New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 388K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Ja alle spillere i truppen har en vigtig rolle. Der er brug for ca 25 spillere, nogen skal være tilovers.
Desværre er de eneste spillere der er ‘tilovers’ lige nu, Backman, Hvidt, Mortensen, Brandhof, Thorsteinsson og Eskelinen. Alle øvrige bliver udtaget og stort set alle har været i kamp allerede.

Det er et kæmpe problem med vores superligarekord i skader, og man kunne godt forestille sig at det er blevet regnet ind i transfer strategien. Det tætte kampprogram her i opstarten kombineret med de mange nye spillere, betyder desuden at nøglespillerne bliver slidt, og det kan give flere skader.

Men når det er sagt, så tror jeg også at der kommer en afgang eller to i forsvaret. Det kunne være Munksgaard, hvis man føler Lassen er klar til at presse D’Alberto, eller Backman, hvis han skal overgå til en anden rolle. Men det kunne desværre også være Hausner eller Tingager.

Jo mindre Lund spiller, desto større succes er det, kan man sige.
Spiller han derimod, så er der brug for det. Og alene det at han pt kan hjælpe med at holde Gersbach uden for skader og komme stille ind, kan aflaste til Kahl er klar, og så aflaste Munksgaard til Anthony er klar er jo meget værd.

Det er jo trods alt kun for denne sæson vi har tegnet med ham :D
I do not see what there is NOT to like.

(Håber ikke, du føler, jeg cuttede noget vigtigt væk i dit oprindelige indlæg.)

Jeg synes også, at det er den logiske og sikre løsning og tilgang til tingene, du opridser. Så på den måde er det jo sådan set fint. Desuden kan jeg rigtig godt lide Oliver Lund. Han virker som en hårdtarbejdende, ydmyg og ærlig spiller. Og så har vi i ham og Backman ligaens måske to flotteste mænd :ROFLMAO:

Min anke er sådan set ene og alene signalværdien internt i truppen - hvis man kan kalde det det. Som du opridser Lunds rolle, er det at være gardering indtil de andre spillere er klar. Her ville jeg sådan set gerne have set, at vi havde brugt det, vi allerede har i truppen. For vi har jo en overflod af forsvarsspillere:

Spillere, der kan dække højreback og gardere for Munksgaard, indtil D'Alberto er klar:
Lassen og Jacob Andersen

Spillere, der kan dække venstreback, indtil Gersbach er klar og vores nye VB bliver hentet (Kahl)
Juelsgaard, Lassen, Jacob Andersen

Spillere, der kan dække centralt i tilfælde af skader til Hausner, Tingager og Bisseck:
Juelsgaard, TK, Lassen, Jacob Andersen, Backman (er han ikke ved at være klar???)

Særligt forstår jeg ikke, hvorfor Lund er valgt frem for Juelsgaard på venstrebacken. Juelsgaard kender truppen indgående (hvilket vel er væsentligt i en periode med stor udskiftning), er naturligt uddannet venstreback, er venstrebenet og har bedre teknik og bedre pasninger.

Det virker overkill at have 12 spillere til 4 pladser (og det er uden at tælle Jacob Andersen og Anbo med). Og det er et uheldigt signal at sende til de unge spillere - særligt TK, som har været overbevisende i de kampe han har fået.

Jeg synes også, at det er den logiske og sikre løsning og tilgang til tingene, du opridser. Så på den måde er det jo sådan set fint. Desuden kan jeg rigtig godt lide Oliver Lund. Han virker som en hårdtarbejdende, ydmyg og ærlig spiller. Og så har vi i ham og Backman ligaens måske to flotteste mænd :ROFLMAO:

Min anke er sådan set ene og alene signalværdien internt i truppen - hvis man kan kalde det det. Som du opridser Lunds rolle, er det at være gardering indtil de andre spillere er klar. Her ville jeg sådan set gerne have set, at vi havde brugt det, vi allerede har i truppen. For vi har jo en overflod af forsvarsspillere:

Spillere, der kan dække højreback og gardere for Munksgaard, indtil D'Alberto er klar:
Lassen og Jacob Andersen

Spillere, der kan dække venstreback, indtil Gersbach er klar og vores nye VB bliver hentet (Kahl)

Spillere, der kan dække centralt i tilfælde af skader til Hausner, Tingager og Bisseck:
Juelsgaard, TK, Lassen, Jacob Andersen, Backman (er han ikke ved at være klar???)

