New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 315K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Det gør du ikke. Jeg har selv tænkt tanken. Synes han har nogle af de samme styrker, som man måske kunne udvikle til at tage over for tingager på sigt også.
Præcis. Og med en alder der gør, at han har roen og overblikket til at være et anker i forsvaret. Måske er han ikke helt så god med bolden, som Tingager - men tror han ville være en fremragende styrmand, når Tingager ikke kan/skal spille

Frederik Rieper er bare ikke oplagt til også at kunne spille yderstopper i vores system, så han skal altså skifte til AGF med udsigt til at vente på, at Tingager bliver skadet eller kontrakten udløber i 2028.

Jeg kan godt lide Rieper, men ligesom med Tobias Anker er der et strukturelt problem, når man så ensidigt helst skal spille Tingagers plads for at få udnyttet sine kompetencer.

Frederik Rieper er bare ikke oplagt til også at kunne spille yderstopper i vores system, så han skal altså skifte til AGF med udsigt til at vente på, at Tingager bliver skadet eller kontrakten udløber i 2028.

Jeg kan godt lide Rieper, men ligesom med Tobias Anker er der et strukturelt problem, når man så ensidigt helst skal spille Tingagers plads for at få udnyttet sine kompetencer.
Jeg synes ikke Rieper skilte sig ud i Silkeborg. Ikke på niveau med f.eks Busch eller Ganchas.

Jeg tror slet ikke han kan forsvarer fremad på samme måde som vi gør.

Tror vi henter en målmand der skal kunne tage over for JH senest til sommer, ham der Oaskar Øhlenschlæger i Frederiksstad tror jeg stadig er relavant. Og så har jeg en lumsk mistanke om vi henter Tonni Adamsen i SIF
Jeg tror vi ser på en Arnstad klon. En type som kan tage over for ham til sommer, men også dække 8’eren når tanken er tom for Yakob.

Jeg har et ret godt øje til en gammel kending af superligaen, Leo Walta, men er i tvivl om vi har økonomien.

Jeg kan ikke rigtig se os spille med en 9’er som Adamsen der falder ned i banen så meget som han gør.

Jeg tror vi ser på en Arnstad klon. En type som kan tage over for ham til sommer, men også dække 8’eren når tanken er tom for Yakob.

Jeg har et ret godt øje til en gammel kending af superligaen, Leo Walta, men er i tvivl om vi har økonomien.

Jeg kan ikke rigtig se os spille med en 9’er som Adamsen der falder ned i banen så meget som han gør.
Sjovt, jeg ser ham nærmest som værende perfekt til den måde vi spiller på for tiden. Kan netop falde ned i banen, har noget fart og god til og komme i feltet, god afslutter og glimrende på låget

Der må kigges på

Målmand
9'er
VWB

Centerforsvarer
10'er

De tre første er positioner hvor man ikke har en afløser, så det er de største behov. Hvis Badji eller Serra blev set som relevante, havde de fået mere spilletid

Centerforsvarer er også et stort behov i min bog. Men hvis Jacob Andersen dækker Carstensen (normalt ville jeg sige JA ikke kan regnes med i foråret, men Kevin Yakob ...), og en ny dækker for Links, kan Beijmo godt være den ønskede bredde i backkæden. Jeg vil stadig gerne have en mere, men det kan også gå for vidt.

10'er kan blive aktuelt. Jeg sagde tidligere på efteråret at Bech var hovedpinen, fordi Jørgensen kan det samme som Arnstad. Siden har Arnstad og Bech gjort det endnu bedre, mens Jørgensen har stået i stampe. Det er gået ok pt., men i vinterpausen skal holdet dimensioneret til top-6 slutspil hvor der er mindre plads til svag performance.

Hvis AGF ligger godt til ved udgangen af efteråret og man har sportslige ambitioner, må der blive hentet to spillere med niveau til top-6. Det handler både om at slutte bedst muligt i denne sæson, men også om at forberede sig til 26/27, både den 3. Plads AGF (mindst) skal etablere sig på, og den europæiske turnering man skal med i. Og så handler det om at vise de sportslige ambitioner der gør man kan kræve god mønt for sine bedste spillere.

Intet siger discount som 'mellemsæson'.

Sjovt, jeg ser ham nærmest som værende perfekt til den måde vi spiller på for tiden. Kan netop falde ned i banen, har noget fart og god til og komme i feltet, god afslutter og glimrende på låget
Spørgsmålet er, om Silkeborg vil sælge? Især hvis de stadig ligger og roder tæt på nedrykningsstregen til jul...så er det altså ikke givet, at vi kan komme med et beløb, der tilpas kompenserer dem for at slippe deres bedste bud på en redningsmand?

