New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg er helt tryg ved at bænken har 50% unge mennesker. Frej Elkjær må vel snart banke på. Ham venstre midterforsvarer fra Mali også. Lidt ærgerligt vi ikke har nogen der rigtigt kan agere backup på midten i mangel på én af de unge drenge der rigtigt banker på til den 5. plads.
Frej Elkjær kommer aldrig til at spille superliga bold

Men Solbakken er vel sandsynligvis heller ikke tænkt som et megasalg. En performancespiller, der efter et par år enten forlænges eller sælges for nogenlunde det samme + inflation i markedet.

Det er primært timingen, der har bragt MEM op i 30-37,5 mio kr-kategorien. Den slags spillere går sjældent for mere end 15-25 mio. kr.

Men enig i, at 4 år havde været bedre.
Men det virker skørt at hente en spiller til 15 millioner og afskrive ham over 3 år. Det er 5 lill årligt og dermed ligeså dyr som Anderson og Madsen var tilsammen

Efter at have sovet på udfaldet af dette vindue, er det indtrykket, at det desværre slet ikke gik som man må have forventet i AGF. Der er overload på to positioner, imens der simpelthen ingen backup er på andre.

9’eren, må CV have ønsket at rydde op på, med Serra, Badji, Mortensen, og så Tchamche til 1 position, er talenterne ikke kommet tættere på spilletid, og der bruges unødvendige lønkroner, på en position der koster mange penge at have for mange spillere på.

Højre centerback, med Dalsgaard, Abbew, Mølgaard, Beijmo og snart Andersen, er også overloaded og det ville have været rettidig omhu, ikke bare at sende Callø på leje, men også Abbew, når nu træneren mener han ikke er god nok.

Venstre centerback er derimod alt for smalt besat, og det er kun Kahl, der kan spille den position med den nødvendige kvalitet, hvis han ikke skal spille fuld tid i samtlige kampe, så er det tilsyneladende Mølgaard, der skal vikariere.

Venstre wingback er også alt for smal, Gift Links har spillet 90 minutter i 3 ud af de seneste 4 kampe, det gjorde han aldrig under Rösler, og det var jo ikke meningen at JP skulle slide endnu mere på spillerne. Men når han ikke spiller, er det Kahl der skal tage over, så hvis Kahl bliver skadet, så kan Links ikke være ude samtidig. Måske Andersen kan spille den når han bliver klar, ellers er det virkeligt mystisk at der tilsyneladende overhovedet ikke var interesse i spillere til den position.

Generelt tænker jeg at CV vågner op i dag med en dårlig smag i munden, over et vindue der slet ikke gik som han havde håbet på, han nåede slet ikke i bund med oprydningen, og han fik ikke skabt den fornødne bredde på meget tyndt besatte positioner. Og så er målmandsposten, og den centrale midtbane slet ikke nævnt, fordi der er der trods alt alternativer, selvom de ikke er imponerende.

Last edited:
Efter at have sovet på udfaldet af dette vindue, er det indtrykket, at det desværre slet ikke gik som man må have forventet i AGF. Der er overload på to positioner, imens der simpelthen ingen backup er på andre.

9’eren, må CV have ønsket at rydde op på, med Serra, Badji, Mortensen, og så Tchamche til 1 position, er talenterne ikke kommet tættere på spilletid, og der bruges unødvendige lønkroner, på en position der koster mange penge at have for mange spillere på.

Højre centerback, med Dalsgaard, Abbew, Mølgaard, Beijmo og snart Andersen, er også overloaded og det ville have været rettidig omhu, ikke bare at sende Callø på leje, men også Abbew, når nu træneren mener han ikke er god nok.

Venstre centerback er derimod alt for smalt besat, og det er kun Kahl, der kan spille den position med den nødvendige kvalitet, hvis han ikke skal spille fuld tid i samtlige kampe, så er det tilsyneladende Mølgaard, der skal vikariere.