Særligt forstår jeg ikke, hvorfor Lund er valgt frem for Juelsgaard på venstrebacken. Juelsgaard kender truppen indgående (hvilket vel er væsentligt i en periode med stor udskiftning), er naturligt uddannet venstreback, er venstrebenet og har bedre teknik og bedre pasninger.

Det virker overkill at have 12 spillere til 4 pladser (og det er uden at tælle Jacob Andersen og Anbo med). Og det er et uheldigt signal at sende til de unge spillere - særligt TK, som har været overbevisende i de kampe han har fået.
Ah oliver kom og backman blev forlænget for at sælge trøjer til kvindelige fans over hele verden, tja måske er det faktisk en indtægt at have backman selvom han aldrig spiller :)

Ofte enig med dig, også delvist her, men det må jo skyldes som jeg skrev i går, at mange af de 12 slider med skader og form. Gers og NB kan man ikke regne med andet end jokere, så er vi på 10. Ting og især Yann har ikke spillet meget sidste 1-2 år. Lassen og måske TK skal måske udlejes og have kampe under bæltet. Alberto skal lige i form og spilles ind - var skadet nogle måneder i foråret vist. Eric spilles ind. Haus trænede ikke i foråret. Jacob Andersen og andre unge er nok desværre bare ikke klar endnu. Ellers er jeg også mere til fcn tilgangen og tro på ham, tk og lassen, og personligt ville jeg ikke være så nervøs for at have tk og lassen som nr 7-8-9 i rækken af forsvarsspillere (jacob andersen måske 10)

De par indsatser jeg har set synes jeg tk og lassen godt kan være med på mf og back, men tyndt vurderingsgrundlag de par kampe, jeg ser heller ikke træningerne.

Men nu er lassen og tk i hvert fald så langt fra spilletid de skal udlejes et år, og indgå i mellem de 8 bedste næste sæson. Så kan vi sælge Munks til jul eller sommer. Sende julle og/eller oliver videre næste år - måske en af dem kan få et år mere, alt efter hvor Gers står der.

Så vi om 1 år står med følgende 8-9 styk:
Albeto - Lassen
Ting, Yann, Haus, TK
Eric, Gers/Julle/oliver/jacob andersen

To-tre af backups på vb skal videre. Kan Gers holde sig fri af skader vil han være super at beholde. Oliver super fordi han kan spille 4 positioner, en god type, og reelt også til nød kan spille flere roller på midtbanen som indhopper og et par kampe fra start over en sæson, hvor vi rammes af skader på alle backups der. Oliver vil også kunne være backup for Lassen, hvis han ikke slår til når han får chancen.

Lassen og Jacob Andersen

Jeg forstår godt at du gerne ser der er plads i truppen til de unge. Jeg er nok bare ikke lige så sikker på at spillere som Lassen og slet ikke Jacob Andersen har niveauet.

Man kunne også lave din liste således:

Spillere, der har vist sit niveau, kan dække højreback og gardere for Munksgaard, indtil D'Alberto er klar:

Spillere, der har vist sit niveau, kan dække venstreback, indtil Gersbach er klar og vores nye VB bliver hentet (Kahl):
Juelsgaard

Spillere, der har vist sit niveau, kan dække centralt i tilfælde af skader til Hausner, Tingager og Bisseck:
Juelsgaard, TK

I det lys giver det mere mening at hente Oliver Lund ind som kan dække alle pladserne i forsvaret. Behovet for Lund afhænger i virkeligheden af hvordan man ser på de unge i truppen. Er TK, Lassen osv. klar til at træde ind og gøre en forskel på førsteholdet?

Lassen og Jacob Andersen

Jeg er typen der gerne ser spillere som Jacob Andersen gør sig godt på ungdomsholdene, så reserveholdet først. Jeg synes ikke om udsigten til at spille et helt efterår med en uprøvet ung. Hausner kom jo ikke direkte fra U19 og ind i start 11 heller. Man beviser sig til træning, i reserveholdskampe mm.
Jeg har ikke styr på Jacob Andersens træningsniveau, men der har ikke været ungdomsturneringer eller reserveliga i 1,5 år. Så tænker ikke timingen er rigtig. Men TK2 har vist, at det kan lade sig gøre. Men han står jo altså også bag en del andre.

