New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Jeg håber LF og JN bliver båret inguldstol ind på det nye stadion. Derefter kan det være, at andre typer skal ind. Folk der har håndteret større opgaver før
Hvordan skal jeg forstå vendingen med at have håndteret større opgaver før? Skal det forståes således, at de skal have håndteret større opgaver end LF har prøvet? Eller er det bare større opgaver i almindelighed, hvilket jo er temmelig udefinerbart. Det kan jo være alt fra at have bestyret en kiosk til at have ansvaret for et supermarked eller skal det forståes således, at opgaven skal være ansvaret i en større klub.

Jeg har også regnet med et eller andet ind. Men det kan jo blive en større kabale, hvis der frigives mange penge - og så kan det godt ende med en samlet styrkelse alligevel, selvom MEM ikke kan erstattes på samme niveau.
Ja, på kort sigt er det nok umuligt, ikke mindst hvis afløseren er en Yakob med et ordentligt lag rust, der skal bankes af og andre spillere der skulle komme til nu skal lige spilles ind, men CV og resten af ledelsen skal selvfølgelig også vurdere det på lidt længere sigt - som dog heller ikke behøver være langt ude i fremtiden hvis man rammer rigtig med er par tilgange.

Når vi fx snakker om en ny spiller til venstre side kan det være et salg af MEM, der giver mulighed for at hente det interessante talent fremfor rugbrødsspilleren. Hvis analysen for denne sæson er at vi nok skal komme i top-6 også uden MEM, men nok heller ikke kommer i medaljekamp med ham, så er salget lidt nemmere, for så er det vi kan opnå alligevel mest noget med spil- og talentudvikling (bortset fra en pokaltitel, den er der noget tilfældighed over.)

Det er selvfølgelig svært at forudsige og MEM er en af de mest stabile og forholdsvis unge spillere i holdets rygrad og så er det jo at et salg også kan koste på den langsigtede udvikling hvis holder ender i en for dårlig tilstand. Klubben skal også tænke på at spillere som Arnstad og Emmery osv har bedre forhold med MEM end Yakob, i hvert fald indtil han er i gear og det kan dermed også koste lidt på et andet salg.

Når vi sidder og regner med at vi ville hente noget interessant og at salg ville være fra periferien og ikke fra toppen, vil det uanset blive en noget skuffende udgang på vinduet. Hvis det går sadan. Jeg synes det er påfaldende at der ingen rygter om tilgange er, men det betyder selvfølgelig heller ikke at det ikke pludselig sker.

Når den aldrende kerne falder fra (ting polle Paddy osv) så skal vi simpelthen have noget kvalitet at bygge spillet op på.
Det duer ikke vi sælger ud af stammen som skal lære de unge og nye spillere at bygge videre på dnaet.

Men lige så vel som der er en naturlig fødekæde i at vi har støvsuget Randers for deres spillere så er FCK bare lag over os.

Det lagt sammen med at klubben er presset på økonomien indtil 27 så lugter det af salg.

Vi ender vel med 30 mil plus 10% af de 5 stadion koncerter Lilholt for afviklet i Parken.

Jeg er godt nok spændt på dagen start-elleve, da den nok kommer til at give os nogle svar på, om der er hold i rygterne.

Jeg er også spændt, men den giver os ikke nødvendigvis nogle svar.

Stiften havde den væsentlige pointe, at man måske primærthar trænet med MEM og Beijmo på b-holdet i fald, de var solgt i dag.

Hvis Beijmo og MEM starter inde, betyder det ikke derfor nødvendigvis, at de ikke bliver solgt.

Men det er klart, at hvis de starter ude, så indikerer det, at der er noget i gang.

Jeg er også spændt, men den giver os ikke nødvendigvis nogle svar.

Stiften havde den væsentlige pointe, at man måske primærthar trænet med MEM og Beijmo på b-holdet i fald, de var solgt i dag.

Hvis Beijmo og MEM starter inde, betyder det ikke derfor nødvendigvis, at de ikke bliver solgt.

