New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 393K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Van weert ville i mine øjne være en signing til det gamle AGF.

En gammel spiller som var middelmådig i en midt/bund klub.

Vi kan ikke blive ved med at snakke om at hente 30+ spillere som back ups.
Haha :D Godt ord igen.
Jeg forstår det sagtens. Og er til dels enig.
Men altså Søren Berg, Håland, Søren Larsen og de andre var jo ikke backups, men hentet til start 11.

Det nye er, at man henter habile spillere som reserver.
Den del synes jeg ikke vi har gjort så meget i før.

Oliver Lund, Van Weert som reserver synes jeg er helt fint.
Og det stikker IKKE en ung der er ligeså godt. Selvfølgelig ikke.
Men det KAN stikke en ung som ikke er god nok endnu, hvis behovet er lige nu og her. Og det vil jeg sige det er når PM er ude og først kan starte genoptræning om 3 uger, og som behovet er på venstreback, hvor vi måske først 1/9 eller til jul finder den helt rigtige mand.

Der er forskel på at hente en 30-årig for at være start 11 de næste 2-3 år, og så på at løse en udfordring man har lige nu. Det afspejler kontrakten med Oliver Lund på 1 år også. Henter man Van Weert i 1 år, og så finder den rette og yngre afløser for PM inden for et år, så lever jeg fint med det.

Og så ringe har Van Weert sgu ikke været. Og husk at han skal sammenlignes med Ammitzbøl og ikke PM, såfremt man kigger på vores samlede setup. Han afløser Helenius/MJ. Hvis man hentede Van Weert i stedet for Helenius dengang, ville folk så have brokket sig der? Sikkert. Jeg vil også hellere finde den næste Uhre. Helt sikkert. Og hvis det kan lade sig gøre at finde en yngre model som er ligeså god, og vi har penge til at lave den prioritering, så er jeg helt med på det.

Haha :D Godt ord igen.
Jeg forstår det sagtens. Og er til dels enig.
Men altså Søren Berg, Håland, Søren Larsen og de andre var jo ikke backups, men hentet til start 11.

Det nye er, at man henter habile spillere som reserver.
Den del synes jeg ikke vi har gjort så meget i før.

Oliver Lund, Van Weert som reserver synes jeg er helt fint.
Og det stikker IKKE en ung der er ligeså godt. Selvfølgelig ikke.
Men det KAN stikke en ung som ikke er god nok endnu, hvis behovet er lige nu og her. Og det vil jeg sige det er når PM er ude og først kan starte genoptræning om 3 uger, og som behovet er på venstreback, hvor vi måske først 1/9 eller til jul finder den helt rigtige mand.

Der er forskel på at hente en 30-årig for at være start 11 de næste 2-3 år, og så på at løse en udfordring man har lige nu. Det afspejler kontrakten med Oliver Lund på 1 år også. Henter man Van Weert i 1 år, og så finder den rette og yngre afløser for PM inden for et år, så lever jeg fint med det.

Og så ringe har Van Weert sgu ikke været. Og husk at han skal sammenlignes med Ammitzbøl og ikke PM, såfremt man kigger på vores samlede setup. Han afløser Helenius/MJ. Hvis man hentede Van Weert i stedet for Helenius dengang, ville folk så have brokket sig der? Sikkert. Jeg vil også hellere finde den næste Uhre. Helt sikkert. Og hvis det kan lade sig gøre at finde en yngre model som er ligeså god, og vi har penge til at lave den prioritering, så er jeg helt med på det.

Jeg forstår hvad du skriver, og jeg er med på at man kan mene at man ved f.eks Van weert kan løse et problem nu.

Jeg er blot ikke enig, og ser bare at man med disse gamle middelmådige spillere skubber problemet er år længere ud i fremtiden, så vi om et år står i samme situation igen.
Jeg ser ikke umiddelbart denne sommer som helt crazy mht hvor mange bærende vi mister, vi kan sagtens stå samme sted næste sæson, og så magter jeg ikke igen at man kigger mod Lund og som her, Vand weert.

