New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 283K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Grunden til vi i AGF - tror jeg - ikke har givet fuldtidskontrakter til de spillere der måske allerede om en uge (f.eks. karantæne til Arnstad) skal på bænken er, at
man ikke ser fremtidige superligaspillere i Haugstrup, Elkjær, Ime og hvad de ellers hedder.
Det er nok først nu - efter vinduet er lukket, og der er bedre tid - at CV begynder at skrive ungdomskontrakter med nogle af de største talenter. Det kan også være at spillere som Glad Egbedi, Frej Elkjær og Sølvi Ottesen, er på vippen, han ville gerne skrive kontrakter med dem, men er kommet i tvivl pga formdyk eller skader. Derudover er det vist lige oppe over, at et par af de første spillere fra El Campio bliver gamle nok, så der venter man måske også på noget? Der er også Mo Camarra fra Mali, som det lyder til man gerne vil tilknytte.

Når CV siger i starten af vinduet, at truppen skal slankes for at give mere plads til talenter, så tænker jeg der kommer til at ske noget på det område i løbet af efteråret.

Det er nok først nu - efter vinduet er lukket, og der er bedre tid - at CV begynder at skrive ungdomskontrakter med nogle af de største talenter. Det kan også være at spillere som Glad Egbedi, Frej Elkjær og Sølvi Ottesen, er på vippen, han ville gerne skrive kontrakter med dem, men er kommet i tvivl pga formdyk eller skader. Derudover er det vist lige oppe over, at et par af de første spillere fra El Campio bliver gamle nok, så der venter man måske også på noget? Der er også Mo Camarra fra Mali, som det lyder til man gerne vil tilknytte.

Når CV siger i starten af vinduet, at truppen skal slankes for at give mere plads til talenter, så tænker jeg der kommer til at ske noget på det område i løbet af efteråret.
Det håber jeg

Camara lyder plausibelt.

Elkjær har skuffet og er ved at blive omskolet. Sølvi er alvorligt skadet. Egbedi har været en skygge af sig selv i en længere periode.

Gutterne fra El Cambio ryger 100% sikkert via U19

Grunden til vi i AGF - tror jeg - ikke har givet fuldtidskontrakter til de spillere der måske allerede om en uge (f.eks. karantæne til Arnstad) skal på bænken er, at
man ikke ser fremtidige superligaspillere i Haugstrup, Elkjær, Ime og hvad de ellers hedder.
Nej. Haugstrup, Frej og Steffansson har kontrakt til 26. Ime til 29. Jeg tænker først man begynder at se på deres kontrakter til foråret

Nej. Haugstrup, Frej og Steffansson har kontrakt til 26. Ime til 29. Jeg tænker først man begynder at se på deres kontrakter til foråret
Ja. Ungdomskontrakter. Dem er der vel 20-35 af i klubben.

Det jeg efterlyser er, at de bliver fuldtidsspillere som de unge spillere i de andre klubber jeg nævner.

Pga den tynde trup er de så tæt på kamptruppen, at jeg ikke forstår vi ikke give dem de bedst mulige forudsætninger for, at leverer hvis de skal spille

Som jeg forstår reglerne, så må de forhandle med andre når der er 6 måneder tilbage - så medmindre CV vil have unødig konkurrence fra andre på de tre, så har han dem for sig selv indtil der er 6 måneder tilbager. I øvrigt var FCK's 30 mDKK mand med for U19 - og hvis man ikke vidste hvem der havde kostet 30 mDKK, så tror jeg flere ville have gættet på Fuglsang eller Haugstrup i den kamp end FCK's 10'er. I øvrigt, hvis man kan lide langskudsmål og har AGF app'en, så laver Haugstrup et langt riv fra 30 meter midt i anden halvleg- dejlig evne som 6'er.

