New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Synes det er et udtryk for en helt skæv opfattelse af vores økonomi og hvilken strategi CV er sendt i byen for at eksekvere. Vi er slet, slet ikke der, hvor vi kan forvente, at have en trup på 26 fuldgode superligaspillere.

Men jeg er måske også mere pessimistisk omkring vores økonomiske situation frem til det nye stadion står færdigt end de fleste. Jeg tror grunden til at JN og CV ikke har meldt klart ud om økonomi og strategi (sådan som vi vel alle savner) er at man ikke vil skræmme sponsorerne væk de næste par sæsoner...
Ingen har vel forventninger om 26 fuldgode suppespillere i vores trup. 15 + 1-2 backups på alle pladser er vel det optimale - backups helst i afdelingen for unge talenter.
Anken går på, at truppen er skævt sammensat og super sårbar overfor skader til stamspillerne - hvorfor vi let ender i en situation, hvor vi bliver dårligere fordi starterne skal spilles ude af position.
I næste kamp antager jeg det starter allerede - for der bliver Arnstad formentlig rykket tilbage på otteren, medmindre Solbakken helt mirakuløst er klar til at starte inde for første gang i 1½ år ...

Planen er marts 27, mener jeg. Det kan måske accelereret så foråret spilles på Vejlby. Men der er ikke meget luft til forsinkelser og jdg forholder mig til Stiften der mente den hedder sommer '27.

Man kan håbe se har været tilstrækkeligt konservative nu og holder planen. Det tør jeg ikke satse på men heller ikke udelukke. Der ved vi nok meget mere når der kommer en status ud i løbet af efteråret.
Den aftalte deadline var aflevering ultimo december 2026.
I juni meldte Kongelunden ud, at der var en forsinkelse på 84 arbejdsdage (dvs. ultimo april), som man vil prøve at indhente.
At man arbejder henimod ibrugtagning marts 2027.
Dermed vil stadion være klar til slutspillet ultimo marts 2027. Med de sidste to grundspilskampe i Vejlby.

Der kan selvfølgelig komme yderligere forsinkelser, men Stiftens udmelding om sommeren 2027 tager jeg indtil videre som click-bait.
Jeg hørte godt podcasten, men de underbyggede det ikke med fakta.

Ja, man skulle næsten tro, at vi var på konkursens rand og banken havde lukket for kassekreditten. Men JN spinner efterhånden så meget omkring klubbens økonomi, at man aldrig har et fornuftigt overblik, før man får regnskaberne. Og der har de sjovt nok altid været bedre end beregnet. Lidt ligesom Wammen og råderummet 😉.
Giv mig Store Bededag tilbage!

Men nej, man kan ikke anklage klubbens ledelse at være offensive ift. vores økonomi. Men det virker til at man er klar til at tage en mellemsæson eller to, for at få ryddet op i truppen og få sat ungdomsstrategien i søen, så man er klar til at give den gas når det nye stadion er klar. Det er i hvert fald min læsning af vinduet.

Så jeg synes det er et svært vindue at rangere. Hvis det er ud fra, hvor jeg havde håbet vi var som klub, så kan jeg nok heller ikke snige mig over 4/10. Men er det ud fra den strategi og ramme jeg tror CV har arbejdet indenfor er det nok 7/10.

Som jeg ser det kan vi ende alt lige fra 3-8 med den nuværende trup afhængigt af skader m.m. Og det kan jeg egentligt godt acceptere, selvom jeg havde håbet på (en del) mere.

Ingen har vel forventninger om 26 fuldgode suppespillere i vores trup. 15 + 1-2 backups på alle pladser er vel det optimale - backups helst i afdelingen for unge talenter.
Anken går på, at truppen er skævt sammensat og super sårbar overfor skader til stamspillerne - hvorfor vi let ender i en situation, hvor vi bliver dårligere fordi starterne skal spilles ude af position.
I næste kamp antager jeg det starter allerede - for der bliver Arnstad formentlig rykket tilbage på otteren, medmindre Solbakken helt mirakuløst er klar til at starte inde for første gang i 1½ år ...
Jeg er heller ikke nervøs for kampen mod Viborg, eller ikke mere end normal nervøsitet.

Vi kan vel håbe Solbakken kan spille 60 minutter, og vi kan presse 30-35 minutter ud af Yakob. Jeg er nervøs, når Yakob og Solbakken skal starte sammen, eller en situation hvor Arnstad har karantæne (næste gule kort), og Poulsen er ude.

Derudover er jeg bekymret for pokalkampe, hvor vi simpelthen er tvunget til at spare spillere.

Giv mig Store Bededag tilbage!