Jeg synes virkelig Vand weert er dårlig, det synes Aab så også.
Jeg ville langt hellere bruge Ammitzbøll end Vand weert, any day of the week. Ham er der i det mindste en mulighed for at der kan være noget fremtid i.

Jeg ved godt vi ikke kan hente top spillere til alle positioner, men Van weert? Det får jeg lange løg af..

Jeg efterlyser ikke en pris, eller en sum i forkøbsretten, jeg efterlyse at det bliver meldt klart og tydeligt ud at det er en spiller som vi tror på, og som vi derfor har lavet en købsaftale på. Det var ikke tilfældet med Grabara, og Diks i 2. Omgang, og så vil jeg hellere har have en 28-32 årig på leje end en 20 årig, for vi skal ikke bruge ham til noget om et år alligevel.

Når man henter et talent på leje så skal det være fordi man har ambitioner om at tilknytte ham permanent, eller laver man jo bare andre klubbers talentudviklingsarbejde for dem, og det koster både point i ligaen og transferindtægter.
Ja i princippet er jeg enig, jeg synes aldrig man skal leje en spiller med mindre man har en aftalt pris som man også vil give. Og forhandlet en aftale med på plads med spilleren, så man ikke bliver overrasket over hans lønkrav eller andre ambitioner.

For hvad skal man bruge en forkøbsret til hvis Elez ikke vil alligevel, eller en aftalt pris på Diks som man alligevel synes er for høj - for den må dælme være stor, når man ikke slog til på baggrund af hans første sæson - med andre ord den må have været for urealistisk, for man havde vel næppe forventet han havde præsteret bedre.

Problemet er så bare at stiller man for mange krav får man ingen låne spillere ind. Noget helt andet er så om man vil det - jeg vil i princippet ikke fordi man så mangler indtægterne fra transfers og ikke får skabt den perfekte kultur. Diks og Kamil trådte fint ind, men synes ikke fx jova, buba, mmaee svedte perfekt for klubben som lejespillere.

Jeg synes egentlig mest leje er fint når man lige har et akut behov en sæson pga en skade, som med tyskeren - det vil være for dyrt at hente en ind på 4-5 årig kontrakt når vi har haus, ting og tk på lange deals og julle som firmaets mand vi måske forlænger med næste sommer (men man kunne naturligvis have ladet julle smutte der så). Plus 4 år med Lassen hvis man også regner med ham i midterforsvaret. Men lige nu er han vel mest back.

I bund og grund skal man tilknytte spillere man tror på både salgs og sportsligt på den lange bane på 3-5 års deals. Ellers skal man lade det ligge. Men et er teori - noget andet er praksis.

Jeg er blot ikke enig, og ser bare at man med disse gamle middelmådige spillere skubber problemet er år længere ud i fremtiden, så vi om et år står i samme situation igen.
Jeg ser ikke umiddelbart denne sommer som helt crazy mht hvor mange bærende vi mister, vi kan sagtens stå samme sted næste sæson, og så magter jeg ikke igen at man kigger mod Lund og som her, Vand weert.

Jeg synes virkelig Vand weert er dårlig, det synes Aab så også.
Jeg ville langt hellere bruge Ammitzbøll end Vand weert, any day of the week. Ham er der i det mindste en mulighed for at der kan være noget fremtid i.
Vi skal snakke ud fra samme præmis hvis vi skal nå hinanden. Men det gør ikke noget hvis vi ikke kan nå hinanden. Vi ser ganske enkelt Van Weert forskelligt. Du kalder ham en "gammel, middelmådig spiller", og kalder ham dårlig, og bakker det op med at AaB ikke forlænger. Vi forlængede heller ikke med Ankersen, så den del giver jeg ikke så meget for :D De har jo også Prica, som passer bedre ind i deres spillestil, og som vel især i foråret viste mere end Ammitzbøl.