Venstre wingback er også alt for smal, Gift Links har spillet 90 minutter i 3 ud af de seneste 4 kampe, det gjorde han aldrig under Rösler, og det var jo ikke meningen at JP skulle slide endnu mere på spillerne. Men når han ikke spiller, er det Kahl der skal tage over, så hvis Kahl bliver skadet, så kan Links ikke være ude samtidig. Måske Andersen kan spille den når han bliver klar, ellers er det virkeligt mystisk at der tilsyneladende overhovedet ikke var interesse i spillere til den position.

Generelt tænker jeg at CV vågner op i dag med en dårlig smag i munden, over et vindue der slet ikke gik som han havde håbet på, han nåede slet ikke i bund med oprydningen, og han fik ikke skabt den fornødne bredde på meget tyndt besatte positioner. Og så er målmandsposten, og den centrale midtbane slet ikke nævnt, fordi der er der trods alt alternativer, selvom de ikke er imponerende.

Enig i det hele.

Samtidigt synes jeg også man kan stille spørgsmålstegn ved, at han på ingen måde er lykkedes med at gøre truppen yngre.

Vores bærende kræfter er igen PM, NP, FT, HD, JH. Som alle i øvrigt har udløb om 10 måneder minus FT.

Hele den forandring der skal ske næste sommer, hvor flere forventes at stoppe i AGF, så er der også Beijmo, Kahl, Jørgensen og Carstensen med udløb.

6/7 spillere fra start 11 som nok skal erstattes næste år?
Den proces skulle være startet nu.. Der skulle være hentet nogle yngre spillere ind, som skulle overtage.

Udover de 8 udløb, så kan man jo også stille spørgsmål ved om Serra, Badji, Wahlstadt og AJ er de rigtige profiler, og om de også burde skiftes?

Der er 19 spillere i truppen i efteråret (JA er ikke talt med). Det vil sige vi skal have 2 skader eller karantæner før der sidder U19 spillere på bænken.

Samtidigt bliver vi også nød til at kigge mod u19? Lige nu, så er der nogle talentfulde spillere som Tommi K, Storch og Fuglsang. Men de stadig meget unge. De er mere talentfulde end Frej og Haugstrup fx og de kommer til at sidde meget på bænken i efteråret.

Arnstad har snart karantæne, Mølgaard er på 70%, Polle kan ikke spille på kunst med hans ben. Emmery er også skadet

Det er nok allerede i næste kamp de helt unge kommer med på bænken.

Vigtigste medarbejder i efteråret bliver uden tvivl sundhedspersonalet…..

Fint hvis det en mellem sæson - men jeg er mega skuffet over de langsigtede ambitioner.

Rart med et plus på 30 millioner i dette vindue. Og de skal kraftedme ikke bruges på et stadion. De skal bruges på at forstærke det hold snart…

Jeg tror sig man laver en aftale med Camara snart, ellers ville det give 0 mening han forsat træner med A holdet

Det der er problemet er at vi har mistet en vigtigtig spiller, og ikke fået crazy money for ham, pga. de 27 år. Hvis det havde været en Bisseck/TK handel, så havde det været langt nemmere at håndtere, dels fordi de ikke var så afgørende for hele strukturen i holdet, men også fordi det havde givet dobbelt så mange penge.

Nu er AGF i en situation hvor man ikke har penge til at hente de nødvendige unge udviklingsspillere, og tilsyneladende heller ikke er attraktiv nok til at kunne gøre det. Samtidig går der en stor gruppe løntunge spillere rundt, som ikke har meget værdi for klubben (Serra, Badji, Abbew). Imens der er store huller på andre positioner.

Det kan ikke have været planen med det her resultat af vinduet, og jeg tror CV er blevet overrasket over, hvor vanskeligt det er at trække spillere til AGF, han har tilsyneladende prøvet i bl.a. Norge og Aalborg uden succes. Tilsyneladende forsøgte han også med Sami Jalal i Kolding, men fik en kurv af Viborg!

Det tyder på at vinduet er gået helt galt, når der nu kun er 20 markspillere i truppen, herunder langtidsskadede Jakob Andersen. Hvis CV begynder at hente transferfrie spillere i de næste dage, så er det et tydeligt tegn på at det gik skævt, og man er bekymret for at det kan koste dyrt i en meget konkurrencedygtig Superliga.