Men nej, man kan ikke anklage klubbens ledelse at være offensive ift. vores økonomi. Men det virker til at man er klar til at tage en mellemsæson eller to, for at få ryddet op i truppen og få sat ungdomsstrategien i søen, så man er klar til at give den gas når det nye stadion er klar. Det er i hvert fald min læsning af vinduet.

Så jeg synes det er et svært vindue at rangere. Hvis det er ud fra, hvor jeg havde håbet vi var som klub, så kan jeg nok heller ikke snige mig over 4/10. Men er det ud fra den strategi og ramme jeg tror CV har arbejdet indenfor er det nok 7/10.

Som jeg ser det kan vi ende alt lige fra 3-8 med den nuværende trup afhængigt af skader m.m. Og det kan jeg egentligt godt acceptere, selvom jeg havde håbet på (en del) mere.
Skal han også sælge Beijmo, Links, Tingager, Arnstad, Mortensen og Bech på en gang, før du får lyst til at bide i gulvtæppet. Med pokalturneringen oveni 😂. Mit gulvtæppe skal allerede skiftes efter dette håbløse, defensive vindue, som gør alle JNs udtalelser de sidste fem år helt til grin. Og nu går man bare i flyverskjul eller snakker sort.

Vi er endt på 23 spillere, hvilket er to for lidt.. måske kun en hvis Ham Camara kommer på kontrakt.

Det er klart at truppen er skæv forhold til bredde, men vi er også nød til at se på det store billede.
Hvis det, som det har lydt efter vi hentede Jørgensen og Carstensen, passer med at vi antalsmæssigt var på det vi skulle, altså 25. Så mangler vi 1.. Det kan være noget der lige mislykkedes til sidst osv. Men tanken har, som jeg har hørt det, været at noget skulle ud før noget kom ind, efter den store oprydning.

Så den der helt store forventning til 2-3 spillere mere kan jeg ikke se hvor kommer fra? Håb må aldrig blive til en forventning når det tydeligt var meldt anderledes ud.

MEM, Bach og Calllø ud..
Solbakken ind.. Og så forhåbelig Camara ind.
- Så mangler vi kun 1.. Har vi selv en ung der kan være backup.

@Strudsen85 - som vores u-19 ekspert, hvor mange af det nuværende kuld vil du mene kan træde til her i efteråret, forsvarligt, i tilfælde af skader og karantæner i truppen?
Talentudvikling er jo en sjov størrelse, som bedst visualiseres med Stefen T.

Men jeg er 98% sikker på at Fuglsang, Storch, Tomas K og Thieler kommer til at spille superliga. Alle er 2008, men Thieler er 09.
Tomas og Fuglsang er begge klejne lige nu, og skal nok bruge lidt kilo. Men ift størrelse og alder er det ikke anderledes ift Emmery

Jeg tror at Haugstrup og Frej E, vil være de to første der er på holdkortet her i efteråret og Tomas og Storch vil være de næste.

Frej og Oscar H vil efter min mening bliver 2. Divisions spillere, med mindre de tager Stefen T skridt.

Ellers ville de naturligt være i SL truppen nu.

Skal han også sælge Beijmo, Links, Tingager, Arnstad, Mortensen og Bech på en gang, før du får lyst til at bide i gulvtæppet. Med pokalturneringen oveni 😂. Mit gulvtæppe skal allerede skiftes efter dette håbløse, defensive vindue, som gør alle JNs udtalelser de sidste fem år helt til grin. Og nu går man bare i flyverskjul eller snakker sort.

Men ikke de sidste par måneders udtalelser :)

Det synes jeg nu ikke det er. Vi snakkede om at Badji skulle spille Bechs rolle og det kan jeg slet ikke se. Og jeg forstår ikke hvor du ser den fine teknik. Hvis bolden ikke kommer til hovedet springer den fra ham og når han har fået chancen har hans afslutninger været elendige - pånær netop et hovedstød mod Vejle. Jeg kan overhovedet ikke se Badji spille den rolle som Bech spiller. Jeg ser ham slet ikke trække ned i banen og have samme drev med bolden som Bech eller være farlig på kanten af feltet. Måske den rolle PM spiller, men det var ikke spørgsmålet. At han er hurtigere end PM siger jo ikke rigtig noget.
Jeg er faktisk lige ved at tro, at han er hurtigere end Bech også - han er i hvert tilfælde ikke nævneværdigt langsommere.
Jeg synes også at huske, at der var en periode sidste sæson, hvor Paddy tabte alle bolde og dueller, hvor Badji netop IKKE tabte dem. Fik han en bold i brystet, beholdte han den og fordelte den fint.
Med fødderne har han været lidt mere rusten... men for det første skal alle spillere tilsyneladende vænne sig til fysikken i suppen, for det andet har han aldrig nået kampform.

