New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 283K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
AGF var interesserede i vinter, men som jeg hører det, var han ikke interesseret i at være bænkevarmer under Uwe.
Det er nok ikke utænkeligt og noget som der er argumenteret for af flere omgange. Jeg havde formentlig truffet samme beslutning, hvis det ikke var fordi jeg havde et stort tilhørsforhold. Men det kan så være det ender med at koste nogle millioner i en eller anden form.

Det er nok ikke utænkeligt og noget som der er argumenteret for af flere omgange. Jeg havde formentlig truffet samme beslutning, hvis det ikke var fordi jeg havde et stort tilhørsforhold. Men det kan så være det ender med at koste nogle millioner i en eller anden form.
Jeg tør godt kalde det fakta.

Han synes at være en fornuftig ung mand, som jo altså både valgte en tur til Jylland for spilletid og derefter en tur til Norge.

Millioner hvordan?

Jo mere spilletid, jo højere pris og løn, må vel være den logiske konklusion.

Men gad vide hvad en rimelig pris er? Er vi hurtigt på 15-20 mio.?

Ser ud til de hentede ham i Vendsyssel for 300.000 euro i januar - hvorfor skifter sådan en som ham til Norge og hvorfor er der ikke en Dansk klub som samler ham op?

Er det nemmere at slå igennem i Norge/Sverige eller er det bare tilfældigheder som afgør hvornår spillere tager "hop" i deres spil.

Måske de nemmere får spilletid i flere af klubberne og det er med til at udvikle dem hurtigere (den vej vi forhåbentlig kommer).

Ja, det er jo lige det med den rimelige pris.
Men det er jo nok ikke meget forkert med 10-20 mio.

Selvom det giver mig nervøse tics, når AGF lægger den slags penge - jeg har stadig ikke vænnet mig til det - er vi jo nok som minimum garanteret at at kunne få udlægget hjem igen, hvis han har bare nogenlunde succes.

Men vi skal selvfølgelig kunne tage et betydeligt tab på 10-15 mio., hvis han ikke udvikler sig videre. Men det er jo sådan det er.

Last edited:
Er det et væddemål du er klar på?
Over/under 50 mill.....jeg holder på over.
Indsatsen er 1 fadøl ;)
To ting er sket siden.

1) Arnstad leverede også glimrende mod BIF, hvilket rykker forudsætningerne for mig (kampen mod FCM var underlig pga rødt, og mod FCK synes jeg han virkede tam - måske så jeg forkert, men det var mindre min ærlige vurdering. De øvrige kampe spillede han glimrende, men det var svagere modstandere og derfor ikke en reel målestok for hvad man som udenlandsk køber vil vurdere ham fra.)

2) Assad Corlu nævner i Mediano det oplagte, at Arnstad i forvejen er på manges radar fordi han blev anset som stort talent da han var yngre.

Jeg er stadig ikke overbevist om han kan gå for mere end 50 mio., men omvendt er priserne stukket af på det seneste, så hvem ved. Og hvis han fortsætter med at være så god, og dukke op fri i feltet, så er han stadig kun 22 og har vist han kan bygge på ...

Jeg tager gerne væddemålet jeg håber at tabe. Men jeg er langt mindre kry i dag, end jeg var før kampen.

Assad mener i øvrigt allerede der kan komme gode bud her til vinter. Spørgsmålet er hvad han mener er gode bud. Holland/Belgien skal kunne se Arnstad spille på højt niveau for dem og sælges videre til en større liga. Andre ligaer skal kunne se ham levere på niveau til at starte inde. Det tror jeg ikke man er klar til i en økonomisk attraktiv pakke til vinter. Men den gode Arnstad kan passende blive ved med at udstille mine fejlvurderinger.

Edit: jeg antager tilbuddet om væddemål var til mig. Og selvom jeg nævner vintervinduet, så honorerer jeg de vilkår der blev diskuteret ud fra, hvilket er sommervinduet.

Last edited:
To ting er sket siden.

