New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 117K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Der er intet der lyver som statistik.....

Og jo - INGEN skal fucking komme og fortælle, at AGF har flere ballademagere end Brøndby - mens Brøndby i ÅREVIS er sluppet afsted med bare at ignorere problemet og betaler bøderne... De slipper pt afsted med det via Trump-metoden, hvor Trump ikke ville have folke-teste for Covid - fordi han ikke ville have så mange registrerede..
Hvis vi ikke registrerer findes det ikke...

Are you kidding me?
Det er vanvittigt - det er MEGET trygt at være blandt AGF fans. BIF fans slipper gang på gang, i nu snart 4 årtier, det er skandaløst.

Men...jeg har oplevet 2-3 gange de seneste 12 måneder, med ubehagelige fulde AGF tilskuere på hjemmebane og 3 homofobiske midaldrende mænd på AGFs udebaneafsnit i Viborg. Det er dog ikke det som clickbait artiklen fra bold.dk vil formidle, den er mega vildledende.

Carstensen er ved at være der nu og har indhentet det efterslæb som han følte der har været.

Syntes også han er blevet bedre og bedre undervejs:-)

Det er klart, at jeg lige havde et lille efterslæb fra en ferie, der sluttede lidt sent, og så kom jeg direkte ind i en næsten færdig preseason, hvor jeg ikke havde rørt lige så meget bold som de andre.

- Så det, føler jeg, at jeg er ved at være kommet godt efter. Og formen er også ved at være der, hvor den skal være nu. Så det er en god udvikling, siger Rasmus Carstensen til Campo.

Poulsen plejer selv at dosere pauserne i sæsonen gennem de gule kort, men al det hæl og tå han nu skal spille medfører færre pauser. Det må de få styr på i staben.

Jeg havde egentlig tænkt hans tid som starter var ved af være slut for et lille år siden (pga bentøjet). Så blev vejret bedre og jeg huskede hvorfor han stadig er en af mine favoritter på holdet.

Jeg synes måske ikke ubetinget, vi skal forlænge med Poulsen.

Han gør det fremragende, og jeg er også svært begejstret for ham. Men jeg forestiller mig, at det også (skal) afspejles i lønposen. Han fylder 33 til sommer, og bentøjet knirker i grad, så han skal doseres til træning og i kamp.

Jeg synes, det er en smule uholdbart i længden, at vi i en trup med tre centrale midtbanespillere (fraset Arnstad, som vi helst spiller længere fremme) skal dosere både Yakob og Poulsen.

Så hvis vi skal forlænge med Poulsen skal det i min bog enten være med udsigt til en mindre rolle (og mindre løn), fordi vi også henter en midtbanespiller mere. Eller også skal det være fordi, at vi får bugt med Poulsens problemer, så han ikke i samme grad skal doseres.

Han gør det fremragende, og jeg er også svært begejstret for ham. Men jeg forestiller mig, at det også (skal) afspejles i lønposen. Han fylder 33 til sommer, og bentøjet knirker i grad, så han skal doseres til træning og i kamp.

Jeg synes, det er en smule uholdbart i længden, at vi i en trup med tre centrale midtbanespillere (fraset Arnstad, som vi helst spiller længere fremme) skal dosere både Yakob og Poulsen.

Så hvis vi skal forlænge med Poulsen skal det i min bog enten være med udsigt til en mindre rolle (og mindre løn), fordi vi også henter en midtbanespiller mere. Eller også skal det være fordi, at vi får bugt med Poulsens problemer, så han ikke i samme grad skal doseres.

Poulsen ved vel også godt, at lønningsposen afspejler rollen på holdet - og at alternativet til at tage 2 år i AGF med lidt lavere/mere præstationsbetinget løn nok er 2 år i Hobro, Vendsyssel eller Fredericia til endnu lavere løn, men mere spilletid.

JEg var sikker på han kun var blevet 31, så jeg har gjort ham et år yngre end han er. Så er det nok mere retvisende med en 1-årig forlængelse. Spørgsmålet er så om han vil acceptere det, for han kan nok godt få 2 år et andet sted. Men jeg vil mene han er et tab for AGF, hvis han smutter. Han vil være dejlig at have som 3. eller 4. valg på midten. Jeg går stadig og drømmer lidt om at vi kan hente Oscar Fraulo billigt, da han er kontraktfri til sommer, og hvis ikke jeg tager helt fejl kan han både spiller 8'er og 10'er ala Arnstad. Så kan vi have NP/Solbakken til den defensive og Yakob/Fraulo til den mere offensive og Fraulo kan give Arnstad og Bech konkurrence også. CV, du kan bare ringe hvis du skal have flere råd. Mit nummer er 666.