Skal Sebastian Jørgensen til at spille centralt? og Badji ud på en 10’er position? Skal Solbakken starte inde i sin debutkamp? Skal Arnstad til at spille 8’er igen? Kan Mølgaard og Andersen bruges i venstresiden, når de er klar? Der er mange ting der ikke rigtigt giver mening med dette vindue.

Enig i det hele.

Samtidigt synes jeg også man kan stille spørgsmålstegn ved, at han på ingen måde er lykkedes med at gøre truppen yngre.

Vores bærende kræfter er igen PM, NP, FT, HD, JH. Som alle i øvrigt har udløb om 10 måneder minus FT.

Hele den forandring der skal ske næste sommer, hvor flere forventes at stoppe i AGF, så er der også Beijmo, Kahl, Jørgensen og Carstensen med udløb.

6/7 spillere fra start 11 som nok skal erstattes næste år?
Den proces skulle være startet nu.. Der skulle være hentet nogle yngre spillere ind, som skulle overtage.

Udover de 8 udløb, så kan man jo også stille spørgsmål ved om Serra, Badji, Wahlstadt og AJ er de rigtige profiler, og om de også burde skiftes?

Samtidigt bliver vi også nød til at kigge mod u19? Lige nu, så er der nogle talentfulde spillere som Tommi K, Storch og Fuglsang. Men de stadig meget unge. De er mere talentfulde end Frej og Haugstrup fx og de kommer til at sidde meget på bænken i efteråret.

Arnstad har snart karantæne, Mølgaard er på 70%, Polle kan ikke spille på kunst med hans ben. Emmery er også skadet

Det er nok allerede i næste kamp de helt unge kommer med på bænken.

Vigtigste medarbejder i efteråret bliver uden tvivl sundhedspersonalet…..

Fint hvis det en mellem sæson - men jeg er mega skuffet over de langsigtede ambitioner.

Rart med et plus på 30 millioner i dette vindue. Og de skal kraftedme ikke bruges på et stadion. De skal bruges på at forstærke det hold snart…
Jeg er godt nok også forbløffet over det her vindue.

To ‘forkerte’ skader eller karantæner, og vi er virkelig hårdt ramt. Tingager og Links ude på samme tid. Det vil betyde et forsvar med Beijmo, Dalsgaard og AJ. Med Carstensen og Kahl på wingbacks. Alternativt Carstensen på venstre wingback og et forsvar med AJ, Dalsgaard og Kahl. Uanset hvilken konstellation, så er det markant dårligere.

Solbakken. Ganske givet en god spiller. Han dyr - fint med mig. Men 3 år??! Han bliver nærmest dobbelt så dyr i afskrivninger som Anderson. Om 22 måneder står vi i en Bischoff situation. Dertil kommer at han lige skal spilles ind på holdet, og spilles i form. Han får simpelthen en kortere kontrakt end MEM havde og kortere end hvad Arnstad har.

Jeg håber virkelig de kommende uger byder på kontrakt til Camara fra Mali, så han kan tage den plads Callø havde i truppen, samt forlængelser til Beijmo og Kahl.

De tre unge tidligere udlejede spillere, er alle sendt videre på leje. Kun Gyamfi til en klub med fuldtids-setup.

Serra var også udlejet, men er åbenbart fundet god nok til, at skulle blive.

Man skal ikke drage forhastede konklusioner. Men glæder mig til at se hvor vi er i December. Jeg frygter vi ikke er et ligeså godt sted som sidste år (hvor top 6 de facto var sikret)

Sikke en dårlig morgen nyhed om MEM, selvom jeg godt kan forstå ham - og til dels AGF, både ift økonomi og attraktivitet blandt andre spillere, og vores plads i fødekæden. Omvendt undgår vi måske nogle trælse besparelser på stadion eller andre ting, men det er ydmygende at FCK laver 600- 700 millioner kr. i år og så hører vi om et forhandling om 30 millioner med en anden top 4 klub i DK. Man må sige DBU er lykkedes med at skabe en uhyre stærk klub via de 100+ millioner kr. som de nu i snart 30 år har smidt i FCK årligt.

