New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 283K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Jeg tror det er mere sandsynligt man havde et mere rosenrødt billede af økonomien dengang og investerede i noget man mente var holdbart.

Siden er Vejlby blevet langt dyrere, med lavere kapacitet. Byt stadion er udskudt, dyrere og lejen (stadig?) usikker. Og den sportslige investering gav hverken bonus på pointsiden eller i transferpotentiale.

Med nogenlunde vished om økonomi på nyt stadion er jeg vis på man havde holdt kursen med gradvis forøgelse af budgettet - som også blev meldt ud før sommerens vindue.

Der er meget der ligner sidste år. Man går ind til en so-so sæson efter svagt forår, oplever medvind i august og tror på store ting. Måske er det fornuftigt at holde lidt igen og ikke investere så meget i et øjebliksbillede.

Men mht budgettet har man solgt MA for 15 mio, mod en bogført værdi på 3m. MEM røg for 30m mod bogført værdi på 0 (ca). Og man har sparet på lønbudgettet, med mindre den gode Solbakken (5m i årlig transferomk) får en uhyrlig hyre.

Hvis man skal ligge i dvale / strafsælge for at betale afskrivningen på LW, RG, YB, KA og JJA er det alt for nederen.

Det ser lovende ud i stærkeste opstilling, og der er variationsmuligheder. Men vinduet må pinedød have resulteret i en reduktion af det sportslige budget. Og selvom JP roterer mere end Uwe, er det stadig et usikkert fundament.

Kan man sælge JJA, YB, LW og RG for noget der ligner 0 i tab, er det også mange midler der frigives. Det kan kombineres med alle de kontrakter der løber ud i juni 26 og giver dermed CV et stort råderum ... der igså bliver bydende nødvendigt, med mindre man forlænger en del kontrakter (og hvorfor er det så ikke sket allerede? Fordi fremtidens økonomi er meget usikker?).
Hvor meget mere er det, at AGF skal smide i det nye stadion?

Jeg er med på, at huslejen måske skal op, eller måske blive hvor den er.

Men - mig bekendt - ville AGF gerne have brugt endnu flere penge selv på stadion end de har fået lov til.

Det går ikke med den enighed men jeg er helt enig i dit indlæg. Dog vil jeg tilføje, at en af årsagerne til jeg savner en udmelding fra ledelsen, indrammer dit indlæg. For mig er det frustrerende, vi gætter i øst og vest, for selvom der er mange gode argumenter, så ret beset gætter vi.
Jeg behøver ikke præcise målsætninger bare nogle ord om, hvor vi er og hvad vi kan forvente frem til stadion åbningen.
Det er uhyggeligt 😅

Beklager hvis her spørgsmål virker konfronterende.

Men føler du truppen er til bronze, eller vores start-11?
Det spørgsmål er næsten så lidt konfronterende, som et spørgsmål kan være på et fodbolddebatforum i 2025 ✌️

Og så til spørgsmålet: Ja.

Og for at uddybe det en anelse, selvom jeg helt sikkert har fremført argumentet mange gange før i andre afskygninger og måske andre tråde: Vi har startet sæsonen med stort set den trup, som nu skal følge op på den meget, meget stærke start. Madsen er desværre væk, og hans afløser når formentlig ikke at blive lige så god i løbet af den her sæson. Men de første syv kampe hører til helt oppe i toppen af sæsonstarter, og det er ikke kun målt på point.

Vi spiller i store passager direkte fremragende, og jeg kan ikke se nogle gode argumenter for, hvorfor vi ikke skulle kunne holde fast. Vi har nu en træner, som lader til at have modet og værktøjerne til at holde fast i sine principper (det er i hvert fald mit indtryk og mit store håb). Han virker rolig, og lader på ingen måde til at at lade sig rive for meget med.

