New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 387K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021

Haha, jeg tror squ BT har fået støvet et af de useriøse bud op som altid kommer på en af vores spillere. Lidt ligesom dengang en klub kørte til Fredensvang for at smide et bud på 7 mill for Bundu. :)

Jon Dagur har X-factor, og er en fantastisk spiller, prøv bare lige at google målet mod Brøndby for 5 kampe siden, og sig mig om en spiller som kan det, skal koste 4 mill?

/Aske

Haha, jeg tror squ BT har fået støvet et af de useriøse bud op som altid kommer på en af vores spillere. Lidt ligesom dengang en klub kørte til Fredensvang for at smide et bud på 7 mill for Bundu. :)

Jon Dagur har X-factor, og er en fantastisk spiller, prøv bare lige at google målet mod Brøndby for 5 kampe siden, og sig mig om en spiller som kan det, skal koste 4 mill?

/Aske
Det ville han nok ikke koste i visse andre klubber, men vi har heller ikke helt fået presset priserne op i et ordentligt leje endnu. Han har et år tilbage og er lidt kritiseret også. så det begrænser det lidt. Det sagt kan man da nok (hvis der er hold i interessen, men det er da sandsynligt nok) håbe på at det er sådan lidt et bud a la Mechelens på Stage netop fordi de tænker her er en klub der sælger billigt og at der kan komme et lidt højere bud fra en lidt højere hylde.

Jons potentiale er meget værd men konkraktudløb og ekstremt svingende niveau tæller kraftigt ned.
Svær case men kan AGF presse prisen lidt op (fx 7 mio) er det bare at få solgt.

Potentialet er uomtvisteligt men kontraktsituationen og den generelle udvikling taler for luftforandring.

Problemet er at vi i så fald skal have to forstærkninger til kanterne/offensive midtbane. Jon har netop noget af det vi mangler pt.

Jeg tror at vi har modtaget flere bud på Jon ovenpå U21-EM (anfører for Island), hans begyndende gennembrud på A-landsholdet og flere spektakulære kampe for os, når vi har mødt andre tophold. Men spørgsmålet er, hvad vi vil have for ham - kontra at lade ham spille kontrakten ud.

Det her bud må ligge på den grænse, hvor man overvejer om et salg kan betale sig. Men planerne om at spille 3-5-2 kan også gøre, at vi ikke betragter ham som SÅ vigtig for os. Jeg tror dog at David gerne vil have muligheden for at skifte mellem 3-4-3 og 3-5-2 i løbet af kampene.

Måske lidt lavere end håbet, men Jon er svær at vurdere. Uden hans hjerneblødninger og med en længere kontrakt var vi jo oppe i Bundu prisklassen.
Ja fransk 2 div er vel heller hans niveau. Prisen for lav.

Svær case for AGF, fordi vi i forvejen mangler mål - og så sælger den ene af vores to farligste spillere. PM skal genfinde finde målformen efter skade, og Dawid ved vi endnu ikke om i kan forløse. Vi skal bruge 3 super farlige og 3 gode reserver.

Problemet for SIB og DN er at man ved hvad man har - vi ende med en ny Gift der mangler målene eller værre Milan. Vi skal have en pris så vi kan købe en minimum i samme klasse. Dawid kostede 7,5.

I Tipsbladet er der en der beskriver det som et stort scoop og det kommer selvfølgelig ret meget an på om det er 30 eller 55 mio, selvom det nok være noget med 30 nu og så kan det ende med mere, men til det beløb skal han jo så også være sindssygt god i Superligaen for at passe til sådan en beskrivelse. Handlen viser selvfølgelig også igen at selvom vi har flyttet os meget ift hvad vi kan investere i spillere er vi kun kommet længere væk i absolutte summer. At vi flytter os som vi gør er dog også en forudsætning for at kunne komme i nærheden af de andres budgetter.
Ja sælger de ham for 100 mio+og får sportsligt afkast er han jo en succes, vil heller ikke udelukke, de har jo set rigtigt før og over tid generelt med deres databaserede tilgang. Alligevel vildt vi vi nu har to klubber handler så store internationale transfers i DK.