Jeg synes mest af alt at Ammitzbøl passer dårligt til vores måde at spille på. Men jeg må jo æde egne ord ift at sige, at Van Weert jo faktisk heller ikke passer skide godt ind på den led som vi spiller med PM. Så hvis vi skal ændre vores stil for at spille med Van Weert og Ammitzbøl, så er vi lige vidt der. Fair.

I øvrigt ser jeg ikke "problemet" vi har som i ental. Det er min præmis for at mene det jeg gør, at jeg anser os som et hold/en trup med MANGE udfordringer pt ift hvem der kan komme ind, og hvor mange vi kan hente på en gang af den rette kvalitet. Og det er i det lys, at jeg ikke mener man skal sprænge banken for at hente et alternativ for PM. Det mener du jo givetvis heller ikke såfremt du ligesåvel vil spille med Ammitzbøl frem for Van Weert. For så må du jo se et lys i ham, som jeg ikke ser længere.

Vi mødes nok lidt alligvel ift ønsket om at have en god, lovende yngre angriber, som allerede har bevist sig.
Jeg strander ved økonomien der, og tænker at pengene er bedre brugt andre steder før angrebsposten såfremt PM når at blive klar hurtigt. Og har man så en Van Wert imens PM bliver klar, så står man bedre med Van Wert+Ammitzbøl end bare Ammitzbøl. Med mindre du altså hellere vil undlade at hente en gardering, og så bare spille med Ammitzbøl og ikke have en indskifter? Det synes jeg bare ville være den helt forkerte beslutning.

Så skal vi alligevel ud og hente en angriber fordi PM er ude store dele af foråret, så synes jeg ikke nødvendigvis timingen er til at bruge en masse millioner der lige nu. Det synes jeg passer bedre til næste år, hvor PM kun har et år tilbage af kontrakten, og enten skal have sit sidste eventyr og sælges, eller den nye/næste skal spilles ind, hvor PM så må udgøre reserve bag en ny superangriber. Jeg har det fint med at se Ammitzbøl som 3.reserve. Jeg synes slet ikke han er klar til at spille 10-15 kampe fra start, med kravet om at kunne spille 90 minutter i kampene. Det gik ligesom bedre mod Randers hjemme da han kom ind i 84.minut og kunne score til slut da forsvaret var trætte og han kunne spurte fra dem. Mod FCK gjorde han det fint, men vi så ikke meget til ham i 2.halvleg som jeg husker det. I 1.halvleg tog han kampen op, og var tæt på at score på hovedstød.

Men vil du virkelig hellere starte Superligaen med Ammitzbøl end Van Wert+Ammitzbøl at vælge imellem?
Og hvis du synes valget er urimeligt (fair nok hvis du gør), så kom gerne med et bud på en type vi kender, som du bedre kunne se. Jeg er totalt klar på nye og bedre bud. Van Wert er ikke en ønskespiller for mig, og Egho var det heller ikke. Jeg anser dem bare som habile Superligaspillere, som man kan satse på ift at man ca. ved hvad man får, og at jeg personligt ikke synes det er så ringe endda.

Van Wert scorede 8, 10, 8 mål i de sidste tre sæsoner. Det er altså ikke helt elendigt når man tænker på, at han i de to af sæsonerne kun spillede henholdsvist 24/25 kampe.

Udover Morten Duncan og PM, så skal vi vist tilbage til Graulund/Aron for at finde bedre i AGF i Superligaen?
Og ift antal minutter, så har han slet ikke spillet fuld tid. Han har spillet 4.900 minutter på 3 sæsoner, og scoret 26 mål = et mål hver 188 minutter....

Det er altså ikke alle i Superligaen der gør det. Det er jo tæt på Graulund/Duncan-stats det der.
Patrick Mortensen har 191 minutter per mål til sammenligning......!