Jeg synes ikke, truppen er bred, nærmere tværtimod. Men jeg synes til gengæld, at vi har omtrent 16 spillere på et rigtig godt niveau, og så har vi sammensat en trup med så tilpas meget fleksibilitet, så der kan være op til 5-6 skader på en gang, uden at det behøver at betyde, at vi ikke kan forvente at vinde over 7-8 af de andre 11 hold i ligaen. Ja, jeg synes, vi ville være favoritter mod fx. Silkeborg eller Viborg, selvom Mølgaard, Andersen, Poulsen, Mortensen, Arnstad og Links (6 mand) var ude på samme tid.

I mit tænkte eksempel ville vi måske stille med:

Hansen
Dalsgaard - Tingager - Kahl
Beijmo - Solbakken - Yakob - Carstensen
Bech - Serra -Jørgensen

De vinder ikke mesterskabet over en hel sæson, men med 6 mand ude er vi ikke en gang begyndt at tage af de unge, der er integreret i truppen. Og slet ikke fra u19-holdet. Og så synes jeg ikke en gang, jeg har været specielt picky med de spillere, jeg pillede ud.

Så igen, det er ikke konfronterende overhovedet at diskutere de her ting. Og jeg er som sagt ikke det mindste nervøs ved vores trup eller vores strategi. Jeg tog lidt lang tid om at indse det i sidste sæson, men jeg ville have været langt mere nervøs, hvis vi havde holdt fast i Uwe og vores vaklende performance-strategi. Don't fuck this up for me... 🤦‍♂️

3) En reel tiltro på, at truppen er god nok til at opnå klubbens mål
Jeg ser desuden ikke en JP, der råber på bredde. Jeg ser helt ubetinget en CV, der siger, at truppen er bred nok. Og jeg tror, JN og LF er ganske tilfredse. De har i hvert fald ikke givet udtryk fir det modsatte.
Nærmest per definition for ellers skulle man jo sænke målene, men jeg er helt sikker på at man har set på hvordan man håndterer skader og karantæner og konstateret at der er en rimelig løsning i hvert fald indtil det bliver voldsomt. Hvis man var meget nervøs for bredden et eller andet sted er der selvfølgelig økonomi til fx at leje en “Power.” Vi venter også stadig på Camara, men vi er snart derhenne hvor det ikke rigtig kan være som en spiller man forestiller sig skal have spilletid her i efteråret.

Det spørgsmål er næsten så lidt konfronterende, som et spørgsmål kan være på et fodbolddebatforum i 2025 ✌️

Og så til spørgsmålet: Ja.

Og for at uddybe det en anelse, selvom jeg helt sikkert har fremført argumentet mange gange før i andre afskygninger og måske andre tråde: Vi har startet sæsonen med stort set den trup, som nu skal følge op på den meget, meget stærke start. Madsen er desværre væk, og hans afløser når formentlig ikke at blive lige så god i løbet af den her sæson. Men de første syv kampe hører til helt oppe i toppen af sæsonstarter, og det er ikke kun målt på point.

Vi spiller i store passager direkte fremragende, og jeg kan ikke se nogle gode argumenter for, hvorfor vi ikke skulle kunne holde fast. Vi har nu en træner, som lader til at have modet og værktøjerne til at holde fast i sine principper (det er i hvert fald mit indtryk og mit store håb). Han virker rolig, og lader på ingen måde til at at lade sig rive for meget med.

Jeg synes ikke, truppen er bred, nærmere tværtimod. Men jeg synes til gengæld, at vi har omtrent 16 spillere på et rigtig godt niveau, og så har vi sammensat en trup med så tilpas meget fleksibilitet, så der kan være op til 5-6 skader på en gang, uden at det behøver at betyde, at vi ikke kan forvente at vinde over 7-8 af de andre 11 hold i ligaen. Ja, jeg synes, vi ville være favoritter mod fx. Silkeborg eller Viborg, selvom Mølgaard, Andersen, Poulsen, Mortensen, Arnstad og Links (6 mand) var ude på samme tid.