Efter 2 godkendte AGF sæsoner, så er AGF ikke et sted hvor de kan undlade at sælge JDT nu. Hvorfor? Idet AGF som sådan intet har vundet og med pinlige Europa exits, da er AGF stadigvæk langt fra toppen af DK superligaen, både resultatmæssigt og økonomisk. Nuvel, AGFs økonomi er bedre end længe set, men AGF skal IKKE sammenligne sig med sig selv, men med topklubberne i DK, samt også subtopklubberne. At sammenlige AGF med AGF i de seneste 22 år (eller blot siden 2014), er nærmest ubrugeligt og manipulerende overfor de reelle udfordringer AGF står overfor. Denne sæson bliver en kamp, hvor AGF også skal kæmpe med selvopfattelsen, presset fra omverdenen og prøve at addere et spilsystem til 21/22 sæson. Et Europagruppe spil til AGF inden 2025/26 sæsonen ser ikke nemt ud, mest fordi AGFs 21/22 sæson bliver den sværeste siden de første par sæsoner efter seneste nedrykning. Men intet er afgjort og bolden er stadig rund. ;)

Last edited:
Det handler også meget om at udvikle spillerne, have dem i rette alder og på lange kontrakter. FCN har ikke ligget bedre end os sportslig sidste 3-4 år samlet, men sælger flot. Flere andre under os kan også lavet gode salg. OB afslog 18 mio på Oliver C. Vi må bare arbejde på strategien synes vi er på vej rette vej.

Han giver os muligheder for at få flere midtbanespillere/offensiv-spillere på bænken, da han dækker flere pladser i forsvaret (faktisk allesammen).

Det gør HOLDET bedre. Vil opfordre til at stoppe med at sammenligne 1:1 med x og y spiller også.

Jeg forstår ikke hvorfor det konstant underkendes som den faktor der er en kæmpe fordel med ham.
Jeg har redegjort for det stolpe op og stolpe ned. Jeg giver op.
Med mindre folk begynder at skrive hvem der skal med på bænken i stedet for Lund, og hvad de vil gøre hvis venstrebacken går i stykker, og man har byttet Lund med Munksgaard eksempelvis, så tager jeg en pause herfra med at gide at argumentere for det.
Så er det jo heldigt, at du ikke har patent på hvad der er den rigtige redegørelse 😜 jeg har redegjort stolpe op og stolpe ned på hvorfor jeg synes han var en formålsløs transfer der ikke gør os bedre, men sådan er vi se forskellige. At du har brug for en pause fordi nogen ikke er enige med dig på et internetforum, kan vi andre jo ikke gøre for. Folk ser forskelligt på de enkelte spillere og jeg har sådan set ikke brug for at du er enig. Så var det hele et meget kedeligere forum.

5-6 mio er selvsagt for lidt for Jon, men han kommer ikke til at forny sin kontrakt, så mon ikke klubberne lander på omkring 1 mio euro plus noget videresalgsklausul. Så er der forhåbentlig penge til 1-2 gode forstærkninger bag angrebet. Så skal vi bare have Eske og Jevtovic ud også.
Hvis det er en forudsætning for at kunne hente forstærkninger skal der gerne et par millioner ekstra på bordet, men ellers kan nogle videresalgsprocenter være måden at ende med en pæn transfer på. Ikke at der lige kommer 10 mio ekstra den vej, men under de rette forudsætninger kan Jon godt blive et større salg igen senere.

Gad vide om han startede på bænken sidst fordi der er noget under opsejling. Det lignede noget taktisk, men det er ikke sikkert det var det. Trods de problemer der er, er han også lidt svær at undvære når der skal bruges noget overraskende, men begge parter kunne godt være ved at indstille sig på at han snart er væk. Og så bør det også ende sådan, det er ikke sikkert vi får en bedre udgave ud det hvis han bliver.

At du har brug for en pause fordi nogen ikke er enige med dig på et internetforum, kan vi andre jo ikke gøre for. Folk ser forskelligt på de enkelte spillere og jeg har sådan set ikke brug for at du er enig. Så var det hele et meget kedeligere forum.
Det var en pause fra at redegøre for hvorfor Lund var på bænken frem for x og y, og spillede frem for x og y, når jeg nu synes der var gode argumenter netop for det da man ikke kan have ubegrænsede spillere på bænken.

Folk må hjertens gerne være uenige. Det er det vi har et debatforum for bl.a. og endda mestendels derfor.
Jeg følte nok mest, at det jeg redegjorde for ikke blev taget op, og ignoreret, og at når jeg spurgte konkret til hvem folk ville smide ud af bænken for at have Munksgaard/Juelsgård med, så kom der ingen svar.

For altså Lund kan ikke smides ud for at gøre plads til 2.

Last edited:

Det lyder 100% til at 3-5-2 er vores nye faste formation, her begrundet af spillere og træner med, at vi er tilbage med en 3-mands-central midtbane, (samtidig med at vi holder fast i 3-backkæden, og winbacks), og så har PM oppe foran sammen med en makker. Pt er Kurminowski som PM-makker og Albert foran PO/NP jo nok ideal-opstillingen.

Kommer der en ny mand ind, så skal han jo nok erstatte Albert i start-opstillingen.
Det ville ikke give mening andet som jeg læser den artikel med Davids ord om sagen.

Og det åbner op for salg af Jon, en ny rolle evt. som wingback-reserve for Links (som fik smagt rollen mod FCK til sidst), og så for at den nye mand kan være et monster mellem NP/PO og angrebet.

