New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Han er fyldt 27 og for gammel - han havde chancen for den flotteste hvide trøje - valgte både en sort og forkert hvid og forspildte talentet i udlandet.

Det kommer jo heller ikke til at ske.

Skulle det, så vil det da være den største sejr for AGF, at han vil trække vores trøje over hovedet igen og erkende det er hans bedste valg. Plus vi slipper for at spille mod ham 4 x om året, hvor han tager fokus væk fra os.

Jeg havde bestemt heller ikke lyst til at se NP eller endnu værre Spelman og andre i vores hvide trøje. Carsten Hemmingsen fx. NP var dog det rette match på det rette tidspunkt for AGF og han skal være velkommen til at blive her alle kontraktår. I dag synes jeg fint om NP som person, det er kun sportsligt jeg gerne ser en endnu bedre. Men i AGF er ingen fredet - heller ikke min pt største helt PM. Intet over klubben.

Jeg er en meget tilgivende person, men i det her tilfælde så kan jeg ikke se VF rende rundt i en hvid trøje, efter alt det skaberi han har stået for i vores kampe, igennem de sidste par år. Det ligner lidt, kan man ikke få andet, så kan man altid spille i AGF. Jeg tror heller ikke niveaet er til det, og jeg synes slet ikke AGF skal spille dyrebare lønkroner på en primadonna.

/Aske

Dét vil jeg dæleme heller ikke....
Han er noget af en krukke. Passer overhovedet ikke ind i den der teamspirit der heldigvis er nu i truppen, som det ser ud...
Det er så noget helt andet og han lige passer ind til vores power stil og spirit, men han arbejder jo sådan set fint (og vel ikke mindre end gift og jon) og det forlyder også at han er en super god type i truppen. Men på Århus Stadion har han været en skændsel. Nå det er jo meget hypotetisk ... vi keder os

Det er så noget helt andet og han lige passer ind til vores power stil og spirit, men han arbejder jo sådan set fint (og vel ikke mindre end gift og jon) og det forlyder også at han er en super god type i truppen. Men på Århus Stadion har han været en skændsel. Nå det er jo meget hypotetisk ... vi keder os
Ja - der sker jo ikke noget eller det gør der jo:LOL: Hvad med et bytte med Jevtovic - ham er Fck's sportschef jo vild med ;)

Spøg til side - Fischer var en rigtig god spiller for ikke så længe siden men har længe lignet en der trængte til et sceneskifte. Men det er altid svært at vurdere, når holdet heller ikke præsterer - er det spilleren eller holdet.

Talentet er uomtvisteligt - og han er også kommet fra en god AGF-skole haha. Og utroligt som han har fået spildt det, men også været ramt af skader, og sidste års tid eller mere har fck været i krise. Det er ved at være sidste udkald for ham hvis han skal nå noget. Glad for landsholdet ikke har brug for ham længere.

Ja undrer mig også at PC ikke har hentet Milan hos os...det er godt nok skidt med ham. PC sagde han kunne flænse et hvert forsvar... suk. Men okay har heller ikke spillet meget fodbold i 3 år. Håber nogen vil leje ham hvor han er garanteret spilletid, så han komme i gang igen.

Jeg er også så principløs, at jeg både nyder pt. at se Fischer bidrage til (endnu en) nedsmeltning i FCK og også ville nyde at se ham få endnu et billigt straffe i Parken, hvis det bare skete i den rigtige klubtrøje.

Det kommer ikke til at ske, men hvis det gjorde, ja, så tager jeg det gerne med.
Fischer må vel have et lønkrav, som slet ikke matcher den nuværende kvalitet. Kan sikkert kun honoreres i Kina eller en skør klub i Tyrkiet. Og i øvrigt har vi vel også haft vores erfaringer med FCK's vraggods. De kan fortsat tage vores bedste spillere, men vi gider ikke længere have deres dårligste.

Altså det er også kun i humorens tegn at jeg giver det nogle tanker overhovedet.
Men ift det sjove i at se Fischer få et billigt straffe i Parken for os, score på Grabara, og så løbe ind og "samle ham op", ja det kunne da godt være et gult-rødt kort værd at opleve :D Men derudover, så kan jeg selvfølgelig heller ikke se det ske.

Problemet var vel netop at vi ikke fik den udviklingskontrakt med ham, fordi FCM havde fat i ham før han fyldte 15 og fordi de samtidig gav en kontrakt til storebroderen oveni.