Hvis AaB ikke får vendt skuden, er det ikke utænkeligt, de er villige til at sælge Bomholt til vinter. Deres økonomi hænger slet ikke sammen uden spillersalg og hvis oprykning virker urealistisk til vinter, er Bomholt en af de få som kan bringe nogle penge i kassen.
Men er han virkelig god nok? Jeg synes 18 mio (eller hvad rygtet nu var) lyder af voldsomt meget. Faktisk urealistisk meget for det har jeg svært ved at se AaB kunne afslå i nuværende forfatning. Men mindre de 12 mio. var bonusrelateret. Jeg kan ikke huske så meget om ham. Men 63 førsteholdskampe og fast mand som 19 årig er også imponerende.

Men er han virkelig god nok? Jeg synes 18 mio (eller hvad rygtet nu var) lyder af voldsomt meget. Faktisk urealistisk meget for det har jeg svært ved at se AaB kunne afslå i nuværende forfatning. Men mindre de 12 mio. var bonusrelateret. Jeg kan ikke huske så meget om ham. Men 63 førsteholdskampe og fast mand som 19 årig er også imponerende.
Han er overhovedet ikke god nok. Den eneste grund til at Bomholt spiller seniorfodbold er at han spiller i Aab. Jeg vil påstå at et par af vores egne U19 spillere kunne spille for Aabs 1. Divisionshold. Jeg håber virkelig ikke man seriøst har prøvet at hente Bomholt.

Jeg håber - hvis der er ressourcer til det - at udskiftningen sker over to vinduer. Det vil være for voldsomt at skifte mange spillere i sommervinduet.

Jeg forestiller med at der sker udskiftning af Leopold med en ny keeper til vinter.

Hvis hverken Beijmo eller Kahl står til at ville forlænge kunne jeg forestille mig at man henter en erstatning til en af positionerne i vinterpausen.

Vores bedste transfervindue har vel også været et vintervindue, så det må være muligt at hente guld om vinteren.

I øvrigt hvis Arnstads udvikling fortsætter spiller han ikke her næste sæson.
Jeg løfter lige det her ind i den rette tråd - ingen grund til at vi diskuterer fremtidige transfers i tråden for et lukket vindue.

Men meget enig i ovenstående. Bliver spændende om ledelsen og CV, træder lidt på speederen i vintervinduet (især hvis vi fortsat er helt med fremme). Både for at satse på foråret, men også for at komme afgangene i sommerpausen i forkøbet. For helt enig - holder Arnstad niveauet sæsonen ud så er han ikke i klubben efter sommerpausen. Og med alle de kontraktudløb til sommer, vil det næsten være underligt, hvis ikke vi kommer til at sige farvel til 3-4 mand omkring startopstillingen.

Sæt igang, CV.
En Aarhus-dreng på 21 der gerne vil hjem.

Ligger den ikke til højrebenet, hvis vi kan forhandle en rimelig pris?
Men gad vide hvad en rimelig pris er? Er vi hurtigt på 15-20 mio.?

Ser ud til de hentede ham i Vendsyssel for 300.000 euro i januar - hvorfor skifter sådan en som ham til Norge og hvorfor er der ikke en Dansk klub som samler ham op?

Er det nemmere at slå igennem i Norge/Sverige eller er det bare tilfældigheder som afgør hvornår spillere tager "hop" i deres spil.

Måske de nemmere får spilletid i flere af klubberne og det er med til at udvikle dem hurtigere (den vej vi forhåbentlig kommer).

Men meget enig i ovenstående. Bliver spændende om ledelsen og
CV, træder lidt på speederen i vintervinduet (især hvis vi fortsat er helt med fremme). Både for at satse på foråret, men også for at komme afgangene i sommerpausen i forkøbet.
Jeg tror der trædes en del på speederen, især med emission på plads, bekræftet tidslinje på stadion og meget gerne afklaring om lejen på nyt stadion. Men det er for dyrt ikke at investere.

... Med mindre man vil AaB-vejen (hardcore prioritering af egne talenter, med accept af at blive sportslug mellemvare i suppen).
For helt enig - holder Arnstad niveauet sæsonen ud så er han ikke i klubben efter sommerpausen. Og med alle de kontraktudløb til sommer, vil det næsten være underligt, hvis ikke vi kommer til at sige farvel til 3-4 mand omkring startopstillingen.
Det tror jeg ikke.

