To ting er sket siden.
1) Arnstad leverede også glimrende mod BIF, hvilket rykker forudsætningerne for mig (kampen mod FCM var underlig pga rødt, og mod FCK synes jeg han virkede tam - måske så jeg forkert, men det var mindre min ærlige vurdering. De øvrige kampe spillede han glimrende, men det var svagere modstandere og derfor ikke en reel målestok for hvad man som udenlandsk køber vil vurdere ham fra.)
2) Assad Corlu nævner i Mediano det oplagte, at Arnstad i forvejen er på manges radar fordi han blev anset som stort talent da han var yngre.
Jeg er stadig ikke overbevist om han kan gå for mere end 50 mio., men omvendt er priserne stukket af på det seneste, så hvem ved. Og hvis han fortsætter med at være så god, og dukke op fri i feltet, så er han stadig kun 22 og har vist han kan bygge på ...
Jeg tager gerne væddemålet jeg håber at tabe. Men jeg er langt mindre kry i dag, end jeg var før kampen.
Assad mener i øvrigt allerede der kan komme gode bud her til vinter. Spørgsmålet er hvad han mener er gode bud. Holland/Belgien skal kunne se Arnstad spille på højt niveau for dem og sælges videre til en større liga. Andre ligaer skal kunne se ham levere på niveau til at starte inde. Det tror jeg ikke man er klar til i en økonomisk attraktiv pakke til vinter. Men den gode Arnstad kan passende blive ved med at udstille mine fejlvurderinger.
Edit: jeg antager tilbuddet om væddemål var til mig. Og selvom jeg nævner vintervinduet, så honorerer jeg de vilkår der blev diskuteret ud fra, hvilket er sommervinduet.