• Like
Reactions: fsc
Vi skal snakke ud fra samme præmis hvis vi skal nå hinanden. Men det gør ikke noget hvis vi ikke kan nå hinanden. Vi ser ganske enkelt Van Weert forskelligt. Du kalder ham en "gammel, middelmådig spiller", og kalder ham dårlig, og bakker det op med at AaB ikke forlænger. Vi forlængede heller ikke med Ankersen, så den del giver jeg ikke så meget for :D De har jo også Prica, som passer bedre ind i deres spillestil, og som vel især i foråret viste mere end Ammitzbøl.

Jeg synes mest af alt at Ammitzbøl passer dårligt til vores måde at spille på. Men jeg må jo æde egne ord ift at sige, at Van Weert jo faktisk heller ikke passer skide godt ind på den led som vi spiller med PM. Så hvis vi skal ændre vores stil for at spille med Van Weert og Ammitzbøl, så er vi lige vidt der. Fair.

I øvrigt ser jeg ikke "problemet" vi har som i ental. Det er min præmis for at mene det jeg gør, at jeg anser os som et hold/en trup med MANGE udfordringer pt ift hvem der kan komme ind, og hvor mange vi kan hente på en gang af den rette kvalitet. Og det er i det lys, at jeg ikke mener man skal sprænge banken for at hente et alternativ for PM. Det mener du jo givetvis heller ikke såfremt du ligesåvel vil spille med Ammitzbøl frem for Van Weert. For så må du jo se et lys i ham, som jeg ikke ser længere.

Vi mødes nok lidt alligvel ift ønsket om at have en god, lovende yngre angriber, som allerede har bevist sig.
Jeg strander ved økonomien der, og tænker at pengene er bedre brugt andre steder før angrebsposten såfremt PM når at blive klar hurtigt. Og har man så en Van Wert imens PM bliver klar, så står man bedre med Van Wert+Ammitzbøl end bare Ammitzbøl. Med mindre du altså hellere vil undlade at hente en gardering, og så bare spille med Ammitzbøl og ikke have en indskifter? Det synes jeg bare ville være den helt forkerte beslutning.

Så skal vi alligevel ud og hente en angriber fordi PM er ude store dele af foråret, så synes jeg ikke nødvendigvis timingen er til at bruge en masse millioner der lige nu. Det synes jeg passer bedre til næste år, hvor PM kun har et år tilbage af kontrakten, og enten skal have sit sidste eventyr og sælges, eller den nye/næste skal spilles ind, hvor PM så må udgøre reserve bag en ny superangriber. Jeg har det fint med at se Ammitzbøl som 3.reserve. Jeg synes slet ikke han er klar til at spille 10-15 kampe fra start, med kravet om at kunne spille 90 minutter i kampene. Det gik ligesom bedre mod Randers hjemme da han kom ind i 84.minut og kunne score til slut da forsvaret var trætte og han kunne spurte fra dem. Mod FCK gjorde han det fint, men vi så ikke meget til ham i 2.halvleg som jeg husker det. I 1.halvleg tog han kampen op, og var tæt på at score på hovedstød.

Men vil du virkelig hellere starte Superligaen med Ammitzbøl end Van Wert+Ammitzbøl at vælge imellem?
Og hvis du synes valget er urimeligt (fair nok hvis du gør), så kom gerne med et bud på en type vi kender, som du bedre kunne se. Jeg er totalt klar på nye og bedre bud. Van Wert er ikke en ønskespiller for mig, og Egho var det heller ikke. Jeg anser dem bare som habile Superligaspillere, som man kan satse på ift at man ca. ved hvad man får, og at jeg personligt ikke synes det er så ringe endda.

Jamen jeg synes da også det var fint at vi ikke forlængede med Ankersen. Er det fordi du synes han har brændt 1 division af siden du mener vi begik en fejl?

Man kan være bagklog set ud fra de skader vi fik at så kunne det have været fint at have beholdt Ankersen, men ikke ud fra evner.