Spørgsmålet er, om Silkeborg vil sælge? Især hvis de stadig ligger og roder tæt på nedrykningsstregen til jul...så er det altså ikke givet, at vi kan komme med et beløb, der tilpas kompenserer dem for at slippe deres bedste bud på en redningsmand?
Han har udløb til sommer...derfor tror jeg det er inden for hvad der kunne være realistisk (tror jeg)

Jeg synes Arnstad og Bech lever rigtig godt af ikke, at være de to forreste. Hvis de var det. Så ville de blive matchet af de to stoppere fra modstanderne. Fordi vi har Paddy med så kan Arnstad og Bech ligge i forrummet

Lige nu er det 10'erne, der fylder mest i talent-årgangene - Emmery, Tchamche og Tomas Kristjansson - og det er rigtigt vigtigt at truppen ikke sammensættes, så andre står i vejen for spilletid til dem
Jeg ser det heller ikke. Jeg tror man holder Arnstad til sommer og så skal der være plads til at de unge kan vise sig frem resten af sæsonen. Men klart man skal forberede hvem man vil have til at erstatte Arnstad for han er væk næste sommer. Og svaret er næppe Seb Jørgensen.

Jeg ser det heller ikke. Jeg tror man holder Arnstad til sommer og så skal der være plads til at de unge kan vise sig frem resten af sæsonen. Men klart man skal forberede hvem man vil have til at erstatte Arnstad for han er væk næste sommer. Og svaret er næppe Seb Jørgensen.
Realistisk er det hverken Sebastian Jørgensen, eller de unge der er på vej - endnu i hvertfald.

Tchamche skal slå igennem på en 9'er hvis han skal slå igennem på et hold med megen boldbesiddelse.

Jeg tror faktisk, at med den måde vi spiller på nu med arne og bech som 10'ere, hvor vi er mindre afhængie af paddy som målscorer, at badji kan fungere udemærket baseret på hvad han har vist.

Nej han kommer ikke til at scorer lige så mange mål som paddy, men tror han kan gøre det godt som opspildningspunkt, han er duel stærk,især i luften med hovedet, og har vist han har hoved for at modtage bolden og lægge den af til medspillere. Derudover er han jo en stor spiller som skal have noget opmærksomhed fra forsvaret, hvilket også giver mere plads til 10'erne

Håber ikke vi henter Adamsen, for syntes ikke han der er fremtid nok i ham, til at vi kan bygge op omkring ham.

Angående VWB. Så har CV sagt at Carstensen og Beijmo begge kan spille den.. Og med JA har vi 4 til de to pladser såfremt han er klar til foråret.

Truppen har jvf. CV også en tilfredstillende størrelse, så tænker stadig der skal noget ud før der kommer noget ind.

Så hvis man vil have 3-4-5 spillere, så skal man også kunne finde 2-3 spillere der skal ud. Wahlsted er jo åbnelys hvis man henter en keeper. En af Serra eller Badji nok også. Men er vi så ude i AJ?

Jeg tror man holder Arnstad til sommer og så skal der være plads til at de unge kan vise sig frem resten af sæsonen.
AGF er ikke et sted, hvor det er realistisk at holde på Arnstad, hvis pengene bliver for store - helt uanset timing og andre omstændigheder. Det er i hvert fald hvad jeg tror. Kommer han fx i spil i Norges kval-kamp og overfører sin AGF-form til det niveau, så kan jeg sagtens se en klub komme med tre cifre i mio. Og så er det ude af AGF's hænder. Man krydser vel nærmest fingre for at han ikke får spilletid... :p

AGF er ikke et sted, hvor det er realistisk at holde på Arnstad, hvis pengene bliver for store - helt uanset timing og andre omstændigheder. Det er i hvert fald hvad jeg tror. Kommer han fx i spil i Norges kval-kamp og overfører sin AGF-form til det niveau, så kan jeg sagtens se en klub komme med tre cifre i mio. Og så er det ude af AGF's hænder. Man krydser vel nærmest fingre for at han ikke får spilletid... :p
Jeg frygter mest af alt, at der er en frikøbsklausul i hans kontrakt ala Bisseck

Lige nu er det 10'erne, der fylder mest i talent-årgangene - Emmery, Tchamche og Tomas Kristjansson - og det er rigtigt vigtigt at truppen ikke sammensættes, så andre står i vejen for spilletid til dem
Jeg regner med det også i nogen grad var reaktion på mit indlæg.

Jeg er principielt enig, men modspørgsnålet må være, om de talentfulde unge skal stå i vejen for (jagten på) en 3. Plads?

Bech og Arnstad er på vej mod nye horisonter. Jørgensen er (desværre) for høflig til at stå i vejen for nogen og derfor er man nødt til at overveje hvem der der 1.afløser som 10'er.

Jeg tvivler stærkt på, at han bliver solgt for et tre-cifret millionbeløb.

Over 100 millioner i dette vinduet
-Victor Froholdt
-Sindre Walle Egeli
-Lucas Høgsberg

De er alle teenagere.

Midtbanespillere til store beløb
-Oliver Sørensen (23) blev solgt for 60 millioner
-Yuito Suzuki (23) blev solgt for 75 millioner
-Mario Dorgeles (20) blev solgt for 82 millioner

Jeg kan ikke se ham ramme mere end f.eks. Suzuki.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back