Men det er klart, at hvis de starter ude, så indikerer det, at der er noget i gang.
Meget enig. Man skal uanset også holde alternativerne varme. Men synes alligevel, at det vil være lidt interessant.
Beijmo tror jeg faktisk bliver og får en sign on fee et sted næste sommer. Han virker jo fint tilfreds med at være her - omend han nok ikke forlænger

Nå, CV. Skulle bare lige se, om du har solgt resten af holdet 😉. Det bliver let med truppen i dag. Spørgsmålet er vel blot, hvor mange fra U17, der får chancen 😜. Man kunne selvfølgelig også bare nøjes med at udtage 3 målmænd 🤣. Eller bare gøre det lette: udtage 21 inclusive alle de solgte eller skadede spillere kl. 12.55. Sådan for at narre fjenden.

Nå. Pyt skidt. Vi laver bare en ny sæsonstart i landskampspausen 🥳.
Tror bare du trænger til et brush up på et køb/salg kursus. Du glemte det første i skyndingen.

Farzam mente, at FCK var villige til at sætte rekord for største interne handel, men det siger heller ikke så meget, hvis det er Nelsson til 27 mil. Det er ikke nok til en handel, så sent i transfervinduet.

FCK står umiddelbart og mangler 2 centrale midtbanespillere, så at de også byder på unge spillere betyder ikke nødvendigvis noget for deres interesse i MEM.

Hvordan skal jeg forstå vendingen med at have håndteret større opgaver før? Skal det forståes således, at de skal have håndteret større opgaver end LF har prøvet? Eller er det bare større opgaver i almindelighed, hvilket jo er temmelig udefinerbart. Det kan jo være alt fra at have bestyret en kiosk til at have ansvaret for et supermarked eller skal det forståes således, at opgaven skal være ansvaret i en større klub.
Det kunne naturligvis være formuleret bedre.

Jeg tænker vi skal kigge mod FCK f.eks hvor deres formand ikke nødvendigvis er en fodbold mand. Ikke en som Fournais der står og laver Fenerbache på banen i Odense efter en sejr.

Jeg tror vi skal have en lidt mere visionær type ind. En type der har bygget noget fra meget småt til kæmpe stort. En der er vant til at give ansvar væk.

Henrik Lind kunne være et emne.

Mht. direktør, så virker Jacob Nielsen som en der er rigtig god til det han laver nu. Fantastisk med Stadion osv.

Han har dog også rigtig mange ting med sig fra sin tid i Randers osv, som måske er svære at komme af med. Ikke negativt. Men der er bare forskel på størrelsen af de to klubber. Hvis AGF skal op på siden af Brøndby og måske endda FCM kan jeg tvivle på, at han er manden til den opgave. Historien om dengang han ville have frivillige i boderne - som i Randers - for at spare penge - er sympatisk, men ikke vejen til toppen.

Personligt håber jeg, at JN sidder i direktørstolen mange år endnu. Det er vildt hvad han har opnået i sin tid, og jeg tror der er meget mere i ham endnu. Han har en ild og ærgerrighed, der kan tage os længere endnu. Jeg synes også, at han har formået at udvikle sig undervejs og lære af sine fejl. Fournais kan i mine øjne lettere erstattes.

Personligt håber jeg, at JN sidder i direktørstolen mange år endnu. Det er vildt hvad han har opnået i sin tid, og jeg tror der er meget mere i ham endnu. Han har en ild og ærgerrighed, der kan tage os længere endnu. Jeg synes også, at han har formået at udvikle sig undervejs og lære af sine fejl. Fournais kan i mine øjne lettere erstattes.
Men også beholde JN når det skal være på bekostning af at suge flere og flere penge ud af fans på alle mulige obskure måder? Det er jeg ikke fan af. Det er ved at blive en lukket klub kun for dem der bare betaler uanset hvad det er klubben byder dem.

Det vil ikke overraske mig, hvis ikke alle er enige i den griske måde klubben behandler sine kunder. Sidder du i bestyrelsen så kan du næsten ikke undgå at få kommentarer omkring sådanne beslutninger og hvis man ikke er enig i måden, så skal man jo gøre op med sig selv, om det er det man vil bruge sin tid på. Nå, men det er vilde spekulationer fra mig selv, og sikkert uden hold i virkeligheden, men det vil i mine øjne være noget der kan splitte et bestyrelseslokale, hvor nogle af deltagerne nok også er fan, eller kunde hvis man er JN eller LF, i sin fritid.

Latest posts

Back