Din sammenligning af de bekræfter i min bog blot det jeg skrev med at Van weert er så ringe at ikke engang AaB ville forlænge med ham😁

Jeg ser et klart større lys i en 23 årig angriber med fremtiden foran sig, end en 31 årig uden fremtid, det må jeg ærligt erkende.
Nej jeg tror ikke Ammitzbøll bliver en super angriber, men sat op imod Van weert skal der sgu heller ikke meget til.

Det der med mål pr. minut er en taknemmelig statistik, specielt når en spiller som PM ofte spiller hele kampe, det gjorde Van weert ikke.

Ammitzbøll har et mål snit på 1 mål pr 236 min.

En sæson havde han et på 172 min pr mål.

Begge 2 statistikker jeg intet kan bruge til noget da det ikke siger noget om hvem han har scoret mod.

Statistik er utaknemmeligt.
Statistik er intet sikkert facit. Det skal naturligvis holdes op mod det man ser og hvem modstanderen er, og hvordan målene scores - og hvordan spilleren løser andre opgaver som det relationelle og defensive.

Endelig skal der naturligvis et vist statistik grundlag når man arbejder med data som et aspekt ift det spillemæssige man ser.

Synes i øvrigt også det er fint nok vi ikke får ham - selvom jeg synes han vil være fin trupspiller som Helenius. Men helt grundlæggende udvikler sådanne to eller Anker var ikke klubben og økonomien - og i sidste ende dermed heller ikke det sportslige.

Men tror AaB kommer til at mangle hans relationelle spil, mål og ass - jeg synes ikke han har fået nok kredit for sin indsats deroppe.

Jamen jeg synes da også det var fint at vi ikke forlængede med Ankersen. Er det fordi du synes han har brændt 1 division af siden du mener vi begik en fejl?

Nej jeg synes vi skulle forlænge med ham i 1 år som AGF også forsøgte. Jeg ville gerne være gået med til 1,5-2 år. Ankersen ville have 3. Og ift hvordan han gør det i 1.division, så er det jo min tese, at mange spillere præsterer bedre selv på bedre hold, og har ikke styr på, hvorvidt spillestilen passer ham der. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Ankersen havde været af større værdi for os i den overståede sæson, end f.eks. Jevtovic. Men jeg var helt med på beslutningen om at forsøge at erstatte Ankersen med en med flere mål i støvlerne som udgangspunk. Men faktum er at AGF gerne ville forlænge, og forsøgte på det, men ikke ville det så meget at de kunne mødes. Og som vi fik det fortalt, så var det primært kontraktlængden der var det springende punkt. Ankersen fik ikke sit "Blume-tilbud" kunne han afsløre. Han var lettere overrasket og skuffet over de tilbud han fik som alternativer (midt i corona-tiden som gjorde en del).

Ammitzbøll har et mål snit på 1 mål pr 236 min.

En sæson havde han et på 172 min pr mål.

Begge 2 statistikker jeg intet kan bruge til noget da det ikke siger noget om hvem han har scoret mod.

Statistik er utaknemmeligt.
Du sammenligner altså lige en der har spillet 955 minutter med en med 4.900 minutter. Just saying.
Ja statistik er utaknemmeligt. Men vi kan forhåbenligt blive enige om, at en der scorer 8+10+8 mål er mere stabil over længere tid scoringsmæssigt?

Ammitzbøl imponerede også mig dengang hvor han fik chancen i EL-playoffkampene. Han blev sidenhen udlejet, og lader til at have udviklet lidt for langsomt efter min smag. Han er 22, og bør derfor jo nok være længere fremme i sin udvikling hvis han skal have den store tiltro til at det står lige for døren. Jeg er helt med på, at spillere som Uhre tog store spring efter kun at lave 5 mål i 34 kampe i sin sidste sæson for Sønderjyske. Der er også det spillemæssige. Og der synes jeg ikke Ammitzbøl er god nok (endnu) ift linkup, sammenspil med de andre, og kombinationsspillet. Og ja han er hurtig, men jo ikke som sådan mega eksplosiv, er han?

Jeg lader mig gerne overraske.

