Det er sjældent at en sejr kan være direkte dårlig for moralen på et hold. Men når Lyngby dominerer vores midtbane og presser os helt ned i eget felt på egen hjemmebane, for derefter at blive skilt ad 0-4 af Brøndby, så er der sgu noget i vejen. Vores eget mål kom efter en total tilfældighed, og vi kunne lige så nemt have tabt den kamp, med de kæmpe muligheder Lyngby havde i de sidste minutter.
I det hele taget har modstanderne, haft alt for godt fat i vores centrale midtbane her efter pausen. Det lader til at alle tre modstandere har fundet en taktik som DN ikke er i stand til at løse. Havde det været sidste år, ville Selles have taget det i halvlegen mod Vejle, og så havde vi været ovre det problem. Men det nye trænerteam mangler virkelig en assistent der er ligeså taktisk stærk som ham.
Jeg håber at Haysen og Jacob Nielsen vælger at gøre det til første prioritet, at finde en ny assistent til sommer, når Johnny Mølbys kontrakt løber ud. En assistent der kan det samme som Selles, og som er indstillet på at blive i klubben i lang tid, det vil være den bedste forstærkning lige nu.
Jeg vælger at have lidt håb om, at vores midtbane er for svag i luften, og derfor er ekstra sårbare for de dårlige baner. Tydeligst mod Vejle og OB, hvor Kollinger og Okosun simpelthen vandt alt for mange dueller over for store dele af banen. Jeg har et indtryk af, at man har savnet den styrke siden Stage skulle afsted, og derfor har udset sig Brandhof. Ankersen og Bundu var også bedre til det end Jon og Links, og Bjarnasson før dem.
Men hvis vi kigger på de sidste mange kampe der IKKE er spillet på en lortebane, altså trækker ACH/Vejle/OB fra, så har vi spillet i Farum, hvor vi jo ikke havde problemer spillemæssigt, og skabte tonsvis af chancer, men indkasserede nogle dumme mål, som jo i hvert fald ikke skyldes den centrale midtbane.
Dernæst har vi mødt BIF 3-1, AaB 3-0 og Lyngby 1-0.
Jeg synes da heller ikke vi spilede fantastisk mod Lyngby, og jeg vil give dig ret i, at vi har det med at have perioder, hvor vi i hvert fald IKKE dominerer på midten, men mere tillader modstander at have bolden, og står kompakt. Men jeg ser det i Lyngby-kampen som en del af den opstart her, hvor David pga. vejr og baner vil sikre top 6 ved at spille kompakt. Og altså når midtbanen skal stå imod, så er det jo med udgangspunkt i at være solide når modstanderen har bolden. Så vi har ikke været sat op til at skulle dominere hele midtbanen som jeg ser det. Og presspillet bliver altså mindre koordineret, helstøbt, og mindre præcist ift løb og de centimeter der kæmpes om i de forhold der har været i de 3 kampe.
Men når vi vinder i de 3 kampe der er spillet på vores bane, og vinder 1, og spiller 2 uafgjort på de dårlige udebaner, så må vi ikke klage for meget over resultaterne. Det ved vi også godt. Og alligevel er man skuffet når vi går fra banen i Vejle og Odense uden sejr. Det viser også hvor langt vi er kommet. Begge de hold kan rykke 1 point fra top 6 her i weekenden. Det er ikke bundhold, men svære midterhold, som endda har forfærdelige baner til at gøre det endnu sværere. Jeg er nærmest mest irriteret over, at vores andre konkurrenter i toppen ikke kommer til at skulle udsættes for de baner på samme måde. Nu vender vejret lidt, og så bliver banerne bedre for dem... Lidt nederen.
Tilbage til midtbanen. Jeg tror Brandhof er hentet netop for at kunne spille med en boks-til-boks som har springstyrke også. Det er sådan jeg forstår hans styrker, fart, skudstyrke, hovedsspilsstærk bl.a.
Jeg tror Okosun ville være mere effektiv for os end Nicolai Poulsen. Netop fordi vi med spillere som Patrick Olsen, Grønbæk, Blume har 3 der bare ikke fylder nok i luften, og måske generelt. Grønbæk blev pillet ud i halvlegen i Vejle. Ind kom Hvidt, som slet ikke fik vist den fysik DN havde håbet på da han skiftede dem. Men vi har set Hvidt kunne det. Men mod Lyngby skulle han erstatte Nicolai Poulsen, og det går bare ikke skide godt når Hvidt skal spille 6'er. I medaljespillet synes jeg han var FREMRAGENDE som erstatning for Amini på den defensive 8'er. Men som 6'er synes jeg han er meget middelmådig. Jeg glæder mig til Duncan er tilbage, det må jeg sige. Duncan som 6'er synes jeg der er mere fremtid i. Og altså han startede jo også inde mod Randers i den forårskamp, efter corona-opstart, så han havde jo faktisk overhalet både Hvidt der. Men det var så bare som 8'er sammen med Nicolai Poulsen. Så spørgsmålet er hvem der spiller hvis PO er ude, og Duncan og Hvidt begge er klar. Duncan dækkede for NP når han havde sine karantæner sidste sæson, og det var han sgu god til. Jeg bliver ikke overrasket, såfremt Duncan dækker 8'eren for PO også, såfremt alle er på 100% og PO får en karantænedag. Det efterlader Hvidt som reserve for reserverne.
Ift løsninger på midten pt, så har jeg dem ikke. Ikke ud over, at jeg ønsker NP i en Guira-rolle, og PO skubbet længere frem. Men det er åbenbart ikke det David har villet i disse kampe. Og det er fair nok. David vil sikre top 6, og har jo også gjort det med et flot pointsnit, som oven i købet har holdt os med i topkampen generelt.
Vi andre vil bare have MERE

Ser det som chancer der er forpasset. Men altså hvis Vejle og OB havde vundet over os, så havde de kunne rykke i top 6 denne weekend, og vi havde haft 2 point færre, og ville ligge nummer 4 kun 1 point foran Randers. Så det var jo altså ikke fordi kampene i Vejle og Odense var "alt at vinde, intet at tabe"-kampe. Tværtimod, så kan David netop forsvare at vi undgik at tabe, og mere eller mindre sikrede top 6 i kampene mod AaB, Vejle (+LBK) og OB de sidste 4 kampe.