Og Bundu kan da måske være manden, men det tror jeg ikke vi ender med.
Men en Wikheim måske. Anderson har jeg skudt en pil efter, men typemæssigt ville han passe fint der.

Nu må vi se.
Jeg anser os som færdige med at spille med kanter. Der henvises specifikt til at kampene mod Randers og AaB ikke fungerede centralt. Og at vi skal spille med en central spiller foran NP/PO-pladserne, og dermed 3-5-2.

Last edited:
Jeg vil i øvrigt gerne give mit bud på de næste par ind/ud-bud. Ikke i dette vindue, da jeg ikke tror det kan nås.
Jeg ser kun at vi når at hente en 10'er ind, og så siger farvel til Jon og/eller Eskelinen, måske også Jevtovic (tvivler det kan nås med Jevtovic).

Men til vinter og næste sommer:

Ud Juelsgård+Lund (måske Backman)
Ind: Ny god spiller til 3-backkæden så vi har 4 spillere på niveau med Bisseck, Tingager, Hausner. Så permanent aftale til Bisseck inkluderet her.

Ud: Munksgaard
Ind: Ny decideret højre wingback med større eksplosivitet - ca. Kahl-klassen.

Ud: Gersbach (måske Links)
"Ind" - Links som ny venstre wingback-reserve bag Kahl. Eller ny wingback ind, og Links+Gersbach ud.

Ud: Tengstedt eller Ammitzbøl
Ind: Ny angriber i større klasse så vi har PM, Kurmiowski, 3-mand. Hvis PM også ryger, så 2 nye ind. Jeg synes vi skal have 3 rigtig gode angribere i truppen i et 2-angribersystem.

Start 11 + reserve fra sommer 2022 (hvis vi kan holde på de øvrige dele af truppen til den tid)

EDIT: Følgende har glemt 10'eren som er (Ny mand+ Albert, samt at Hvidt også kan være reserve for PO. Satte umiddelbart kun førstereserven på i min bog)

Målmand: Jesper Hansen + Gadegaard
V.Wingback: Kahl + Links (eller ny wingback)
3-Backkæde: Tingager, Bisseck, Hausner + Ny mand, TK2
H.Wingback: Ny mand+D'Alberto
6'er-position: NP + Duncan
8'er-position: PO + Brandhof
Angribere: PM, Kurminowski, Ny mand + ?

Det lyder 100% til at 3-5-2 er vores nye faste formation, her begrundet af spillere og træner med, at vi er tilbage med en 3-mands-central midtbane, (samtidig med at vi holder fast i 3-backkæden, og winbacks), og så har PM oppe foran sammen med en makker. Pt er Kurminowski som PM-makker og Albert foran PO/NP jo nok ideal-opstillingen.

Kommer der en ny mand ind, så skal han jo nok erstatte Albert i start-opstillingen.
Det ville ikke give mening andet som jeg læser den artikel med Davids ord om sagen.

Og det åbner op for salg af Jon, en ny rolle evt. som wingback-reserve for Links (som fik smagt rollen mod FCK til sidst), og så for at den nye mand kan være et monster mellem NP/PO og angrebet.

Og Bundu kan da måske være manden, men det tror jeg ikke vi ender med.
Men en Wikheim måske. Anderson har jeg skudt en pil efter, men typemæssigt ville han passe fint der.

Nu må vi se.
Jeg anser os som færdige med at spille med kanter. Der henvises specifikt til at kampene mod Randers og AaB ikke fungerede centralt. Og at vi skal spille med en central spiller foran NP/PO-pladserne, og dermed 3-5-2.
Jeg er noget skeptisk overfor den del af overskriften der hedder “Poulsens ansvar at støbe kuglerne.” Som jeg skrev efter sidste kamp klæder det ham på sin vis at bevæge sig lidt mere frem og forsøge at spille boldene lidt mere fremad, men det viser samtidig at han er lidt begrænset i den del. Man finder forhåbentlig en god balance der, det kan næppe fungere ordentligt hvis han kun agerer defensivt og træder rundt oveni den forsvarsspiller der træder frem.

Med Jon på vej ud er der snart ikke flere kantspillere tilbage, så det bliver kun mere logisk at spille uden. Jeg er spændt om man tror på Links som wingback på længere sigt, men han har da farten.

Start 11 + reserve fra sommer 2022 (hvis vi kan holde på de øvrige dele af truppen til den tid)
6'er-position: NP + Duncan
Angribere: PM, Kurminowski, Ny mand + ?
Der mangler lidt bredde, men du har også udeladt Hvidt og Grønbæk. Brandhof giver en tredje mulighed på højre wingback og det skal der også være i venstre side. Forrest skal der være en mulighed mere, men det kan så enten være Ammitzbøl eller Tengstedt og der skal nok også være en sjette mulighed i centerforsvaret, men det kan jo fx være Juelsgaard får et år mere i den rolle. Et år er dog også lang tid, så det er svært at forudsige hvad der ellers er sket. Vi har givet fem år til Jing, så man må være rimelig sikker på hans kvalitet og potentiale, og om et år forventet man vel at han får en del spilletid.