Solbakken var god i Norge men har ikke vist noget i mere end 18 måneder. Det bliver spændende.

Vores trup synes jeg er ude af balance lige nu. På venstre back har vi ingen reel backup. Det vil være Kahl eller Carstensen/Beijmo. Uanset hvem at det er et stort skridt ned.

På venstre stopper mangler vi også backup. I teorien kan flere af centerbacksene spille der, men jeg har svært ved at se at vi har nogle der kan spille os til en tredje eller fjerde plads. For center stopperen har vi heller ikke en reel erstatning. På de to sidste pladser i forsvaret er der konkurrence.

På de to centrale midtbanepladser virker det til at der er tre spillere samt en ekstra, der kan spille der. Det virker en spiller for lidt. N. Poulsen, M. Solbakken med Yakub og Arnstad som alternativer, men Arnstad har været virkelig god længere fremme og skal forhåbentlig ikke flyttes.

I angrebet synes jeg derimod at det er fint besat. På centerpladsen med Mortensen, Serra og Badjii. Til højre med Beck og Jørgensen. Til venstre med Tchamche og Arnstad.

Vi mangler to stærke venstrebenede forsvarsspillere, hvor den ene skal kunne spiller center- og venstrestopper og den anden kant/venstrestopper.

Transfervinduet er i et lille minus.

KEP og Peter Sørensen på Viapjat gav AGF 7 for dette transfervindue. De sad med en ud-liste hvor nærmest halvdelen manglede. Så uprofessionelt.

Eller så kender de bare ikke historien om en mand, der sad i en bunker og var så grueligt på røven, at han bad sine spøgelseshære om at komme sig til undsætning. Men de kom ikke. For de fandtes ikke.

Sådan går det når man tror man kan fixe det hele om natten på deadlinedag 🤥.
Uprofessionelt.

"Lige nu føles det godt, men det må tiden vise". Jøsses.

Jeg Syntes godt nok ikke i giver klubben og spillerne meget credit.

Der er jo ingen hold i suppen som ikke skal rykke lidt rundt på tingene, spille en spiller på en position der ikke er hans absolut bedste, eller bare have lavere kvalitet ind, hvis de får en skade.

Derudover så giver det jo heller ikke mening at gå ud fra at alle spillere med kontraktudløb om 10 måneder, vil forlade klubben i stedet for at forlænge.

Det er en meget panisk og kronisk negativ vibe i denne tråd. Absolut ingen tro på den mindste smule fleksibilitet fra spillerne til at spiller andet end 1 enkel placering på banen. Og absolut ingen tiltro til at indskifterne kan noget selvom der jo har været gode indhop fra mange allerede.

Helt fair holdninger. Men det virker som et godt stykke fra virkeligheden, hvis du reelt tror, nogen ansat i AGF vågner op med dårlig smag i munden. Du har dine indtryk af, hvor svage vi er forskellige positioner, men CV og co. har jo en plan for, hvem der kan dække hvilke pladser, siden der ikke er købt yderligere ind. AJ kan formentlig spille Kahls plads, som han har gjort før, og Carstensen kan efter sigende spille Links plads. Jeg siger ikke, at det bliver perfekt, men jeg er rimelig tryg ved, at der er en plan med vinduet, og at vi har en sportsdirektør og en træner, der ikke vælter ud af sengen i vildrede og panik, fordi de lige glemte at få købt et par spillere.

Last edited:
Det meste er vel allerede sagt om vinduet. Efter dét forår havde de fleste vel håbet på en sportslig styrkelse - i stedet er der kommet penge ind. Mange af de mange spillere, der har forladt klubben de seneste 12 måneder, gjorde ingen stor sportslig væsen af sig. Hvis vi taler noget nær idealopstillinger, hedder det vel Anderson og MEM ud, Carstensen, Jørgensen og Solbakken (og 30-35 millioner kroner) ind. Det er vel en svækkelse, men forhåbentligt ikke så stor én endda. Carstensen så i hvert fald lovende ud forleden, og både Jørgensen og Solbakken bør have fint niveau også.

