New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 360K
Komplet vanvid. Og ligegyldig hvor hård banan hool-fraktion man mener man er, så må det da være muligt at indse, at det her skader alt og alle. Inklusiv en selv.
Man er bare heller ikke specielt hård, når der skal 5 FCK fans til, for at tæve en enkelt Brøndby fan koordinator. Tvært imod så er det da tegn på en udtalt kyllinge- og svæklinge kultur i FCK hooligan miljøet, at man har brug for så mange for at have en chance. Hvis de havde røv i bukserne, så ville de tage den mand imod mand!

Man er bare heller ikke specielt hård, når der skal 5 FCK fans til, for at tæve en enkelt Brøndby fan koordinator. Tvært imod så er det da tegn på en udtalt kyllinge- og svæklinge kultur i FCK hooligan miljøet, at man har brug for så mange for at have en chance. Hvis de havde røv i bukserne, så ville de tage den mand imod mand!
Nej, hvis de havde røv i bukserne og bare en smule hjemme i øverste etage ville de lade være.

Uanset om man kan lide det eller ej, så må man tage hatten af for FC Midtjylland, der har gang i et ret voldsomt 2025. 13 europæiske kampe i år, 9 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag til Real Sociedad.

Mike Tullbergs rekord hedder 7-1-1, og efter nederlaget i debuten i Farum er det eneste pointtab en uafgjort i Parken. De kom lidt hakkende ind i forårets slutspil, men fra og med sejren over FCK skærtorsdag har de vundet 24 ud af 32 kampe og ikke tabt én kamp på græs (begge nederlag var på kunsten i Farum).

Måske er det bare mig, men jeg har fornemmelsen, at hvis FCK havde leveret på tilsvarende niveau og over så længe, så ville det få betydeligt mere omtale, og der ville blive talt om FCK som meget klar storfavorit til mesterskabet. Hvis FCM holder det nuværende momentum, er det da også svært ikke at have dem som titelfavoritter - desværre. De får desværre nok heller ikke sværere ved at rekruttere spillere til kommende europæiske kampagner, og når deres seedning også bliver bedre, så er fremtiden nok ikke så mørk på heden, som mange af os håbede på.

Uanset om man kan lide det eller ej, så må man tage hatten af for FC Midtjylland, der har gang i et ret voldsomt 2025. 13 europæiske kampe i år, 9 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag til Real Sociedad.

Mike Tullbergs rekord hedder 7-1-1, og efter nederlaget i debuten i Farum er det eneste pointtab en uafgjort i Parken. De kom lidt hakkende ind i forårets slutspil, men fra og med sejren over FCK skærtorsdag har de vundet 24 ud af 32 kampe og ikke tabt én kamp på græs (begge nederlag var på kunsten i Farum).

Måske er det bare mig, men jeg har fornemmelsen, at hvis FCK havde leveret på tilsvarende niveau og over så længe, så ville det få betydeligt mere omtale, og der ville blive talt om FCK som meget klar storfavorit til mesterskabet. Hvis FCM holder det nuværende momentum, er det da også svært ikke at have dem som titelfavoritter - desværre. De får desværre nok heller ikke sværere ved at rekruttere spillere til kommende europæiske kampagner, og når deres seedning også bliver bedre, så er fremtiden nok ikke så mørk på heden, som mange af os håbede på.
Ja lige nu trækker FCK & M endnu længere væk fra den tredjebedste danske fodboldklub. Det blive mere og mere vanskeligt at se andre mesterskabskandidater i Superligaen end de 2 klubber. Det ville være rigtigt sundt for dansk fodbold, hvis der var en anden klub der kunne tage et mesterskab i år, ellers bliver Superligaen bare mere og mere ligegyldig. Når alle eksperter har en mere end 90% sandsynlighed ofr at det er en af de to klubber der vinder, både inden sæsonstart, og også selvom der ligger andre klubber foran dem, så er systemet i stykker.

Læg dertil at særligt FCK og Brøndby efterhånden har meget lidt dansk pas i start-11, truppen - og for Brøndby - staben, sportslig ledelse og ejerkreds.

Angående FCM Europa tur, som ser ud til at give kampe et stykke ind i foråret. For ikke at sige, skifte deres fokus mere i retning af dette. Well, så længe det kan give de næstbedste - navnlig dem der pt. er den bedste af de næstbedste - bedre muligheder mod dem.

Ja, det er svært ikke at lette på hatten af dem. Og selvom Steinlein fik hug for trænerskiftet, bl.a. af undertegnet, så må man bare sige at det har været et godt træk for dem på det rigtige tidspunkt. Deres strategiske arbejde fejler sgu ikke noget. Imponerende bedrift i Europa, og favoritprædikatet til Superligaen har jeg nu placeret på dem. De ligner bare en maskine. Selvom de taber til AGF om 10 dage, så kommer det ikke til at betyde noget. Jeg vil nok give dem 50%, FCK 35% og AGF 15%. Brøndby tæller jeg slet ikke med.

