New posts

Transfervindue Vinter 2025/2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 316K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Vinter 2025/2026
Tingager har manglet og der begynder at være lidt slid på flere spillere. I et mesterskabsspil vil den tendens kun blive endnu større.
Det har jeg aldrig helt forstået. Pausen mellem efteråret og forårssæsonen er længere end mellem forårssæsonen og en ny sæson. Så hvorfor præsterer vi bedre i starten af en ny sæson kontra foråret? Spillerne burde da være mindre slidte til foråret og mesterskabsspillet.

Leopold Wahlsted - Filip Jørgensen på leje fra Chelsea (så han kan komme med til VM)
Jonas Jensen-Abbew - Casper Højer på fri transfer fra Bursaspor
Janni Serra - Tonni Adamsen køb fra Silkeborg med 6 måneder tilbage på kontrakten
Youssef Badji - Oskar Øhlenschlæger fra Frederiksstad

Det svage led er dog, at Jesper Hansen spiller hele foråret, så han kan få det gyldne bur. (Det får han hvert syvende år, og 2026 passer ind.)

Jeg vil gerne have Jens Jønsson tilbage. Uden at have andet end fornemmelser at gøre godt med, har jeg en idé om, at han har stamina og fysik til flere gode år og også længere tid end Nicolai Poulsen.

Hans personlighed tror også er Jakob Poulsen-kompatibel, (men dig ikke med Jakob Nielsen-modeller, så vidt jeg husker).

Med sin store erfaring og sympatiske gemyt tror jeg også, han vil være god for de unge, men det er naturligvis kun den sidste procent af flødeskumskag på toppen i forhold til at afgøre, om han skal hjem.

En spiller, der direkte siger AGF og kun AGF i Danmark, og som indtil et trænerskifte vist nok spillede fast og på et ganske fornuftigt niveau i en bedre liga end den danske, ret mig endelig hvis jeg tager fejl, vil jeg også gerne have hjem igen. Han gør det uden tvivl ikke for pengenes skyld og er oprigtigt hvid i hjertet modsat andre, der skiftede falsk hvid ud med currywurst - ingen nævnt ingen glemt.

Leopold Wahlsted - Filip Jørgensen på leje fra Chelsea (så han kan komme med til VM)
Janni Serra - Tonni Adamsen køb fra Silkeborg med 6 måneder tilbage på kontrakten
Gode bud med undtagelse af Filip Jørgensen, som jeg anser som komplet urealistisk.

Så da gerne Højer tilbage som back up for Links, men vi mangler en kvalificeret spiller til stopperpladserne. Synes det er yderst tvivlsomt om f.eks. Mølgaard rigtigt kommer tilbage igen, og hverken Dalsgaard eller Tingager bliver yngre.

Casper Højer er ikke fri transfer, medmindre Bursaspor opsiger kontrakten med deres anfører et halvt år før tid

Vekic er spændende.

Jeg synes faktisk Gammelgaard også er ret spændende. Hvis vi ikke beholder Sebastian Jørgensen, så kunne han være et emne
Gammelgaard er også en spiller jeg synes man kunne overveje hvis (når) Vejle rykker ned. Han er måske mere kant der, så det skal vurderes ift vores system, men han er 22 og sådan en spiller jeg tror er klar til at blive løftet til et højere niveau i en større klub.

Vekic rededede næsten Vejle et point i dag og har helt sikkert nogle kvaliteter, men jeg er også i tvivl om hvordan han er med fødderne og det må være et klart krav at han er god på det område.

I interviewet i aften er CV kommet til den erkendelse, at truppen nok er 1-2 spillere nede, når man skal tage højde for skader og bredde. Det giver da i det mindste håb om, at han får rettet op på det i vintervinduet. Havde dog været sjovere, hvis han havde gjort noget ved det inden sæsonen. Det eneste der er sket siden er, at en - een - spiller er blevet skadet. Suk.

I interviewet i aften er CV kommet til den erkendelse, at truppen nok er 1-2 spillere nede, når man skal tage højde for skader og bredde. Det giver da i det mindste håb om, at han får rettet op på det i vintervinduet. Havde dog været sjovere, hvis han havde gjort noget ved det inden sæsonen. Det eneste der er sket siden er, at en - een - spiller er blevet skadet. Suk.
Så har man nok også endeligt erkendt at vi kun har én angriber med superliganiveau. Der var man nok mere forhåbningsfuld i sommers. Men ak.

Er det i optakten han nævner det?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back