Men meget enig i ovenstående. Bliver spændende om ledelsen og
CV, træder lidt på speederen i vintervinduet (især hvis vi fortsat er helt med fremme). Både for at satse på foråret, men også for at komme afgangene i sommerpausen i forkøbet.
Jeg tror der trædes en del på speederen, især med emission på plads, bekræftet tidslinje på stadion og meget gerne afklaring om lejen på nyt stadion. Men det er for dyrt ikke at investere.
... Med mindre man vil AaB-vejen (hardcore prioritering af egne talenter, med accept af at blive sportslug mellemvare i suppen).
For helt enig - holder Arnstad niveauet sæsonen ud så er han ikke i klubben efter sommerpausen. Og med alle de kontraktudløb til sommer, vil det næsten være underligt, hvis ikke vi kommer til at sige farvel til 3-4 mand omkring startopstillingen.
Det tror jeg ikke.
Michael Anderson tror jeg også større ligaer kunne se sig få glæde af hans driblinger og intensitet. Men når han ikke slog mere ud på mål i Superligaen, er det svært at tro det bliver bedre mod stærkere forsvar.
Hvor meget tror man på Arnstad, uden selv at være udfordrende eller målfarlig, vil kunne levere i en liga med stærkere forsvar?
Arnstad spiller glimrende og er en vigtig brik i AGFs offensiv. Det ska vi være glade for. Men modstandere fra større adresser skal ikke møde OB eller Fredericia-defensiver. Derfor kigger de på kampen mod FCK, og de kommende mod stærkere modstandere. Og KA skal levere mere påfaldende i de kampe gennem længere tid, før jeg tror han bliver i interessant som salg.
Alle kan se FCNs hurtige typer blive sat ind i frie roller på kanten for deres og formentlig give udfordringer mod gode forsvar. Kan man på samme måde se Arnstad glide ind på et hold i en sværere liga og levere? Og er de ok med at dedikere plads til en 10'er som har relativt begrænset udfordring i eget spil?
Jeg tror AGF har Arnstad i kommende sæson også, med mindre han stepper mere op.
Han er overhovedet ikke god nok. Den eneste grund til at Bomholt spiller seniorfodbold er at han spiller i Aab. Jeg vil påstå at et par af vores egne U19 spillere kunne spille for Aabs 1. Divisionshold. Jeg håber virkelig ikke man seriøst har prøvet at hente Bomholt.
Det er interessant. Jeg ved ikke nok, men forestiller mig AaB har spillet sine Callø'er og Emmery'er konsekvent. Det er de blevet interessante af, ung med mange kampe, men ikke så voldsom interessante, fordi det er ordinære spillere med mange kampe, ikke ekstraordinære.
Hvordan handler man med AaB. En ejerkreds der måske er på vej ud vil næppe indgå en risk-sharing aftale, fx 8 mio nu, og så 40% af et evt videresalg. Måske kan man nå aftale om fire-sale når de til vinter ikke er i nærheden af oprykning og tyskeren' skal have alt værdi der ikke er naglet fast med sig?
Det giver ikke mening at betale en masse for en ung med so-so niveau. Det er for dyrt til spredte indhop, som egne talenter får. Og for sportsligt dyrt at give dem mere spilletid end niveauet berettiger.