Og altså du gjorde også lige Jacob Andersen til gardering/reserve på 3 forskellige pladser, uden at han rigtig har spillet for AGF endnu. Selv store talenter som Hausner, Grønbæk har svært ved det til tider. Jeg tror ikke det er en god tjeneste at spille med Jacob Andersen endnu. Han er stadig kun der hvor han kan snuse til spilletid med førsteholdet i lidt træningskampe, tidlige pokalkampe, og så ellers med reserveholdet. Det er netop derfor det er ærgerligt at vi ikke smadrede Larne 4-0 i den første kamp. For så er det den slags man kan skabe ekstra rum til at se.

Ift at Lund er valgt til vb over Juelsgård, så er det jo fordi Juelsgård er 2. valg i midterforsvaret hele foråret mens Tingager var ude, og at Tingager ikke skulle belastes for meget, samtidig med at Bisseck jo udgik med krampe etc mod BIF. Så det var vel naturligt at Juelsgård skulle tænkes som reserve i midten. Men det var så Lund der blev udskiftet der, da vi pludselig ingen venstrekant havde heller. Lund har spillet nogle kampe på venstrekanten for OB, samt wingback (ja kan kan spille rigtig mange pladser), så man kunne jo også have sat Gersbach på backen, og så sat Lund frem på kanten da Grønbæk gik ud. Men Lund havde spillet 2,5 kamp på 1 uge på det tidspunkt. Så det var sikkert af taktiske årsager (altså at Gersbach blev foretrukket foran Juelsgård, men at Gersbach skulle bruges på kanten).

Havde Juelsgård spillet kampen fra start, så kunne Gerbach/Lund have kommet ind for Grønbæk/Juelsgård senere. Det kunne man også sagtens.

I det lys giver det mere mening at hente Oliver Lund ind som kan dække alle pladserne i forsvaret. Behovet for Lund afhænger i virkeligheden af hvordan man ser på de unge i truppen. Er TK, Lassen osv. klar til at træde ind og gøre en forskel på førsteholdet?
Præcis. Og det tænker jeg vi/de ved meget mere om når der er spillet et par reservekampe, og ungdomsrækkerne starter igen. Mener reserveligaen starter i dag faktisk.

Det er ofte næsten umuligt eller i hvet fald svært, at diskutere vores talenter som vi kun har set i glimt i superligaen eller i trænings/pokalkampe. Men derfor kan man jo godt have en mening ud fra man synes man har set nok. Synes fx det jeg så med Anbo da han kom frem og det jeg har set med Lassen de få gange han har spillet, er at de har noget hver især i sig hhv. god boldomgang og speed-agressivitet, og synes de må være meget tæt på at kunne være 2. valget der alligevel ikke får så mange kampe og indhop.

Men synes det er en fin stragtegi vi har taget hul på med at de træner med og lærer, kommer ud og får kampe (1 div, norge, island - og håber også vi kan udleje nogen af dem til superligaen et år ligesom fcm har gjort).

Så kan de få erfaring og lave børnefejlene der og vise de kan være med inden de får chancen som 2. valget - og så må de bare slå den af som nu er der.

Ift at vi pt har 12 spillere, så skal det også tilføjes vi lige skal se om Eric falder fint ind eller om han næste sommer fx skal sælges igen og få fx 7-8 af de 11 mio hjem. Samme med Alberto om han er god nok, så fint lige at se tiden an til jul-sommer om hvem af de to der skal satses på og hvem der skal evt. sælges, hvis vel og mærke anbo eller lassen er klar til at være 2. valg. Oliver kan også.

Det ser ikke ud til, at den her nyhed har været kommenteret herinde endnu: https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2021/juli/ny-analytiker-til-3f-superliga-holdet/

Det er egentlig ret spændende, hvad morgendagens nyhed går ud på. Altså hvad Lasse Winther Andersen nu skal kaste sig over i klubben. Jeg ville blive meget overrasket, hvis ikke det er en forfremmelse af en slags. Men hvilken større stilling kan der være opstået mulighed for at oprette med vores nye økonomi og ikke mindst med Bjørnebyes ankomst?

Jeg synes tidligere at kunne fornemme, at PC virkede en smule fodslæbende i forhold til at bruge mange ressourcer på data og analyse, men jeg kan have taget fejl. Glæder mig til at finde ud af, hvad det her går ud på...