1) Arnstad leverede også glimrende mod BIF, hvilket rykker forudsætningerne for mig (kampen mod FCM var underlig pga rødt, og mod FCK synes jeg han virkede tam - måske så jeg forkert, men det var mindre ærlige vurdering. De øvrige kampe spillede han glimrende, men det var svagere modstandere og derfor ikke en reel målestok for hvad man som udenlandsk køber vil vurdere ham fra.)

2) Assad Corlu nævner i Mediano det oplagte, at Arnstad i forvejen er på manges radar fordi han blev anset som stort talent da han var yngre.

Jeg er stadig ikke overbevist om han kan gå for mere end 50 mio., men omvendt er priserne stukket af på det seneste, så hvem ved. Og hvis han fortsætter med at være så god, og dukke op fri i feltet, så er han stadig kun 22 og har vist han kan bygge på ...

Jeg tager gerne væddemålet jeg håber at tabe. Men jeg er langt mindre kry i dag, end jeg var før kampen.

Assad mener i øvrigt allerede der kan komme gode bud her til vinter. Spørgsmålet er hvad han mener er gode bud. Holland/Belgien skal kunne se Arnstad spille på højt niveau for dem og sælges videre til en større liga. Andre ligaer skal kunne se ham levere på niveau til at starte inde. Det tror jeg ikke man er klar til i en økonomisk attraktiv pakke til vinter. Men den gode Arnstad kan passende blive ved med at udstille mine fejlvurderinger.
Det er ekstremt svært, at gætte på priser for tiden synes jeg.

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at han er dyrere end Mads Emil Madsen. Theo Aasgaard der er ældre, og været mindre fast end ham på U21, gik også or 30 millioner. Der er også andre spillere vi kender fra Superligaen, der er ældre en Arnstad der er handlet for mere - f.eks. Oliver Antmann - og så er der jo en type som Dorgeles, der kostede mere end 80 millioner.

Jeg tror ikke AGF sælger ham for under 50 millioner til vinter, simpelthen fordi de ikke behøver, og fordi de ved han er også er mindst 30 millioner værd til sommer.

Arnstad er - modsat f.eks. Solbakken - en case, hvor han forlader Anderlecht i en ung alder, medn 60+ kampe, men i jagten på spilletid. Han vil "altid" kunne sælges. Han var bl.a. i Rapid Wien ugen inden han skiftede til AGF.

To ting er sket siden.

1) Arnstad leverede også glimrende mod BIF, hvilket rykker forudsætningerne for mig (kampen mod FCM var underlig pga rødt, og mod FCK synes jeg han virkede tam - måske så jeg forkert, men det var mindre min ærlige vurdering. De øvrige kampe spillede han glimrende, men det var svagere modstandere og derfor ikke en reel målestok for hvad man som udenlandsk køber vil vurdere ham fra.)

Edit: jeg antager tilbuddet om væddemål var til mig. Og selvom jeg nævner vintervinduet, så honorerer jeg de vilkår der blev diskuteret ud fra, hvilket er sommervinduet.
Hvis Sten Kold skulle springe fra, så overtager jeg meget gerne væddemålet om de 50 mio. ;-) Og jeg behøver ingen klausuler om, hvilke vinduer han sælges i. Jeg bliver chokeret, hvis CV lytter til noget under 10 mio. euro efter de seneste par kampe. De stats han havde mod Brøndby er sådan noget, der i vore dage afgør transferpriser.

Som Tipsbladet skrev: "Kristian Arnstad scorede det afgørende straffespark, men han gjorde også mange andre gode ting mod Brøndby. Vandt næstflest dueller af alle i niende runde, havde flest succesfulde driblinger og var en nøglespiller i opgøret, hvor AGF cementerede førstepladsen."

Hvis Sten Kold skulle springe fra, så overtager jeg meget gerne væddemålet om de 50 mio. ;-) Og jeg behøver ingen klausuler om, hvilke vinduer han sælges i. Jeg bliver chokeret, hvis CV lytter til noget under 10 mio. euro efter de seneste par kampe. De stats han havde mod Brøndby er sådan noget, der i vore dage afgør transferpriser.

