New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 140K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Tja jeg synes han lavede noget af det samme passive forsvarspil mod FCK i træningskampen. Den gav blot ikke mål. En høj bold hvor han udelukkende kigger på manden og lader ham til sidst komme til en afslutning fordi han ikke aner hvor bolden er. Jeg er på ingen måde tryk ved AJ desværre.

View attachment 4354
Man kan sige i Parken anede han hverken h hvor bolden, eller Delaney var - så lidt forbedret.

Jeg er delvis enig med dig i, at han ikke har imponeret. Omvendt synes jeg også han nogle gange bliver sat i nogle svære situationer, som den i Parken. Jeg synes indskiftningen af han, hvor vi går fra 4-4-2 til 3-5-2 efter pausen er en lorte situation at blive sat i. Han fornemmer ikke kampen på samme måde som de andre, han har ikke følt han er en del af det bedste hold på banen.

Havde vi vidst hvad vi ved nu, altså at Kahl er en habil venstre stopper, så havde en vi bare flyttet lidt om på holdet

Jo, men som du selv skriver, så er Kahl altså kun habil. Det er stadig en af de 3 pladser på holdet, hvor vi skal forstærke os, hvis vi vil med op i top-2.
Man skal også snart til at overveje om kontrakten skal og kan forlænges eller om han tilsvarende skal og kan sælges for noget der giver mere mening. Alder og den tid han har været i klubben kunne måske godt fortælle det er tid, men det er selvfølgelig også spørgsmålet hvor der kunne være bud fra. Kiel blev meldt interesserede og de rykker formentlig ned og så er kravet til niveau mindre men økonomien det same.

Er ret sikker på at AJ blev købt ind til at træde direkte ind på holdet. Men det niveau har han ikke vist endnu
Jeg tror ikke at en marginal spiller i FC Nordsjælland blev hentet som starter i AGF, FCN’s defensiv har i de seneste år ikke været ligeså stærk som den i AGF, så det ville være mystisk hvis en spiller der ikke starter i FCN, skulle være andet end en udviklingsspiller i AGF

Jeg mener han røg på bænken kort efter Lukas Hay blev hentet i Lyngby, det var i hvert fald hans forklaring på at han ønskede at søge væk, men det kan godt være at han blev foretrukket i en periode indtil Hay var spillet ind.

Givetvis. Men han spillede fra start i de første syv kampe for AGF, indtil han blev skadet. Han spillede 90 minutter i fem kampe, 82 i en og 39 i den sidste. Så han var fast starter fra han start i AGF.

JJA blev 100 % sikkert hentet med udvikling for øje:

- Vi har ledt efter en mulighed for at styrke vores trup og bredde i forsvaret. Det har vi fundet i Jonas Jensen-Abbew, som er en dygtig ung centerforsvarer, der fortsat har meget udviklingspotentiale. Det tror vi kan folde sig ud i AGF og i vores træningsmiljø, hvor han kommer til en trup med erfarne og dygtige forsvarsspillere.

- Jonas er stærk i duellerne, god i hovedspillet og han har en fin afleveringsfod. Og ikke mindst passer hans karakter og mentalitet som fodboldspiller og menneske godt ind i vores trup. Så vi glæder os over, at det er lykkes at hente ham til Aarhus og vi ser frem til at se ham folde sig ud i AGF, siger sportschef i AGF, Stig Inge Bjørnebye.

JJA blev 100 % sikkert hentet med udvikling for øje:

Vi må ikke se vores dyreste køb være udviklingsprojekter før vi ser en stærkere start 11 - især ift Gyamfi.
Fint at købe udvikling når en stærk start 11 er på plads, men vi manglede fart i angrebet, og vi så Haugen, Serra og de andre skulle ud - så kan man ikke forsvare at hente en, som ikke er god nu. Der vil man så kunne sige vi hentede Badji - til "nu", og så Gyamfi til længere sigte - men med Bech og PM som eneste angribere derudover, hvor vi bruger 2, så var det godt nok et skævt sigte synes jeg. Fair hvis vi havde 2 gode spillere til hver angrebsplads allerede, og så købte Gyamfi til fremtiden derefter.

Ift JJA så var et salg af både TK og Bisseck jo 2 profiler der røg. Der skal der jo også en her og nu profil ind, og så kunne JJA være fremtiden.
Og der forsvares det så ved, at Dalsgaard blev hentet til nu, og JJA til fremtiden - men pakket ind i, at Mølgaard var skadet, og Dalsgaard kun fik 1 år, så var det jo mere en erstatning for Mølgaard, end TK/Bisseck.

Jeg synes ikke JJA har været bedre end Knoester var, og Knoester var endda venstrebenet, hvilket vi har mangelvare af.