Så kom der svar 👏 https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2021/juli/agf-styrker-scouting-setup/

En virkelig fed stilling til Lasse W. Og det virker meget oplagt, at vi styrker den del. Dejligt!

Jeg synes det er fremragende at have 3 til en plads som højreback, hvor Munksgaard/Anthony kan skiftes til at spille, og så en ung som 3.valg til resten. Så bliver den unge 2.valg hvis der er skader/karantæner.

Men klart at hvis den tid så går til Lund i stedet, så misser man noget udviklingsmulighed. Men det er jeg ikke så bange for. Der er så mange kampe, at de unge der er gode nok spiller af og til.

Så kom der svar 👏 https://www.agf.dk/nyheds-artikler/2021/juli/agf-styrker-scouting-setup/

En virkelig fed stilling til Lasse W. Og det virker meget oplagt, at vi styrker den del. Dejligt!

Med fare for at ødelægge nogens dag med et negativt indspark, har det undret og skuffet mig, vi ikke har haft en decideret scout i en del år efterhånden, så det glæder mig uendeligt, det er et område, som står næst for i den sportslige opgradering.
Glimrende!

Med fare for at ødelægge nogens dag med et negativt indspark, har det undret og skuffet mig, vi ikke har haft en decideret scout i en del år efterhånden, så det glæder mig uendeligt, det er et område, som står næst for i den sportslige opgradering.
Glimrende!
Først og fremmest: Ej lad os undlade den slags (markeret). Alle kan have en dårlig dag, og få skrevet noget lidt dumt.

For det andet: Helt enig.
Det er nemlig så fedt at vi både har typer som Ørskov, og nu også Lasse W. i roller, som ikke er som helt almindelige scouts, men med en data-analyse-baggrund, og Ørskov med agent-baggrund.
De bør kunne supplere SIB ret kompetent. Fedt at man desuden ikke laver Lasses rolle om, men hyrer en erstatning, og så bygger VIDERE på det Lasse har oparbejdet af viden, erfaring og kompetencer på området, og kan benytte det på en unik måde (for AGF).

Glimrende!

Først og fremmest: Ej lad os undlade den slags (markeret). Alle kan have en dårlig dag, og få skrevet noget lidt dumt.

Det har stået på rigtig længe. Jeg prøver altid at argumenterer for mine meninger og jeg bruger faktisk en del tid på både at læse andres indlæg og skrive mine egne, så bliver det *censuret* trættende at høre modargumenter som "ledelsen ved bedst" eller slap nu lige lidt af med de negative ytringer.
Så ja jeg provokerer helt bevidst, for pt. føler jeg lidt at jeg spilder min tid herinde og det er en skam, fordi dette forum gør mig langt klogere på AGF end nogen ekspert på tv eller i en podcast kan gøre.
Der er squ så mange dygtige debattører herinde.

Det har stået på rigtig længe. Jeg prøver altid at argumenterer for mine meninger og jeg bruger faktisk en del tid på både at læse andres indlæg og skrive mine egne, så bliver det *censuret* trættende at høre modargumenter som "ledelsen ved bedst" eller slap nu lige lidt af med de negative ytringer.
Så ja jeg provokerer helt bevidst, for pt. føler jeg lidt at jeg spilder min tid herinde og det er en skam, fordi dette forum gør mig langt klogere på AGF end nogen ekspert på tv eller i en podcast kan gøre.
Der er squ så mange dygtige debattører herinde.
Jamen meget enig. Jeg skal bare også selv blive bedre til at sige "pyt" selvom andre ikke er det.
Da folk brokkede sig over at der blev skrevet for meget i transfertråden forsøgte jeg med en forum-tråd der kunne afhjælpe. Jeg skulle nok bare have sagt "pyt" og accepteret, at alle ikke altid kan blive glade.

Og folk der synes der bliver skrevet for meget negativt eller for meget positivt skal nok også øve sig i at sige "pyt".

Australieren er sendt retur, men de vil senere tage stilling og forhandle evt. kontrakt hvis det bliver mere konkret.

Lyder ikke til vi helt har droppet ham den unge australier. Hvis vi står med en ekstra dyr kant snart, og der ikke er penge til 2, så kan ham her måske blive en man henter som "ekstra" og ser ham an uden stor risiko økonomisik. Evt. på en kontrakt til jul.