Jeg er noget skeptisk overfor den del af overskriften der hedder “Poulsens ansvar at støbe kuglerne.”
Helt enig.

Der mangler lidt bredde, men du har også udeladt Hvidt og Grønbæk
Haha.. JA SGU!
Jeg glemte helt 10'eren. Kom lidt sent i seng, efter et par drinks med venner i privaten. Retter det lige til.

Den hedder Ny 10'er+Albert (Albert er ikke klar til at være en stor profil der skal bære alt det kreative, men perfekt som indskifter pt, og kan også komme ind for PO).

Jeg har i øvrigt kun sat "første-reserven" på. Så en spiller som Hvidt synes jeg nu står bag Brandhof, men kan sagtens stå på linje med eller foran til den plads. Jeg skriver dem på.

----------
6'er-position: NP + Duncan (+Hvidt)
10'erposition: Ny stor profil + Albert
Angribere: PM, Kurminowski, Ny mand + enten Tengstedt eller Ammitzbøl

Og der er også andre spillere som ikke er nævnt i bredden som Lassen, Anbo etc. Der ved jeg ikke om de er gode nok/passer ind i en 3-backkæde.

Last edited:
Jeg er noget skeptisk overfor den del af overskriften der hedder “Poulsens ansvar at støbe kuglerne.” Som jeg skrev efter sidste kamp klæder det ham på sin vis at bevæge sig lidt mere frem og forsøge at spille boldene lidt mere fremad, men det viser samtidig at han er lidt begrænset i den del. Man finder forhåbentlig en god balance der, det kan næppe fungere ordentligt hvis han kun agerer defensivt og træder rundt oveni den forsvarsspiller der træder frem.

Med Jon på vej ud er der snart ikke flere kantspillere tilbage, så det bliver kun mere logisk at spille uden. Jeg er spændt om man tror på Links som wingback på længere sigt, men han har da farten.

Der mangler lidt bredde, men du har også udeladt Hvidt og Grønbæk. Brandhof giver en tredje mulighed på højre wingback og det skal der også være i venstre side. Forrest skal der være en mulighed mere, men det kan så enten være Ammitzbøl eller Tengstedt og der skal nok også være en sjette mulighed i centerforsvaret, men det kan jo fx være Juelsgaard får et år mere i den rolle. Et år er dog også lang tid, så det er svært at forudsige hvad der ellers er sket. Vi har givet fem år til Jing, så man må være rimelig sikker på hans kvalitet og potentiale, og om et år forventet man vel at han får en del spilletid.

Ja enig det lyder helt crazy med NP skal støbe kuglerne, også meget skeptisk. Havde dog en sæson med 5 assists i randers. Mon ikke han igen ligger som defensive 6er, med PO og Albert foran sig, hvis vi får over til at spille 3-5-2 som sidst og som DN antyder.

Jeg har efterhånden opgivet at se anden for NP, selvom jeg synes vi har set endnu stærkere ud uden. Men også svært for os fans fordi vi ikke kender arbejdsbeskrivelserne for de enkelte spillere som trænerteamet har stukket ud.

Sommeren 2022?
Synes vi har en fin start11 med udviklingsmuligheder og spillere i bredden der kan tage step up som Albert, Brandhof, links, TK, Gersbach (faktisk været skadesfri halvt år nu ca og var også det første år i AGF så vidt jeg husker), Zach, Hvidt (når han er på toppen igen), Lassen, Anbo (om ikke andet spændende trupspiller der har og kan spille alt undtagen 9er og midterforsvarer.

Jon vil/skal videre. Oliver og Julle er mellemspil. Backman og Eske hjem til Sverige. Mian. Samme med Munks, ellers er han en ærlig type at have i truppen.

PM skal have lov til udlandseventyr til Jul eller næste sommer. Tingager drømmer også. NP sender vi samme vej.

Links og Alberto skal bevise sig det næste års tid eller sælges. Dawid og Eric længere snor. Wingback er ikke tosset med links, men Eric sidder nok tungt.

Lassen-Anbo en af dem på udleje og udvikling - samme med AA vs ST

Jeg er spændt om man tror på Links som wingback på længere sigt, men han har da farten.
Det kan jeg kun se blive en katastrofe. Det kræver fodboldforståelse at spille den position. Hvornår skal man bombe frem og hvornår skal man blive tilbage og dække af. Det kan jeg simpelthen ikke se links evne.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back