Trænertråden
Last edited:
Nemlig. Og powerfodbold er svært at eksekvere igennem såvel den enkelte kamp som over en sæson som helhed.
Jeg har flere gange sammenlignet AGF med Liverpool i 00'erne, hvor Liverpool gennem de fleste af kampene var ret uinspirerende, men når Man Utd, kom på besøg eller de spillede vigtige europæiske kampe, så kunne de komme med en så voldsom energiudladning at de var umulige at håndtere. Problembet var bare, at de kampen efter var løbet tør for damp...
Liverpool vandt så deres første mesterskab i årtier med en af powerfodboldens tydeligste pionerer i Jürgen Klopp...
Jeg kan i hvert fald se, at der er meget forskellig forståelse af AGF's idealer for spillestilen.
Jeg er klart af den opfattelse, at man har "tysk" overfaldsfodbold som idealet. Dvs. højt tempo og gegenpres.
Skal man sætte konkrete holdnavne (og med wingbacksystemer) er inspirationen hentet hos hold som Bayer Leverkusen og Atalanta.
Det ser ud om at der er mange af anden opfattelse. Under alle omstændigheder håber jeg kun på justeringer fremfor revolutioner. Wieghorst, Faxe i Randers og Capellas i FCM er gode eksempler på, hvor problematisk/svært det kan være.