New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2021

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 391K
Status
Not open for further replies.
Nej, og det bliver jo ikke bedre af, at han kommer helt ude fra Skive af...

Men seriøst, så har han jo allerede fået noget erfaring. Først med et vanskeligt ophold i FCM og nu et mere succesfyldt i Viborg.
Han er i hvert fald ikke den typiske 1.divisionsspiller at hente når man er et hold der har ligget i top 4 i to år i streg. Brandhof har 100+ divisionskampe. Så det er jo nærmest mere underligt at ingen har hentet ham før nu.

Jeg frygter mest at forrige sæson var en 1-season wonder ift mål/assist, og at han slet ikke kan overføre det til Superligaen. Men at han ikke fortsatte med at score i sidste sæson synes jeg ikke er så underligt, da Viborg hentede en spiller til hans plads til at erstatte ham da AGF skrev med ham. Og siden er han blevet kastet rundt, og brugt alle mulige andre steder end der hvor han var bedst (centralt).

Jeg er spændt på, hvorvidt vi har hentet ham som en Diks-rolle som dynamisk højreback, eller om vi har hentet ham som fremliggende 8'er som han spillede en del for Viborg med succes.

Der vil naturligvis være noget usikkerhed og Brandhof skal jo ind og bevise at han kan løfte sig til et niveau i toppen af Superligaen, men AGF’s vurdering er naturligvis baseret på meget andet end at han har banket nogle kasser ind i en sæson. Jeg går ud fra at man har fulgt ham i noget tid og har en masse statistik osv også. Man kan godt tage fejl, og man kan kan være sprunget på muligheden nu fordi han var transferfri, men hvis han falder igennem er der noget galt med scoutingen.

Er det virkelig så enkelt? Så må der være noget galt med scoutingen i nærmest alle klubber i verden.
Scoutingen af den spiller. Hvis han overhovedet ikke har niveau til at spille i AGF er der gået noget galt. Det betyder ikke at der generelt er noget galt med scoutingen for det lykkes ikke hver gang og jo højere krav der er til at de også kan løfte niveauet, fx når man henter unge spillere eller fra lavere niveau, jo større er risikoen. Jeg vil nu også blive meget overrasket hvis det viser sig at han ikke er brugbar.

Jeg er spændt på, hvorvidt vi har hentet ham som en Diks-rolle som dynamisk højreback, eller om vi har hentet ham som fremliggende 8'er som han spillede en del for Viborg med succes.
Der er sket mærkelige ting før men hvorfor tror du han er hentet som back-emne?
I det officielle jeg har set ham og klubben udtale, er der blevet sagt midtbanespiller. Ellers vil jeg undre mig over hans udtalelser og den manglende forventningsafstemning mellem klubben og en ny medarbejder😉

I sidste ende tror jeg dog, at de fleste spillere tager en starttjans hvor træneren beder dem spille (ihvertfald for en tid).
Friis havde dog en udtalelse omkring evner på en back men det lyder mærkeligt, når man ellers ser på kommunikationen.

Der er sket mærkelige ting før men hvorfor tror du han er hentet som back-emne?
Jeg synes bare der var noget omkring nogle udtalelser som jeg ikke husker nu, og det at Friis kom derhen og med det samme brugte ham der, og så at den type back som Diks er måske har åbnet øjnene for, hvad det giver at have målfarlige/dynamiske spillere dernede. Det at de kan trække ind i banen og køre mod mål ser vi jo også Mæhle gøre pt for landsholdet (uden sammenligning spillerne imellem).

Så det er mere noget jeg er spændt på, end det er noget jeg forventer.

Men når Friis prøver ham på højreback, så er tanken jo sikkert ikke helt fjern for vores trænerteam heller.
Og hvis Blume skal erstattes af en stor profil, og tanken stadig er at Albert skal udvikles derinde, så er det jo også "for meget" at have Brandhof/Albert+ny mand til den plads.

Men det kan selvfølgelig også være, at man tænker Brandhof som den nye Stage ift den plan der var med Stage for den kommende sæson forud for salget, hvor Stage jo skulle have spillet 8'er.

Brandhof har vel ikke spillet højreback før efter vi tegnede kontakt med ham, altså i dette forår? Så jeg tror næppe, at vi har hentet ham til den plads. Men det er da fint, at han kan dække pladsen. Han kan blive vores nye Stage.
Eller vores nye Diks = min pointe :D
Men ja, Stage og Diks i en art hybrid ville ikke være dårligt. Og skud udefra har vi sgu altid brug for!

