New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
FCK har en frikøbs klausul på Thomas Jørgensen, dog uden jeg kender beløbet.

Men FCK køber Jørgensen tilbage, sælger ham billigt til os og køber MEM.

Lidt af overskuddet bruger CV så på Jønsson i AEK.

Det resterende bruger han på en ny 9’er og sender Serra til Tyskland..

Så det vindue lukket 😜
Det har de ikke. De har en klausul hvor de kan matche et bud.

Kunne sagtens se KY spiller den 8'er som MEM spiller på.
Men 25 mio DKK er alt for lavt ifht. hans betydning på holdet.
30 mio kr upfront + 10 mio kr. i champions league deltagelsesbonus, så kan vi snakke om det.
Altså Kevin Yakob der har været ude i over 2 år? Han skal afløse MEM som ikke laver andet end at tæske rundt på banen i 95 minutter. Det kommer aldrig nogensinde til at ske. Og er Jørgensen en afløser for MEM? Jeg ser det ikke rigtig. Han kan jo ikke engang holde til at spille 90 minutter. MEM er i top 3 over flest løbet meter pr kamp. Jørgensen er nummer 43 på listen og løber 2,5 km. mindre end MEM pr. kamp. Jeg tror Jørgensen vil komme til kort på vores midtbane, men Jacob Poulsen kender ham selvfølgelig indgående.

Så det vindue lukket 😜
Så får han fanden fløjetemig travlt.

Så det vindue lukket 😜
Og så skal vi til at spille Jørgensen, Jønsson og en ny nier ind på nuværende tidspunkt.

Jeg er ikke vild med det. Men det er mest timingen.

Så det vindue lukket 😜
Jeghar tænkt tanken, men det er vist ikke en frikøbsklausul de har, men bare tilbagekøbsklausul såfremt Viborg accepterer et bud fra en anden klub. Så kan FCK matche det. Jeg kan i øvrigt ikke rigtig se ideen i den klausul.

Jeghar tænkt tanken, men det er vist ikke en frikøbsklausul de har, men bare tilbagekøbsklausul såfremt Viborg accepterer et bud fra en anden klub. Så kan FCK matche det. Jeg kan i øvrigt ikke rigtig se ideen i den klausul.
Det var vel fordi at FCK så et kæmpe potentiale i Jørgensen og kun nødtvunget lod ham smutte. Så de vil ikke risikere, at Viborg solgte ham til f.eks. os et år senere for 20 mio uden selv at have muligheden for at matche prisen. Lidt usædvanlig konstruktion, men kan sagtens se rationalet bag - vel sådan lidt en mellemting mellem at leje ham ud og så et sædvanligt salg.

Altså Kevin Yakob der har været ude i over 2 år? Han skal afløse MEM som ikke laver andet end at tæske rundt på banen i 95 minutter. Det kommer aldrig nogensinde til at ske. Og er Jørgensen en afløser for MEM? Jeg ser det ikke rigtig. Han kan jo ikke engang holde til at spille 90 minutter. MEM er i top 3 over flest løbet meter pr kamp. Jørgensen er nummer 43 på listen og løber 2,5 km. mindre end MEM pr. kamp. Jeg tror Jørgensen vil komme til kort på vores midtbane, men Jacob Poulsen kender ham selvfølgelig indgående.
Ja den KY der er på vej tilbage og har trænet fuldt med i preseason og kan spille fra start.
Ja den KY der før hans skade, løb flere meter pr. kamp end MEM gjorde i sæson 22/23, så jo det er sket før at KY løb solen sort, mere end MEM.
Se stats her, iøvrigt flere højintens løb end MEM og højere topfart.

MEM har så bedre defensive aktioner end KY har vist, men det kan han jo lære, men jeg ville ikke være nervøs at bruge KY hvis MEM bliver solgt.
Skærmbillede 2025-08-29 kl. 10.43.27.webp

Ja den KY der er på vej tilbage og har trænet fuldt med i preseason og kan spille fra start.
Ja den KY der før hans skade, løb flere meter pr. kamp end MEM gjorde i sæson 22/23, så jo det er sket før at KY løb solen sort, mere end MEM.
View attachment 5218
Det er bare et kæmpe bet på et meget skrøbeligt knæ, hvor risikoen for at det går i stykker igen er betydeligt højere end for andre spillere.

MEM har så bedre defensive aktioner end KY har vist, men det kan han jo lære, men jeg ville ikke være nervøs at bruge KY hvis MEM bliver solgt.
View attachment 5218
Det er 2,5 år siden og han har ikke spillet fodbold i mellemtiden. Han ser ikke engang ud til at være klar til at komme på banen nu mod slutningen af kampene. Det er slet ikke en risiko jeg synes vi skal tage. KY skal først vise at han har kvaliteten og fysikken til at kæmpe sig tilbage på banen. Jeg tror desværre ikke det sker og han er fortid i AGF til januar eller næste sommer.

Der er også bud efter AJ

Det er til gengæld latterligt lavt for en spiller vi gav tæt på 10 mil for
Det er nok nærmere hans reelle værdi. Stig blev jo bollet over en rusten olietønde da han gav det for ham. Hvis svenskerne opper buddet til omkring 5 mio. danske kroner og en pæn videresalgssklausul, så tror jeg vi sælger. Det vil være godt for alle parter. Men så skal vi naturligvis hente en ny ind. Og gerne en profil der kan tage den plads som højre stopper.

Latest posts

Back