Men jeg er 98% sikker på at Fuglsang, Storch, Tomas K og Thieler kommer til at spille superliga. Alle er 2008, men Thieler er 09.
Tomas og Fuglsang er begge klejne lige nu, og skal nok bruge lidt kilo. Men ift størrelse og alder er det ikke anderledes ift Emmery

Jeg tror at Haugstrup og Frej E, vil være de to første der er på holdkortet her i efteråret og Tomas og Storch vil være de næste.

Frej og Oscar H vil efter min mening bliver 2. Divisions spillere, med mindre de tager Stefen T skridt.

Det er jo også interresant hvis de 4 du nævner først bliver superliga spillere, så skal vi heller ikke have en for ung trup om 2-3-4 år når de skal sluses ind. En handel som Solbakken giver meget god mening der vil jeg mene.

Vi er endt på 23 spillere, hvilket er to for lidt.. måske kun en hvis Ham Camara kommer på kontrakt.

Det er klart at truppen er skæv forhold til bredde, men vi er også nød til at se på det store billede.
Hvis det, som det har lydt efter vi hentede Jørgensen og Carstensen, passer med at vi antalsmæssigt var på det vi skulle, altså 25. Så mangler vi 1.. Det kan være noget der lige mislykkedes til sidst osv. Men tanken har, som jeg har hørt det, været at noget skulle ud før noget kom ind, efter den store oprydning.

Så den der helt store forventning til 2-3 spillere mere kan jeg ikke se hvor kommer fra? Håb må aldrig blive til en forventning når det tydeligt var meldt anderledes ud.

MEM, Bach og Calllø ud..
Solbakken ind.. Og så forhåbelig Camara ind.
- Så mangler vi kun 1.. Har vi selv en ung der kan være backup.
Nej, nu må du simpelthen stoppe. Det er mindre end to dage siden, at CV udtalte, at for hans skyld kunne vi godt lukke vinduet nu. Og der havde vi 25 spillere med en vis bredde (MEM, Callø og Bach), og dem der har troet på JN troede, at vi så yderligere kunne rette op på de skævheder og mangler, der var åbenlyse i truppen.

Det var der vi stod, inden Mattsons skade var det, der blev hele omdrejningspunktet for vores vindue. Håbløst.

Det lyder nogenlunde som forventet, måske Frej's venstreben kan skaffe ham spilletid på lidt større adresser end 2. Div.

Men ikke 98 % sikker på, at de vil få en karriere i superligaen, formoder jeg. der er hitraten vel nærmere 20 % for sådanne navne

Og vi får næppe 30 mio for Solbakken i et lignende scenarie om to år, medmindre vi forlænger i mellemtiden (hvilket vi jo gjorde med MEM). Men vi var heller ikke i en ideel forhandlingssituation, hvilket prisen på MEM også afspejler. Så vi er sådan set allerede blevet betalt for den mindre værdi vi måtte acceptere ved at give Solbakken en lidt kort kontrakt.
Det kan også være, at vi bare bytter Solbakken for MEM + nogle millioner om to år, når begge spillere har et år tilbage af kontrakten og Solbakken er det nye shit, mens MEM er marginalspiller i FCK.

Det er jo også interresant hvis de 4 du nævner først bliver superliga spillere, så skal vi heller ikke have en for ung trup om 2-3-4 år når de skal sluses ind. En handel som Solbakken giver meget god mening der vil jeg mene.
Ja, men de er kun 17 og 16 år lige nu. Så der kan som du skriver gå flere år.

Der er et gap lige nu, som er lidt for stort 😊

Men ikke 98 % sikker på, at de vil få en karriere i superligaen, formoder jeg. der er hitraten vel nærmere 20 % for sådanne navne
Jeg er 98% sikker på de får en karriere i superligaen. Om det så bliver en Kasper Lunding eller en Albert Grønbæk er nok for tidligt at spå om.

Men de 4 er nok de eneste der er fast i SL truppen om 3 år plus minus.

Det betyder også der er mange for spillere som ikke flytter op. Tror ikke der er nogle 07’ere der får chancen..

Vi har tre keeper der er gode, men kan simpelthen ikke vurdere om det er Danmarksserien eller Bundesligaen

Ja, men de er kun 17 og 16 år lige nu. Så der kan som du skriver gå flere år.

Der er et gap lige nu, som er lidt for stort 😊
Har vi ikke lige haft en spiller der fyldte 16 tidligere på året, som spillede CL-kval for et par dage siden (Mikkel Bro Hansen). Så kan vi vel også få plads til en 17-årig på vores bænk til et lille snuse-indhop på vores niveau. Hvis viljen er der til det.

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back