Meget enig i de overvejelser. Yakob og Solbakken bevæger sig ind i en periode af deres karrierer, hvor de bliver mere performance-spillere med erfaring end lovende spillere for fremtiden. Og hvis der skal være plads på midtbanen til en ung spiller med videresalgspotentiale, så er jeg heller ikke sikker på, at vi skal have en midtbane med to 25-årige og en 33-årig. Og hvis der er noget som helst i snakken om Jens Jønsson, så bliver der i hvert fald ikke plads til Poulsen. Men den historie tror jeg nu heller ikke så meget på.

Jeg hælder mest til at sige et kæmpe stort tak for nu til Polle, og at vi henter en defensiv midtbane med ekstraordinært gode evner på bolden i niveauet og alderen omkring Arnstad, da han kom til klubben. Altså et potentiale mere end her og nu kvalitet, men stadig oppe i den helt høje ende, vi kan komme i nærheden af. Så kan Solbakken og Yakob spille langt de fleste minutter i starten af næste sæson med en tung ånde i nakken fra den næste stjerne på holdet.

Poulsen ved vel også godt, at lønningsposen afspejler rollen på holdet - og at alternativet til at tage 2 år i AGF med lidt lavere/mere præstationsbetinget løn nok er 2 år i Hobro, Vendsyssel eller Fredericia til endnu lavere løn, men mere spilletid.

Måske. Jeg tror, det ligger de færreste sportsmænd ret fjernt at forestille sig, at deres rolle (og dermed løn) bliver reduceret. Men hvis Poulsen kan leve med det, er en forlængelse selvfølgelig meget relevant.

Jeg går stadig og drømmer lidt om at vi kan hente Oscar Fraulo billigt, da han er kontraktfri til sommer, og hvis ikke jeg tager helt fejl kan han både spiller 8'er og 10'er ala Arnstad. Så kan vi have NP/Solbakken til den defensive og Yakob/Fraulo til den mere offensive og Fraulo kan give Arnstad og Bech konkurrence også. CV, du kan bare ringe hvis du skal have flere råd. Mit nummer er 666.

Uhh, Fraulo gad jeg også godt hente. I FM, hvor jeg har hentet ham til døde, kan han i hvert fald både spille 10er og 8er.

Og ift indvendinger om, at FM bare er et computerspil. Jeg hentede i sin tid også PM til GF, inden PC fik fingeren ud.

Apropos anbefalinger fra FM, så plejer ham her at være en god målmandsinvestering, når man skal rykke GF op i Bundesligaen:

Det var også så lidt, CV.

Uhh, Fraulo gad jeg også godt hente. I FM, hvor jeg har hentet ham til døde, kan han i hvert fald både spille 10er og 8er.

Og ift indvendinger om, at FM bare er et computerspil. Jeg hentede i sin tid også PM til GF, inden PC fik fingeren ud.

Apropos anbefalinger fra FM, så plejer ham her at være en god målmandsinvestering, når man skal rykke GF op i Bundesligaen:

Det var også så lidt, CV.
Fraulo vil uden tvivl give noget kvalitet i dybden på flere pladser og han vil også være et fremtidigt salgsobjekt. Han er en af de spillere som burde kigge på AGF, og se hvad vi har gjort for Bisseck og nu Arnstad efter at de er faldet lidt i glemslen i udlandet. Han er nok ikke helt på det niveau hvor FCK og FCM kigger, så vi skal nok kæmpe med BIF og FCN, hvis han kigger mod Danmark. Jeg havde egentlig ikke troet han var mulig, efter et par lejesæsoner i Holland, man eftersom han ikke fik et klubskifte i sommers, han bliver ikke brugt i Glatnak og hans kontrakt løber ud, så vil jeg mene at det er en realistisk mulighed som vi skal forfølge. Byd et par mio. til januar og en videresalgsklausul og håb på at man på den måde kommer forrest i køen og forstærker truppen allerede midt i sæsonen.

Jeg har mine bud på svarerne men vil gerne høre forklaringerne fra hestens egen mund, som ikke nødvendigvis er, hvad jeg tror.

Fine spørgsmål, håber man følger op, så de lette svar kun er forret, og ikke hovedretten.

Det lette svar er nok, at Arnstad og Bech går for større beløb når holdet vinder, end hvis de render rundt på et ynglingehold. Så må vi håbe han blivdr presset til mere end det.

Pt den anden del er det lette svar at han regner med at hvile samtlige i truppen henover vinterpausen. Hvis han bliver presset mere der, kan det blive interessant, fordi man så kommer ind i reel bredde med spillere der har niveauet vs chancer med yngre spillere.

Han kan pege på han gav Emmery og Tchamche chancen mod BIF, så han er villig til at benytte unge, også i vigtige kampsituationer, og så kan man koble det til JJA og LW og høre hvad der kræves for at blive en af de udvalgte.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back