Det var en rigtig ulækker sag. FCM og familien vrøvlede om mulighederne for begge brødre selvom det var helt åbenlyst, at Magnus Fischer alene var tiltænkt en rolle som skrald til fodboldmøddingen

Det var en rigtig ulækker sag. FCM og familien vrøvlede om mulighederne for begge brødre selvom det var helt åbenlyst, at Magnus Fischer alene var tiltænkt en rolle som skrald til fodboldmøddingen

Helt klassisk fcm måde at behandle spillere på. De er for dem kun en handelsvare.

Iøvrigt, selv hvis det var muligt, så skal vi selvfølgelig aldrig have Victoria Fisher til Aarhus. Drengen har jo en decideret had til os af en eller anden årsag, og er ydermere elendig.

Ja det var ret pudsigt de begge havde nået at skrive en kontrakt under på 3. dagen efter det var tilladt for fcm at kontakte spillerene. Men mon ikke flere danske klubber har lavet forhåndsaftaler med 14 årige i andre klubber.

Synes egentlig også bare AGF sov i timen og ikke tilbudt en god nok kontrakt til begge Fischer-brødrene som jo var deres fars ønske. Nogen gange er det tilladt at være smart og solidarisk i samme øjeblik.

Uanset kontrakt-beløb til de to brødre, så var problemet der og de sidste 25 år at man ikke har kunne tilbyde gode nok udenomsvilkår til talenterne: træningsforhold, trænere og andre personer, boliger og et konkurrence dygtigt miljø som top3-4 klub på talentsiden.

De bedste spillere voksne som unge søger mod top4 klubberne. Synes heldigvis vi er godt på vej nu. Det sportslige skal vi løfte os på, og måske skal man få det kickstartet ved at poste nogle penge U-holdene, så man får flyttet sig fast op i top4 så ruller det ligesom mere af sig selv.

I øvrigt er det vel helt naturligt Fischer skal væk nu, kontrakten udløber om et år og fck skal have investeringen retur, fischer kan ikke spille for forskerdeal for evigt - problemet for begge er at han ikke er i høj kurs lige nu, så det bliver nok ikke en transferbombe eller mia-kontrakt for fisker-drengen.

Helt klassisk fcm måde at behandle spillere på. De er for dem kun en handelsvare.

Iøvrigt, selv hvis det var muligt, så skal vi selvfølgelig aldrig have Victoria Fisher til Aarhus. Drengen har jo en decideret had til os af en eller anden årsag, og er ydermere elendig.
Spillerne i alle klubber er handelsvarer, ellers har de misforstået fodboldens vilkår som det bygges på. Synes egentlig fcm og fck (trods deres plastik rådne koncepter) har fundet rette vej til både sportslig succes og god økonomi, så godt man nu kan det i fodbold, hvor alle jo stort set taber penge. Det sportslige kommer trods alt i 1. række i begge klubber.

FCN derimod er udelukkende en pengemaskine og pengene til aktionærerne, lederne og spillerne kommer i første række. Superligaen er ikke noget man vil vinde - men bare en platform.

Man kan diskutere om ikke en hel række klubber som søe, vejle, efb, fremad amager desværre er ved at udvikle sig til nye fcn-koncepter i mindre målestok.

Lige før agf, aab og ob er eneste klubber med reele sportslige ambitioner og på lokale hænder, der vil udfordre fck og fcm. I bif ser det ud til jan bech er blevet træt af regningerne og vil se om han kan lave en fcn-klub med cv i spidsen hvor man tjener penge eller har balance og så ser hvor langt det rækker sportsligt. Man kan så diskutere hvor lokale hænder jan bech er.

Til forsvar for alle de klubber udenfor en naturlig top 7, kan man sige at rfc, søe, vejle osv nok heller ikke har de store muligheder for at gøre sig gældende sportsligt alligevel til noget der er rigtig sjovt, så det handler måske mest om at finde en model hvor man kan spille i superligaen eller 1 div - og så er prisen at man bliver en handels-talentplatform for rige amerikanere osv.

PS - jeg slet ikke fortaler for den model fodbolden bygger på med spillerkontrakter som handelsvare. Men bare erkendt at sådan er det desværre.

Som lokal her i lyseng-fredensvang og med fælles bekendte til viktoria, så var det bestemt ikke mit indtryk at han havde et had til agf, og bror magnus kom jo også tilbage og spillede i klubben. At morfar i AIA ikke var vild med agf, hører jo en anden tid til.

Tror mere viktors negative forhold til agf er kommet sig over vores fan-reaktioner efter han skiftede til fcm osv - plus hans smagløse opførsel på en fodboldbane hen ad vejen især i århus, tilsat den arrogance han havde i ajax tiden og fck uden for banen.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back