Nej det kan man ikke. Der er væsentlig forskel på, hvilket niveau spilleren kommer fra. Vi kan da blive enig om der ikke findes garantier, men chancen for en spiller slår igennem er større hvis han kommer fra et tilsvarende eller højere niveau end Superligaen, det er ærlig talt ret logisk.
Jeg tænker ikke at AGF er i stand til at hente den største profil i f.eks. Belgien eller Holland, så de spillere man kan hente fra de ligaer, er i bedste fald gode spillere i bundklubben, eller indskiftningsspillere i en af de højere liggende klubber. Så er spørgsmålet hvor stort springet er til en spiller der var den største profil i Viborg og måske endda hele divisionen, og vel egentlig for god til at spille 1. Division.

Så det er mere noget jeg er spændt på, end det er noget jeg forventer.
👍. Syntes bare det var blevet gentaget en del gange og det undrede mig, da det stod i kontrast til det klubben og spilleren kommunikerede.
Men det kan selvfølgelig også være, at man tænker Brandhof som den nye Stage ift den plan der var med Stage for den kommende sæson forud for salget, hvor Stage jo skulle have spillet 8'er.
Jeg medgiver gerne at han har spillet mange pladser. Syntes jeg kiggede på transfermarkt på et tidspunkt og mener han havde spillet alle pladser i forsvaret og på midtbanen.
Men som Steen skriver, så startede han vist først på backen da Friis kom til (måske han hellere ville spille en anden ind centralt til den kommende sæson i superligaen)

👍. Syntes bare det var blevet gentaget en del gange og det undrede mig, da det stod i kontrast til det klubben og spilleren kommunikerede.

Jeg medgiver gerne at han har spillet mange pladser. Syntes jeg kiggede på transfermarkt på et tidspunkt og mener han havde spillet alle pladser i forsvaret og på midtbanen.
Men som Steen skriver, så startede han vist først på backen da Friis kom til (måske han hellere ville spille en anden ind centralt til den kommende sæson i superligaen)
Vi trænger virkelig til flere mål fra vores 8'ere, så altså kan vi få den Brandhof som var sprængfarlig med 10 scoringer og en del assists fra positionen, så er jeg all in på det. Albert kunne slet ikke finde sit spil og farlighed derinde i foråret, men var farlig og målscorende det sekund han kom tilbage på kanten.

Så jeg ser det som meget beroligende at det ikke er mig der skal bestemme om man skal satse på Albert, på Brandhof, eller hente en helt tredje... For silvan nogle svære valg.

Ud over det med den helt tredje løsning udefra, så kan Albert og Brandhof jo passende kæmpe om pladsen såfremt det bliver de to der skal det.
Men altså er Albert og Brandhof godt nok? Et ungt talent som har haft svært ved at slå til på pladsen hele sidste halvsæson og så en divisionsspiller? Det tror jeg ikke man bare sådan kan sige. Og ham der er taget afsted har spillet top 4 to år i træk for AGF, med få formnedgange, desværre også her i foråret, hvor hele holdet haltede.

Blume blev jo altså også bedre det sekund Albert kom derud. Det blev mere dynamisk omkring ham. Og altså Albert kan jo ikke ligge på kanten og være dynamisk omkring sig selv. Så jeg hælder pt mest til, at Albert spiller på kanten, og Brandhof skal dele pladsen med en ny mand på midten. Et yngre divisions-"talent" sammen med en stor profil plejer være det vi stiler efter på flere pladser.

Bliver det så Mikael Anderson, så synes jeg stadig vi er i risiko for at savne mål fra 8'erne, men spillemæssigt ville vi have et setup i top 4-klasse i mine øjne.
Og så kan vi hente en superkant til at udfordre Links, Jon, Albert, Jevtovic og Tengstedt.

Jeg kender nogen der har fulgt Brandhof i mange år og han har en god indstilling, arbejder stenhårdt, fin teknik, stort løbepensum, fart, kan lave mål og ass - og spillet alle pladser undtagen MF og 9er.

Men han ser klart sig selv som en hårdtarbejdende boks til boks spiller - der også ofte kommer i boksen og laver mål. Men han er også typen der spiller hvor træneren vil bruge ham, og i AGF skal han nok også bare takke og bukke for spilletid uanset plads.

Jeg sten sikker på at han er hentet til den rolle, og nu må vi se om han kan forløse talentet. Han blev jo også hentet til fcm i tidlig alder fra 1 div, og kickstartet i VFF - dog med bølgedal i denne sæson ift forrige.

Det gode er, at hvis han ikke forløser potentialet, så er han en glimrende trup-spiller til mange postioner.