Vi må ikke se vores dyreste køb være udviklingsprojekter før vi ser en stærkere start 11 - især ift Gyamfi.
Fint at købe udvikling når en stærk start 11 er på plads, men vi manglede fart i angrebet, og vi så Haugen, Serra og de andre skulle ud - så kan man ikke forsvare at hente en, som ikke er god nu. Der vil man så kunne sige vi hentede Badji - til "nu", og så Gyamfi til længere sigte - men med Bech og PM som eneste angribere derudover, hvor vi bruger 2, så var det godt nok et skævt sigte synes jeg. Fair hvis vi havde 2 gode spillere til hver angrebsplads allerede, og så købte Gyamfi til fremtiden derefter.

Ift JJA så var et salg af både TK og Bisseck jo 2 profiler der røg. Der skal der jo også en her og nu profil ind, og så kunne JJA være fremtiden.
Og der forsvares det så ved, at Dalsgaard blev hentet til nu, og JJA til fremtiden - men pakket ind i, at Mølgaard var skadet, og Dalsgaard kun fik 1 år, så var det jo mere en erstatning for Mølgaard, end TK/Bisseck.

Jeg synes ikke JJA har været bedre end Knoester var, og Knoester var endda venstrebenet, hvilket vi har mangelvare af.
Jeg har intet problem med, at betale 10 mill for en højre stopper på 17-18 år og samtidig hente en gratis Dalsgaard. Nu er vi mega godt besat på den position. Men det var bare et eksempel man kunne også gøre det samme på venstre stopper. Eller en 18 årig arvtager til Tingager.

Jeg har intet problem med, at betale 10 mill for en højre stopper på 17-18 år og samtidig hente en gratis Dalsgaard. Nu er vi mega godt besat på den position. Men det var bare et eksempel man kunne også gøre det samme på venstre stopper. Eller en 18 årig arvtager til Tingager.

Nej klart - var AJ kun 17-18 år med det niveau allerede, så var sagen en anden.
Udfordringen er jo, at AJ allerede var 21 ved ankomst. Så skal man efter min mening være nær fuldt udviklet allerede, hvis det skal give mening at give ca. 10 mio for ham.
Så havde jeg hellere set os give 10 mio for en 24 årig venstrebenet afløser for Bisseck, der var klar til at skulle starte hver gang.

Nej klart - var AJ kun 17-18 år med det niveau allerede, så var sagen en anden.
Udfordringen er jo, at AJ allerede var 21 ved ankomst. Så skal man efter min mening være nær fuldt udviklet allerede, hvis det skal give mening at give ca. 10 mio for ham.
Så havde jeg hellere set os give 10 mio for en 24 årig venstrebenet afløser for Bisseck, der var klar til at skulle starte hver gang.
I øvrigt interessant at det er AJ der kommer ind efter 85 minutter i dag og ikke Kahl i venstresiden i stedet for Akoto. Enten er Kahl ikke klar, eller også stoler Rösler mere på AJs defensive kvaliteter.

Vi får et hyr med at komme af med Serra til sommer.
Han står til at komme tilbage til os ..! Det gør Haugen teknisk set også, men Rostock vil gerne have ham, så mon ikke man finder en løsning på den.

Badji har spillet en god preseason - og endda overhalet Bech, så måske vi står til sommer, og gør ingenting, hvis PM stadig kører derud af, og Badji og Bech begge byder sig fint til. At have Haugen tilbage - de 7 kampe i starten af næste sæson, inden han evt. sælges - er også en måde at starte op på - såvel som at Gyamfi kommer tilbage.

Af alle dem vi har - vil jeg læne mig tilbage og gentage, at PM er ham jeg mindst vil af med, og undvære.
Sikke en måde at vise det på i dag, og gøre sig til Superligatopscorer med 12 mål, 9 i åbent spil.
Badji har givet ekstra plads til PM - da Badji vinder mange dueller i luften, og presser godt. Det synes jeg opstarten har vist - mens kampen i dag var mere af det samme, men ikke var særligt tydeligt at det skyldes den ekstra plads i dag. Men han suger boldene godt til sig, den gode Badji - og laver ikke mange af de der for lange træk, som løber fra ham. Vi skal se mere fra ham, og det håber vi at komme til.

I øvrigt interessant at det er AJ der kommer ind efter 85 minutter i dag og ikke Kahl i venstresiden i stedet for Akoto. Enten er Kahl ikke klar, eller også stoler Rösler mere på AJs defensive kvaliteter.

Kahl havde jo muskelskade op til FCK-træningskampen, hvor han startede ude også.
Så Uwe skal jo holde folk igang. Og da vi var foran 4-1, så synes jeg det giver 100% mening at sætte AJ ind frem for Kahl.

Jeg forstod ikke at det tog så lang tid at sætte Bech ind, dog - efter vi kom foran 4-1.

Latest posts

Back