Som Tipsbladet skrev: "Kristian Arnstad scorede det afgørende straffespark, men han gjorde også mange andre gode ting mod Brøndby. Vandt næstflest dueller af alle i niende runde, havde flest succesfulde driblinger og var en nøglespiller i opgøret, hvor AGF cementerede førstepladsen."
Jeg er jo enig i virderingen mod BIF, det er også derfor jeg trækker lidt i land, men dog står ved min påstand fra før kampen.

Og det gør en forskel det er mod BIF, i stedet for OB eller Fredericia. Det gør også en forskel han formår at komme fri i feltet, så det er mere målfarligt.

Men 50 mio. Det afhænger stadig mere af hvor pressede AGF er, hvilken køber og om der evt er flere om buddet.

• Like
Reactions: cph
Jeg gider ikke selv vædde, men der er også faktorer som slemme skader, pludseligt faldende niveau, et hold der begynder at tabe alt og får alle til at se dårlige ud osv.
Så selvom Arnstad ligner et kommende stort salg, så er der altså stadig en del der kan gå galt.
Det kan også være at kontrakten bare udløber, fordi han slet ikke vil nogen steder, efter at have fundet en dansk kæreste, opdaget boller i karry - samtidig med at vi ryger i europæiske gruppespil de tre næste år 🥴

Azads pointe i Mediano var, at jo flere kampe Arnstad spiller på det her niveau, jo mere vil han poppe op på statistikker hos klubber. Hans pointe var videre, at Arnstad allerede er kendt af en masse klubber, fordi han var et stort ungdomstalent, hvilket forøger effekten af, at han bonner ud.

Azad antydede desuden, at der kunne komme bud til vinter allerede.

Det er svært at spå om fremtiden. Men holder Arnstad niveau, har jeg svært ved at se, at han ikke bliver vores største salg nogensinde, når jeg samtidig tænker på markedsudviklingen.

Jeg tror også, han kan løfte niveauet yderligere.

Jeg gider ikke selv vædde, men der er også faktorer som slemme skader, pludseligt faldende niveau, et hold der begynder at tabe alt og får alle til at se dårlige ud osv.
Så selvom Arnstad ligner et kommende stort salg, så er der altså stadig en del der kan gå galt.🥴

Jeg er overbevist om markedsværdi på fx Bech og Anderson var langt højere i starten af september 2024 end slutningen af november 24. Og højere igen i starten af marts, end slutningen af maj-25.

Skader er naturligvis en faktor, men det kan også være til fx Links. Samme øjeblik det sker, er der mindre fokus på vwb, og så kan man bruge ekstra energi på at lukke Arnstad ned. Jeg tror også den gælder med Bech, der også er en mundfuld.

Arnstad kan sagtens fortsætte med at spille godt, uden at være målinvolveret, og hvis holdet hænger fast i middelmådighed (som selv Morten Münster erkender er skidt i elitesport), bliver det bare mindre iøjnefaldende.

Min sandsynlighedsvurdering / udfaldsrummet [der udelukkende er figurativt, jeg har ikke noget faktisk analyse] ligger med en værdi omkring 30-50 mio. Men vilde overbud og generelt inflation i markedet presser mig. Og når Arnstad leverer mod BIF øger det også antallet af udfald i den høje ende. Går AGF på vinterpause som nummer 1, kan Arnstad næsten ikke undgå at tiltrække interesse. Men der er vi stadig i den tynde del af den illustrative normalfordeling.

Azads pointe i Mediano var, at jo flere kampe Arnstad spiller på det her niveau, jo mere vil han poppe op på statistikker hos klubber. Hans pointe var videre, at Arnstad allerede er kendt af en masse klubber, fordi han var et stort ungdomstalent, hvilket forøger effekten af, at han bonner ud.

