New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 143K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
I øvrigt interessant at det er AJ der kommer ind efter 85 minutter i dag og ikke Kahl i venstresiden i stedet for Akoto. Enten er Kahl ikke klar, eller også stoler Rösler mere på AJs defensive kvaliteter.
Tror det handlede mere om AJs størrelse som værende mere brugbart i kamp billedet. Havde de været bagud var det Kahl der var kommet ind

Udfordringen er jo, at AJ allerede var 21 ved ankomst. Så skal man efter min mening være nær fuldt udviklet allerede, hvis det skal give mening at give ca. 10 mio for ham.
Men det er jo AGFs måde at holde sig inde i kampen om talentmillionerne. Vi henter marginalspillerne til U-21 landsholdet og håber at de kan bide sig fast. Det er lykkedes for Tobias Bech, mens Tobias Anker hurtigt blev opgivet. AJ er stadig en god nok spiller til at han nok skal kunne blive fast for os, men noget kæmpe salg bliver kan nok ikke.

Vi får et hyr med at komme af med Serra til sommer.
Vi må regne med at skulle give ham et gyldent håndtryk og sige tak for denne gang. Lige nu ligner det ikke sandsynligt, at han vil være i truppen i næste sæson. Vi kan kun håbe på at han også selv helst vil være fri og at man finder ud af at give en fri transfer mod at noget af restlønnen bliver droppet.

Men det er jo AGFs måde at holde sig inde i kampen om talentmillionerne. Vi henter marginalspillerne til U-21 landsholdet og håber at de kan bide sig fast. Det er lykkedes for Tobias Bech, mens Tobias Anker hurtigt blev opgivet. AJ er stadig en god nok spiller til at han nok skal kunne blive fast for os, men noget kæmpe salg bliver kan nok ikke.

Vi må regne med at skulle give ham et gyldent håndtryk og sige tak for denne gang. Lige nu ligner det ikke sandsynligt, at han vil være i truppen i næste sæson. Vi kan kun håbe på at han også selv helst vil være fri og at man finder ud af at give en fri transfer mod at noget af restlønnen bliver droppet.
Spørgsmålet er også hvad Serra selv vil have lyst til, men et eller andet sted i Tyskland er der sikkert en klub der kunne have lyst til at prøve at få gang i en spiller med Bundesligaerfaring. Det kan så blive noget med at niveauet og økonomien på det niveau gør at vi ikke helt får dækket lønnen, men jeg tror ikke han kommer til at være i klubben. For hans egen skyld må man da også håbe han kommer et sted hen hvor han kan komme i gang igen.

Tobias Anker har aldrig spillet på U21 landsholdet. Sidst han repræsenterede Danmark var i juni 2020 på U19 - i øvrigt sammen med Grønbæk, TK, Bech og Gustav Mogensen (sådan AGF relateret).

Spørgsmålet er også hvad Serra selv vil have lyst til, men et eller andet sted i Tyskland er der sikkert en klub der kunne have lyst til at prøve at få gang i en spiller med Bundesligaerfaring. Det kan så blive noget med at niveauet og økonomien på det niveau gør at vi ikke helt får dækket lønnen, men jeg tror ikke han kommer til at være i klubben. For hans egen skyld må man da også håbe han kommer et sted hen hvor han kan komme i gang igen.
Jeg tror ikke at han bruger det udstillingsvindue han har fået i Nürnberg specielt godt i forhold til at være interessant i tyske klubber, jeg tror han skal kigge mod Mellemøsten eller Asien, hvis han er interesseret i at få gang i karrieren igen.

Jeg tror ikke at han bruger det udstillingsvindue han har fået i Nürnberg specielt godt i forhold til at være interessant i tyske klubber, jeg tror han skal kigge mod Mellemøsten eller Asien, hvis han er interesseret i at få gang i karrieren igen.
Det ville være nemmere at sige noget mere om hvis vi vidste hvad problemet er, men på et tidspunkt kommer du jo så langt ned i hierarkiet at det formentlig bliver fristende hvis det økonomisk er til at håndtere og der er en chance for at at han kommer i gang. Lad os sige han ville blive i Danmark og Køge eller Vendsyssel kunne få ham på en løn indenfor det de normalt kan betale? I Tyskland kan han evt også kigge ned i Regionalliga.