Det er sgu mere kommunikations afdelingen jeg er skeptisk overfor. Hvis man har en forkøbsret, skal dette naturligvis fremgå af pressemeddelelsen, ellers kommer SIB jo til at fremstå som en idiot når han melder ud at det er en spiller man tror meget på.
For mig indikerede det klart, at den var der.

Lidt tilfældigt det blev dit indlæg jeg citerede men syntes der har været en del negative ytringer de seneste dage. Jeg stiller mig et andet sted og tror ikke klubben er blevet lalleglade amatører lige pludselig. Tværtimod lyder det som en stærk melding, hvis man har råd til at hente 4 store profiler ind.

Jeg ved godt, at mange fans har et ensidigt fokus på Europa og starten af sæsonen men jeg mener stadig der skal fokuseres på den lange bane. Hvis vi skal skrive kontrakter med løntunge profiler, ser jeg hellere man laver forarbejdet ordentlig og øger sandsynligheden for en stærk performance henover de kommende 3-5 år, end et kortsigtet fokus.

Har de meldt det officielt ud, at de regner med at hente 4 profiler?
EB mener der er råd til det men det er vel altid det muliges kunst. Det er før set, at det ikke går som planlagt men denne gang har man nok råd til at spille på flere heste, så noget går nok hjem ;)

Men men men..... der står til sidst i transfervinduet, så jeg tror forventningerne skal skrues ned på div. fanfora.

Det betyder, at klubben i lønbudgettet potentielt kan hente fire løntunge topspillere ind, såfremt de rette muligheder opstår som transfervinduet spidser til.

Okay sådan - det er måske optimistisk af eb. JN har dog lovet der er øget budget.

Vi skal have en venstreback ind, en ny Blume og en angriber for MJ - og får vi også en ekstra oven i bliver jeg bare overrasket. Og gerne bytte Milan med en anden, no brainer hvis han vil væk. Vi kunne godt bruge noget power på kanten, men er nu tryg ved Albert og Jon og links osv i gardering.

Okay sådan - det er måske optimistisk af eb. JN har dog lovet der er øget budget.

Vi skal have en venstreback ind, en ny Blume og en angriber for MJ - og får vi også en ekstra oven i bliver jeg bare overrasket. Og gerne bytte Milan med en anden, no brainer hvis han vil væk. Vi kunne godt bruge noget power på kanten, men er nu tryg ved Albert og Jon og links osv i gardering.
Jeg mener at vi er dækket fint ind centralt med Olsen, Poulsen, Grønbæk, Hvidt, Duncan og Brandhof. Det er 6 spillere til 3 positioner, så hvis der skal nogen ind, må det være fordi andre skal ud.

Til gengæld er der virkelig behov for at løfte kvaliteten på kanterne markant, dem der er i truppen lige nu, er jeg overhovedet ikke tryg ved. Det var så slemt i sidste sæson, så Kevin Diks var den mest offensive kant i klubben. Links og Jevtovic skal så langt ned i hierarkiet, så de kun undtagelsesvis bliver udtaget til kamptruppen. Søren Tengstedt har heller ikke vist noget endnu, så han skal også have mere tid til at udvikle sig.

Der er virkelig behov for noget mere farlighed på kanterne, nu hvor de to backs bliver mere ordinære offensivt. Hvis så den ene af de nye kantspillere, også kan vikariere for PM centralt, vil det da være et plus, men der er altså 3 spillere der kan spille den position i truppen, så det er ikke den største udfordring.

2 nye klasse kanter så er jeg rolig, VB, CM og CF er ikke den største udfordring, det er via bedre kanter pointene kommer hjem.

Jeg mener at vi er dækket fint ind centralt med Olsen, Poulsen, Grønbæk, Hvidt, Duncan og Brandhof. Det er 6 spillere til 3 positioner, så hvis der skal nogen ind, må det være fordi andre skal ud.