Lidt om psykologien ved at være målmand og hvordan man opfatter ting der siges/skrives.

Her er det Nathan Trott der er efter Fck/Neestrup. Det er en svær position på banen og selvfølgelig også svært som klub hvis man ikke er tilfreds med de fejl der laves.

Så du savnede mere støtte fra Jacob Neestrup og flere chancer på banen?

– Jeg ville gerne have haft mere tillid. Man går ikke fra at være Superligaens bedste målmand til slet ikke at kunne spille i Superligaen.

– Jeg havde brug for mere tid, for jeg havde lige skrevet under på en længere kontrakt, og jeg havde virkelig glædet mig til at være fremtidens målmand, for jeg elsker virkelig byen, klubben og fansene.

– Jeg ville gerne bevise mig selv efter vinterpausen, hvor vi havde mere tid til at tænke over tingene, så jeg synes, jeg fortjente mere tillid, men de trykkede på den røde knap, da det ikke gik godt.

Det kan måske relateres til Wahlstedt og så er der måske heller ikke en vej tilbage. Tid kan gøre meget men spørgsmålet er om den kan være med til at flytte opfattelsen her.

Jeg har ikke bold+ men vi var åbenbart i spil til Victor Dadason som nu spiller i Fck og tager tid fra Moukoko.

Ja. Han var på prøvetræning hos os før fck. Vi ville have ham, med fck overhalede os.

Det er hvad der står mere eller mindre.

Ja. Han var på prøvetræning hos os før fck. Vi ville have ham, med fck overhalede os.

Det er hvad der står mere eller mindre.
AGF har været gode til at få store nordiske talenter til prøvetræning de seneste år - ærgerligt at de ikke fik lukket aftaler med Dadason og Siltanen, når de nu begge var på radaren og interessede nok til at kigge forbi. De to og Mikkel Bro Hansen ville pynte yderligere på en ellers dejligt lys periode.

I sidste ende handler det sikkert også om, at AGF skal turde satse økonomisk på talenter på en måde, der sprænger tidligere og 'normale' rammer, samtidigt med at talenterne skal kunne se en vej ind til førsteholdet. (Lige dét ser bedre ud pt.) Hvis et af de islandske talenter - Kristjansson? - også kan slå døren ind til superligaspilletid, så må AGF være en attraktiv destination for islandske talenter, især når vi også har en islandsk U17-træner.

Ja, det er svært ikke at lette på hatten af dem. Og selvom Steinlein fik hug for trænerskiftet, bl.a. af undertegnet, så må man bare sige at det har været et godt træk for dem på det rigtige tidspunkt. Deres strategiske arbejde fejler sgu ikke noget. Imponerende bedrift i Europa, og favoritprædikatet til Superligaen har jeg nu placeret på dem. De ligner bare en maskine. Selvom de taber til AGF om 10 dage, så kommer det ikke til at betyde noget. Jeg vil nok give dem 50%, FCK 35% og AGF 15%. Brøndby tæller jeg slet ikke med.
FCM ser skarpe ud. De er favoritter og det må være de indbyrdes opgør der evt koster dem titlen - eller hvis Europa koster for meget.

FCK tror jeg ikke skal være så langt foran AGF, (mere end dobbelt op) i hvert fald ikke før de viser de er ude af krisen.

Man må forvente:
FCK retter truppen op i vinterpausen
AGF styrker holdet fra toppen
FCM som minimum bevarer niveauet i truppen
BIF fortsætter med at daldre rundt.

Det giver potentielt et vildt forår, især hvis AGF går ind med et par points forspring (det tror jeg alle neutrale foretrækker, ud fra en spændingsvinkel, med en tunet skildpadde og to harer i væddeløb.

Jeg har ikke bold+ men vi var åbenbart i spil til Victor Dadason som nu spiller i Fck og tager tid fra Moukoko.

Ifølge Bolds oplysninger var AGF blandt de mest vedholdende bejlere i den efterfølgende periode.
Men mens aarhusianerne længe så ud til at være favoritter, dukkede FC København pludselig op i kulissen.
Hovedstadsklubben kom relativt sent ind i forløbet, men satte straks alle sejl til for at overhale de hvide fra Fredensvang.
I løbet af efteråret intensiverede FCK sin interesse - blandt andet ved at sende repræsentanter til Island for at besøge Dadason og hans familie.
Her blev Orri Oskarsson, der på det tidspunkt spillede i FCK, bragt i spil via et Facetime-opkald for at fortælle om livet i klubben og i København.
Flere europæiske klubber - blandt andet fra Italien, Holland, Belgien og Tyskland - havde også noteret sig den talentfulde islænding, men FCK’s indsats gjorde en forskel.
Ifølge Bolds oplysninger blev FCK's ihærdighed samt klubbens islandske forbindelse blandt de afgørende faktorer for Dadasons tilvalg af løverne.

Latest posts

Back