New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 117K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Man kunne også høre ham om positionerne. Det kunne se ud som om der er 0 eksperimenter på mål, i centerforsvaret og den defensive del af midtbanen og at eksperimenterne foretages på 10'ere og til dels wingback.

Hvad vil man gøre, hvis Links bliver skadet. Beijmo spiller forsvar (især med FT ude), så det må betyde fuld tid til Emmery?

Fin video af Monnerup om AGFs taktik, og det fremtidige perspektiv omkring forstærkning af truppen:

God gennemgang og jeg elsker den nye stil. Er bedst til hold som gerne vil have bolden og endelig får jeg mit ønske opfyldt - de kan jo godt spille sammen 😁

Der kommer da lidt forskellige bud på bordet som nye spillere.

Han bakker op om Rieper som alternativ til Tingager (fordi han er skadet). Til gengæld forstår jeg ikke buddet på alternativet Alexander Scholz - så er det fordi man lever et attack på mesterskabet, for han fylder 33 år i morgen. Det sidste bud i form af Rasmus Nikolaisen virker lettere useriøst (som han selv indikerer), han spiller og er anfører i Frankrig samt vurderet til 6 mio. euro. Not gonna happen.
Målmændene og angriberne har vi vist været igennem. Jeg tænker slet ikke Fcm er interesseret i at sælge Brumado til os med den nuværende stilling. Tonni Adamsen kan være interessant men vil han op på den højere hylde og have presset eller?

Oliver Olsen fra Randers har udløb næste sommer. 1.90 høj, højreback - og dermed også potentiel yderstopper i en 3 mands kæde.

Har lidt Rasmus NK vibes over sig - og har været på måltavlen 2 gange allerede i år. Han er ikke uinteressant
Godt bud. Det ville være en typisk AGF-signing. Vi svækker Randers (markant) og vi forstærker os (marginalt) med en spiller, i sin bedste alder, som kender ligaen indgående. Det ville vel i styrkeforholdet svare til at FCK henter Beijmo.

Casper Tengstedt er også et urealistisk forslag - også selvom han ikke spiller i Feyenoord
En lejeaftale til toppen af superligaen er ikke urealistisk. Spørgsmålet er så om vi gider det. Kan vi komme af med en af Badji eller Serra vil det da ikke være verdens værste løsning og så finde en permanent løsning til sommer.

Ganske interessant. Monnerup køber ikke ind efter princippet om videresalgspotentiale, men det giver også god mening når man taler om AGF som mesterskabskandidat.

Jeg kan godt lide buddene defensivt. Vi vil gerne have talenter, men når spillestilen er meget risikabel, kan man ikke have eksperimenter defensivt.

Han taler pænt om spillerne, men der sidder for 10 mio forsvarstale til, for 7,5m dygtig målmand og mange mio lønkroner på bænken i angrebet. Alligevel bruger han ingen sekunder på at tale om dem som muligheder.

Oliver Olsen fra Randers har udløb næste sommer. 1.90 høj, højreback - og dermed også potentiel yderstopper i en 3 mands kæde.

Har lidt Rasmus NK vibes over sig - og har været på måltavlen 2 gange allerede i år. Han er ikke uinteressant
Er du gået væk fra at teste de indkøbte yderligere, eller er du ok med at kassere Badji (Serra), Wahlstedt og JJA? De øvrige er sorteret fra, fx Bach, de unge er på leje. JJA og Wahlstedt er prøvet af, Badji ikke ret meget, og han faldt mest igennem pga skader i foråret, spillemæssigt var det ok - afhængigt af øjnene der ser (jeg er mere skeptisk end andre).

Det er ikke ment som hån eller noget. Jeg så casen for din anbefaling i vinters, selvom jeg var uenig. Men tror man skal være noget mere hardcore for at mene tilnærmelsesvis det samme i denne ombæring.

Er du gået væk fra at teste de indkøbte yderligere, eller er du ok med at kassere Badji (Serra), Wahlstedt og JJA? De øvrige er sorteret fra, fx Bach, de unge er på leje. JJA og Wahlstedt er prøvet af, Badji ikke ret meget, og han faldt mest igennem pga skader i foråret, spillemæssigt var det ok - afhængigt af øjnene der ser (jeg er mere skeptisk end andre).

Det er ikke ment som hån eller noget. Jeg så casen for din anbefaling i vinters, selvom jeg var uenig. Men tror man skal være noget mere hardcore for at mene tilnærmelsesvis det samme i denne ombæring.

Wahlstedt, Jensen Abbew og Serra er tre dyre nulbonner på bænken - eller helt udenfor truppen.

Måske seks måneders leje for at genstarte form og selvtillid, men hælder til at de for nærmest enhver pris skal væk. Og erstattes.

