Transfervindue Transfervindue sommer 2021
Stig AKA Frank Heskjær
Experienced member
HahaVan weert ville i mine øjne være en signing til det gamle AGF.
En gammel spiller som var middelmådig i en midt/bund klub.
Vi kan ikke blive ved med at snakke om at hente 30+ spillere som back ups.
Jeg forstår det sagtens. Og er til dels enig.
Men altså Søren Berg, Håland, Søren Larsen og de andre var jo ikke backups, men hentet til start 11.
Det nye er, at man henter habile spillere som reserver.
Den del synes jeg ikke vi har gjort så meget i før.
Oliver Lund, Van Weert som reserver synes jeg er helt fint.
Og det stikker IKKE en ung der er ligeså godt. Selvfølgelig ikke.
Men det KAN stikke en ung som ikke er god nok endnu, hvis behovet er lige nu og her. Og det vil jeg sige det er når PM er ude og først kan starte genoptræning om 3 uger, og som behovet er på venstreback, hvor vi måske først 1/9 eller til jul finder den helt rigtige mand.
Der er forskel på at hente en 30-årig for at være start 11 de næste 2-3 år, og så på at løse en udfordring man har lige nu. Det afspejler kontrakten med Oliver Lund på 1 år også. Henter man Van Weert i 1 år, og så finder den rette og yngre afløser for PM inden for et år, så lever jeg fint med det.
Og så ringe har Van Weert sgu ikke været. Og husk at han skal sammenlignes med Ammitzbøl og ikke PM, såfremt man kigger på vores samlede setup. Han afløser Helenius/MJ. Hvis man hentede Van Weert i stedet for Helenius dengang, ville folk så have brokket sig der? Sikkert. Jeg vil også hellere finde den næste Uhre. Helt sikkert. Og hvis det kan lade sig gøre at finde en yngre model som er ligeså god, og vi har penge til at lave den prioritering, så er jeg helt med på det.