Jeg kender nogen der har fulgt Brandhof i mange år og han har en god indstilling, arbejder stenhårdt, fin teknik, stort løbepensum, fart, kan lave mål og ass - og spillet alle pladser undtagen MF og 9er.

Men han ser klart sig selv som en hårdtarbejdende boks til boks spiller - der også ofte kommer i boksen og laver mål. Men han er også typen der spiller hvor træneren vil bruge ham, og i AGF skal han nok også bare takke og bukke for spilletid uanset plads.

Jeg sten sikker på at han er hentet til den rolle, og nu må vi se om han kan forløse talentet. Han blev jo også hentet til fcm i tidlig alder fra 1 div, og kickstartet i VFF - dog med bølgedal i denne sæson ift forrige.

Det gode er, at hvis han ikke forløser potentialet, så er han en glimrende trup-spiller til mange postioner.
Men man skal bare passe på med at se ham som en spiller som alle andre Superligaklubber gerne ville have. For det ville de ikke. Men der kan løbe oversete spillere rundt. Det ved vi. Og altså Stage blev jo halvt kasseret i AGF, siden hentet hjem fra et ophold i Brabrand hvor han spillede på et endnu lavere niveau.

Søren Berg fra Dalum til OB som jeg før har nævnt.
Og ja, så er der jo masser af spillere som hentes af andre klubber i divisionerne, som vi ofte tænker: "hvorfor hentede vi ikke dem?". Og det er et af de forsøg her, tænker jeg.

Der er i min optik mange spillere som kan lykkes i andre klubber, som jeg bare ikke kunne se have lykkes i AGF. Mistrati er en af dem. De kræver/har brug for tålmodighed og masser af plads til at lave fejl, og at undgå at lave for mange fejl, og vokse stille og roligt. At have bevist sig i Hobro betyder sgu ikke at man kan det i AGF. Heller ikke selvom Hobro spillede i Superligaen. Men når man har bevist sig i Randers, Sønderjyske eller måske endda AaB, så kan vi helt sikkert også bruge dem (om det så er som reserver/profiler eller derimellem). Men når de har bevist sig der, så er de ofte meget dyre, og vil ofte hellere til udlandet end AGF.

Men at vi har kunne lokke Amini, NP, PO og flere andre betyder jo bare, at AGF er en mere og mere spændende klub at komme til sportsligt.
Alt i alt bare ikke noget der siger ret meget omkring Brandhof. Mht ham, fordi han ikke har bevist sig på SL-niveau, så er det vel mest sandsynligt at han ikke brager igennem, og omvendt falder han sgu nok heller ikke helt igennem. Helt utestet er han jo fandme ikke med sine 100+ divisionskampe.

Jeg har en god fornemmelse. Vi har manglet fart og direktehed. Og det har Brandhof.

Der er vel også andre klubber der gerne ville have ham - han er trods alt røget til den en af de allerstørste klubber i DK. Mon ikke alle klubber udenfor top5 havde alvorligt kig på ham og bød på ham efter den sæson med 10 mål og 5 ass.

Klart ikke interessant for fck, fcm og FB havde prøvet hinanden, bif kunne måske godt have budt - men havde heller ingen penge for et år siden, for gammel og så var agf vel største klub sammen med bif i vinter, hvor han skrev.

I Viborg havde han vel bare så stor sportslig værdi sidste sommer at den økonomiske kompensation ikke opvejede, og agf og viborg kunne heller ikke bleve enige om en transfer i vinter ift han var fri denne sommer, hvor vi også havde udløb med bror.

Selvom jeg har og et par af mine venner har fulgt ham med kæmpe interesse sidste 7 år, har jeg noget ambivalente forventninger (pga 10 mål forrige sæson og kun 2 sidste år, dog halvsæson som back). Jeg er ikke i tvivl om at vi har fået en solid erfaren og stadig ung super god trupspiller.

Det sprængende punkt er om han eller Albert kan levere mindst 5 mål pr sæson fra fremskudt 8er som jeg synes de skal. Begge har potentialet til at kunne. Og begge kan også spille kant og skal levere det samme der - mål. All4 4 fremme skal lave mål. Plus lidt fra PO, backs og MF på dødbolde.

Spændende bliver det.

Der er vel også andre klubber der gerne ville have ham - han er trods alt røget til den en af de allerstørste klubber i DK.
FIk det ikke skrevet det godt nok. Men min pointe var faktisk, at det ikke plejer at tyde på at man er mega ombejlet når man kan nå at spille over 100 kampe før nogen vil hente en.

Men vi ved jo ikke helt hvem der har forsøgt at hente ham.

