Personligt forstår jeg ikke Lund over Juelsgaard i det centrale forsvar
Jeg har forsøgt at redegøre for det mange gange. Men jeg tror bare folk glemmer at det er Hausner (som spiller yders til højre i 3-backkæden) der har været skadet, og at JJ er venstrebenet.
Så altså alene af den grund bør det stå mellem TK2 eller Lund som reserve.
Og jeg tror TK2 mangler lidt erfaring ift 3-backkæde-spil eller sådan helt generelt ift at man vil passe på ikke at bringe ham for hurtigt. Jeg tror personligt TK2 er klar, for hver gang han kommer ind synes jeg han holder flot niveau. Men sådan var det jo også med Lunding og Albert. Men det er bare noget andet at starte inde.
Tilbage til Juelsgråd, så tror jeg han er reserve for Tingager og til nød Bisseck hvis det skulle være.
Men Lund kan spille alle 3, og tilmed slukke brande på de to wingbacks også.
Vi brugte alle 5 indskiftninger mod FCK, og da Anthony løb tør var det Lund der kom ind på backen, og TK2 var så klar til at erstatte de 3 midterforsvarere. Havde vi været foran 3-1 frem for bagud 1-3 havde vi givetvis indskiftet TK2 med småskadede Hausner som jo faktisk helst skal spille så lidt som muligt pt.
Da vi havde Munksgaard med på bænken i Aalborg og Lund startede på højresiden i 3-backkæden var det jo pga. Hausner-skaden, og Munksgaard kom ind på backen. Lund blev netop udskiftet med TK2 der.
Juelsgård var der ganske enkelt ikke plads til på bænken, såfremt Munksgaard og TK2 skulle ind for Anthony og Lund, og der stadig skulle kunne være plads til PM, Ammitzbøl og Grønbæk.
9. Patrick Mortensen
13. Alexander Munksgaard
20. Zach Duncan
23. Thomas Kristensen
27. Albert Grønbæk
36. Daniel Gadegaard Andersen
38. Alexander Ammitzbøll
Mod FCK var Hausner tilbage, og Munksgaard gled ud af truppen. Der KUNNE det så være Lund der gled ud, og Munksgaard der var på bænken, når nu David og teamet "vidste" at Anthony ikke ville holde til 90 minutter. Forudsat altså at TK2 skulle kunne erstatte enhver i 3-backkæden. Og det ved jeg ikke umiddelbart om han bare sådan lige kan.
Eneste forsvarsudskiftning i kampen var Lund for Anthony, og resten var angreb/offensiv midtbane (alle 5 blev brugt). Men igen skulle Juelsgård have været med på bekostning af TK2 i det tilfælde måske.
Og sådan ser jeg det faktisk. at Juelsgård har tabt kampen til TK2, mere end til Lund, der jo trods alt kun har spillet 1 eneste kamp i midterforsvaret (Aalborg).