nye år.

Jeg er loren ved Uhre. Hans alder og aktuelle stats. Heller ikke sikker på, han som type passer godt ind.
Men måske det bare er hans agent, der sender røgsignaler til journalisterne for at holde ham på den danske radar.
Jeg ser heller ikke Uhre passe ind på vort hold, som vi pt spiller….ja, mon ikke det er agenten, der gerne ser interesse fra flere klubber?

Jeg er loren ved Uhre. Hans alder og aktuelle stats. Heller ikke sikker på, han som type passer godt ind.
Men måske det bare er hans agent, der sender røgsignaler til journalisterne for at holde ham på den danske radar.
Jeg er meget enig ift. Uhre, men tror en fordel ved spillestilen under JP er, at vi er mindre afhængige af en bestemt angribertype. Kunne sagtens se en mere bevægelig type gøre det godt i front. Eller så tænker man ham måske som en kommende afløser for Bech når han bliver solgt (hvilket jeg er ret sikker på han gør til sommer, hvis han holder niveauet).

Uhre passer da rigtig godt ind. Vi har ikke længere brug for den der store stærke angriber at spille bolden op på, hvilket nok også er en af årsagerne til at Badji ikke rigtig får nogen chancer, for det er hans eneste kompetence, men i stedet tror jeg en mere bevægelig og teknisk angriber vil passe rigtig godt ind. Jeg ville til enhver tid bytte både Badji og Serra for Uhre. To ubrugelige ud og en brugbar ind. Det er plug n play, og så kan der arbejdes på at finde en yngre de kommende vinduer når PM stopper. Bevares, Uhre er da ikke top ønsket fra mig, men på en fri transfer giver det mening. Han er trods alt kun lige blevet 31, så der er da ihvertfald to gode sæsoner i ham endnu.

Så kan der bruges transfermidler på andre pladser i stedet.

Uhre er 31 og scorer 1 gang pr. 4,7 kampe han spiller. Det er imo mere plug and play på Lystrups Serie 3 hold.
Vi er jo ikke Vejle, for fanden.
Han har lavet 6 mål og 7 assists i 28 kampe i denne sæson. Det er ikke helt slemt. Kan han levere et mål/assist i hver anden kamp, så er det bestemt godkendt. Forrige sæson var det 10 mål og 5 assists i 30 kampe. Vores angreb er blevet meget mere flydende, så vores angriber skal gerne være lidt mere involveret end bare at stå på det rette sted på det rette tidspunkt.

Der er også er økonomisk aspekt i det.

Artikel fortæller, at Uhre umiddelbart er for dyr til AGF. Jeg skal ikke bede om, at vi presser vores lønbudget for at hente en 31-årig Uhre.

Til gengæld ser hans stats bedre ud, end det indtryk, jeg havde. Et mål eller en assist pr. 98 minutter i denne sæson.
Helt sikkert ikke. Jeg aner ikke hvordan økonomien vil se ud, men banken skal naturligvis ikke sprænges. Det tror jeg nu heller ikke CV gør. Så må han hellere tage til Brøndby og save deres økonomi mere i stykker, men eftersom de lige har hentet en dyr, aldrene angriber i Bundesligaen tror jeg ikke de er oplagte.

Artiklen fremstår mest af alt som venstrehåndsarbejde og spekulation.

Uhres kontrakt i Danmark bliver på ingen måde sammenlignelig med den i MLS , OB har længe været rygtet som interesseret pga. Zorniger-forbindelsen, manden har købt lejlighed i Århus og AGF mangler en 9'er.

Kort sagt - intet nyt under solen.

Jeg er så heller ikke varm ved tanken om Uhre i AGF.

Ideelt set fandt vi jo den næste Orri Oskarsson, Kvistgaarden, Dju etc. men det er satme svært at ramme plet med en ung angriber, som ikke allerede er opdaget. Jeg vil sagtens kunne "leve" med Uhre, hvis vi så samtidig satte alle sejl ind på at finde den der unge spiller over de næste 18 måneder, som så bliver hentet og har tid til at falde til og langsomt blive kørt ind.

Ideelt set fandt vi jo den næste Orri Oskarsson, Kvistgaarden, Dju etc. men det er satme svært at ramme plet med en ung angriber, som ikke allerede er opdaget. Jeg vil sagtens kunne "leve" med Uhre, hvis vi så samtidig satte alle sejl ind på at finde den der unge spiller over de næste 18 måneder, som så bliver hentet og har tid til at falde til og langsomt blive kørt ind.
Eller man vurderer at han allerede er i klubben, men man har brug for en overgangsangriber, som kan holde pladsen indtil, han er klar...

Eller man vurderer at han allerede er i klubben, men man har brug for en overgangsangriber, som kan holde pladsen indtil, han er klar...
Jo jo, det ville selvfølgelig være bedste scenarie. Men pointen er, at PM er langt oppe i årene, og en spiller som Uhre ser ud til at passe rigtig godt til spillestilen og kan tage pladsen fra dag 1, eller ihvertfald give PM mere konkurrence end han får nu, samtidig med at det giver ro til en ung spiller og transfermidler kan bruges andet steds. Men for at være helt ærlig, så tror jeg ikke rigtig på det selv.

Jo jo, det ville selvfølgelig være bedste scenarie. Men pointen er, at PM er langt oppe i årene, og en spiller som Uhre ser ud til at passe rigtig godt til spillestilen og kan tage pladsen fra dag 1, eller ihvertfald give PM mere konkurrence end han får nu, samtidig med at det giver ro til en ung spiller og transfermidler kan bruges andet steds. Men for at være helt ærlig, så tror jeg ikke rigtig på det selv.

I betragtning af, at du ofte kritiserer Youssef Badjis teknik, så undrer det mig, at du er så varm på en tonser som Mikael Uhre.

Jeg tilslutter mig koret af dem, som ikke kan se fornuften i at hente en Uhre. Det er nu ikke fordi jeg som sådan har noget i mod at hente en ældre 9er, eftersom det er den sværeste position at finde kvalitet til men som type og med hans allerede noget fremskridende alder, ser jeg lidt perspektiv i ham.
Uagtet han kender ligaen, er det stadig ikke bare en plug and play spiller.
Stort nej tak herfra. Lad endelig BIF tage ham tilbage.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back