Til gengæld er der virkelig behov for at løfte kvaliteten på kanterne markant, dem der er i truppen lige nu, er jeg overhovedet ikke tryg ved. Det var så slemt i sidste sæson, så Kevin Diks var den mest offensive kant i klubben. Links og Jevtovic skal så langt ned i hierarkiet, så de kun undtagelsesvis bliver udtaget til kamptruppen. Søren Tengstedt har heller ikke vist noget endnu, så han skal også have mere tid til at udvikle sig.

Der er virkelig behov for noget mere farlighed på kanterne, nu hvor de to backs bliver mere ordinære offensivt. Hvis så den ene af de nye kantspillere, også kan vikariere for PM centralt, vil det da være et plus, men der er altså 3 spillere der kan spille den position i truppen, så det er ikke den største udfordring.

2 nye klasse kanter så er jeg rolig, VB, CM og CF er ikke den største udfordring, det er via bedre kanter pointene kommer hjem.
Meget enig - også i at vi mangler mål fra kanten. Gør vi sådan set også fra den offensive 8er.
Spørgsmålet er mest hvad vi kan - og om man set Albert mest til 8er (hvor fremtiden vel lægger) eller stadig mest kant (hvor han var bedst i denne sæson). Uanset vi skal have en målfarlig offensiv spiller - plus en angriber.

Tænker desværre også man skal have afskibet Milan, hvis der skal være noget at skyde med økonomisk til en ekstra kant/off 8er (alt efter hvor Albert skal bruges).

En mulig backup er også Brandhof til kanten, der har han spillet med succes før. Kunne godt være vores 3-4. mand sammen med Links, hvis vi må trækkes med Milan fremover.

PC mente vi skulle have 4 stærke kanter (plus to unge fordi man bytter meget der) og 2 angribere (og en ung 3. angriber). Mon ikke SIB mener ca det samme...

De positive er at vi kan hente den bedste kvalitet vi kan finde med målnæse, uanset om det er kant eller 8er - for Albert tager bare den rolle af de to der er til overs i start11.

Jon - albert/ny til start11 samt links og ny/milan tilbage på sporet
PM og en ny 9er

ST, AA og Ihler kan så være de 3 ekstra unge til kanterne og 9er.

Sådan tænker jeg

Meget enig - også i at vi mangler mål fra kanten. Gør vi sådan set også fra den offensive 8er.
Spørgsmålet er mest hvad vi kan - og om man set Albert mest til 8er (hvor fremtiden vel lægger) eller stadig mest kant (hvor han var bedst i denne sæson). Uanset vi skal have en målfarlig offensiv spiller - plus en angriber.

Tænker desværre også man skal have afskibet Milan, hvis der skal være noget at skyde med økonomisk til en ekstra kant/off 8er (alt efter hvor Albert skal bruges).

En mulig backup er også Brandhof til kanten, der har han spillet med succes før. Kunne godt være vores 3-4. mand sammen med Links, hvis vi må trækkes med Milan fremover.

PC mente vi skulle have 4 stærke kanter (plus to unge fordi man bytter meget der) og 2 angribere (og en ung 3. angriber). Mon ikke SIB mener ca det samme...

De positive er at vi kan hente den bedste kvalitet vi kan finde med målnæse, uanset om det er kant eller 8er - for Albert tager bare den rolle af de to der er til overs i start11.

Jon - albert/ny til start11 samt links og ny/milan tilbage på sporet
PM og en ny 9er

ST, AA og Ihler kan så være de 3 ekstra unge til kanterne og 9er.

Sådan tænker jeg
Det lader til at vi er ret enige om hvor de største huller er lige nu, jeg tænker dog ikke man leder intenst efter en ny 9’er, man snarere overvejer en mere “polyvalent” spiller, der kan dække den position også, men man kan selvfølgelig aldrig vide.

Målene fra den centrale midt, tænker jeg at Brandhof skal komme med, han var ret giftig for Viborg fra den position, desuden vil PO og Grønbæk nok også kunne levere flere mål i næste sæson. Jeg mener at Grønbæk er blevet brugt på kanten, fordi niveuet har her har været så lavt i denne sæson, ikke fordi man har ambitioner om at han skal udvikle sig i den retning.