Bredden derimod...

Det kan også godt være, at man bevidst går efter en timeglasmodel i truppen, men det kan også blive lige kraftigt nok. I søndagens startopstilling var Links og Mads Emil de eneste, der var mellem 24 og 32. Nu er Links den eneste tilbage. Og AGF har et problem med, at de spillere, der burde være i deres bedste alder, ikke rigtigt viser det.

Ved en hurtig gennemgang af AGFs trup på hjemmesiden, så er følgende spillere i alderen 24-31:

- Links (tjek),
- Beijmo (tjek, men kommende kontraktudløb),
- Carstensen (på leje),
- Jørgensen (på leje),
- Solbakken (hentet i går),
- Wahlstedt (stort spørgsmålstegn),
- Mølgaard (stort spørgsmålstegn),
- Yakob (stort spørgsmålstegn), og
- Serra (stort spørgsmålstegn).

Hvis hierarkiet med den gamle garde ikke skal holde for evigt, hvem skal så overtage de øverste pladser? Mads Emil og Anderson var de mest oplagte, og de er begge væk.

Sikke en dårlig morgen nyhed om MEM, selvom jeg godt kan forstå ham - og til dels AGF, både ift økonomi og attraktivitet blandt andre spillere, og vores plads i fødekæden. Omvendt undgår vi måske nogle trælse besparelser på stadion eller andre ting, men det er ydmygende at FCK laver 600- 700 millioner kr. i år og så hører vi om et forhandling om 30 millioner med en anden top 4 klub i DK. Man må sige DBU er lykkedes med at skabe en uhyre stærk klub via de 100+ millioner kr. som de nu i snart 30 år har smidt i FCK årligt.

Solbakken var god i Norge men har ikke vist noget i mere end 18 måneder. Det bliver spændende.

Vores trup synes jeg er ude af balance lige nu. På venstre back har vi ingen reel backup. Det vil være Kahl eller Carstensen/Beijmo. Uanset hvem at det er et stort skridt ned.

På venstre stopper mangler vi også backup. I teorien kan flere af centerbacksene spille der, men jeg har svært ved at se at vi har nogle der kan spille os til en tredje eller fjerde plads. For center stopperen har vi heller ikke en reel erstatning. På de to sidste pladser i forsvaret er der konkurrence.

På de to centrale midtbanepladser virker det til at der er tre spillere samt en ekstra, der kan spille der. Det virker en spiller for lidt. N. Poulsen, M. Solbakken med Yakub og Arnstad som alternativer, men Arnstad har været virkelig god længere fremme og skal forhåbentlig ikke flyttes.

I angrebet synes jeg derimod at det er fint besat. På centerpladsen med Mortensen, Serra og Badjii. Til højre med Beck og Jørgensen. Til venstre med Tchamche og Arnstad.

Vi mangler to stærke venstrebenede forsvarsspillere, hvor den ene skal kunne spiller center- og venstrestopper og den anden kant/venstrestopper.

Transfervinduet er i et lille minus.
Jeg er meget enig i din analyse. Vi løste MEM-situationen fint, men er bekymrende tynde i venstre forsvarsside - både CB og WB. Ved Links-fravær kan vi gå i 4-3-3 med Kahl på backen, men det vil betyde en formationsændring og udstille sårbarheden. På central midt har vi også unge talenter (Haugstrup?), så det er lidt mindre bekymrende i mine øjne. Der skal være plads til et talent på yderste mandat (3 etablerede og et talent til to pladser).

Et under middel vindue med store uadresserede problemer i venstre forsvarsside og kommende udfordringer med snarlig udskiftning af PM, Dalsgaard og to målmænd

Der er jo ingen hold i suppen som ikke skal rykke lidt rundt på tingene, spille en spiller på en position der ikke er hans absolut bedste, eller bare have lavere kvalitet ind, hvis de får en skade.

