Vi har ikke spillet specielt godt hele denne sæson, så jeg er ærlig talt i tvivl om vi spillemæssigt har et meget højere niveau.
Jeg mener da vi har spillet gode kampe denne sæson. Men vi har også spille mange "meh"-kampe, hvor vi slet ikke har kunne spille som vi gerne ville, og "ved" at vi kan. Modstanderne er også blevet bedre til at spille mod os. Selv BIF under Zorninger måtte jo sande, at modstanderne lærte mere om hvordan de skulle spille mod BIF under tiden.
Men der hvor jeg mener vi kan forbedre os frem til igen, er som i kampe mod BIF, AaB og andet i efteråret. Der vinder vi altså 3-0 og 3-1, hvor modstanderen nærmest intet får lov til at skabe, mens vi stadig laver 3 mål selv. Og ja vi spiller ikke godt mod Horsens ude, eller Vejle/OB ude nu her, eller Lyngby hjemme for den sags skyld, men i alle de 4 kampe har baneforholdene/vejret været elendigt. Hjemme mod Lyngby var banen ikke ligeså forfærdelig, og vi skabte da også en hel del flere situationer, hvor vi burde have lavet flere mål, og gjort situationerne større. Men vi vandt kampen, og det er jo også fint. Jeg bider i hvert fald mærke i, at vi de sidste 3 udekampe har spillet på ligaens 3 af de værste baner (fraregnet i Haderslev, hvor den er ligeså slem).
Hjemme har vi altså kun tabt snævert til FCK og FCM, i kampe hvor vi ikke fit sat det vi selv ville (som vi lidt snakker om). Men i de resterende kampe har vi vundet ALLESAMMEN.
Vejle 4-2
OB 4-2
ACH 3-0
BIF 3-1
AaB 3-0
I alt målscore 17-5.
5 sejre af 5 mulige, 15 af 15 point.
I alt har vi spillet 7 hjemmekampe i ligaen, og vundet 5, tabt 2 og 0 afgjort.
Målscore i alt: 18-8
Så jeg vil sige, at vi på hjemmebane sådan ca. har vist hvor gode vi kan være.
På udebane derimod har der været mange kampe, hvor vi slet ikke har fået bragt det gode angrebsspil.
Af kampe hvor vi faktisk har: Ude mod
Lyngby: 2-1 sejr. Ude mod
FCN 3-1 nederlag.
Udekampe hvor det IKKE er lykkes os:
Randers ude, hvor vi dog er i undertal i 88+ minutter, og kommer derfra med 1-1.
AaB ude, hvor vi kun får skabt 2-3 store chancer, skal komme foran 2-0 i 2.halvleg, og må nøjes med 1-1 i en kamp, hvor en uprøvet Grønbæk skal spille fordi vi netop har fået Links og Jevtovic skadet
Sønderjyske ude, hvor de jo faktisk er super godt kørende, og vi må undvære Højer og Nicolai Poulsen, og David vælger at stille med Diks i venstresiden. Et move der gjorde vores indlæg alt for ringe, og Diks blev også udskiftet efter en time. Det var langt bedre mod Lyngby, hvor Juelsgård spillede pladsen for Højer. Vi får ikke sat vores angrebsspil godt nok i kampen, men isoleret set, så var uafgjort ude mod daværende tophold Sønderjyske fint nok i betragtning af hvem vi havde ude+lige fået tilbage, hvor de ikke var i kampform.
Horsens ude: Lortebane, vi giver et mål væk på straffe, og Diks scorer efter et langt indkast. Vi får slet ikke domineret Horsens som vi gjorde i vores 3-0 sejr på hjemmebane. Horsens skaber ikke meget heller.
Vejle ude: Lortebane - Vi har kampene i frisk erindring, så intet "referat". Minder om SøE/Horsens-kampene.
OB ude: Lortebane - Vi har kampene i frisk erindring, så intet "referat". Minder om Vejle/SøE/Horsens-kampene.
Så altså 6 udekampe hvor spillet ikke gik som vi kunne håbe. Og hvor AGF ikke har vist det vi ellers har vist i 2 udekampe og 5 hjemmekampe. Så er spørgsmålet om vi i de 7 kampe hvor det har kørt fint er "der vi er", eller om det er i de 2 hjemmekampe og de 6 udekampe hvor det ikke har set godt ud er "der vi er".
Altså når jeg tænker tilbage til kampene sidste år, så var sejrene i Esbjerg i overtiden, og sejren til sidst i Odense begge på Aminis langskud ikke særligt bedre spillet af os. Og hvor vi tillod en del mere bagtil. At vi ikke vinder de kampe i år handler jo også om banerne, men nok også om, at der ikke er kommet noget "ud af det blå" fra os i de kampe. Det har været meget låst i de kampe. Et par mål fra PO i Odense, Aalborg og Vejle, så havde vi vekslet 3 uafgjorte udekampe til 6 ekstra point og lå nummer 1. Mere skulle der jo ikke til. Omvendt kunne Diks saksespark sagtens have gået 4 meter over, så vi mistede 2 point der.
Min pointe er mere at der ikke skulle så meget til før vi havde et par ekstra point, og jeg sgu ikke synes vi har været så ringe spillemæssigt, sådan uden grund, i særligt mange kampe. Kampene i Randers, Sønderjyske og Aalborg er med røde kort, og mange skader/folk der ikke er på 100% fra skader. Kampene mod Horsens, Vejle og OB er på lortebaner. Jeg synes sgu ikke det er så vildt ringe altså.
Vi har ikke været gode til at spille på de baner. Og selvom David mener det er noget fis, så tog FCK jo til Horsens og slog dem hamrende klart 2-0. Det vil man så kunne pege på FCKs trup etc, og det er jo fint nok. Men vores trup dominderede dem 3-0 hjemme i Aarhus. Så altså det er lidt bekymrende at banerne har så stor effekt på vores spil. Især når vi prøver at hægte os på i toppen og det hedder februar.
Dog ser banerne fine ud i Parken, Herning og Brøndby som er vores 3 eneste udekampe tilbage i grundspillet. Kan vi spille en uafgjort hjem i hver af de tre kampe, så synes jeg sgu det ville være fedt. Lad bare de kampe blive helt låst ned. David-special
Hjemme venter så Sønderjyske, FCN og Randers.
Vores bane er klar, der er 10+ grader, og vi har en nær fuld trup klar efter skader og/eller på 100%.
Kun MJ der ikke er langtidsskadet lader vente på sig.
Sanneh, Arzani og de andre tvivlsomme ift form burde sgu være der. Jevtovic og Gersbach er rene mysterier. Vi må se. Jeg forventer vi får flere af vores "gode kampe" at se nu. Jeg håber mest af alt vi undgår dumme starter som mod FCN, og dumme røde kort som mod Randers. Vores spil er jeg ikke ligeså bekymret for.