Jeg kunne godt se denne centrale midtbane spille fast i næste sæson:

Zack Duncan
Patrick Olsen - Albert Grønbæk​

Jeg mener Duncan har noget virkeligt spændende i sit spil, og Albert er helt sikkert også lige på nippet til at tage et stort skridt.

Som jeg læser dagens interview i Stiften med PM, så er der ikke nær så langt til spilletid for ham, som nogle frygtede, til gengæld ville jeg også gerne snart have den samme melding fra Alex Gersbach, hvis han er klar er VB positionen ikke specielt kritisk, men hvis han fortsat er på vej igennem et skadeshelvede, så skal der en ny ind på den position også inden vinduet lukker.

Ja ville være fantastisk med en der både kan spille 9er og kant - så ryger Milan ud som nr 5-7 og vi får ikke brug for ham, og så finder han nok på noget nyt af sig selv.

Lidt kigger SIB vel efter en 9er eftersom de har ham franskmanden på prøve - men måske de bare orienterer sig.

Hvidt synes jeg er udfodrer på 6eren med mere fart, teknik og fysik - men dog ikke rutine til at stå helt rigtigt og vildskab som NP.
Zach på 6er kunne give endnu mere fart, fysik og vildskab og fin teknik. Måske ikke Hvidts overblik og skiftevis kvikke afleveringer og lange. Heller ikke Hvidts langskud, men istedet dybdeløb. Det er et par spændende muligheder. Tror dog David vægler NP og ser de to andre mest som 8er og backup 6er.

Det bliver rigtig spændende om Brandhof kan overføre de 10 mål og 5 ass fra forrige sæson til superligaen. En arbejshest boks til boks, masser af fart, fin teknik og altid lavet en del mål. En anden type end Bror, men vel mellemting mellem bror og albert. Ellers bliver FB en glimerende trupspiller både til 8er, kant og HB - måske VB også, og kan vel også tage en 6er.

Last edited:
800tilgang.gif

17.​
juniFrederik Brandhof
5.​
juli96MidtbaneViborg
17.​
juniOliver Lund
21.​
aug.90ForsvarOB
17.​
juniJesper Hansen
31.​
mar.85MålmandFC Midtjylland
17.​
juniMikkel Møller Lassen
19.​
juni01ForsvarSkive (retur efter udleje)
800afgang.gif

Kamil GrabaraPolen
8.​
jan.99MålmandLiverpool (retur efter leje)
51​
0​
Bubacarr SannehGambia
14.​
nov.94MidterforsvarAnderlecht (retur efter leje)
11​
0​
Casper Højer Nielsen
20.​
nov.94Venstre backSparta Prag
121​
13​
Kevin DiksHolland
6.​
okt.96Højre backFiorentina (retur efter leje)
50​
8​
Daniel ArzaniAustralien
4.​
jan.99MidtbaneManchester C. (retur efter leje)
5​
0​
Bror Blume
22.​
jan.92Midtbane
107​
16​
Mathias Jørgensen
20.​
sep.00AngrebNew York RB (retur efter leje)
1​
0​

Spændende om antal ud og ind går lige op - for 7 ud og 5 ind med Yann som ikke er på listen der. Og Anbo støder også til 1/9 det giver kun plads til en mere. Håber ikke SIB tænker sådan, synes i hvert fald vi som minimum skal have en venstreback og en offensiv 8er eller kant med krudt i støvlerne, også gerne en MJ type med stort potentiale til 9er og kant.

Med mindre man naturligvis er helt sikker på nu slår Gers til og man føler sig sikker fordi man har Oliver, Julle og Lassen i backup. Synes vi nok alle er for tynd og Gers har også kun spillet 13 kampe inkl. pokal på 2 år, og vist dog også et tilsvarende reseve-træningskampe.

Sakset fra

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back