Det er svært at spå om fremtiden. Men holder Arnstad niveau, har jeg svært ved at se, at han ikke bliver vores største salg nogensinde, når jeg samtidig tænker på markedsudviklingen.

Jeg tror også, han kan løfte niveauet yderligere.
Så uanset hvilken pris han går til, den dag der kommer et bud vi "ikke" kan sige nej til, så bliver det omvendt f.cking svært at undvære hans kvaliteter, jeg tror ikke lige det er sådan at erstatte en spiller som ham, og nej i min optik, skal vi ikke lytte til bud under 10mill euro, vi må gerne presse prisen op omkring de 100mill dk :) vil være fantastisk for klubben..

Arnstad er ikke i klubben 1.September 2026... Alt for god til Superligaen, eminent teknik, overblik, relativt god fart med bolden, godt spark, god arbejdsvillighed, og god i kombinationerne.
Det ser vi nu, efter lidt tilvending, og hans egenskaber kommer perfekt til rette i hans nuværende position.

Som JP snakkede om i Totalfodbold sidste Mandag, så skulle han skabe en plads til Arnstad, fordi han er så god, at han smed ham op som 10er, foran MEM og NP, som havde taget de to midtbane pladser.

Så uanset hvilken pris han går til, den dag der kommer et bud vi "ikke" kan sige nej til, så bliver det omvendt f.cking svært at undvære hans kvaliteter, jeg tror ikke lige det er sådan at erstatte en spiller som ham, og nej i min optik, skal vi ikke lytte til bud under 10mill euro, vi må gerne presse prisen op omkring de 100mill dk :) vil være fantastisk for klubben..
Ja, det bliver formentlig en Bisseck-lignende case, hvor en spiller på et niveau, der ikke er normalt i ligaen, bliver svær at erstatte - selv med virkelig god scouting.

Men det er på samme tid ren drømme-case for os. At have en spiller af den klasse i et par sæsoner, og så sælge for 3-5 gange så meget, som hans afløser koster. Man kan også få ret gode offensive talenter for 25 mio. Især med CL og nyt stadion på menukortet 😉

Det var bestemt til dig - og ja, jeg forholder mig også til sommervinduet. Jeg tror simpelthen ikke på, vi sælger en vores vigtigste spillere midt i sæsonen, med mindre der kommer tryllepenge på bordet så selv modebrillen ville blive fristet.

Men sommervinduet, over/under 50 millioner for en fadøl.
Jeg tænker det som 50 i rede penge, klausuler og spekulationer kan jeg ikke bruge til noget.
(Som Andrew, plejer jeg heller ikke at gide vædde, men en fadøl er så tilpas en indsats, at jeg tænker det er god lir).

Når alt kommer til alt, så vil tre af de fire største AGF-salg være af spillere hentet til klubben af Bjørnebye. Siger det bare.

Der bliver godt nok nogle alvorlige overvejelser i vintervinduet ift Arnstad: Hvis vi ligger " rigtig godt til i ligaen "....vil vi så slippe Arnstad og måske sælge den ultimative drøm!? Ja, vildt at man som mangeårig skuffet fan i det hele taget kan tillade sig at skrive dette....er jo....på en måde herligt!
Hvis Arnstad brænder ligaen af, men AGF kollektivt kollapser, så er valget let. "Problemet" er vel, at hvis Arnstad lykkes, så er det også sandsynligt, at AGF lykkes, og så er dilemmaet pludseligt større. Men det tager vi gerne med!

Der bliver godt nok nogle alvorlige overvejelser i vintervinduet ift Arnstad: Hvis vi ligger " rigtig godt til i ligaen "....vil vi så slippe Arnstad og måske sælge den ultimative drøm!? Ja, vildt at man som mangeårig skuffet fan i det hele taget kan tillade sig at skrive dette....er jo....på en måde herligt!
Jeg tror der skal noget ekstraordinært på bordet til nytår hvis han skal sælges.

Jeg tror de har is i maven til den tid.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back