I sagens natur kan diskussioner i et transfervindue jo rumme alt fra rygter, snakke om trupsammensætninger, vurderinger af de nye spillere, og potentielle nye spillere og 100 andre ting.

Jeg har lavet en ny tråd som alene bliver til præsentationer af nye spillere, og de umiddelbare snakke der er PÅ DAGEN omkring spilleren. Dagen efter spilleren er officiel kan man diskutere ham herinde (og hvem vi så ikke får til klubben, hvem vi stadig gerne vil have og alt andet man kunne ønske sig at vende).

Så altså hvis Stiften/EB/BT skriver at AGF senere i dag henter x eller y, så kan man poste det derinde. Og når den så bliver officiel, så kan spilleren diskuteres derinde, eller bare præsenteres derinde (med de links der nu er fra diverse medier etc). Så kan snakken fortsætte i dagene efter andetsteds.

Håber I vil tage godt imod initiativet. Og MÅLET er, at have en tråd som kun "lyser op" når AGF har hentet en ny spiller, eller x-medie skriver at AGF henter en ny. Altså ikke rygter eller spekulationer. Dem kan vi beholde herinde. Og kommentarerne til den nye tråd kan passende bringes her også. (copy-paste derinde også)

Friis udtalte allerede ved tiltrædelsen at han så nogle evner hos Brandhof ift højreback, måske også en måde at gøde lidt vande ift at han ville spille en ny 8er ind og istedet bruge Brandhof mere som brandslukker rundt om i foråret - har også spillet venstreback i foråret. Udover midtbane.

Oprykningen var jo halvt sikret og FB var også gået kortvarigt i stå som goalgetter i efteråret alligevel.

TAK! Jeg har ikke nået at ænse diskussionen på twitter i den her omgang, men nåede omvendt netop i formiddag at formulere halvdelen af et indlæg om, at jeg følte, at majoriteten af de seneste ~1100 indlæg i transfertråden var repetitioner af truppens beskaffenhed og mangler - at jeg er imponeret over jeres engagement, men at det er svært at skille nye inputs fra gentagelser, og at der ikke er meget 'spænding' tilbage forbundet med at se Transfertråden highlighted på forsiden, fordi det ofte "blot" har handlet om truppen og måske kørt lidt i samme rille. Sårn har det i hvert fald føltes.
-at jeg, ligesom du nævner andres vigende deltagelse, selv har mærket interessen i forum falde, fordi jeg synes, at rigtig meget sander til og bliver svært uoverskueligt, når meget aktive brugere (ingen nævnt), nogle gange evner at tilføje flere sider mellem ellers rimelig jævnlige besøg, og opdage, at "vi stadig snakker om, hvorvidt Brandhof kan være vores bredde på højrebacken eller ej".

Jeg bifalder dit initiativ og forsøg på opdeling her, for jeg ville have appelleret til det samme. Dog lige med et følgende spørgsmål til, i hvilken af trådene du gerne vil, at vi deler de rygter, vi med tiden må høre, mens de stadig kun er rygter og hænger i vinden?
-altså, hvilken af trådene er rygtebørs, for det er lidt mit håb, at det ligeså meget er den, vi kan skille og dyrke, uden at flette debatten om trupsammensætning ind i rygterne. -at der kan være grund til spænding, når den 'rigtige' tråd lyser på forsiden igen.

Og så trænger jeg altså snart til et løst, anden-/tredjehånds-rygte. En spansk eller serbokroatisk agent, der er blevet spottet på dansk jord de sidste par dage. Anything

Edit: undskyld! Jeg stoppede med at læse da skriften blev fed, fordi jeg tog det for at være footeren. Jeg forstår, du ikke vil have rygter herinde. Det er også helt fint. Jeg savner en rigtig rygtebørs så, som ikke er snak om, hvor polyvalent Brandhof er
mono

Svarer lige herinde, da det ligesom var pointen :D
Lad os se om vi kan holde den anden tråd til at være eksklusiv til at folk kan se at vi har hentet en ny spiller.

Hvorvidt der kan laves en tråd hvor man alene snakker rygter, og andre hvor man diskutere hvad dem vi har kan (og hvor de kan bruges), og hvem vi ønsker os (og snakke om hvor DE kan bruges) ved jeg ikke. Tror det er svært.

Måske en mellemting kunne være, at der var en ny tråd dedikeret til deciderede rygter. Enten via medier/personlige historier. Det synes jeg jeg sagtens vi kan prøve mono
Jeg prøver at lave en sådan tråd. Jeg synes det er en god ide.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

D
Replies
776
Views
52K
Back