I mit tænkte eksempel ville vi måske stille med:

Hansen
Dalsgaard - Tingager - Kahl
Beijmo - Solbakken - Yakob - Carstensen
Bech - Serra -Jørgensen

De vinder ikke mesterskabet over en hel sæson, men med 6 mand ude er vi ikke en gang begyndt at tage af de unge, der er integreret i truppen. Og slet ikke fra u19-holdet. Og så synes jeg ikke en gang, jeg har været specielt picky med de spillere, jeg pillede ud.

Så igen, det er ikke konfronterende overhovedet at diskutere de her ting. Og jeg er som sagt ikke det mindste nervøs ved vores trup eller vores strategi. Jeg tog lidt lang tid om at indse det i sidste sæson, men jeg ville have været langt mere nervøs, hvis vi havde holdt fast i Uwe og vores vaklende performance-strategi. Don't fuck this up for me... 🤦‍♂️
Tak for et godt svar!

Jeg er helt klar mere på det hold, at vores start 11 er helt klar til top-4

Vi har startet sæsonen godt, fordi vi - vist nok sammen med Vejle - har bragt de samme spillere oftest.

Så længe vi kan det, så er vi kompetitive.

Uden Links, Tingager, Mortensen og Beijmo så starter vi med

AJ - Dalsgaard - Kahl

Carstensen - Polle - Solbakken - Bech

Jørgensen - Badji - Arnstad

Og vi er sikkert virkelig gode de første 60 minutter. Derefter bliver jeg sgu lidt nervøs.

Tak for et godt svar!

Jeg er helt klar mere på det hold, at vores start 11 er helt klar til top-4

Vi har startet sæsonen godt, fordi vi - vist nok sammen med Vejle - har bragt de samme spillere oftest.

Så længe vi kan det, så er vi kompetitive.

AJ - Dalsgaard - Kahl

Og vi er sikkert virkelig gode de første 60 minutter. Derefter bliver jeg sgu lidt nervøs.
Det er også en fair bekymring. Men der tror jeg, igen, jeg vil indtage nogenlunde samme position, som jeg forestiller mig, at CV gør. At det ikke er mange kampe på en sæson, hvor Links, Tingager, Mortensen og Beijmo er ude på samme tid. Det er aldrig sket før, og det sker måske heller ikke henover efteråret ;-)

Det er også en fair bekymring. Men der tror jeg, igen, jeg vil indtage nogenlunde samme position, som jeg forestiller mig, at CV gør. At det ikke er mange kampe på en sæson, hvor Links, Tingager, Mortensen og Beijmo er ude på samme tid. Det er aldrig sket før, og det sker måske heller ikke henover efteråret ;-)
Korrekt.

Men der var mangesidet omkring det unævnelige pokalfinale, hvor jeg tror vi med friskere spillere kunne have fået et bedre resultat.

AJ - Dalsgaard - Kahl

Svageste led i den opstilling er nok JJA som kun har haft 23 starter i superligaen og Badji som vi ikke har set nok til men kunne skiftes til Serra. De andre har vel bevist sig i Superligaen, på tilsvarende niveau eller højere niveau. Det er vel ikke helt skidt med vores plads i økonomi-rækkefølgen.
Det er klart hvis vi mangler 4 yderligere nøglespillere som ovenstående, så bliver det måske stramt med udskiftninger men det er godt nok også mange. Tænker umiddelbart en del af dem ville blive holdt på banen i længere tid, end det JP hidtil har praktiseret.

Svageste led i den opstilling er nok JJA som kun har haft 23 starter i superligaen og Badji som vi ikke har set nok til men kunne skiftes til Serra. De andre har vel bevist sig i Superligaen, på tilsvarende niveau eller højere niveau. Det er vel ikke helt skidt med vores plads i økonomi-rækkefølgen.
Det er klart hvis vi mangler 4 yderligere nøglespillere som ovenstående, så bliver det måske stramt med udskiftninger men det er godt nok også mange. Tænker umiddelbart en del af dem ville blive holdt på banen i længere tid, end det JP hidtil har praktiseret.
Allerede her vil bænken være tynd. 16 årige Storch vil være reserven til forsvaret. Elkjær reserve til den ene wingback.

