New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Men er der ikke noget med en forskerordning som først kommer i spil til næste år? Der tænker jeg Jønsson gerne vil optimere men det kan selvfølgelig være han har tjent rigeligt i hans karriere.
Spørgsmålet er, om hvad han er "værd" om et år hvis han ikke har spillet (altså om han kan få en 1 årig eller 2 årig kontrakt). Hvis han kan få 50% af lønnen, i Grækenland, mod at rive kontrakten over, så betaler han stadig skat af de 50% dernede.

Han tager ikke lige en plads fra en ung spiller, så han er velkommen

Spørgsmålet er, om hvad han er "værd" om et år hvis han ikke har spillet (altså om han kan få en 1 årig eller 2 årig kontrakt). Hvis han kan få 50% af lønnen, i Grækenland, mod at rive kontrakten over, så betaler han stadig skat af de 50% dernede.

Han tager ikke lige en plads fra en ung spiller, så han er velkommen
Hvad hvis han fortsætter sin kontrakt i Grækenland, men bliver "lejet" af AGF? Gad vide hvad Skat siger til det? Med et år tilbage af kontrakten giver et lejemål selvfølgelig ikke meget mening for grækerne.

28.08.26 har han været ude i 10 år
Ja, det synes jeg også er en vigtig pointe. Vil han virkelig være villig til at gå to måneder efter kontraktudløb uden træning og aftale for at skatteoptimere lidt? Det er jo ikke sikkert at AGF er med på den og hvem ved hvad der så skulle være af muligheder. Jeg er fx ikke sikker på at Christian Eriksen synes det er det fedeste i verden lige nu, hvor sæsonen er begyndt og han fortsat er uden kontrakt.

Ja, det synes jeg også er en vigtig pointe. Vil han virkelig være villig til at gå to måneder efter kontraktudløb uden træning og aftale for at skatteoptimere lidt? Det er jo ikke sikkert at AGF er med på den og hvem ved hvad der så skulle være af muligheder. Jeg er fx ikke sikker på at Christian Eriksen synes det er det fedeste i verden lige nu, hvor sæsonen er begyndt og han fortsat er uden kontrakt.
Han kunne vel spille som amatør i to måneder og så få en tilsvarende højere løn, når AGF endelig beslutter sig for at signe ham i slutningen af vinduet? Evt. forelægge dilemmaet for skat forinden. Kunne være de ville dispensere.

Han kunne vel spille som amatør i to måneder og så få en tilsvarende højere løn, når AGF endelig beslutter sig for at signe ham i slutningen af vinduet?
Men så ville han

1/ Ikke kunne skrive en kontrakt med AGF gældende fra 1/9/26
2/ Ikke være forsikret
3/ Sandysnligvis ikke kunne træne med Superligatruppen hele perioden (grundet forsikring af andre spillere osv)

Han kunne vel spille som amatør i to måneder og så få en tilsvarende højere løn, når AGF endelig beslutter sig for at signe ham i slutningen af vinduet? Evt. forelægge dilemmaet for skat forinden.
Det tror jeg ikke. Ordningen findes for at lokke højt kvalificeret arbejdskraft til Danmark. Så jeg mener at man skal flytte til Danmark for at arbejde for at komme på ordningen. Hvis han allerede er kommet til, bor i Danmark og spiller amatørfodbold så er han vel bare en arbejdsløs dansker der er kommet i job?

Hvis Jønsson skal hjem så skal det være i det her vindue, men han bliver 33 til januar, så jeg er faktisk ved at være der, hvor det ikke længere er aktuelt. Det er ikke en transfer jeg som sådan "craver". Det vil helt sikkert give kvalitet i dybden i truppen, og han vil jo nok tage pladsen fra NP, men det er jo ikke en revolutionerende tilgang. Det ligner mere en tilgang som Vejle ville lave eller en oprykker næste sommer.

Hvis Jønsson skal hjem så skal det være i det her vindue, men han bliver 33 til januar, så jeg er faktisk ved at være der, hvor det ikke længere er aktuelt. Det er ikke en transfer jeg som sådan "craver". Det vil helt sikkert give kvalitet i dybden i truppen, og han vil jo nok tage pladsen fra NP, men det er jo ikke en revolutionerende tilgang. Det ligner mere en tilgang som Vejle ville lave eller en oprykker næste sommer.
Ret enig. Det skal være lige nu, hvor vi har et hul på den centrale midtbane og hvor vi ikke har nogen unge spillere der står på spring på bænken (bortset fra at Callø kan spille 6'er). Men AGF har fået ret mange tæsk for deres gamle hold her det seneste halve år, så det er ikke noget PR stunt at hente Jønsson.

Jeg tror, at vi er på bølgelængde her.

Jeg ville elske at se Jens Jønsson i den hvide trøje igen, men jeg ville også have en smule ambivalens med at sætte ham direkte ind i stedet for Poulsen eller en yngre løsning.

Det virker til, at JP har stor tillid til Poulsen, og jeg synes også, at han har gjort det rigtigt fint i denne sæson - jeg synes endda at se tendenser til, at han har lagt på i nogle facetter af spillet.

En anden ting: Jeg studsede over post-match interviewet med Nicolai Poulsen i går. Han slog mig som mere nuanceret og balanceret end han ofte har været i interviews. Det virkede faktisk helt som om, at han havde lyst til at snakke med intervieweren. Sådan synes jeg ikke altid det har været :)

Jeg tror, at vi er på bølgelængde her.

Jeg ville elske at se Jens Jønsson i den hvide trøje igen, men jeg ville også have en smule ambivalens med at sætte ham direkte ind i stedet for Poulsen eller en yngre løsning.

Det virker til, at JP har stor tillid til Poulsen, og jeg synes også, at han har gjort det rigtigt fint i denne sæson - jeg synes endda at se tendenser til, at han har lagt på i nogle facetter af spillet.

En anden ting: Jeg studsede over post-match interviewet med Nicolai Poulsen i går. Han slog mig som mere nuanceret og balanceret end han ofte har været i interviews. Det virkede faktisk helt som om, at han havde lyst til at snakke med intervieweren. Sådan synes jeg ikke altid det har været :)
Nu skulle Jønsson jo heller ikke hentes specifikt fordi Poulsen skulle erstattes. Altså, det kunne det selvfølgelig godt ende med, men det væsentlige er, at vi er blevet lidt for sårbare overfor skader på den centrale midtbane nu og godt kan bruge en spiller mere. Og nu hvor CV har udtalt, at han kun vil hente spillere direkte til start-11, så kan det jo ikke være anderledes, end at nogen i start-11 ryger ud, hvis der kommer nye ind.

Latest posts

D
Replies
933
Views
87K
Back