New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Det er nok nærmere hans reelle værdi. Stig blev jo bollet over en rusten olietønde da han gav det for ham. Hvis svenskerne opper buddet til omkring 5 mio. danske kroner og en pæn videresalgssklausul, så tror jeg vi sælger. Det vil være godt for alle parter. Men så skal vi naturligvis hente en ny ind. Og gerne en profil der kan tage den plads som højre stopper.
Enig

• Like
Reactions: fsc
Det er nok nærmere hans reelle værdi. Stig blev jo bollet over en rusten olietønde da han gav det for ham. Hvis svenskerne opper buddet til omkring 5 mio. danske kroner og en pæn videresalgssklausul, så tror jeg vi sælger. Det vil være godt for alle parter. Men så skal vi naturligvis hente en ny ind. Og gerne en profil der kan tage den plads som højre stopper.
100% enig. Forhåbentlig er det kun forhandlingstaktik fra CV for tænker også det er i alles interesse at han kommer videre. Og medmindre Callø i stabens øjne er lige på nippet til sit gennembrud skal der hentes en starter til pladsen som erstatning.

Hvor ville det være fedt, hvis vi solgte AJ og byttede hans plads med en talentfuld venstreforsvarer til at konkurrere med Kahl (og vikariere for Links). Vi har både Dalsgaard, Mølgaard, Callø og Beijmo til den højre side.

Det kunne begynde at ligne et rigtig, rigtig godt vindue, hvis vi kunne lave sådan en omprioritering i forsvaret, forynge midtbanen med et stort talent isf. MEM (når det nu skal være), og måske hente en ung konkurrent til Polle. Wow, hvor en forvandling af truppen vi pludselig ville stå med.

Han har en værdi på 6,1-6,2 mill i vores bøger, tror vi skal derop.

Men så har vi egentlig kun Callø som back-up til én af de tre pladser i forsvaret.

Min mening er at MEM er klart Superligaens mest komplette midtbanespiller. Det vil virkelig være nedtur at sælge til en dansk klub. Og alt under 50 mil er ikke seriøst ifht. hvad andre sælger deres bedste spillere for.

Han er i hans bedste alder og har 5-6 gode år.
Problemet er nok, at FCK kan købe en midtbanespiller til 50 mio. i udlandet, som er lige så komplet, og som ovenikøbet har international erfaring. Jeg forestiller mig ikke, at FCK prissætter MEM over 40 mio. Selv med CL-mio. og ubejlige skader in mente.

Problemet er nok, at FCK kan købe en midtbanespiller til 50 mio. i udlandet, som er lige så komplet, og som ovenikøbet har international erfaring. Jeg forestiller mig ikke, at FCK prissætter MEM over 40 mio. Selv med CL-mio. og ubejlige skader in mente.
Det er ikke et problem. Det betyder bare, at MEM bliver i AGF.

Og af den grund skal MEM bare ikke til FCK ;).

Den største styrke for en liga er, hvis du kan undgå at de rige klubber plukker de dårligere klubber. Det er grunden til Bayern sidder på tronen.

De køber de andres bedste spillere, og gør sig selv bedre og de andre dårligere.

Kan vi nøjes med at FCK/M skal handle i udlandet, og vi kan beholde vores bedste og sælge til udlandet vil ligaen blive stærkere.

Og af den grund skal MEM bare ikke til FCK ;).

Den største styrke for en liga er, hvis du kan undgå at de rige klubber plukker de dårligere klubber. Det er grunden til Bayern sidder på tronen.

De køber de andres bedste spillere, og gør sig selv bedre og de andre dårligere.

Kan vi nøjes med at FCK/M skal handle i udlandet, og vi kan beholde vores bedste og sælge til udlandet vil ligaen blive stærkere.
Men det har vel til gengæld ikke gjort ligaen markant svagere, at vi har snuppet Jakob Poulsen fra Viborg (og måske også køber deres bedste spiller for Madsen-pengene). Selvom jeg helt klart anerkender din pointe.

En lille detalje kunne blive, at vi kunne forstærke os ret markant med fx. 40 mio fra FCK, mens der er en risiko for, at MEM bliver en dyr luksusindskifter hos FCK, som har svært ved at retfærdiggøre en pris på 40 mio. Så ville vi vel, i det tænkte scenarie, komme mindst lige så godt ud af sådan en handel som FCK.