Derudover så giver det jo heller ikke mening at gå ud fra at alle spillere med kontraktudløb om 10 måneder, vil forlade klubben i stedet for at forlænge.

Det er en meget panisk og kronisk negativ vibe i denne tråd. Absolut ingen tro på den mindste smule fleksibilitet fra spillerne til at spiller andet end 1 enkel placering på banen. Og absolut ingen tiltro til at indskifterne kan noget selvom der jo har været gode indhop fra mange allerede.
Det er en totalt skævvredet, smal trup.

Med CVS ord: "Enten skal der ske ingenting eller så skal der ske meget". Der skete meget ud og ingenting ind. Der var mildest talt ikke det JP ønskede for den sidste del af vinduet, hvor han mente, at truppen var for smal. Og han er en rimelig beskeden mand.

CV har sendt klubben ud på en super farlig rejse, som forhåbentlig ikke var meningen men bare rigtigt dårligt arbejde.

Det er en totalt skævvredet, smal trup.

Med CVS ord: "Enten skal der ske ingenting eller så skal der ske meget". Der skete meget ud og ingenting ind. Der var mildest talt ikke det JP ønskede for den sidste del af vinduet, hvor han mente, at truppen var for smal. Og han er en rimelig beskeden mand.

CV har sendt klubben ud på en super farlig rejse, som forhåbentlig ikke var meningen men bare rigtigt dårligt arbejde.
Enig i din sidste sætning..

Ingen skader i efteråret, ja så fint og vi kommer til at præsentere godt.
3-4 skader, ja så er top 6 ikke garanteret..

Han må satme forbedrede sig bedre til vinter. Uanset, så skal der sgu hentes noget der

Virkelig virkelig skuffende.

Det er helt vildt, så langt nogle af os er fra hinanden i det her vindue. Længere end jeg nærmest kan huske nogensinde før. Jeg er oppe i den høje ende for det samlede resultat, mens andre er i noget, der ligner granatchok, over hvor ringe det er håndteret.

Jeg synes, oprydningen er nærmest perfekt, og jeg synes rigtig godt om ideen med en trup, der er omtrent så smal som alle konkurrenternes. Fordi der ikke er nogen vej udenom at gøre plads til unge spillere, når de erfarne står over. Og så har vi fået 3 profiler ind og sagt farvel til 2. På pladserne 1-14 er vi i mine øjne stærkere end sidste sæson, og det er det vigtigste for mig. Da vi i søndags skiftede Beijmo, Jørgensen og Yakob ind, der så man, hvad perspektiverne er i sådan en bænk. Det var ikke Brandhof, Power og Akoto. Og da vi skiftede Tchamche ind var det ikke en perspektivløs Duelund.

Jeg tror, vi får svære perioder med mange skader og karantæner. Men det kommer til at give spilletid til unge, som kommer til at udvikle sig hurtigt. Jeg er meget optimistisk om det her.

Helt fair holdninger. Men det virker som et godt stykke fra virkeligheden, hvis du reelt tror, nogen ansat i AGF vågner op med dårlig smag i munden. Du har dine indtryk af, hvor svage vi er forskellige positioner, men CV og co. har jo en plan for, hvem der kan dække hvilke pladser, siden der ikke er købt yderligere ind. AJ kan formentlig spille Kahls plads, som han har gjort før, og Carstensen kan efter sigende spille Links plads. Jeg siger ikke, at det bliver perfekt, men jeg er rimelig tryg ved, at der er en plan med vinduet, og at vi har en sportsdirektør og en træner, der ikke vælter ud af sengen i vildrede og panik, fordi de lige glemte at få købt et par spillere.
Der er et stykke vej fra “dårlig smag i munden” til “vildrede og panik”.

Jeg synes det er bekymrende at CV “hijackede” et salg af Markus Solbakken til Portugal, det tyder ikke på dyb scouting og en spiller der er skræddersyet til truppen, men mere om et quick fix på et salg af MEM.

