New posts

Trænertråden

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 223K
Trænertråden
Jeg tror helt seriøst vi skal retænke opstillingen - spillerne i dag der ikke når der bare er få profiler skadet, så skal alt for mange spille uden for position.

En 4-2-3-1 ala den han også spillede i Viborg kunne være god måske at overveje- det vil både give Kahl nogle flere folk om sig, det vil tætne midtbanen centralt, vi kunne frigive Emmery som wing, og det vil ligeledes være nemmere at bruge en falsk 9' er.

Det vil selvfølgelig gøre nogle spillere vil komme i overskud, men sådan må det være.

Som situationen er nu kunne det give denne opstilling.

Hedenstad
Andersen - Røsler - Grete - Kahl.
Knudsen - Solbakken
Arnstad
Bech MaCowatt Emmery
Fuldkommen enig! Eller vende midten om, så det er Jønsson som 6’er og Arnstad + Knudsen på de offensive. Når Links er tilbage, kan han rykke ind i stedet for Kahl

Et formationsskifte er en interessant mulighed og det er en stærk opstilling du har sat, men det er godt nok også en farlig leg, lige efter transfervinduet er lukket. Der tror jeg hurtigt man kan brænde inde med spillere der er utilfredse, fordi de lige pludseligt er kommet i overskud pga. et nyt spilsystem.

Men jeg er helt enig i, at der skal ske nogle taktiske ændringer. Hvor store/små de skal være, det ved jeg ikke, men der skal ske et eller andet.

Helt enig. Jeg synes især at vores midtbane bliver overløbet alt for ofte, hvilket nok skyldes at de tit ender i undertal derinde, så det vil være en rigtig god idé at få nogle flere folk ind centralt.

Jeg undrer mig over, jJ spiller så lidt. Pointen med at hente ham, er vel for pokker være den stabile leder på den centrale midtbane, som skal give noget ro og noget nærkampsstyrke.

Eller også som jeg frygtede, skal han bruge (alt for) lang tid om at komme i spilleform.

Jeg tror helt seriøst vi skal retænke opstillingen - spillerne i dag der ikke når der bare er få profiler skadet, så skal alt for mange spille uden for position.

En 4-2-3-1 ala den han også spillede i Viborg kunne være god måske at overveje- det vil både give Kahl nogle flere folk om sig, det vil tætne midtbanen centralt, vi kunne frigive Emmery som wing, og det vil ligeledes være nemmere at bruge en falsk 9' er.

Det vil selvfølgelig gøre nogle spillere vil komme i overskud, men sådan må det være.

Hedenstad
Knudsen - Solbakken
Arnstad
Bech MaCowatt Emmery

Jeg giver en 👍for en meget konstruktiv tilgang. Det kunne sagtens være noget, der overvejes😉

Hedenstad
Knudsen - Solbakken
Arnstad
Bech MaCowatt Emmery
Jeg tror ikke det sker lige pt for at være ærlig. Vi træner nærmest ikke taktisk i denne periode.

Last edited:
Jeg undrer mig over, jJ spiller så lidt. Pointen med at hente ham, er vel for pokker være den stabile leder på den centrale midtbane, som skal give noget ro og noget nærkampsstyrke.

Eller også som jeg frygtede, skal han bruge (alt for) lang tid om at komme i spilleform.
Jeg tror helt ærlig han er købt til, at være den spiller der kommer ind og løse problemer når de opstår. Som f.eks i Lyngby kampen. Uden brok og uden forventninger om, at slå Magnus Knudsen af. Firmaets mand, hvor og når der er behov.

Han har trods alt været med i 7 kampe i år

Fuldkommen enig! Eller vende midten om, så det er Jønsson som 6’er og Arnstad + Knudsen på de offensive. Når Links er tilbage, kan han rykke ind i stedet for Kahl
Så du vil have Links til at spille venstre back i stedet for Kahl, altså en offensiv spiller der klart er bedst længere fremme, skal spille i stedet for den mere fødte venstre back?

Jeg tror helt ærlig han er købt til, at være den spiller der kommer ind og løse problemer når de opstår.

Der er gevaldige problemer i alle kæder uden han spiller. Starter ikke på udebane mod Benfica, hvor hans internationale rutine netop burde komme til sin ret (et argument pro-Jønsson brugte for at hente ham), starter ikke i går, hvor vi om noget kunne bruge noget rutine og fysik, så den forklaring køber jeg ikke.

Der er gevaldige problemer i alle kæder uden han spiller. Starter ikke på udebane mod Benfica, hvor hans internationale rutine netop burde komme til sin ret (et argument pro-Jønsson brugte for at hente ham), starter ikke i går, hvor vi om noget kunne bruge noget rutine og fysik, så den forklaring køber jeg ikke.
Jeg var ikke pro-Jønsson, men tænkte han kunne bidrage med visse ting.

Jeg medgiver han i nogle kampe burde have startet. Ligesom jeg heller ikke forstår hvorfor Serra starter med Benfica, derefter Bogere og så Tchanche.

Men det virker til, at der “famles” eller ledes efter relationer pt.

Synes heller tre målmandsskift er specielt godt.

Jeg gider ikke skyde skylden på nogen, men synes der roteres meget. Også mere og anderledes end jeg ville forvente

Så du vil have Links til at spille venstre back i stedet for Kahl, altså en offensiv spiller der klart er bedst længere fremme, skal spille i stedet for den mere fødte venstre back?
Ja. Jeg synes faktisk, at Links er blevet rigtig stærk defensivt. Og med et anker på midten, vil man kunne argumentere for, at der vil være fuld mulighed for at blæse frem i banen.

Vi skal ikke til at ændre noget drastisk ifht formationen. Hvis man vil lege med den tanke, skal det vente til den lange landsholdspause.

Det handler om tryghed, kontinuitet og selvtillid. Det får vi næppe af drastiske ændringer som vi ikke har tid til at træne.
Synes heller ikke, der er noget vedr. vores vindue der tilsiger, at vi skulle droppe treback-kæden - tværtimod.
Især Røsler er udpræget højrestopper i sådan en kæde af de nye.

Puha, ændring af formation. Så skriger det først af krise og famlen.

Forsvaret trænger til kontinuitet, som vil gøre underværker.

Og så kan man overveje, hvad man kan lave i offensive skabeloner og mønstre for at udnytte vores 10’eres kompetencer.

Synes f.eks. SJ, Bogere og CM vil være spændende oppe foran. SJ virker i hvert fald til at klikke godt med Bogere.

Og hvis forsvaret bliver mere defensivt, så skal Arnstad søge mere frem (tænk i stedet for Beijmo) for at kompensere.

En anden udfordring er, at hvis Emmery spiller, så mangler han en 9’er af sigte efter. Selv med Serra på banen, da han er bedre som link-ip, så det skal også justeres.

Så fremfor formationsændringer, så ser jeg mere behov for finjusteringer og finpudsning, samt mere kontinuitet.

Latest posts

Back