Problemet er - for mig - hovedsageligt timingen

Jeg har egentlig ikke nopget problem med at sælge Mads Emil Madsen til FCK. Hvis spilleren selv gerne vil, så er det ikke altid den bedste løsning at nægte et salg.

Havde timingen været bedre, og havde vi eksempelvis fået f.eks. 35 mill Euro for ham, så vi kunne hente f.eks. Mads Enggaard, Oscar Fraulo, Thomas Jørgensen eller én eller anden i den kategori, samtidig med at der penge til en top spiller på en position hvor vi var tyndt besat, så fint med mig.

Men at prøve, specielt efter Mattsons skade, 10 minutter i lukketid, det giver bare ikke mening for mig.

Jeg bevæger mig måske på grænsen af det saglige, men jeg ser det sådan her:

FCK er presset efter Mattssons skade. Vi har en kompleks transferhistorik med FCK. FCK er presset efter Mattssons skade. FCK vil hente Superligaens måske bedste 8’er. FCK er presset efter Mattssons skade. De har netop indkasseret en frygtelig masse penge. FCK er presset efter Mattssons skade. FCM har hentet Billing til en frygtelig masse penge. FCK er presset efter Mattssons skade. FCK bør og skal lægge flere penge for Superligaens måske bedste 8’er end FCM lagde for Billing, for AGF er ikke legetøj. FCK er presset efter Mattssons skade.

Jeg foragter FCK og alt hvad den klub indebærer.

Denne effekt er jo blevet markant mindre de seneste år. Silkeborg har lige solgt til udlandet igen. Viborg har jo virkelig også solgt mange direkte til udlandet. Du vil naturligvis altid have "internt" salg, men i min optik er det blevet noget mindre seneste år?
Problemet lige pt er ikke interne salg, problemet er at FCM og FCK henter spillere som BIlling og Kotarski osv., de var så meget over det niveau der er i mindre klubber i Danmark

Problemet er - for mig - hovedsageligt timingen

Jeg har egentlig ikke nopget problem med at sælge Mads Emil Madsen til FCK. Hvis spilleren selv gerne vil, så er det ikke altid den bedste løsning at nægte et salg.

Havde timingen været bedre, og havde vi eksempelvis fået f.eks. 35 mill Euro for ham, så vi kunne hente f.eks. Mads Enggaard, Oscar Fraulo, Thomas Jørgensen eller én eller anden i den kategori, samtidig med at der penge til en top spiller på en position hvor vi var tyndt besat, så fint med mig.

Men at prøve, specielt efter Mattsons skade, 10 minutter i lukketid, det giver bare ikke mening for mig.
For 35 mio EUR kan jeg godt acceptere vi sælger ham. Også en smule under;)

Mere seriøst så er jeg enig - det er timingen der er største problem. Især fordi vi ikke har en erstatning klar, men skal ud og betale overpris et andet sted.

For 35 mio EUR kan jeg godt acceptere vi sælger ham. Også en smule under;)

Mere seriøst så er jeg enig - det er timingen der er største problem. Især fordi vi ikke har en erstatning klar, men skal ud og betale overpris et andet sted.
Vi ved jo ikke om der er en erstatning klar. Hvis de har forhandlet i flere uger, så har CV nok været ude og plante nogle frø som han kan rykke på HVIS FCK ænder med og komme med et tilbud som CV ikke kan sige nej til

Han var U21-landsholdsspiller, men har ikke rigtig været i stand til at tage næste skridt endnu. Det havde man selvfølgelig håbet, selvom han måske ikke passede helt ind i FCN der har en del at tage af. Et fejlskud men undskyld mig, altså heller ikke en handel der retfærdiggør en svinder så langt under bæltestedet at du først skal grave et dybt hul for at levere den. Jeg tror vi skal være opmærksomme på at der ikke megen garanti for succes for 10 mio for en ung spiller, men også at det er svært at handle billigt i en klub som FCN og hvis vi sælger MEM kunne man måske håbe på en erstatning der kan sammenlignes med Arnstad, men for 10-15 mio bliver det med usikkerhed og krav om tålmodighed.

Latest posts

Back