Spændende vindue vi lige er gået ud af, jeg vil godt rose CV for et stærkt salg af MEM, en spiller som for 6 måneder siden, blev bænket af Uwe, nu bliver han solgt for et stort beløb. At det lige skulle være FCK er hvad det er, det lever jeg fint med.

Jeg er spændt på hvad vores nye spillere kan bringe til klubben, vi har hentet 3 spillere direkte til startopstillingen, 2 af dem på leje, men reelt set er vi vel en smule forstærket i forhold til foråret.

Callø udlejningen var vel forventeligt, når man ser på den spilletid han har fået i de første 6 kampe, derudover er det den unge gut fra Mali, hvis han er så god som meldingerne lyder på, så kunne han være et alternativ. Bejimo spiller også CV pladsen flot, så vi har reelt for mange spillere på den position.

Jeg var selv en smule bekymret over vores manglende økonomiske muskler. Vi har ikke solgt noget nævneværdigt i de sidste 2 år, så at få 16 mill. fra Andersson og 30 fra MEM, plus lidt håndører fra Bach, så er vi på 50 mill. i samlet indtægt fra sommerens vindue. Det giver grobund for at agere i vinterpausen og til næste sommer. Der skal hele tiden noget ud, for at vi kan få noget nyt ind.

På holdets vegne er jeg ikke så bekymret som mange herinde giver udtryk for. Vi har stadig en meget solid stamme på holdet, og jeg kan ikke se vi går ned i niveau, medmindre vi bliver ramt af 7 skader på nøglepositioner. Kevin Yakob skal til at have mere spilletid, og når han så er træt, kan Solbakken tage over. Resten er som truppen har været i de første 7 kampe.

Tror det handler lidt om sidste sæson mht frustrationer.

Spillerne har leveret en ekstrem god august. Samme som sidste år. Der så vi blot et ekstremt formdyk til links og beijmo især. Der havde vi ingen reelle alternativer pga skaden til Andersen. Især links er virkelig en talismans for os. Vi bliver nød til at sætte en højresiden derover og ingen af dem vi har i truppen er stærke nok mht fart og drible evner. Rigtig mange af vores mål er stadigvæk skabt på indlæg fra kanterne selvom vi spiller mere ind centralt nu. Det er kritisk.

Vi må håbe at yakob, Andersen, Mølgaard er tilbage i fuld fart asap…

Der er et stykke vej fra “dårlig smag i munden” til “vildrede og panik”.

Jeg synes det er bekymrende at CV “hijackede” et salg af Markus Solbakken til Portugal, det tyder ikke på dyb scouting og en spiller der er skræddersyet til truppen, men mere om et quick fix på et salg af MEM.
Fair nok med den skelnen mellem udtrykkene, men hvad betyder det så, at han vågner med en dårlig smag i munden? At han angrer gårsdagen og har moralske tømmermænd? At han er skuffet over sig selv?

CV har vidst i 14 dage, at Madsen var på vej ud. At han bød så stort på Solbakken, da han vidste, at FCK kunne presses til over 30 mio., det betyder ikke, at han ikke havde Solbakken på radaren i forvejen. Der bliver lavet alle mulige mere eller mindre bizarre teorier om, hvor amatøragtigt CV opfører sig på transfermarkedet.

Hvis det her vindue var planen, så må det også være planen at Mølgaard skal spille venstre centerback, så vi Kahl og Mølgaard til den position. Det må desuden betyde at Jakob Andersen er tæt på comeback, og skal spille venstre wingback, når han kommer tilbage, og indtil da, skal Links spille tæt på huld tid i de fleste kampe.

Derudover må det være planen at Badji skal kunne spille noget andet end 9’er, så det kun er Paddy og Serra der spiller centralt. Ellers er der for mange spillere på den position.

Jeg tvivler på at Abbew, Badji og Serra får spilleminutter, der kan retfærdiggøre den lønudgift de udgør. De kommer til at være periferispillere, der ikke styrker holdet når de kommer på banen. Men jeg håber meget at jeg tager fejl.

Latest posts

Back