Badji har givet ekstra plads til PM - da Badji vinder mange dueller i luften, og presser godt. Det synes jeg opstarten har vist - mens kampen i dag var mere af det samme, men ikke var særligt tydeligt at det skyldes den ekstra plads i dag. Men han suger boldene godt til sig, den gode Badji - og laver ikke mange af de der for lange træk, som løber fra ham. Vi skal se mere fra ham, og det håber vi at komme til.
Det er træls at vi løber ind i et rødt kort i dag - ville gerne have set hvem Bech havde afløst i front

Til sommer har Serra kun 1 år tilbage af kontrakten, og da han næppe får en kæmpe løn, så tror jeg man finder en aftale, hvor han bliver fritstillet. Han vil også kun være 27 år, så jeg tror nu heller ikke han vil få problemer med at finde en anden klub i anden eller tredje række i Tyskland. Han kommer 100% ikke til at være her næste sæson. Og det samme kan siges om Haugen. Han vil også kun have 1 år tilbage, og eftersom han scorer regelmæssigt i den tredjebedste række i Tyskland, så skal vi nok kunne afsætte ham for et par mio. så det passer med værdien i regnskabet. Hvis ikke til Tyskland så er der nok et norsk hold der kan se en idé i det. Han træder ind i sin bedste alder, så en billig transfersum til et lavere niveau end Superligaen vil ikke være en dårlig handel.

Til sommer har Serra kun 1 år tilbage af kontrakten, og da han næppe får en kæmpe løn, så tror jeg man finder en aftale, hvor han bliver fritstillet. Han vil også kun være 27 år, så jeg tror nu heller ikke han vil få problemer med at finde en anden klub i anden eller tredje række i Tyskland. Han kommer 100% ikke til at være her næste sæson. Og det samme kan siges om Haugen. Han vil også kun have 1 år tilbage, og eftersom han scorer regelmæssigt i den tredjebedste række i Tyskland, så skal vi nok kunne afsætte ham for et par mio. så det passer med værdien i regnskabet. Hvis ikke til Tyskland så er der nok et norsk hold der kan se en idé i det. Han træder ind i sin bedste alder, så en billig transfersum til et lavere niveau end Superligaen vil ikke være en dårlig handel.

Jeg mangler lidt muligheden for at like med🤞 her😅

Jeg tror Serra er på en meget højere løn end vi lige regner med. Medmindre hans sign-on var meget stor

Både Janni Serra og Sigurd Haugen har kontrakt til sommeren 2027

Det gør det ikke nemmere i forhold til Serra, men han har næppe heller lyst til at blive hængende. Jeg kan ikke forestille mig andet end at man finder en fælles løsning.
På den anden side, er vi formentlig hans sikkerhedsnet mod at opretholde en vis indtægt. Med de forlydender der har været fra hans nuværende klub og tiden i AGF, tænker jeg det bliver svært at finde en klub som vil tage chancen. Man finder formentlig en løsning men samtidig bliver den sandsynligvis "dyr" og han skal betales ud af kontrakten.

Håber for ham, at han få en god opstart og kommer tilbage i gear her i foråret. Det vil være bedst for alle parter. Meget mærkeligt forløb.

Christ. Jeg har regnet et år forkert🧐

Det gør det ikke nemmere i forhold til Serra, men han har næppe heller lyst til at blive hængende. Jeg kan ikke forestille mig andet end at man finder en fælles løsning. Haugen forventer jeg stadig bliver solgt for et mindre beløb.
Det virker nærliggende at tænke man skal rive kontrakten med Serra over - han kom jo også transferfrit. Haugen skal nok blive solgt, skattemæssigt er AGF ved at nærme sig den 3. afskrivning på hans overgangssum, hvilket gør det lidt nemmere.

På den anden side, er vi formentlig hans sikkerhedsnet mod at opretholde en vis indtægt. Med de forlydender der har været fra hans nuværende klub og tiden i AGF, tænker jeg det bliver svært at finde en klub som vil tage chancen. Man finder formentlig en løsning men samtidig bliver den sandsynligvis "dyr" og han skal betales ud af kontrakten.

Håber for ham, at han få en god opstart og kommer tilbage i gear her i foråret. Det vil være bedst for alle parter. Meget mærkeligt forløb.

Som må vi jo bare ende højt og skrabe flere tv-penge sammen, så vi har lidt at give af til Serra. Eller då vi har rod til at have ham og en eventuel ny angriber på lønningslisten.

Den meget, meget troværdige kilde - Football Manager - har Serra til 250.000 pr. måned, Haugen til godt og vel det halve.

Tror desværre Serra bliver sværere at afhænde i virkeligheden end han var i FM (på banen et par kampe, et par hovedstødsmål og vupti, så røg han afsted til 10 mio til OB, hvor han bombede løs...) - og der er nok desværre også en omvendt sammenhæng mellem høj løn og villighed til at ophæve kontrakt.

Haugen tror jeg er en nemmere case - ham bør vi kunne få 3-5 mio for.

Dermed også sagt, at jeg ikke tror nogen af dem har en fremtid i klubben. Nogle dyre 'forbiere' for den gode SIB.

/W

Latest posts

Back