Michael Anderson tror jeg også større ligaer kunne se sig få glæde af hans driblinger og intensitet. Men når han ikke slog mere ud på mål i Superligaen, er det svært at tro det bliver bedre mod stærkere forsvar.

Hvor meget tror man på Arnstad, uden selv at være udfordrende eller målfarlig, vil kunne levere i en liga med stærkere forsvar?

Arnstad spiller glimrende og er en vigtig brik i AGFs offensiv. Det ska vi være glade for. Men modstandere fra større adresser skal ikke møde OB eller Fredericia-defensiver. Derfor kigger de på kampen mod FCK, og de kommende mod stærkere modstandere. Og KA skal levere mere påfaldende i de kampe gennem længere tid, før jeg tror han bliver i interessant som salg.

Alle kan se FCNs hurtige typer blive sat ind i frie roller på kanten for deres og formentlig give udfordringer mod gode forsvar. Kan man på samme måde se Arnstad glide ind på et hold i en sværere liga og levere? Og er de ok med at dedikere plads til en 10'er som har relativt begrænset udfordring i eget spil?

Jeg tror AGF har Arnstad i kommende sæson også, med mindre han stepper mere op.

Han er overhovedet ikke god nok. Den eneste grund til at Bomholt spiller seniorfodbold er at han spiller i Aab. Jeg vil påstå at et par af vores egne U19 spillere kunne spille for Aabs 1. Divisionshold. Jeg håber virkelig ikke man seriøst har prøvet at hente Bomholt.
Det er interessant. Jeg ved ikke nok, men forestiller mig AaB har spillet sine Callø'er og Emmery'er konsekvent. Det er de blevet interessante af, ung med mange kampe, men ikke så voldsom interessante, fordi det er ordinære spillere med mange kampe, ikke ekstraordinære.

Hvordan handler man med AaB. En ejerkreds der måske er på vej ud vil næppe indgå en risk-sharing aftale, fx 8 mio nu, og så 40% af et evt videresalg. Måske kan man nå aftale om fire-sale når de til vinter ikke er i nærheden af oprykning og tyskeren' skal have alt værdi der ikke er naglet fast med sig?

Det giver ikke mening at betale en masse for en ung med so-so niveau. Det er for dyrt til spredte indhop, som egne talenter får. Og for sportsligt dyrt at give dem mere spilletid end niveauet berettiger.

Hvor meget tror man på Arnstad, uden selv at være udfordrende eller målfarlig, vil kunne levere i en liga med stærkere forsvar?
Han har spillet 8 kampe, scoret 2 mål og lavet en assist. Hvis han fortsætter den stil over sæsonen, så bliver tallene vel meget gode :unsure:

De bliver vel også bedre end de nogensinde var for Mikael Anderson. Og så er der lige alderen til forskel.

Ifølge fotmobs gennemsnitsvurderinger er han med 7,5 på en 10 plads i ligaen.
1758364011071.webp
1758364093761.webp

Han har spillet 8 kampe, scoret 2 mål og lavet en assist. Hvis han fortsætter den stil over sæsonen, så bliver tallene vel meget gode :unsure:

De bliver vel også bedre end de nogensinde var for Mikael Anderson. Og så er der lige alderen til forskel
Så vi skal håbe AGF ikke kommer i top-6, så Arnstads stats bliver flottest mulige.

Ift MA, så kan man nok også finde en periode hvor han har leveret bedre over 8 kampe. Man kan måske også inddrage alle de kampe Arnstad har spillet offensiv 8'er og 10'er og dermed få en større sample at gå ud fra.

Det er fint nogen gerne vil tale ham op. Det har været godt hidtil i sæsonen. Min kommentar var en perspektivering. Hvis man er uenig i præmissen må man gerne udfordre den. Men forstå lige præmissen først.

