Men
@Uglen m. fl., JN har jo netop helt nyligt eksplicit udtrykt, at ambitionerne ikke stopper ved bronzemedaljer, så spørgsmålet der skal stilles er jo, hvornår på en tidslinje man så begynder at ville forvente sådan materialisering.
Jeg tror heller ikke, at man har
afkrævet Uwe hverken pokaltitel eller sølvmedaljer i år, men pointen om at i år faktisk er et år, man vil kunne byde ind på mere end "bare" bronze, fordi vi dels blander os, og har to mildt sagt svingende tophold inden for rækkevidde, og dels ikke bør kunne undskylde os med at være i en transitionssæson (hvilket de næste par år nemt kan blive jf. gennemsnitsalder på stammen) er jo reel nok. Vi har faktisk mulighed for at byde ind på noget i år, her med ni kampe tilbage, og det kan også godt være, at vi gør det. Men vi ligner stadig en pose blandede bolcher, gør vi ikke?
Problemet (om man vil) er jo, at Uwe er ved at føre os igennem sin tredje hele sæson, men at vi stadig, lige så mildt sagt, svinger i øst og vest i vores udtryk kamp for kamp, og derfor ikke ser ud til at byde ind på de frugter, som ikke hænger uopnåeligt højt i år.
Vi sidder ikke med bag de lukkede døre, og vi kan rigtigt nok kun gisne om ledelsens interne krav til Uwe, men hvis jeg var direktør/sportschef(fodbolddirektør?)/bestyrelsesformand, så kunne jeg da også godt i mit stille sind have håbet på lidt mere kynisme og tråd i vores udtryk, end for eksempel at blive ved smide masser af dumme points mod Lyngby, Randers, Viborg og Vejle, og senest med at bumme den mod Viborg og Vejle på tidspunkter, hvor vi kunne have lukket hullet op til de to førerhold. Vi er ikke gode med kontinuitet.
Jeg er i udgangspunktet vild med Uwe, hans karisma og hans personlighed, og jeg værdsætter, at vi endelig virker til at have konsolideret os i Top-6/4, hvilket de investerede midler også retfærdiggør, men det ville være uansvarligt at frede ham, bare fordi han er en fed fyr, og har bragt os væk fra bunden. Det
tror jeg heller ikke, Carsten Vagn, Jacob og Lars gør.
Såeh, nu er det Transfertråden, vi befinder os i. Havde et anderledes sommer 24-vindue, hvor Inge havde lyttet bare lidt mere til os herinde, vedholdt vores momentum i starten af sæsonen lidt længere og derved lukket hullet op nu? Havde et vinter-vindue, hvor Carsten Vagn havde lyttet bare lidt mere til os herinde, og med bare en eller anden minimal form for aktivitet vedholdt vores momentum lidt længere end de to første forårskampe bare?
Det er fuldstændig umuligt at sige, men vores ageren på transfermarkedet havde nok ikke holdt Uwe fra at eksperimentere i de "nemme" kampe, som endte med at blive dyre pointtab, og det skal Uwe naturligvis også evalueres på. Kunne man have forventet, han ikke havde lod sådan et vægelsind ind på banen i så betydningsfulde kampe langt inde i sin tredje sæson? Det kunne man måske.