Jeg er enig. Det sker måske så tit, men
Randers har 6 mand ude i weekenden. Skete det i AGF ville vi have 14 førsteholdsspillere tilbage.

Det er heller ikke usandsynligt.

Randers har 6 mand ude i weekenden. Skete det i AGF ville vi have 14 førsteholdsspillere tilbage.

Har vi 23 mand i truppen eller hvordan opgør du den? Så er der selvfølgelig 3 målmænd. Eller er det fordi du regner med 6 skader udover dem vi har i forvejen?

Randers har 6 mand under 20 i deres trup mens vi har 2 - har de en bedre ungdomsafdeling end os, rykker de dem hurtigere op eller er det tilfældigheder?

Korrekt.

Men der var mangesidet omkring det unævnelige pokalfinale, hvor jeg tror vi med friskere spillere kunne have fået et bedre resultat.
Tja, der er mange kedelige ting at tænke tilbage på ved den finale (og utrolig mange virkelig fede!). Men i mit naive sind tænker jeg, at en anden træner ville have udnyttet truppen bedre og ikke kørt en lille flok stamspillere ned til grunden. Og derudover have spillet vores chance isf at grave sig ned med en gang tung betonfodbold.

Men nu er jeg også ved at have kørt mig selv varm i Uwe kritik 😂

Last edited:
Har vi 23 mand i truppen eller hvordan opgør du den? Så er der selvfølgelig 3 målmænd. Eller er det fordi du regner med 6 skader udover dem vi har i forvejen?

Randers har 6 mand under 20 i deres trup mens vi har 2 - har de en bedre ungdomsafdeling end os, rykker de dem hurtigere op eller er det tilfældigheder?
Jeg tog udgangspunkt i markspillere

EDIT Randers har 23 markspillere. Eller 15% flere end os i truppen. Om de er bedre til ungdomsarbejde ved jeg ikke, men de har 6 teenagere på fuldstudskontrakt, mod vores 2

Så Randers har med deres 26 spillere på kontrakt, nu 17 markspillere til rådighed og af dem er 6 af dem under 20 = noget der ligner U19 (men dog på kontrakt).

De kan umiddelbart godt blive lidt presset ved udskiftninger og så har jeg ikke engang set på overlap på positioner.
De vil med 6 skader have 3 førsteholdsspillere mere end os.

Jeg lavede et længere indlæg hvor jeg redegjorde for, at jeg vi med stor sandsynlighed ville bringe U19 spillere, som vi så ligeså godt kunne give en billig fuldtidskontrakt, således de fysisk havde samme forudsætninger som deres modstandere

Allerede her vil bænken være tynd. 16 årige Storch vil være reserven til forsvaret. Elkjær reserve til den ene wingback.

Jeg er enig. Det sker måske så tit, men

Det er heller ikke usandsynligt.
Har du set navnene på de seks, Randers mangler. Det er primært perifære spillere… næppe nogen fra start 11

Han siger - i en kontekst, hvor han iøvrigt taler om, hvor glad, han er for truppen - følgende:

“- På toppen synes jeg, at vi præsterer rigtig godt. Det eneste er måske, at vi har en lidt smal trup, i forhold til hvad man tidligere har haft, men det er CV, der står for den del, siger Jakob Poulsen efter mandagens 5-1-sejr over OB.”

Der er i min bog meget langt fra det, til at han råber på bredde.

Har du set navnene på de seks, Randers mangler. Det er primært perifære spillere… næppe nogen fra start 11
To af dem på U19 og en på U20 landsholdet.

Der var f.eks Tchamche ikke med sidst.

Spørger du i Randers, Herning eller FCK kan de nok ikke navnene på vores spillere under 20.

Sabil Hansen og Laurits Pedersen har spillet mere end vores unge spillere

EDIT Som jeg ha påpeger flere gange, så vil jeg tror vi bliver tvunget til at bruge 1-2 spillere fra U19 og for at være fair over for dem, synes jeg vi - som andre klubber - burde have givet dem en fuldtidskontrakt

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back