Last edited:
Så vi skal håbe AGF ikke kommer i top-6, så Arnstads stats bliver flottest mulige.
Det er der vist ikke nogen som har skrevet ;)

Det er fint nogen gerne vil tale ham op. Det har været godt hidtil i sæsonen. Min kommentar var en perspektivering. Hvis man er uenig i præmissen må man gerne udfordre den. Men forstå lige præmissen først.

Forstod udmærket præmissen men kan ikke umiddelbart købe ind på den. Det kan jeg måske når sæsonen er gået men lige pt. ligner han (for mig) en der er langt mere effektiv end MA som du perspektiverede mod.

Ift MA, så kan man nok også finde en periode hvor han har leveret bedre over 8 kampe. Man kan måske også inddrage alle de kampe Arnstad har spillet offensiv 8'er og 10'er og dermed få en større sample at gå ud fra.

Man kan gøre rigtig mange ting når det gælder den slags men øjetesten siger han gør det godt og det gør statistikken på fotmob indtil videre også. Spørgsmålet er om det fortsætter. Du pointerede ikke engang at et mål var på straffe;)

Men vi har at gøre med en (stadig) ung spiller som skiftede klub for et år siden. I den første sæson så han begrænset ud pga. den taktik der var lagt og måske lidt manglende relationer. Nu ligner han en der har fået relationerne på plads og ikke mindst en træner som har lagt en taktik der passer til hans spillestil.

Det ser spændende ud, hvis man vælger ikke at hænge i sidste sæsons ørkenvandring.

Jeg tror der trædes en del på speederen, især med emission på plads, bekræftet tidslinje på stadion og meget gerne afklaring om lejen på nyt stadion. Men det er for dyrt ikke at investere.

... Med mindre man vil AaB-vejen (hardcore prioritering af egne talenter, med accept af at blive sportslug mellemvare i suppen).

Det tror jeg ikke.

Michael Anderson tror jeg også større ligaer kunne se sig få glæde af hans driblinger og intensitet. Men når han ikke slog mere ud på mål i Superligaen, er det svært at tro det bliver bedre mod stærkere forsvar.

Arnstad spiller glimrende og er en vigtig brik i AGFs offensiv. Det ska vi være glade for. Men modstandere fra større adresser skal ikke møde OB eller Fredericia-defensiver. Derfor kigger de på kampen mod FCK, og de kommende mod stærkere modstandere. Og KA skal levere mere påfaldende i de kampe gennem længere tid, før jeg tror han bliver i interessant som salg.

Alle kan se FCNs hurtige typer blive sat ind i frie roller på kanten for deres og formentlig give udfordringer mod gode forsvar. Kan man på samme måde se Arnstad glide ind på et hold i en sværere liga og levere? Og er de ok med at dedikere plads til en 10'er som har relativt begrænset udfordring i eget spil?

Jeg tror AGF har Arnstad i kommende sæson også, med mindre han stepper mere op.
Må indrømme jeg ser betydeligt mere potentiale og perspektiv (også i større ligaer) i Arnstad end jeg nogensinde så i Anderson. Men indrømmet - jeg var heller ikke stor fan af Anderson, som jeg syntes havde alt for svært ved omsætte evnerne til noget slutprodukt.

Jeg har flere gange bemærket, at du skubber et narrativ ud om, at Arnstad ikke er udfordrende eller driblestærk.
Vi kan selvfølgelig se tingene forskelligt, men mit indtryk er, at du står ret alene med meningen. Kan du uddybe, hvorledes du er kommet frem til den?

Jeg synes øjetesten viser, at Arnstad i rigtig mange kampe er én af de dygtigste driblere og én af de mest udfordrende på banen (inkl. modstanderholdet).
Vi har adskillige gange set ham drible rundt inde i feltet med små driblinger, der til forveksling kunne minde om en Hazard Light. Jeg synes simpelthen dit narrativ er så forfejlet, at jeg bliver nødt til at høre dig, om du virkeligt ser noget andet end resten af forum samt eksperter, eller om du bare intentionelt overdriver lidt for at fremme dit perspektiv på Arnstad?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back