Al restværdi de måtte have i regnskabet er kun papirværdi, det er en sunk cost - og man må videre

Wahlstedt, Jensen Abbew og Serra er tre dyre nulbonner på bænken - eller helt udenfor truppen.

Måske seks måneders leje for at genstarte form og selvtillid, men hælder til at de for nærmest enhver pris skal væk. Og erstattes.

Al restværdi de måtte have i regnskabet er kun papirværdi, det er en sunk cost - og man må videre
Jeg tænker nu nok man kan få penge for både AJ og Wahlstedt, vi fik trods alt 3,5 millioner kroner for Tobias Bach.

Wahlstedt har i bøgerne, når sæsonen er ovre, "kun" en pris på 4,5 millioner
AJ har i bøgerne, når sæsonen er ovre, "kun" en pris på 4,75 millioner

Men ja, Serra har et sort hul og Mølgaard vel til dels det samme, frustrerende vi forlængede med ham

Ganske interessant. Monnerup køber ikke ind efter princippet om videresalgspotentiale, men det giver også god mening når man taler om AGF som mesterskabskandidat.

Jeg kan godt lide buddene defensivt. Vi vil gerne have talenter, men når spillestilen er meget risikabel, kan man ikke have eksperimenter defensivt.

Han taler pænt om spillerne, men der sidder for 10 mio forsvarstale til, for 7,5m dygtig målmand og mange mio lønkroner på bænken i angrebet. Alligevel bruger han ingen sekunder på at tale om dem som muligheder.

Rasmus Monnerup forholder sig ikke til strategi og realisme, så ham ville jeg undgå som kilde nogen form for belæg i den sammenhæng.

At forestille sig FCM skulle sælge Junior Brumado til AGF på nuværende tidspunkt, siger alt om det. Så skal AGF i hvert fald kollapse fuldstændigt inden vinterpausen.

Dermed ikke sagt, at de spillemæssige analyser ikke er interessante.

Rasmus Monnerup forholder sig ikke til strategi og realisme, så ham ville jeg undgå som kilde nogen form for belæg i den sammenhæng.

At forestille sig FCM skulle sælge Junior Brumado til AGF på nuværende tidspunkt, siger alt om det. Så skal AGF i hvert fald kollapse fuldstændigt inden vinterpausen.

Tror vi skal glæde os over, at han ikke er sportschef i klubben :ROFLMAO:

Jeg tænker den spillemæssige analyse var god men spekulationerne slap han ikke heldigt fra.

Ikke fordi jeg er fuldstændig uenig.

Men JJA er kun 23 år og har været i klubber med (forholdsvis) højt niveau. Pt. bliver Rieper budt ind som alternativ til forsvaret - han er vist 26 år og blev fundet for let i Silkeborg sidste år, da de kun brugte ham i et halvt år. Nu spiller han i Fredericia som lukker mål ind på samlebånd. Jeg ved ikke om man har afskrevet JJA helt, for så skal han naturligvis videre men hvis andre kan slå til i en alder af 26, så er der måske håb endnu.

Da han foreslog Rieper og Scholz var jeg lige ved at slukke og så topper han det op med en totalt urealistisk Nicolaisen. Jeg nægter simpelthen at tro, at AGF på noget tidspunkt skulle have interesse i at hente Brumado. Han har jo aldrig sådan for alvor været god i Superligaen. Bevares der er selvfølgelig et par kampe hist og her men nogen god målscorer er han jo ikke. Kikkenborg er sgu også et håbløst forslag. Manden har jo stort set ikke spillet i 2 år, hvis jeg husker korrekt. Jeg tror ærlig talt ikke der er blevet brugt meget tid på at tænker over de emner. Men ok, med en pistol for panden tog jeg da gerne Andreas Hansen, Nicolaisen og Tengstedt :)

Enig med de fleste, Monnerup er vel netop analytiker, men samtidig generalist i forhold til de forskellige klubber, hvorimod vi herinde er "eksperter" i vores klub.
Generelt synes jeg ofte at nivaeuet herinde er hoejere end mange af de betalte eksperter i relation til transfers og kendskab til truppen.
Sådan er det ofte. Når Steffen Dam skal/skulle diskutere Liverpool i Mediano, snakker han ofte inden lige med en af vores fælles venner, som er kæmpe Liverpool-fan, for at få den detail-viden om spillere, stemningen omkring klubben osv., som han umuligt selv kan have. Men det er jo ikke muligt ift. alle klubber osv., så naturligt den engagerede fan vil have et dybere kendskab end eksperterne.

Til gengæld har de så ofte et netværk, som gør at de hører andre ting omkring klubberne (i hvert fald i Danmark), som aldrig kommer os fans for øre.

Hvem f..... kaster ølkrus efter trænere/spillere?

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back