New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 239K
Kan mærke helt ned i maven, Lars Friis bare er så undervældende. Med ja-hatten på så kan han næsten kun gøre det bedre end de lave forventninger, jeg har til ham 😆
Han har trods alt været på nogle fine adresser.

Han havde i 34 kampe et snit på 1.71 point i Viborg. Uwe havde 1,50 i AGF (dog i 112 kampe). David havde 1,49 i AGF (i 184 kampe).

Han var vellidt i Brentford, hvor Riemer gik via Anderlecht til landsholdet.

I Sparta må han have imponeret så meget, at de trods alt satsede på ham.

Ham jeg håbede på da sædet blev ledigt? Nej!!

Kunne det være værre? Ja, så afgjort.

Han har trods alt været på nogle fine adresser.

Han havde i 34 kampe et snit på 1.71 point i Viborg. Uwe havde 1,50 i AGF (dog i 112 kampe). David havde 1,49 i AGF (i 184 kampe).

Han var vellidt i Brentford, hvor Riemer gik via Anderlecht til landsholdet.

I Sparta må han have imponeret så meget, at de trods alt satsede på ham.

Ham jeg håbede på da sædet blev ledigt? Nej!!

Kunne det være værre? Ja, så afgjort.

Jamen, jeg er slet ikke uenig. Han ticker mange bokse ikke mindst klubben kender ham og omvendt men der er bare noget udefinerbart for mig, som gør, jeg overhovedet ikke kan finde nogen som helst begejstring frem.
Måske fordi jeg endnu engang må se Kent blive i Silkeborg, måske fordi der udover Kent er der ingen danske trænere, som kan få pulsen op med mindre vi gambler med Tullberg eller Fatah.
Jeg ved det oprigtigt ikke men jeg er kræsen når det gælder trænere både som AGF fan og United fan.

Det vil være lidt et drop i karisma efter David og Uwe, som er rockstjerner. Lars Friis har mere den tilknappede midtjyske revisorstil, som man også finder hos Thomasberg og Bertelsen. Fagligt er han sikkert dygtig, men nogen hærfører er han ikke. Det ville jeg gerne have, da jeg tror, det er et kæmpe plus lige netop i Aarhus. Men det er ikke sikkert, at det er muligt for AGF at finde endnu en Napoleon, der er ledig på markedet.

Tulle har det!

Det vil være lidt et drop i karisma efter David og Uwe, som er rockstjerner. Lars Friis har mere den tilknappede midtjyske revisorstil, som man også finder hos Thomasberg og Bertelsen. Fagligt er han sikkert dygtig, men nogen hærfører er han ikke. Det ville jeg gerne have, da jeg tror, det er et kæmpe plus lige netop i Aarhus. Men det er ikke sikkert, at det er muligt for AGF at finde endnu en Napoleon, der er ledig på markedet.

Tulle har det!

Jeg er enig i, at Lars Friis er en mere afdæmpet type.

Jeg er dog ikke så sikker på, at AGF har brug for en ny hærfører. Måske klubben og truppen netop har brug for et lidt mere roligt gemyt. Hærførere slidere på omgivelserne. Hvis det bliver Lars Friis ser jeg primært følgende fordele:

- Sandsynligvis god i forhold til øget talentsatsning (mange års arbejde med transition)
- Virker fagligt dygtig (pba. af vurderingerne fra andre i miljøet)
- Kender klubben og spillestilen

Og følgende ulemper:

- Har kun været i cheftrænerjobs i kortere tid
- Assistenttræner vibes jf. ovenstående
- Mindre dominerende ledertype (kan måske være en udfordring i AGF)

Jamen, jeg er slet ikke uenig. Han ticker mange bokse ikke mindst klubben kender ham og omvendt men der er bare noget udefinerbart for mig, som gør, jeg overhovedet ikke kan finde nogen som helst begejstring frem.
Måske fordi jeg endnu engang må se Kent blive i Silkeborg, måske fordi der udover Kent er der ingen danske trænere, som kan få pulsen op med mindre vi gambler med Tullberg eller Fatah.
Jeg ved det oprigtigt ikke men jeg er kræsen når det gælder trænere både som AGF fan og United fan.
Hvis man vender den om, og siger vi formår at hente en træner der havde været træner i Champions League sidste år. Havde tabt smalt til bl.a Inter og Lverlusen, samt slået RB Salzburg. Så havde jeg nok set det som en opgradering.

Når navnet Lars Friis så kommer på, bliver det lunken.

En træner der kommer fra Feyenoord ville normalt også være umuligt. Ligesom en træner fra en top 5 Liga (Thorup og Svensson).

Jeg tror jeg personligt undervurdere hvor store jobs de har haft

Hvis man vender den om, og siger vi formår at hente en træner der havde været træner i Champions League sidste år. Havde tabt smalt til bl.a Inter og Lverlusen, samt slået RB Salzburg. Så havde jeg nok set det som en opgradering.