Scouting
Vi havde en kortovergang pc som scout inden han blev sportschef - det var nok lidt planlagt ;-)

Vi har vel været for ringe til scouting altid - borset fra ham den navnkundige afdøde lokalspejder der støvsugede alt i Århus. Lige glemt navnet.

Dejligt vi nu sætter fut på kedlerne. Og der har været mange unge lige udenfor haven i robert skov, rønnow, simon kjær osv, der bare skulle have et buskort, lidt penge og et konkurrencedygtigt miljø osv

Synes vi må have en målsætning om at være på niveau med fcm, fck, bif på det felt - og prøve at gøre det bedre. FCN er lidt udenfor nr - de bruger jo 60 mio eller noget om året på det efter de har udvidet med Egypten også. Men har vel også det problem de knapt nok har plads til alle talenterne og skal have dem solgt i en hulens fart.

Mht trup størrelse

Skal vi naturligvis have et tredjevalg på alle pladser og det kan også findes ved at flere af de 22 første kan dække hinanden rundt på banen. FB dækker jo fx alt undtagen MF og 9er.

Men jo 22 styk
En ekstra angriber af god kvalitet
En ung keeper eller stærk u19
Et par talentfulde unge kanter - en af dem måske fra u19 (fx Ihler)
Evt ekstra forsvarsspiller eller to (en af dem u19 som tk var sidste år)
Evt en ekstra central midt, alt efter om en af kanterne også kan dække af.

Så en 4-7 ekstra - ialt 26-29 spillere inkl u19 klar til indhop, skal man faktisk bruge.

Det afhænger også af om nogen af de 22 trækkes lidt med skavanker som gers, nb.

Der skal også tages hensyn til om de reelt kan få indhop eller om de udvikles bedre ved udleje. men vores bredde skal også være fin. En balancegang.

Generelt skiftes der også mere i offensiven, end defensiven, og der bruges unge lettere. Plus de er bedre salgsobjekter, så overvægt af offensive vil være naturligt.

Meget afhænger også af hvordan de 22 dækker som 3 valg og hvad vi tilfældigvis lige har af talenter mellem 18-23 år. Og det skal naturligvis være U19 folk man reelt kan bruge som indhoppere, ellers skal de kun være blandt de U19spillere som træner lidt med for at lære.

Glimrende!
Det virker som en fantastisk opgradering og især fordi det er en ansat, som har været helt inde i maskinrummet og kender alt til ønskerne omkring spillestil. Fedt og tillykke med forfremmelsen (y)
Det vil forhåbentlig give et endnu bedre grundlag for at hente spillere ind og sikre de passer ret præcist på ønskerne til netop spillestilen.

Det virker som en fantastisk opgradering og især fordi det er en ansat, som har været helt inde i maskinrummet og kender alt til ønskerne omkring spillestil. Fedt og tillykke med forfremmelsen (y)
Det vil forhåbentlig give et endnu bedre grundlag for at hente spillere ind og sikre de passer ret præcist på ønskerne til netop spillestilen.
Præcis.
Og man håber at Eric Kahl er første mand, som der er blevet kigget på ekstra grundigt. Det kan jo ikke være "nyt" for Lasse eller AGF at der skal arbejdes på den måde. Så mon ikke han allerede har været inde over sommerens transfers?

I forhold til Oliver Lund, som jeg fornemmer ikke får så voldsomt stor street credit her på sitet - så har jeg altid syntes, at han var møg irriterende at spille imod. Jeg er svært tilfreds med, at hans energi og fight nu skal være for De hviie. Vi er ikke Barcelona og selvom vi skulle få flere og flere spændende teknikkere, så har vi stadigt brug for nogen, der kan gå til stålet. Det kan Oliver Lund!
Jeg har ikke noget imod Oliver Lund og han var vigtig at have med her i de første 4-5 kampe. Men jeg tænker at han fremadrettet står bag Gersbach og Kahl på venstre back, bag Tingager, Bisseck, Hausner (Backman) og Juelsgård centralt, samt bag Anthony og Munksgaard på højre back. Og på den baggrund håber jeg egentlig ikke at vi får brug for ham mere end i den næste kamp eller to. Vi har voldsomt meget bredde i forsvaret nu. Det havde ikke gjort mig noget, om Lassen eller TK skulle ind at snuse til lidt spilletid i denne sæson, men det virker langt væk pt.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back