Det kommer an på, hvordan de kampe er spillet. Har det været 11 mand bag bolden, så er jeg ikke specielt imponeret men hvis man har angrebet kampene og givet det et skud, så er det en helt anden sag som Bodø har gjort det.
Jeg kigger meget sjældent bare på nogle resultater. Jeg er mere til tendenser i resultater, spillestilen og måden kampene bliver grebet an.

Nu aner jeg intet om hans arbejde i Sparta Prag, så det jeg vil ikke kommentere på men hvis han er gået til de europæiske kampe som Bodø, så kommer jeg til at ændre holdning.

Det kommer an på, hvordan de kampe er spillet. Har det været 11 mand bag bolden, så er jeg ikke specielt imponeret men hvis man har angrebet kampene og givet det et skud, så er det en helt anden sag som Bodø har gjort det.
Jeg kigger meget sjældent bare på nogle resultater. Jeg er mere til tendenser i resultater, spillestilen og måden kampene bliver grebet an.

Nu aner jeg intet om hans arbejde i Sparta Prag, så det jeg vil ikke kommentere på men hvis han er gået til de europæiske kampe som Bodø, så kommer jeg til at ændre holdning.
Det er klart. Og hvis de slog RB Salzburg med 75% i boldbesiddelse og en xG på 4.00 er det jo spændende.

Men det er et hold niveauer over der hvor AGF handler og spiller. Niveauer over hvor AGF tidligere har hentet trænere (sidste var Lyngby og Fortuna Düsseldorf). Så han må komme med viden og metodikker der er bedre end vi er vant til.

Jeg tror ikke David Nielsen, Uwe Rosler eller Glenn Riddersholm kunne være kandidater i en klub som Sparta Prag.

igen ikke min favorit, men CV’et er ikke et skridt ned

Det vil være lidt et drop i karisma efter David og Uwe, som er rockstjerner. Lars Friis har mere den tilknappede midtjyske revisorstil, som man også finder hos Thomasberg og Bertelsen. Fagligt er han sikkert dygtig, men nogen hærfører er han ikke. Det ville jeg gerne have, da jeg tror, det er et kæmpe plus lige netop i Aarhus. Men det er ikke sikkert, at det er muligt AGF at finde endnu en Napoleon, der er ledig på markedet.

Tulle har det!
Hvis - og det er jo stadigt et meget stort hvis! - det bliver Lars Friis, så forsøger man forhåbentligt at parre ham med en mere udadvendt hærfører-type.

Nicklas Backman fra egne rækker vil jo være oplagt - og i den grad passe på beskrivelsen.

Tulle har det!
Men hvis han kan skabe et fedt GF-hold med flere unge spændende spillere, der slår igennem og bliver solgt, så er jeg fløjtende ligeglad med, om han er hærfører eller ej. Måske vil det endda både være ok til en afveksling med en anden type, og så er der også en sandsynlighed for, at de der hærførertyper passer dårligere til at skabe et trygt og godt sted at udvikle talenter? Det er bare en tanke, og ikke noget jeg kender til, men måske fremmer det nærmere den der old school GF-ånd end en ny og mere tidssvarende ånd, hvor både unge spillere og erfarne krigere kan trives.

Men Tulle, som du nævner, kunne måske være hybriden, hvor der både er plads til patos og et sundt sted at udvikle sig og lave fejl. Men jeg tror ikke så meget på Tulle-modellen mere. Jeg føler mig meget sikker på, at det bliver Lars Friis. Også selvom det måske kunne trække lidt ned i sandsynligheden, at han dukker op på vores hjemmebane dagen efter Uwes fyring...

Vi kan i hvert fald godt strege Bertelsen fra listen

Et skridt til siden alligevel?
Rent sportsligt har han en pointe. Ift. klubstørrelse, fanbase og potentiale er det noget vrøvl. Men at han har behov for at komme med sådan et svar, bekræfter bare det bonderøvs mindreværdskompleks der gennemsyrer den lorteklub.

Det er klart. Og hvis de slog RB Salzburg med 75% i boldbesiddelse og en xG på 4.00 er det jo spændende.

Ej, hold nu. Det er jo useriøst. Hvorfor skal diskussioner altid tages i ekstremer? Det er seriøst trættende at læse.

Men det er et hold niveauer over der hvor AGF handler og spiller. Niveauer over hvor AGF tidligere har hentet trænere (sidste var Lyngby og Fortuna Düsseldorf). Så han må komme med viden og metodikker der er bedre end vi er vant til

Jeg tror squ ikke, Lars Friis er blevet en markant bedre træner af nogle kampe i Europa. Godt nok er fodbold et simpelt spil men ikke så simpelt men det er helt fair, du synes, hans CV er interessant og ligner du helt er benovet.

Jeg tror ikke David Nielsen, Uwe Rosler eller Glenn Riddersholm kunne være kandidater i en klub som Sparta Prag.

Altså Leeds er med længder en større klub end Sparta Prag. Prag nød rigtig godt af det var kommunist partiets darling men derudover kan jeg ikke se relevansen.

igen ikke min favorit, men CV’et er ikke et skridt ned

Jeg har vitterligt ikke skrevet, hans CV er et skridt ned men jeg kan godt gentage mig selv. Friis ticker mange bokse måske endda alle.

Latest posts

Back